Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Exxovion:

Det finns betydligt mer nya, bra och nyttiga funktioner i Windows 10 än 7:an... samtidigt som det även är mer onödigt kludd.

Vad saknas i 10:an som återfinns i 7:an, som någon har nytta av?

Trevligare design, framförallt Aero, en bra startmeny och bättre kompatibilitet, jag har kört nån maskin med det nya interfacet sen första publika betan av 8an men inte blivit så särskilt imponerad av nått av de nya de lagt till, en del småsaker är ju bättre men totalintrycket är sämre så 7an kommer att leva så länge det går för min del och det blir i stället mer o mer linux i väntan på ett välfungerande win som kan ta över efter 7an och kommer det inte innan 7an slutar stödjas blir det övergång till inux på heltid på alla datorer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Den här tråden är brutalt stor och går man tillbaka och läser så inser man att det mesta upprepas om och om igen. Sammanfattningen blir att alla tycker olika och många verkar inte vilja acceptera/respektera att andra tycker olika, utan trycker med näbbar och klor ner sin egen åsikt i halsen på andra med ibland otrevlig stämning till följd.

Finns det ett enda exempel på någon som genom diskussion med andra faktiskt ändrat åsikt eller blivit överbevisad och kan erkänna det?

Blir lite som att bevisa för troende att gud inte existerar. Bättre att ge upp den kampen än att båda sidor får höjt blodtryck och irritation.

Ifall man bara släpper lite på prestigen att behöva visa att man har rätt, så blir människor lättare att ha att göra med. Ödmjukhet saknas många gånger.

Ha en trevlig dag alla Sweclockare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Finns det ett enda exempel på någon som genom diskussion med andra faktiskt ändrat åsikt eller blivit överbevisad och kan erkänna det?

finns ett troll som blivit överbevisat några gånger med antingen svarar med "nej, du har fel" eller byter fokus och tjaffsar vidare om det
jag har nog faktiskt sett någon som sagt typ "jahaaa, tack för att du upplyste mig, då vet jag".. men de flesta är så inskränkta så de vägrar inse fakta eller att folk tycker olika

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Det som däremot inte var så trevligt var att datorn utan att fråga startades om mitt under en spelsession, avbröt alla spel och program som var igång och startade om datorn och började uppgradera. Där fick vi ingen fråga alls ifall det var ok att starta om datorn "nu eller senare" utan den bara körde på.

Du kommer inte få några mothugg från mig. Jag tycker det är sjukt dåligt. Både att man schemalade, och startade om datorn när någon använde den. Jag har sett något liknande på kontorsdatorer där användare har startat dem på morgonen bara för att mötas av "hej, vi installerar Windows 10 åt dig", och sen helt plötsligt inte kan arbeta före lunch. Garanterat deras eget fel, då det här var före den automatiska schemaläggningen, men fortfarande dåligt skött.

Skrivet av mrqaffe:

Trevligare design, framförallt Aero, en bra startmeny och bättre kompatibilitet,

Jag har gjort med 10'an som jag gjorde med 8'an. Classic Shell, så man får en bra, vettigt fungerande startmeny. Funktionsmässigt spelar det ingen större roll hur fönsterna ser ut, även om jag tycker den fyrkantiga, platta designen 10'an har är grymt ful. Däremot retar jag mig lite på att menyraden inte har samma färg som resten av fönsterlisten, i en del program.
På rak hand kommer jag inte på mig med att "sakna" någonting nu när jag installerat min startmeny, men en del saker är sjukt långsamma att komma åt, med deras ordinarie startmeny, så listigt gömda att man ibland tror att de helt enkelt inte finns...

Skrivet av Oneone:

För er som missat! ser fram emot detta

Exakt vad i det är det du ser fram emot? Jag visste att det var på gång, men har i ärlighetens namn inte brytt mig speciellt mycket om vad som ska tillkomma / förändras. Det är inte som om jag kan ändra på det i förväg i alla fall. Men jag läste igenom det som hastigast, och hittar egentligen inget som känns varken "wow" eller ens "användbart".

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har gjort med 10'an som jag gjorde med 8'an. Classic Shell, så man får en bra, vettigt fungerande startmeny. Funktionsmässigt spelar det ingen större roll hur fönsterna ser ut, även om jag tycker den fyrkantiga, platta designen 10'an har är grymt ful. Däremot retar jag mig lite på att menyraden inte har samma färg som resten av fönsterlisten, i en del program.
På rak hand kommer jag inte på mig med att "sakna" någonting nu när jag installerat min startmeny, men en del saker är sjukt långsamma att komma åt, med deras ordinarie startmeny, så listigt gömda att man ibland tror att de helt enkelt inte finns...

