Cyber Monday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Pulsmätaren bryr jag mig inte så mycket om så det blev en beställning. Priset känns lagom för att testa om det ens är en produkt jag kommer trivas med att använda. För 400 kr kan man ändå känna att det var värt att testa utan att det var en hel katastrof om det inte var vad man väntade sig.

Sant, men personligen avstår jag denna gång. Återkom gärna med synpunkter på hur den fungerar för dig!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Sant, men personligen avstår jag denna gång. Återkom gärna med synpunkter på hur den fungerar för dig!

Ska försöka komma ihåg det om ett par dar när den dimper ner. 0 köp under BF, 3 idag

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av Rokkoko:

Jag har både dom och Philips Fidelio S2 som du kan få för 594 kr på Siba. Mitt val skulle bli dom senare, men allra mest för överlägsen passform och inte så mycket för bättre ljud.

Hur fick du tag på dem för 594 kr?!

edit; hörlurar25 ger 25% rabatt, på siba.

edit 2; Klockan är sent och jag ska inte besudla tråden med ett icke-fyndigt inlägg så jag redigerar istället. Tack Daemon, haha!

Permalänk
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Oneinalifetime:

Hur fick du tag på dem för 594 kr?!

Att Siba har 25% på hörlurar är väl typ det mest konkreta tips som tagits upp i denna tråden och på tillhörande indexering.
Kod hörlurar25 i kassan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Om jag ska handla ett par hörlurar (in ear) idag, vilka 'står' det emellan?
Philips Fidelio S2 för 594 är mycket lockande, har dock hört en hel del gott om Bose's sport-hörlurar.

Permalänk

kommer cdon sluta att ge speciella rabattkoder till cdon+medlemmar? står nämlingen inget om detta längre på sidan

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur ni lyckats få tag på gtx 970 (och strix) för 2500 e.d. Jag satt och kollade på prisjakt och sweclockers hela helgen. Det enda jag hittade var den från webhallen som var redan slut när jag vaknade.

Nu har jag iaf bokad PNY GTX 970 från dustin men är inte riktigt nöjd :(.. ville ha ett kort med eftermarknadskylare. Jag har fortfarande 10 dagar på mig att annulera köpet då PNY är förtillfället slut och anländer i butiken om 10 dar. Får hoppas att priset på ett annat 970 sänks tills dess.

Visa signatur

CPU: i9 11900K | CPU Kylning: ASUS ROG Ryujin | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO Z590
Ram: Corsair 64GB Vengeance PRO (3600MHz ) | GPU: Gigabyte RTX 3090 Aorus Xtreme PSU: Corsair HX1000 1000W
M.2: Samsung 980 Pro 1TB | M.2: WD Blue SN550 1TB | HDD: 39TB
Skärm: Samsung S27A950 | Mus: G900 | Tangentbord: G910 | Headset: G933

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakeitake:

Tjena!
Vet ni något bra tangentbord som är rabatterat?
Tanken är väll att använda det till mitt PS4a.

Har en gammal mus från steelseries o den duger förmodligen om inte det är någon super mus till ett riktigt bra pris som man inte kan tacka nej till

Tips mottages gärna

http://cdon.se/hem-tradgard/tangentbord-till-playstation-4-ko...

Visa signatur

Dator: HAF 912 Advanced | Asus Z97-E | i7 4790@3.6GHz | GTX 980 4GB | Corsair Vengeance 16 GB (2x8) 1600MHz | Kingston SSDNow 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB (7200 RPM) | Cooler Master G650M | Windows 8.1 |
Skärm: 2 st Asus VG248QE 144Hz |
Tillbehör: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red | Kingston HyperX Cloud II | Logitech G502 Proteus Spectrum |
Övrigt: Samsung Galaxy S7 Edge | iPad Air | Macbook Air | Samsung Galaxy Tab S2 9.7 | Samsung Gear 2 | Xbox 360 | Xbox One | Playstation 4 | Wii U | New Nintendo 3DS XL |

Permalänk
Medlem

Har suttit och bombat f5 sen igår natt i förhoppning om nedsatt pris på granola sämsta rean någonsin..

