Allt om Corsair iCUE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej blofeld,

Ja för mig fungerar 5339 bäst med, 5361 har lite problem med att läsa av visa tempsensorer och så. Har du några andra problem med Link just nu?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej Johan,

igen, tack för din hjälp här på sweclockers.

Jag syftade mest på det som finns att läsa på ert officiella forum, där merparten av posterna är folk som har diverse problem att få Link att fungera som förväntat. När dessutom moderatorerna hintar om orsaker till buggarna är det lätt att känna misströstan.

Men som sagt, igår plockade jag upp mina LED-strips, ska koppla in dem idag och hoppas på att allt går som det ska

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blofeld:

Hej Johan,

igen, tack för din hjälp här på sweclockers.

Jag syftade mest på det som finns att läsa på ert officiella forum, där merparten av posterna är folk som har diverse problem att få Link att fungera som förväntat. När dessutom moderatorerna hintar om orsaker till buggarna är det lätt att känna misströstan.

Men som sagt, igår plockade jag upp mina LED-strips, ska koppla in dem idag och hoppas på att allt går som det ska

Hej Blofeld,

Jo jag förstår hur du tänker. Vi gör så gott vi kan för att fixa buggarna som existerar. Hoppas du blir nöjd med LED-stripsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Blofeld,

Jo jag förstår hur du tänker. Vi gör så gott vi kan för att fixa buggarna som existerar. Hoppas du blir nöjd med LED-stripsen.

tjena jag har en fråga. Hur är det med kvaliteten på h80i gt med jängorna i hålen då man skruvar fast fläktarna till radiatorn? har haft problem med det med vanliga h80i

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av GamerFX:

tjena jag har en fråga. Hur är det med kvaliteten på h80i gt med jängorna i hålen då man skruvar fast fläktarna till radiatorn? har haft problem med det med vanliga h80i

Hej GamerFX,

Tar man det försiktigt när man skruvar i skruvarna och inte pressar hårt samtidigt så är det inga problem.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Någon som vet om gamla H80 utan "i" fungerar med Corsair commander Mini
http://www.corsair.com/en-us/corsair-commander-mini

Eller behöver man nått annat för att kunna justera fläkthastigheten från windows?

Så jäddrans jobbigt att de satt kanppen på CPU kylanen i chassit för att välj vilket fart man vill att den ska gå i =/

Permalänk
Medlem

Tjenare Johan, har Commander Mini kombinerat med LED-kitet.
När jag har färg på lägre än högsta värde (t.ex. Röd 45) så blinkar färgen till till och från, ungefär var tionde sekund, ibland oftare, ibland så sällan som en gång på 2-3 minuter.

Jag har 6 fläktar installerade och en H100i (även h100i's fläktar går på Commader-enheten).

Jag har testat installera om enheten och dylikt, även testat att bara använda en av "stripe:sen" men detta utan resultat, några idéer?

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blaze84:

Någon som vet om gamla H80 utan "i" fungerar med Corsair commander Mini
http://www.corsair.com/en-us/corsair-commander-mini

Eller behöver man nått annat för att kunna justera fläkthastigheten från windows?

Så jäddrans jobbigt att de satt kanppen på CPU kylanen i chassit för att välj vilket fart man vill att den ska gå i =/

Hejsan,

Ursäkta för sent svar. Ja du kan koppla in fläktarna till Commander Mini och styra de via den.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av ansik:

Tjenare Johan, har Commander Mini kombinerat med LED-kitet.
När jag har färg på lägre än högsta värde (t.ex. Röd 45) så blinkar färgen till till och från, ungefär var tionde sekund, ibland oftare, ibland så sällan som en gång på 2-3 minuter.

Jag har 6 fläktar installerade och en H100i (även h100i's fläktar går på Commader-enheten).

Jag har testat installera om enheten och dylikt, även testat att bara använda en av "stripe:sen" men detta utan resultat, några idéer?

Hejsan,

Skumt problem, jag ska höra med våra CLink killar och se om de har något tips.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Tack för svar, glömde fråga, går det att även styra pumpen på H80 med Mini?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Blaze84:

Tack för svar, glömde fråga, går det att även styra pumpen på H80 med Mini?