Exakt vad i det är det du ser fram emot? Jag visste att det var på gång, men har i ärlighetens namn inte brytt mig speciellt mycket om vad som ska tillkomma / förändras. Det är inte som om jag kan ändra på det i förväg i alla fall. Men jag läste igenom det som hastigast, och hittar egentligen inget som känns varken "wow" eller ens "användbart".

B!

Jag kör ClassicShell även på 7an, eftersom det är bättre än den medföljande

I början med Windows 10 så körde jag ett Aero Theme ihop med UXStyle, men jag får inte den softpatchern att fungera i nyare revisioner, så nu är det WinAweroTweaker (mycket trevligt program om man vill ändra på småsaker som saknas i 10n på enkla sätt) som jag lekt lite med och iaf slagit på ett någorlunda mörkgrått tema.

Det enda jag väntat på i Anniversary update är att de slår på Dark Theme i systemet officiellt och inte bara som registerhack. Det har funnits i preview ett tag tydligen.
Ska det vara platt och fult ska det åtminstione vara mörkt tema, så man inte får kritvita fönster som lyser hela tiden!

Jag hoppas fortfarande att Vulkan-stöd för fler spel ska komma igång så hoppar jag till KUbuntu permanent. Just nu kör jag det bara på ena jobb-PCn och ena HTPCn hemma.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Det enda jag väntat på i Anniversary update är att de slår på Dark Theme i systemet officiellt och inte bara som registerhack. Det har funnits i preview ett tag tydligen.
Ska det vara platt och fult ska det åtminstione vara mörkt tema, så man inte får kritvita fönster som lyser hela tiden!

Miljöbov. Plattskärmar i dag drar mindre ström ju vitare det är. Nå, jag antar att det blir någon sorts balansgång med bak-belysta skärmar, men med kantljus är det definitivt sant. Är det för mycket vitt, skruva ner ljusstyrkan. ;- )

Fast jag håller egentligen med Det har blivit lite för mycket.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du kommer inte få några mothugg från mig. Jag tycker det är sjukt dåligt. Både att man schemalade, och startade om datorn när någon använde den. Jag har sett något liknande på kontorsdatorer där användare har startat dem på morgonen bara för att mötas av "hej, vi installerar Windows 10 åt dig", och sen helt plötsligt inte kan arbeta före lunch. Garanterat deras eget fel, då det här var före den automatiska schemaläggningen, men fortfarande dåligt skött.

Jag har gjort med 10'an som jag gjorde med 8'an. Classic Shell, så man får en bra, vettigt fungerande startmeny. Funktionsmässigt spelar det ingen större roll hur fönsterna ser ut, även om jag tycker den fyrkantiga, platta designen 10'an har är grymt ful. Däremot retar jag mig lite på att menyraden inte har samma färg som resten av fönsterlisten, i en del program.
På rak hand kommer jag inte på mig med att "sakna" någonting nu när jag installerat min startmeny, men en del saker är sjukt långsamma att komma åt, med deras ordinarie startmeny, så listigt gömda att man ibland tror att de helt enkelt inte finns...

Exakt vad i det är det du ser fram emot? Jag visste att det var på gång, men har i ärlighetens namn inte brytt mig speciellt mycket om vad som ska tillkomma / förändras. Det är inte som om jag kan ändra på det i förväg i alla fall. Men jag läste igenom det som hastigast, och hittar egentligen inget som känns varken "wow" eller ens "användbart".

B!

Ganska mycket förändringar i UIt som jag ser fram emot, men också uppdateringarna och förbättringarna för UWP , alltid kul med nytt med mera.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

Mina ögon tycker om mörkare nyanser

Drar det mer ström för att man dämpar ljuset när det är svart på vanlig LED? Hade inte läst något om det innan, men jag googlade lite snabbt nu bara. Det är alltså OLED som man spar mer på svart isf eftersom den stänger av ljuset helt. Men så dyra skärmar har ju inte gemene man än

Har Android 4.4 på min S4 mini också, så det är ju svartgrått med ljus text som gäller på mobilen också.

Men mest saknar jag att kunna använda tredjepartsteman i Windows utan att behöva köra soft-patcher alls, så man kan få mer än bara färgerna man vill ha. Men jag är väl bortskämd med konfigureringsmöjligheter sen Amiga-tiden, då jag körde med en liten dödskallebild som stängknapp på fönster m.m. XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Drar det mer ström för att man dämpar ljuset när det är svart på vanlig LED? Hade inte läst något om det innan, men jag googlade lite snabbt nu bara. Det är alltså OLED som man spar mer på svart isf eftersom den stänger av ljuset helt. Men så dyra skärmar har ju inte gemene man än

Gamla tidens fosforskärmar var också billigare svarta, än vita. Det handlar om skärmens teknik för att skapa bilden, och som du är inne på, LCD'er färgar, och blockerar vitt ljus, för att ge färger och svärta. Så att köra så vitt som möjligt är mer "miljövänligt" men samtidigt, det var mest ett skämt, effekten är inte speciellt stor.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Men mest saknar jag att kunna använda tredjepartsteman i Windows utan att behöva köra soft-patcher alls, så man kan få mer än bara färgerna man vill ha. Men jag är väl bortskämd med konfigureringsmöjligheter sen Amiga-tiden, då jag körde med en liten dödskallebild som stängknapp på fönster m.m. XD

Only Amiga makes it possible!