Permalänk
Medlem
Skrivet av qlulp:

Förstår inte hur ni lyckats få tag på gtx 970 (och strix) för 2500 e.d. Jag satt och kollade på prisjakt och sweclockers hela helgen. Det enda jag hittade var den från webhallen som var redan slut när jag vaknade.

Nu har jag iaf bokad PNY GTX 970 från dustin men är inte riktigt nöjd :(.. ville ha ett kort med eftermarknadskylare. Jag har fortfarande 10 dagar på mig att annulera köpet då PNY är förtillfället slut och anländer i butiken om 10 dar. Får hoppas att priset på ett annat 970 sänks tills dess.

Gällde att vara rapp, postades bl a i denna tråd. Tror cdon's strix erbjudande varade i ca 15min. Webhallen höll längre.

Har du lite is i magen kanske det dyker upp till liknande pris nu under december? Var ju med i swec's julkalender för 2500kr för ett år sedan, nu börjar ju kortet bli lite gammalt också så helt osannolikt är det väl inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja okej, du bekräftar då att affärerna använder lögner för att slippa leverera produkter?

Och om ingen vinst görs, totalt sett, varför skulle de då driva rean så hårt?

Totalt sett görs det självklart en vinst, något annat vore helt orimligt.

Det jag tror att @Mikaelmannen försöker säga är att affärerna går back på sina "super-deals", tex 250GB SSD för 499:-
Detta låter helt rimligt i mina öron, då dessa är lockerbjudanden och är till för locka kunder och meningen är att folk ska köpa mer en dessa, vilket då resulterar i en vinst totalt sett.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

Det blev en hel del shoppat nu under denna helgen/måndagen För att summera allt:

Lego - The hobbit PS4
Dying Light PS4
The Last of us remasterd PS4
Mortal Kombat X PS4
the Order 1886 PS4
Air Conflicts Pacific Carriers PS4
Batman Arkham Knight PS4
Metal Gear Solid V PS4
Guitar Hero Live + Bundle PS4

Astro A50 Black - hörlurar
Razer Blackwidow - tangentbord

GoPro Hero 4 batteri
GoPro Hero 4 Helmet front mount
Hama GoPro Hero 4 Hardcase

Diverse blueray boxar / filmer på mediamarkts 50% rea + även sånt som var allmänt billigt men ej rea

Nu blir det väll till att hålla i slantarna fram till mellandagsrean

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fltoig:

Totalt sett görs det självklart en vinst, något annat vore helt orimligt.

Det jag tror att @Mikaelmannen försöker säga är att affärerna går back på sina "super-deals", tex 250GB SSD för 499:-
Detta låter helt rimligt i mina öron, då dessa är lockerbjudanden och är till för locka kunder och meningen är att folk ska köpa mer en dessa, vilket då resulterar i en vinst totalt sett.

Ja, jag misstänker det, och då har han ju helt enkelt struntat i att läsa hela diskussionen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kan vi dra slutsatsen nu att Cyber Monday inte va någge vidare?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Kan vi dra slutsatsen nu att Cyber Monday inte va någge vidare?

BlackFriday = 4 av 10
CyberMonday = 1 av 10

Besviken

Permalänk
Skrivet av qlulp:

Förstår inte hur ni lyckats få tag på gtx 970 (och strix) för 2500 e.d. Jag satt och kollade på prisjakt och sweclockers hela helgen. Det enda jag hittade var den från webhallen som var redan slut när jag vaknade.

Nu har jag iaf bokad PNY GTX 970 från dustin men är inte riktigt nöjd :(.. ville ha ett kort med eftermarknadskylare. Jag har fortfarande 10 dagar på mig att annulera köpet då PNY är förtillfället slut och anländer i butiken om 10 dar. Får hoppas att priset på ett annat 970 sänks tills dess.

