Allt om Corsair iCUE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

När du ominstallerade Link gjorde du som Johan Nyman rekommenderat som står beskrivet i första inlägget angående installation eller uppdatering?

Absolut. Har ju väntat några år på bättre mjukvara nu, och testat uppdateringar med jämna mellanrum.

Har nu testa mig tebaxx till den som fungerar minst dåligt, 2.7.5339.
De senare versionerna hittar ingen hårdvara alls, inte ens Corsair Commander som är Corsairs egen HW.
Känns rätt tråkigt att det går åt det hållet.

Själva grundiden med systemet är kanon, och jag är mycket nöjd med att kunna styra fläktar mm i detalj. Hör inte datorn alls när corsairlink fungerar. När det strular dock, går alla fläktar på fullt. Känns som Corsair inte lägger tillräcklig kraft på utveckling av stabil programvara.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Absolut. Har ju väntat några år på bättre mjukvara nu, och testat uppdateringar med jämna mellanrum.

Har nu testa mig tebaxx till den som fungerar minst dåligt, 2.7.5339.
De senare versionerna hittar ingen hårdvara alls, inte ens Corsair Commander som är Corsairs egen HW.
Känns rätt tråkigt att det går åt det hållet.

Själva grundiden med systemet är kanon, och jag är mycket nöjd med att kunna styra fläktar mm i detalj. Hör inte datorn alls när corsairlink fungerar. När det strular dock, går alla fläktar på fullt. Känns som Corsair inte lägger tillräcklig kraft på utveckling av stabil programvara.

Jo, det är tråkigt att de sköter uppdateringarna och buggfixarna långsamt på Link. Nu kör jag visserligen inte någon Commander men mitt Link har fungerat bäst med den senaste versionen 3.2.5742. Har varit sugen ett tag på att skaffa en Commander Mini men eftersom jag läser att väldigt många har problem med dem så har det inte blivit någon affär då man väntar på en mjukvaruversion som fungerar som den skall.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl bara testa V4 och hålla tummarna.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Avstängd

Hej Corsair..

Min linkkabel till mitt AX1200i har gått sönder (den lilla anslutningen in i psu:n)
Går det att få tag på en ersättare?

Permalänk
Medlem

Den nya versionen hittar inte mitt nätaggregat ax1500i eller mina fans

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har försökt ett helt gäng med gånger, Corsair link 4 hittar inte Corsair commander osv. Den hittar bara tempsensorer på moderkort, processor och diskar. Fullständigt kasst. Ny layout men innehållet är lika kass som alltid.

Tack och hej, Corsair :-/

Dessutom hade de fått in en del i registret med autostart, som inte togs bort vid avinstallation. Usch, vad dåligt!

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av FiKsT:

Finns det numera endast commander mini att få tag i?? Letat efter en Lightning Node men ej hitta någon. Tänkte använda det till att styra RGB lightningStrips eller kan jag koppla in dem i något annat jag har?? H110i Gtx eller RM750i

Hejsan FiKsT,

Jag får börja med att ursäkta för ett väldigt sent svar. Det är Commander Mini som gäller nu ja, Lighting strips kan inte kopplas till kylare eller nätagg nej.

Skrivet av pnut:

Hittade du någon lösning på detta Johan?

Jag har samma problem som Oskar beskriver.

Hejsan pnut,

Jag får börja med att ursäkta för ett väldigt sent svar. Har du installerat nyaste versionen av Corsair Link? Finns att ladda hem här - http://www.corsair.com/en/support/downloads

Skrivet av Zoubiey:

Hoppas detta är något du kan svara på Johan!

Har för tillfället en H100i som går efter en egen kurva utan problem, satte in 3 fläktar igår (EK-Vardar F3-120 1850RPM). Det här har jag då märkt..

Med bara fläkt 1 inkopplad på Commander Mini så funkar min egna kurva på den fläkten. (Den är även nere i 250-300RPM då datorn ännu inte är nog varm för kurvan att gå igång) = Så här vill jag ha det.

