Cyber Monday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Kommer den här att bli billigare tro under mellandagsrean?

Permalänk
Medlem

När den bästa dealen är en eltandborste..
hittar inget roligt idag

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av asnan:

Kommer den här att bli billigare tro under mellandagsrean?

Det tror jag inte

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Jag har varit på jakt efter ett par hörlurar nu i helgen och har köpt följande
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2358530 (499:-)

Min fundering nu är om jag har köpt den mest prisvärda in-ear luren eller om det finns några alternativ som är mer prisvärd runt 500:-. Finns det några bra trådlösa hörlurar för ca 500:- eller är det mest bara skit i den prisklassen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenmorgan:

Hoppet om att finna en laptop med gtx 970 för under 10k känns helt borta >_<

Kalla mig naiv... kalla mig dum... Men jag hade iaf en dröm! Ett hopp! En vision!

Det här är Sverige. Här är det Granola och vattenkokare som gäller.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Ingen aning hur bra det är, sitter fortfarande och velar om jag ska slå till eller inte. Det är ju snart jul också... Men såg i alla fall att det är rankat ganska högt på prisjakt och har fått hyfsade användarbetyg ändå. Det som rankas som nummer 1 tycker jag känns sämre när jag läser recensionerna i alla fall. Min plan är i så fall att ha det för att hålla lite koll på sömn och träning...

Tvekade lite på de saker jag la upp, de är ju inte precis så hårdvaruaktiga. Men ändå vad jag tycker verkar vara bra erbjudanden.

Det är ett bra pris på denna (har en gång varit 249 kr enligt prisjakt men säkert något företag med hög fraktkostnad) men nu finns det även en Vivofit 2 ute för 869 kr (ser dock inte någon skillnad mellan dem). Sedan så har inte Vivofit någon pulsmätare vilket är lite dåligt, hade gärna velat ha detta också! Batteritiden är dock väldigt bra (1 år!) och den har en inbyggd klocka också och är vattentät. Väldigt lockande för det priset, det håller jag med om!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Köpte 10 paket på ICA idag a' 39kr/st.

10 Paket Dolce Gusto för 39 kr/st????

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Permalänk

@LPG:
Var hittade du dealen på tandborsten?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakie:

Man kan kombinera det med CDONs rabattkoder, som är relativt enkla att få tag i

Exakt. Jag föredrar ofta CDON då man är pluskund. Fri frakt, mycket rabattkoder och sen återbäring på alla köp.

Så mina 71 kr rabatt blev egentligen ännu mer om man räknar fri frakt (alla har ju inte det) och sen 50 kr rabatt kod + en ny 50 kr rabattkod du får via köpet och till sist återbäring på allt. Så ett par hundringar billigare i slutändan blev det nog.

Permalänk
Medlem

Blev precis som man trodde, Black Friday hade ändå vissa hyffsade rabatter men Cyber monday är rena skämtet. Då vet man det till nästa år också, ingen ide att vänta, köp loss på fredagen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

10 Paket Dolce Gusto för 39 kr/st????

Ja, gäller även Tassimo.

Permalänk
Medlem

Det verkar som dom bara lägger ut prylar som dom inte lyckats få sålt under året på rea. Och sen är det knappt 20%. Enda bra priset jag såg var asus 970 för 2900kr från inet. Där dom sålder 50 st bara. Dum som man var köpte man inte en eftersom jag vill ha gigabyte g1 ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja, gäller även Tassimo.

Tack, ska åka och kolla!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

@Andreas15: Dom är riktigt bra. Mycket bas. Jag har problem med att få bra passform. Någon som vet vart man kan köpa andra gummin/skum till in ear lurar?

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vad ska du köra för head amp till 700, jag är rätt sugen på dessa, men alla bekanta säger att jag ska köpa ett par 650 för att dom är bättre allround.

Undra om man kan driva HD700 med en mstage headamp.