Om du nu vill ha ett kort med en eftermarknadskylare så är det bara att dra tummen ur röven och köpa ett. Om du inte är villig att pröjsa fullt pris nu för ett kort med kylaren du efterfrågar, köp det begagnat här på marknaden. Det finns mycket folk på Sweclockers marknad som är pålitliga och bra säljare, de säljer inte använda saker till absurda priser.

Personligen, för mycket gnäll för ingenting.

Permalänk

Missade pg279q så fick bli ett xb271hu istället på elgigantens 10% (8495 till 7645). Hoppas första batchen levererar nu.. Vill inte bli fast i att vänta in nästa batch för att byta exemplar vid fel på panelen.. Någon annan som förbokat 271:an?

Permalänk
Medlem

Tja blev till sist en pryl ändå denna Cyber Monday. Den visserligen usla men billiga Lamina plattan som Inet krängde iväg för 499kr.

För en femhundring kan man ge den en chans, tyckte jag läst om någon som lyckats skohorna in windows 10 på den.

Fast det verkar kräva lite handpåläggning för att funka misstänker jag.

Permalänk
Skrivet av Airborne:

Tja blev till sist en pryl ändå denna Cyber Monday. Den visserligen usla men billiga Lamina plattan som Inet krängde iväg för 499kr.

För en femhundring kan man ge den en chans, tyckte jag läst om någon som lyckats skohorna in windows 10 på den.

Fast det verkar kräva lite handpåläggning för att funka misstänker jag.

Den personen är jag. Det fungerar utan några egentliga problem. De brister som omnämns i Sweclockers recension gäller fortfarande, och eftersom plattan bara har 1 gb ram så ska man inte förvänta sig mycket. Appar fungerar bra. Photoshop, Chrome, Steam... fungerar inte. Med en skärm på bara 7 tum och upplösning 1280x720 är det knappt att enkel redigering i Word fungerar heller. Så man får tänka både en och två gånger på vad exakt man ska använda den till, och om man kan leva med bristerna.

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Gällde att vara rapp, postades bl a i denna tråd. Tror cdon's strix erbjudande varade i ca 15min. Webhallen höll längre.

Har du lite is i magen kanske det dyker upp till liknande pris nu under december? Var ju med i swec's julkalender för 2500kr för ett år sedan, nu börjar ju kortet bli lite gammalt också så helt osannolikt är det väl inte.

"Gott folk. Så här ser ett bra och professionellt svar ut."

Tack <3

Skrivet av fyllejocke:

Om du nu vill ha ett kort med en eftermarknadskylare så är det bara att dra tummen ur röven och köpa ett. Om du inte är villig att pröjsa fullt pris nu för ett kort med kylaren du efterfrågar, köp det begagnat här på marknaden. Det finns mycket folk på Sweclockers marknad som är pålitliga och bra säljare, de säljer inte använda saker till absurda priser.

Personligen, för mycket gnäll för ingenting.

"Så här gör det inte."

Att betala 2700 för ett begagnat gtx 970 är ingen bra idé (exempelvis den Asus annonsen). Kortet är snart två år gammalt, kostade precis 2500kr i helgen och förmodligen droppar i pris då nästa generation släpps snart.

Försök vara lite hjälpsam ;>

Visa signatur

CPU: i9 11900K | CPU Kylning: ASUS ROG Ryujin | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XIII HERO Z590
Ram: Corsair 64GB Vengeance PRO (3600MHz ) | GPU: Gigabyte RTX 3090 Aorus Xtreme PSU: Corsair HX1000 1000W
M.2: Samsung 980 Pro 1TB | M.2: WD Blue SN550 1TB | HDD: 39TB
Skärm: Samsung S27A950 | Mus: G900 | Tangentbord: G910 | Headset: G933

Permalänk
Medlem
Skrivet av qlulp:

Förstår inte hur ni lyckats få tag på gtx 970 (och strix) för 2500 e.d. Jag satt och kollade på prisjakt och sweclockers hela helgen. Det enda jag hittade var den från webhallen som var redan slut när jag vaknade.