Med fläkt 1 + 2 inkopplad så slutar fläkt 1 att fungera som tidigare, utan stannar på 850-900RPM även om datorn är kallare än vad kurvan börjar på. Medan fläkt 2 är nere i 400-450RPM.

Med fläkt 1 + 2 + 3 inkopplad så snurrar fläkt 1 i ~900RPM, fläkt 2 i 450-500RPM och fläkt 3 i ~900RPM. Fortfarande är datorn kallare än vad kurvan börjar på.

Med bara fläkt 3 inkopplad så går den på 500RPM, helt acceptabelt då det är vad H100i fläktarna går i idle. (Kan tvinga ner den längre med "Fixed RPM")

Kan tillägga att jag kan heller inte tvinga ner dom nå mer med "Fixed RPM"

Har även problem med att jag får dubbelt med alla ikoner i programmet.
Allt detta är på version 3.2.5742

Kurvan ser ut såhär:
35 - 500
40 - 750
45 - 1000
50 - 1250
55 - 1500

Hejsan Zoubiey,

Jag får börja med att ursäkta för ett väldigt sent svar. Jag rekommenderar dig att installera nyaste versionen av Corsair Link och se om samma problem kvarstår. Finns att ladda hem här - http://www.corsair.com/en/support/downloads

Skrivet av AAKEE:

Hej!

Har problem md Corsair link, har commander mini (heter väl den).

Började med en H80i, båggde på med corsair link och commander, nu efter en vattenläcka och utbytt H80i så kör jag men en annan luftkylare. Från början fungerade det mesta bra(cirka 3 år sen), utom när datorn startades om från viloläge då tenderar(-de fläktarna att gå på fullvarv och mätarna i corsairlinkprogrammet att slå lite hejvilt hit och dit. Gjorde ett försök med nyare software för cirka ett år sen, allt blev pankaka och jag fick reverta till den gamla softewaren.
Testade samma nu, efter att jag återigen lessnat på fläktar som går på fullvarv.

Med de senare softwarevarianterna hittar corsairlinkprogrammet inga fläkta, inget grafikkort ingen processor, inga hårddiskar och inte ens corsair commandern eller linkenheten, Allt är helt tomt.

Nu kommer jag inte ens ihåg vilken gammal version av corsarlink som fungerade :-/
Börjar uppriktigt sagt vara lite less. Känns inte som det är riktigt stabilt programmerat.

Hejsan AAKEE,

Jag får börja med att ursäkta för ett väldigt sent svar. Vilken version av Corsair Link har du installerat just nu? Och vilken version av Windows?

Skrivet av Blofeld:

Hej Johan, då version 4 kommit ut är det kanske dags att uppdatera din förstasida?

Done!

Skrivet av anumeon:

Hej Corsair..

Min linkkabel till mitt AX1200i har gått sönder (den lilla anslutningen in i psu:n)
Går det att få tag på en ersättare?

Hej anumeon,

Skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ditt ticket-nummer till mig så ska jag hjälpa dig med en ny kabel.

https://corsair.secure.force.com/

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av iben301:

Den nya versionen hittar inte mitt nätaggregat ax1500i eller mina fans

Hej iben301,

Vilken version av Corsair Link är det som du har installerat? Och vilken version av Windows har du?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av AAKEE:

Jag har försökt ett helt gäng med gånger, Corsair link 4 hittar inte Corsair commander osv. Den hittar bara tempsensorer på moderkort, processor och diskar. Fullständigt kasst. Ny layout men innehållet är lika kass som alltid.

Tack och hej, Corsair :-/

Dessutom hade de fått in en del i registret med autostart, som inte togs bort vid avinstallation. Usch, vad dåligt!

Hej igen AAKEE,

Är det den äldre Corsair Commander du har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej iben301,

Vilken version av Corsair Link är det som du har installerat? Och vilken version av Windows har du?