Det som stör mig mest i Windows 10 jfm tidigare versioner av Windows (däribland Windows 8.1), är att även om jag kör Classic Start/Shell, så går det inte att använda Classic Start i tablet-läget (som jag fortfarande vill utplåna helt).

Sedan håller jag med dig om att fler saker borde gå att ändra på out-of-the-box, men WinAero.com har räddat mig många ggr.

Permalänk
Avstängd

Hur länge kan man göra denna gratisuppdatering? Jag har idag Win 8.1 och är faktiskt rätt nöjd men funderar på att ta hoppet till 10:an.

Så hur länge är det gratis?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Stefflo:

Hur länge kan man göra denna gratisuppdatering? Jag har idag Win 8.1 och är faktiskt rätt nöjd men funderar på att ta hoppet till 10:an.

Så hur länge är det gratis?

29 juli 2016 har de sagt men vem vet, de verkar ju så desperata att få över folk på 10an så det kanske förlängs eller så slutar de helt enkelt att ta betalt för win för hemanvändare, det skulle förenkla en del och MS lär inte förlora inkomster på det heller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Hur länge kan man göra denna gratisuppdatering? Jag har idag Win 8.1 och är faktiskt rätt nöjd men funderar på att ta hoppet till 10:an.

Installera Windows 10 på ett USB-minne mha WinToUSB. Fungerar allt som det ska är det bara att aktivera licensen. Har själv både en aktiv Windows 8.1 Pro samt Windows 10 Pro på min laptop. Dock föredrar jag Windows 8.1 i många avseenden och har ännu inte hittat en enda fördel med 10:an.

Vill dock inte missa chansen att få 10:an gratis om nu Microsoft lyckas få till Anniversary uppdateringen och fixa några kritiska buggar.

Kör Windows 10 Pro (stationära datorn) på engelska (min profil) och japanska (min sambo) med japansk-, kinesisk- (traditional/simplified), svensk- och US-layout och ibland flippar det ut fullständigt. Det är bara ett av många problem jag har med 10:an. Att programmen ofta är låsta till ett språk i sig är ett annat problem, som iofs är mer specifikt till Windows än 10:an i sig (bortskämd i OS X).

Permalänk
Medlem

Microsoft har gjort fantastiskt bra jobb. Windows 10 är bästa Windows hittills!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Är det värt att uppgradera om man inte spelar längre? använder bara photoshop, lightroom och chrome typ

Har inte kvar min nyckel längre...Om jag uppdaterar och sen måste jag installera om, säg om 3 månader...då börjar jag ju om från noll...utan något alls?! :/

Permalänk
Medlem

Har kört 10an ett tag nu, överlag ett bra os. Det som stör är dom obligatoriska uppdateringarna som kan komma i tid och otid. För mig ett större problem på laptopen som kan ligga oanvänd ett tag.

Uppdaterar inte mina windows 7 licenser då jag misstänker att det kan bli knepigt att få tag på dom i fortsättningen och har försvunnit från dreamspark, men allt som körde windows 8 har windows 10 nu.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoWin:

@snajk: Vilken statistik? Möjligtvis av de 20% som använder Win10. 20% marknadsandel efter att ha varit "gratis" i ett år talar om ett klart svalt mottagande.

Jo självklart pratar jag om användarna som har Windows 10. Andra kan förstås varken vara nöjda eller missnöjda med OS:et då de inte har det. (Däremot kan de vara missnöjda med att det finns, hur det ser ut, hur uppgraderingen sköts och så, men det är förstås något annat.)

Svalt mottagande är förstås svårt att relatera till något annat. Man kan anse att de borde ha fler användare efter ett år då det är gratis men det är väl fortfarande större marknadsandel än någon tidigare Windowsversion har haft efter så lång tid? Linux (alla versioner) har varit gratis alltid och når ändå precis upp till 2% marknadsandel för desktop, svalt mottagande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Uppdaterar inte mina windows 7 licenser då jag misstänker att det kan bli knepigt att få tag på dom i fortsättningen och har försvunnit från dreamspark, men allt som körde windows 8 har windows 10 nu.

Fast så vitt jag vet är din uppgraderade nyckel fortfarande giltig till ursprungsprodukten med?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Linux (alla versioner) har varit gratis alltid och når ändå precis upp till 2% marknadsandel för desktop, svalt mottagande?