Nu har jag iaf bokad PNY GTX 970 från dustin men är inte riktigt nöjd :(.. ville ha ett kort med eftermarknadskylare. Jag har fortfarande 10 dagar på mig att annulera köpet då PNY är förtillfället slut och anländer i butiken om 10 dar. Får hoppas att priset på ett annat 970 sänks tills dess.

Det fanns väldigt många 970-erbjudanden som du missade. Bl.a. Asus Strix 970 + Bullets or blades för 2999kr. De varade timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

BlackFriday = 4 av 10
CyberMonday = 1 av 10

Besviken

Jag håller inte med där om black Friday, tycker den var riktigt trevlig.
Vad drar ner bf betyget för dig?
Cm kan jag däremot håller med om inte riktigt slog som de kanske borde gjort, kändes mer att försöka sälja ut de som blev över efter bf.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheVeryUberEnd:

Den personen är jag. Det fungerar utan några egentliga problem. De brister som omnämns i Sweclockers recension gäller fortfarande, och eftersom plattan bara har 1 gb ram så ska man inte förvänta sig mycket. Appar fungerar bra. Photoshop, Chrome, Steam... fungerar inte. Med en skärm på bara 7 tum och upplösning 1280x720 är det knappt att enkel redigering i Word fungerar heller. Så man får tänka både en och två gånger på vad exakt man ska använda den till, och om man kan leva med bristerna.

Låter intressant, men nu verkar inte Office följa med?

Citat:

Observera att det INTE ingår Office 365 Personal, även om det står på kartongen!

Permalänk
Skrivet av Aene:

Låter intressant, men nu verkar inte Office följa med?

Riktiga Office följer inte med, jag installerade gratisversionen på Store.

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja okej, du bekräftar då att affärerna använder lögner för att slippa leverera produkter?

Och om ingen vinst görs, totalt sett, varför skulle de då driva rean så hårt?

Vad butikerna säger för att slippa leverera har jag ingen aning om och mig veterligen inte heller kommenterat.
Då en butik kör BF måste alla haka på för att slippa dålig PR. Konsumenter är till stor del idioter så att sälja saker som man går 20000kr back på totalt är småpotatis jämfört med vad dålig PR på t.ex sweclockers kan kosta.
Då sen folk gapar att företagen är giriga för att dom inte frivilligt går i konkurs för att göra alla nöjda så... 99.9 % av en skara blir nöjda av en viss sak, resterande går inte att göra nöjda så då tänker företagen "skit i dom" hellre än gå i konkurs. Smart tycker jag.

/M

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikaelmannen:

Vad butikerna säger för att slippa leverera har jag ingen aning om och mig veterligen inte heller kommenterat.
Då en butik kör BF måste alla haka på för att slippa dålig PR. Konsumenter är till stor del idioter så att sälja saker som man går 20000kr back på totalt är småpotatis jämfört med vad dålig PR på t.ex sweclockers kan kosta.
Då sen folk gapar att företagen är giriga för att dom inte frivilligt går i konkurs för att göra alla nöjda så... 99.9 % av en skara blir nöjda av en viss sak, resterande går inte att göra nöjda så då tänker företagen "skit i dom" hellre än gå i konkurs. Smart tycker jag.

/M

Vet inte varför du fortsatte en diskussion genom att börja prata om något annat, men så kan man ju också göra, antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Är det värt det även fast man har vanligt chassi, med referens fläkt och allt?
Såg nämligen rean och undrade om det var värt det med en sån niche produkt.

Till det priset, har man ju råd att köpa vattenblock, och forfarande billigare än furyX

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"