Jag har faktiskt bara ett ljudkort just nu, Sound blaster Zx. HD700 var mer ett impulsköp.
Ohm mässigt så stödjer det ljudkortet HD700 och ditt Matrix m-stage(?) är mer än väl med.
HD700 har från vad jag kan se ganska låga krav men självklart blir ljudet bättre med en bra amp. Kanske blir en i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Någon som vet vart man kan köpa andra gummin/skum till in ear lurar?

Comply

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mikaelmannen:

Evo 850 256gig för 899 med 15% marginal. Samma disk för 499 blir wait for it.... förlust.

Dom bästa dealsen som vi sett under black friday är backaffärer i pengar. Genererar merköp och bra PR.

Som sagt, källa på det?

Det finns en anledning till att det heter black friday, nämligen, och det är inte för att de går förlust.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@twit: Smutt! Tackar

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tänkte precis lägga upp detta! Såg att detta fitness band fanns under BF också men slog aldrig till - är det något att ha eller ska man satsa på något annat (för gym, jogging i skogen m.m.)?

Har aldrig provat dessa armband, men får för mig att mer är en gimmick, nån modefluga. Skulle köra på en riktig pulsklocka, om du vill använda den för seriös träning. Har själv en Garmin, några år gammal, ser allt annat än bra ut, stor som en kloss, men förutom att det kan ta lite tid att låsa GPS gör den ett riktigt fint jobb funktionellt sett. Kostade bara runt tusingen också, troligtvis långt bättre än dessa armband.

Permalänk

@asnan: Den lär nog inte bli dyrare men betvivlar att den kommer bli billigare heller. Däremot kanske 4-serien sänks mer

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack, ska åka och kolla!

Verkar gälla alla Kvantum i alla fall.

Kolla här så du inte åker i onödan.
http://www.ica.se/butiker/sok-butik/

Permalänk

Blev ett par smutta around-ear bluetothlurar - BOSE Soundlink Around-Ear II 2150:- efter rabatt om jag inte minns fel. Sjukt sköna och lätta. Låter bra gör dom också
http://www.siba.se/ljud/horlurar/tradlosa-horlurar/bose-sound...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Som sagt, källa på det?

Det finns en anledning till att det heter black friday, nämligen, och det är inte för att de går förlust.

Men du kan inte begära källa på vartenda påstående du läser.
Antingen tror du på det eller inte.

Så du tror inet gick med vinst på Samsungdiskarna för 499:-?

Har någon sett inpriset så skall man ta print screen och lägga upp på ett forum?

Permalänk

@Rymdgrodan:
Valde emellan dem och sennheiser momentum's trådlösa.
Gick dock på sennheiser då jag är grymt nöjd med den gamla momentum serien.

Skicka gärna pm om vad du tyckte om bose lurarna när du hunnit lyssna lite på dem:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Som sagt, källa på det?

Det finns en anledning till att det heter black friday, nämligen, och det är inte för att de går förlust.

De kan mycket väl gå med förlust på BF. Det genererar ofta omsättning men det är inte alltid det ger dig någon vinst. Däremot så kan leverantörer ha en kick som återförsäljaren får på många produkter som de rear ut under BF. Så där får man tillbaka en del av den förlorade marginalen, bara att den tickar in på en annan dag.

Permalänk
Medlem

Trist, men samtidigt någorlunda förståeligt, att det inte dök upp ett bra erbjudande på en någorlunda high-end laptop under BF och inte nu under CM heller. Den närmaste jag sett är https://www.dustinhome.se/product/5010887770/zenbook-ux305fa vilket faktiskt bara är 10% rabatt eftersom den kostade 10k i slutet av oktober.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Dags att migrera till Julkalendertråden då (finns det någon sådan?)?

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ha lite input på detta (GTX 970)...

Tycker ni att man ska köra på detta kort för 3000kr
https://www.dustinhome.se/product/5010887454/xlr8-oc

eller lägga ut ytterligare 600kr för få STRIX?
https://www.dustinhome.se/product/5010883082/strix-oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

@asnan: Den lär nog inte bli dyrare men betvivlar att den kommer bli billigare heller. Däremot kanske 4-serien sänks mer

Ok, är de inte dumt att satsa på 4-serien om man ska bygga helt nytt?