Corsair Link 4.2.0.162
Windows 10

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan Zoubiey,

Jag får börja med att ursäkta för ett väldigt sent svar. Jag rekommenderar dig att installera nyaste versionen av Corsair Link och se om samma problem kvarstår. Finns att ladda hem här - http://www.corsair.com/en/support/downloads

Inga problem, bättre än inget!

Har senaste sen du postade det i Swerigs. Fortfarande samma problem, några få skillnader som att en fläkt kan bli knäpp ibland och svaja mellan 100-1200RPM. Tror dock det har något att göra med att mjukvaran kraschar, vilket den har gjort ganska ofta faktiskt.

Verkar krascha mest efter ha varit igång ett tag.

Kan jag inte få ner fläktarna till cirka 500RPM så måste jag tyvärr kolla på annan lösning då vattenkylningen ska in.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej iben301,

Vilken version av Corsair Link är det som du har installerat? Och vilken version av Windows har du?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej igen AAKEE,

Är det den äldre Corsair Commander du har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Osäker på commanderversion. Inköpt våren 2013. Ser de likadana ut? I vart fall, en del metall-låda och en tunn i plast där man kopplar fläktarna.
Windows 7 Ultimate 64 och har nog testat alla versioner av command link. 2.7-nånting fungerade minst illa innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

Har senaste Link och det är samma mög som versionen före.

Funkar först bra och smidigt. Sen plötsligt hittar den inte min H100i.

Varför gör Link så här?
Det är faktiskt helt jävla orimligt. Ingen lösning på nätet heller.

Själva programmet är väldigt smidigt och gör precis det jag vill och lite till. NÄR DET FUNGERAR.

Dator i sign och win 7 64x

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Visar inte min temp 3 för högt 101 grader??

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara väldigt svårt att fånga Corsair Johans uppmärksamhet.
Jag gjorde en egen tråd om detta så postar relevanta delar av den posten här.

Jag hittade detta när jag försökte hitta alternativ till Corsair Link som verkligen är skit då det slumpmässigt tappar kontakten med min 100i.

Detta program kan styra min 100i komplett. Om det är ett helt komplement till Corsair Link får jag återkomma om.

För mer information om Corsair Link, deras kylare och detta programmet läs här.

För att läsa om SIV och ladda ned läs här.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av iben301:

Corsair Link 4.2.0.162
Windows 10

Tack för ditt svar. Hittade tidigare versioner av CLink ditt AX1500i? Hur har du kopplat in PSUn till USB?

Skrivet av iben301:

http://i.imgur.com/NIJJk4G.png
Visar inte min temp 3 för högt 101 grader??

Vissa temperatur-sensorer på moderkort drar iväg ibland. Jag har en sensor på mitt moderkort med som ligger på 105c i alla olika temp-program jag testat.

Skrivet av Zoubiey:

Inga problem, bättre än inget!

Har senaste sen du postade det i Swerigs. Fortfarande samma problem, några få skillnader som att en fläkt kan bli knäpp ibland och svaja mellan 100-1200RPM. Tror dock det har något att göra med att mjukvaran kraschar, vilket den har gjort ganska ofta faktiskt.

Verkar krascha mest efter ha varit igång ett tag.

Kan jag inte få ner fläktarna till cirka 500RPM så måste jag tyvärr kolla på annan lösning då vattenkylningen ska in.

Jag har ingen lösning på detta nu, jag ska maila alla detaljer du gett mig och se om de som jobbar med våran mjukvara har någon lösning, annars så kommer det jobbas på att ordnas i kommande versioner. Ursäkta för allt krångel.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av AAKEE:

Osäker på commanderversion. Inköpt våren 2013. Ser de likadana ut? I vart fall, en del metall-låda och en tunn i plast där man kopplar fläktarna.
Windows 7 Ultimate 64 och har nog testat alla versioner av command link. 2.7-nånting fungerade minst illa innan.

Hej AAKEE,

Då har du den gamla Commander, den stödjs inte av Corsair Link 4. Jag ska kolla upp vilken version som är den senaste för den gamla Commandern.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av SCORPIUS:

Har senaste Link och det är samma mög som versionen före.