Hahaha
Ska vi gissa på att det kommer en "nej, du har fel" snart?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast så vitt jag vet är din uppgraderade nyckel fortfarande giltig till ursprungsprodukten med?
B!

Oh ok, det visste jag inte. Bra info

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Vad saknas i 10:an som återfinns i 7:an, som någon har nytta av?

Full kontroll över Windows Update. Det är min dator och jag vill själv kunna bestämma vad som ska (eller inte ska) installeras. Känns nästan som att jag hyr min dator av Microsoft när de automatiskt trycker in drivrutiner och uppdateringar utan att ge mig möjligheten att välja bort något. Hittade ett program på ett random ryssforum som ska ge tillbaka Win7/8-rutan med valbara uppdateringar, men vem vet hur säkert det är.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast så vitt jag vet är din uppgraderade nyckel fortfarande giltig till ursprungsprodukten med?
B!

Skrivet av Ragin Pig:

Oh ok, det visste jag inte. Bra info

Helt rätt, windows 7/8/8.1 licenser blir aldrig ogiltiga för sitt ordinarie OS.
Dessa licenserna ger dig bara rätten/möjligheten att uppgradera gratis och kommer inte synas i W10 som genererar en ny W10 licens vid uppgradering.
Kollar du nyckeln i W10 så syns inte 7/8/8.1 nyckeln när du uppgraderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Full kontroll över Windows Update. Det är min dator och jag vill själv kunna bestämma vad som ska (eller inte ska) installeras. Känns nästan som att jag hyr min dator av Microsoft när de automatiskt trycker in drivrutiner och uppdateringar utan att ge mig möjligheten att välja bort något. Hittade ett program på ett random ryssforum som ska ge tillbaka Win7/8-rutan med valbara uppdateringar, men vem vet hur säkert det är.

Går att komma runt med WUMT i alla fall om man har W10 pro, om det funkar lika bra på home versionen vet jag inte.
Där stänger man av vanliga win update och kör alla uppdateringar som vanligt, funkar klockrent.
http://forums.mydigitallife.info/threads/64939-Windows-Update...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tornex:

Är det värt att uppgradera om man inte spelar längre? använder bara photoshop, lightroom och chrome typ

Har inte kvar min nyckel längre...Om jag uppdaterar och sen måste jag installera om, säg om 3 månader...då börjar jag ju om från noll...utan något alls?! :/

Om du behöver ominstallera Windows 10 i framtiden på samma dator som nu, så behöver du inte någon nyckel, då Microsoft har ett digitalt emblem som känner av att du har uppgraderat till Windows 10

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Går att komma runt med WUMT i alla fall om man har W10 pro, om det funkar lika bra på home versionen vet jag inte.
Där stänger man av vanliga win update och kör alla uppdateringar som vanligt, funkar klockrent.
http://forums.mydigitallife.info/threads/64939-Windows-Update...

Japp, precis det programmet jag menar. Det kommer från nån nisse på forum.ru-board.com. Jag må verka fördomsfull, men jag har noll koll på det stället och har ingen större lust att installera något random program som kan ladda hem gud vet vad i bakgrunden. Det verkar legit vad jag läst hittills, men för tillfället säger jag tack men nej tack

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Japp, precis det programmet jag menar. Det kommer från nån nisse på forum.ru-board.com. Jag må verka fördomsfull, men jag har noll koll på det stället och har ingen större lust att installera något random program som kan ladda hem gud vet vad i bakgrunden. Det verkar legit vad jag läst hittills, men för tillfället säger jag tack men nej tack

Förstår vad du menar, men eftersom dom har en systertråd på MDL så är jag inte orolig, har svårt att tänka mig MDL lägga upp och/eller länka till något som orsakar skit.
Är även ganska säker på att om WUMT haft något skit för sig så hade man hört det nu.

WUMT är inte heller något som installeras, utan det är "portabelt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Japp, precis det programmet jag menar. Det kommer från nån nisse på forum.ru-board.com. Jag må verka fördomsfull, men jag har noll koll på det stället och har ingen större lust att installera något random program som kan ladda hem gud vet vad i bakgrunden. Det verkar legit vad jag läst hittills, men för tillfället säger jag tack men nej tack

Ta annars en titt på Portable Update. Perfekt när man vill ha full kontroll över sina uppdateringar
http://www.portableupdate.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Japp, precis det programmet jag menar. Det kommer från nån nisse på forum.ru-board.com. Jag må verka fördomsfull, men jag har noll koll på det stället och har ingen större lust att installera något random program som kan ladda hem gud vet vad i bakgrunden. Det verkar legit vad jag läst hittills, men för tillfället säger jag tack men nej tack

Gör vad det ska, och inget annat.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Intressant när även en tekniksida skriver så här, inget nytt som inte redan dragits i långbänk här dock.
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.662048/windows-10-uppgr...