Hej,

Nej pumpen på våra äldre kylare går inte att styra då pumpen är gjord för en hastighet bara, våra nya kylare dock (H80i GT, H100i GTX, H110i GT/GTX) har en variabel pump som går att styra.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hej Johan,

Utan större efterforskning så tänkte jag fråga ifall man har någon som helst kontroll över fläkten via Corsair Link på ett HX1000i?

Har lagt en skön slant på vattenkylning och det semipassiva nätagg jag har idag varvar upp fläkten något brutalt så jag lika väl kunde ha sparat de pengarna istället.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Carlj:

Hej Johan,

Utan större efterforskning så tänkte jag fråga ifall man har någon som helst kontroll över fläkten via Corsair Link på ett HX1000i?

Har lagt en skön slant på vattenkylning och det semipassiva nätagg jag har idag varvar upp fläkten något brutalt så jag lika väl kunde ha sparat de pengarna istället.

Hej Carlj,

Man kan styra hastigheten på fläkten mellan 40% och 100%. Det går inte att ställa in när den ska stå still, behövs det mera kylning kommer nätaggregatet override:a din profil med.

Har du problem med ett HX1000i idag? Eller var du sugen på att köpa ett?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hej.

Bra att det kom en uppdatering för ett tag sedan som löste alla mina problem med sensorerna. Nu fungerar allt som det ska men jag stör mig fortfarande på att Corsair Link bubblan vid notifikationer alltid dyker upp när man startar datorn och CL i minimerat läge. Räckte att den sa en gång att CL fortfarande körs även när det är minimerat, behöver inte bli påmind varje gång.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Carlj,

Man kan styra hastigheten på fläkten mellan 40% och 100%. Det går inte att ställa in när den ska stå still, behövs det mera kylning kommer nätaggregatet override:a din profil med.

Har du problem med ett HX1000i idag? Eller var du sugen på att köpa ett?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tackar för svar,

Ja det förstår jag, vore dumt att stänga av fläkten helt. Jag försöker hitta ett nätagg som har en "balanserad" fläktkurva, eftersom det jag har idag är semi-passivt, men är inställd på att gå på 100% när en kylfläns når över 50C. Vilket är irriterande eftersom fläkten drar igång lite när som.
Så lite sugen är jag

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Carlj:

Tackar för svar,

Ja det förstår jag, vore dumt att stänga av fläkten helt. Jag försöker hitta ett nätagg som har en "balanserad" fläktkurva, eftersom det jag har idag är semi-passivt, men är inställd på att gå på 100% när en kylfläns når över 50C. Vilket är irriterande eftersom fläkten drar igång lite när som.
Så lite sugen är jag

Jag förstår! Våra semipassiva nätaggregat går igång på en blandning av load och temperatur, men jag kan starkt rekommendera HXi-serien, de har även en väldigt tyst FDB-fläkt så när den väl snurrar är den otroligt tyst.

Permalänk
Medlem

hej om man nu har en h80i och en ax1200i och bara har två uttag på moderkortet. för det ena har jag kopplat till chassit och ett till H80i så nu har jag inget över till ax1200i. finns det y kabel så man kan ha båda in kopplade eller funkar inte det att ha två i samma utag

Permalänk
Medlem

Fungerar det att driva fläktarna till ett H100i genom blocket men utan att blanda in corsair link?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Skumt problem, jag ska höra med våra CLink killar och se om de har något tips.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Någon uppdatering på detta?

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av psycho67:

hej om man nu har en h80i och en ax1200i och bara har två uttag på moderkortet. för det ena har jag kopplat till chassit och ett till H80i så nu har jag inget över till ax1200i. finns det y kabel så man kan ha båda in kopplade eller funkar inte det att ha två i samma utag

Hejsan,

Vad för Y-kabel tänkte du? Som splittar intern USB? Går nog inte att splitta en USB-kontakt så tyvärr.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av fiskebulle:

Fungerar det att driva fläktarna till ett H100i genom blocket men utan att blanda in corsair link?