Funkar först bra och smidigt. Sen plötsligt hittar den inte min H100i.

Varför gör Link så här?
Det är faktiskt helt jävla orimligt. Ingen lösning på nätet heller.

Själva programmet är väldigt smidigt och gör precis det jag vill och lite till. NÄR DET FUNGERAR.

Dator i sign och win 7 64x

Hej SCORPIUS,

Försvinner H100i helt random? Hur är den inkopplad? Testat olika USB-portar?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Tack för ditt svar. Hittade tidigare versioner av CLink ditt AX1500i? Hur har du kopplat in PSUn till USB?

Vissa temperatur-sensorer på moderkort drar iväg ibland. Jag har en sensor på mitt moderkort med som ligger på 105c i alla olika temp-program jag testat.

Ja det gör den. Ja!
Ah okej varför?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej SCORPIUS,

Försvinner H100i helt random? Hur är den inkopplad? Testat olika USB-portar?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ja det gör den. CL 4 hittar den inte efter ett tag. Kan nämna att jag provat olika versioner av CL och avinstallerat osv som rekommenderat.
Den är inkopplad precis som den ska. Tro mig.
Japp, provat olika USB-portar.

Om du ser i Corsairs forum så är detta inte ovanligt eller ett nytt problem. Inte bara 100i det händer med.
Så jag föreslår att du tar en titt där. Samt läser länkarna i min senaste post om SIV.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag hittade detta när jag försökte hitta alternativ till Corsair Link som verkligen är skit då det slumpmässigt tappar kontakten med min 100i.

Jag har tankat hem SIV, dock inte gjort mer än. Ej orkat reda i skiten. Får se om Corsari kommer med ngn lösning annars vblir det SIV eller helt enkelt slänga ut corsairgrejjerna.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

Nu tappade CL helt kontakten med min 100i igen.
Men till skillnad mot förr så behövde jag inte starta om datorn för att få det att fungera igen.

1. Stäng av CL
2. Starta SIV.
3. Ta restart under SPD/Corsair/Link Devices i SIV. Eller från tray/Tools/Link Devices.
4. Stäng SIV.
5. Starta CL.
6. klart.

Går snabbt och väldigt tacksamt att slippa starta om datorn.

Däremot är det så fantastiskt urbota dåligt av Corsair att ha en sådan dålig mjukvara.

Detta ska inte behövas. Går det för en privatperson att helt utan ekonomisk kompensation göra denna halvfix så kan Corsair dra åt skogen om dom inte kan lösa detta helt.

Lade till bilder.
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Läser du i denna tråden när du loggar in?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av iben301:

Ja det gör den. Ja!
Ah okej varför?

Jag har mailat vårat mjukvaru-folk som ska kika vad det kan bero på. Återkommer med svar så fort jag kan.

Skrivet av SCORPIUS:

Ja det gör den. CL 4 hittar den inte efter ett tag. Kan nämna att jag provat olika versioner av CL och avinstallerat osv som rekommenderat.
Den är inkopplad precis som den ska. Tro mig.
Japp, provat olika USB-portar.

Om du ser i Corsairs forum så är detta inte ovanligt eller ett nytt problem. Inte bara 100i det händer med.
Så jag föreslår att du tar en titt där. Samt läser länkarna i min senaste post om SIV.

Skrivet av SCORPIUS:

@Corsair Johan: Läser du i denna tråden när du loggar in?

Ja jag läser denna tråden när jag loggar in, men istället för att svara utan att ha något bra svar så letar jag upp information för att svara. Därför tar det ibland tid. Jag kan nämligen inte allt om alla våra olika produkter så därför måste jag fråga huvudkontoret för vissa grejer.

Jag har nu gjort det om de problemen folk här i tråden har upplevt och kommer svara så fort jag får svar. Jag ursäktar att det krånglar för er alla med mjukvaran, men jag ska göra allt jag kan för att hjälpa er.

Angående SIV så kan jag inte kommentera så mycket angående det då de är ett tredjeparts-program.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Jättebra. Tack.

Har du även sagt vad SIV gör och vad CL inte gör rätt?

Det vore nämligen intressant att få reda på hur ditt informationsbyte med Corsair är.

"Corsair Link hardware reporting is available only when the Corsair Link program is not active as CorsairLink.exe does not use the Global\Access_CorsairLink mutex to interlock access to the Corsair Link hardware. Corsair Link should have always have used a global mutex to interlock Corsair Link hardware access and as I have recently signed an NDA with Corsair I am hoping this restriction can be removed from SIV."

Jag vill veta vad Corsair säger om att det behövs ett tredjeparts-program för att ens slippa starta om datorn.
För som sagt.. detta är inte ett nytt problem.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har också lite problem med nya Link, dock egentligen en bagatell men LED-belysningen på min H100i behåller inte den färgen jag ställt in utan ger den en blek version av färgen jag ställt in. Det bråkar en del när jag skall få till färgen jag vill ha igen men efter en stund går det att ändra. Efter omstart är färgen blek igen. För övrigt har jag inga problem, min H100i syns dagligen. Det enda som jag kan irritera mig på är att alla fläktar inte syns längre på "chassisidan", så man kan placera den där fläkten sitter i chassit som förra versionen.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

@Krokarn: Du kan dra ut "fläktarna" i bilden på lådan och placera var du vill.
Jag har inte ens nämnt färgen som du gjorde, men ja. Det stämmer för mig med. Den tappar inställningen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Krokarn: Du kan dra ut "fläktarna" i bilden på lådan och placera var du vill.
Jag har inte ens nämnt färgen som du gjorde, men ja. Det stämmer för mig med. Den tappar inställningen.

Jag var nog lite otydlig, fläktarna som är kopplade till H100i syns och kan placeras ut men inte chassifläktarna som är kopplade till moderkortet, det gick på förra versionen.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Hej Johan.
Efter att ha hittat en bra version (det var du som tipsade att använda en äldre version än vad som då var den nyaste) av Corsair Link som fungerat perfekt och hittade alla sensorer, så fick jag uppdatera till den senaste i och med att den versionen inte var kompatibel med Win10.
Nu hittar den inte någon av fläktarna till mitt H80i, pumpen kan jag se (antar det är den då den visar ca 2300 rpm).
Det händer ingenting när jag försöker skifta mellan quiet - balanced - performance. Ibland visas bara vissa av temp-sensorerna men brukar fungera att bara starta om CL då så kommer samtliga fram.
Har du något tips på en bra version som är mer stabil än vad denna verkar vara, som även stödjer Windows 10?

MVH

edit: Hittade en feltext i SIV där det står "I/O Error 31 En enhet som är ansluten till datorn fungerar inte" kopplat till Corsair Integrated USB Bridge under fliken USB Bus..... Bara som lite extra godis.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus ROG Maximus XI Hero z390 - i7 9700k - MSI GTX 1080ti - EVGA Supernova G2 750W - Corsair Vengeance 32gb LP 3600MHz - Noctua NH-D15 - Acer Predator XB271HU - BenQXL2411Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Däremot är det så fantastiskt urbota dåligt av Corsair att ha en sådan dålig mjukvara.

Aldrig haft ett enda strul med vare sig den gamla eller nya CL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Aldrig haft ett enda strul med vare sig den gamla eller nya CL.

Då har du tur. Kolla Corsairs forum och andra datorforum runt om i världen.

Corsair verkar inte bry sig vidare om deras kunder har problem med deras mjukvara.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Då har du tur. Kolla Corsairs forum och andra datorforum runt om i världen.

Corsair verkar inte bry sig vidare om deras kunder har problem med deras mjukvara.

Nä, jag har inte tur, andra som har otur.
När det är problem så hör man av naturliga skäl mer från den sidan, än från sidan som det fungerar för.
Du får det dock att låta som om 90% av användarna har problem, medans det i själva verket är högst 10% som har problem.