Hejsan,

Driva fläktarna kan du såklart göra utan Link, men du kan ju inte styra de på samma sätt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av ansik:

Någon uppdatering på detta?

Hej,

Ursäkta för sent svar, jag har varit pappaledig ett tag. Har inte fått svar angående ditt problem än, jag ska pinga dom igen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Hej!
Köpte och installerade i fredags (24/7) en H100i GTX kylare. Tog hem senaste versionen av Corsair Link och drog igång. Fick efter ett litet tag problem då jag insåg att fläktarna stod still på ca 840rpm, oavsett vilken fläktkurva jag valt.

Kikade runt lite på nätet och fick tips om att köra en "Reset to default". Gjorde detta och då hoppade styrningen av radiatorfläktarna igång. Dock fungerar bara dom förinställda lägena (Quiet, Balanced, Performance, Fixed % och Default). Min manuellt inställda fläktkurva fungerar inte utan väljer jag Custom curve lägger sig fläktarna på 840rpm igen.

Vad kan vara fel?

Corsair Link v3.1.5570

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Mocka:

Hej.

Bra att det kom en uppdatering för ett tag sedan som löste alla mina problem med sensorerna. Nu fungerar allt som det ska men jag stör mig fortfarande på att Corsair Link bubblan vid notifikationer alltid dyker upp när man startar datorn och CL i minimerat läge. Räckte att den sa en gång att CL fortfarande körs även när det är minimerat, behöver inte bli påmind varje gång.

Hej Mocka,

Härligt att allt fungerar med CLink för dig. Gå in på Options och klicka bort "Show tooltips", kommer bubblan upp då ändå? Försvann för mig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av ansik:

Någon uppdatering på detta?

Hej Ansik,

Kan du ta en printscreen på färginställningarna du har när de blinkar?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av depalma:

Hej!
Köpte och installerade i fredags (24/7) en H100i GTX kylare. Tog hem senaste versionen av Corsair Link och drog igång. Fick efter ett litet tag problem då jag insåg att fläktarna stod still på ca 840rpm, oavsett vilken fläktkurva jag valt.

Kikade runt lite på nätet och fick tips om att köra en "Reset to default". Gjorde detta och då hoppade styrningen av radiatorfläktarna igång. Dock fungerar bara dom förinställda lägena (Quiet, Balanced, Performance, Fixed % och Default). Min manuellt inställda fläktkurva fungerar inte utan väljer jag Custom curve lägger sig fläktarna på 840rpm igen.

Vad kan vara fel?

Corsair Link v3.1.5570

Hej depalma,

Börja med att uppdatera till senaste versionen av CLink, 3.2.5676. Följ då guiden hur man gör en ren installation som jag skrev i första posten i denna tråden.

http://www.corsair.com/se-fi/support/downloads

Återkom om de är samma problem efter det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Mocka,

Härligt att allt fungerar med CLink för dig. Gå in på Options och klicka bort "Show tooltips", kommer bubblan upp då ändå? Försvann för mig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Det har jag inte testat Skall göra det nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej depalma,

Börja med att uppdatera till senaste versionen av CLink, 3.2.5676. Följ då guiden hur man gör en ren installation som jag skrev i första posten i denna tråden.

http://www.corsair.com/se-fi/support/downloads

Återkom om de är samma problem efter det.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej! Verkar som det fungerar nu. Tack!
Dock ett nytt problem efter senaste uppdateringen för att kunna köra Win10 (Uppdaterade C Link igår 29/7). Varje gång C Link startar (Vid uppstart av dator eller att jag bara maximerar programmet) så drar fläktarna igång på 100%.

Jag får då gå in och välja "profil" för fläktarna igen och då hopapr allt igång igen.
Skumt.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av depalma:

Hej! Verkar som det fungerar nu. Tack!
Dock ett nytt problem efter senaste uppdateringen för att kunna köra Win10 (Uppdaterade C Link igår 29/7). Varje gång C Link startar (Vid uppstart av dator eller att jag bara maximerar programmet) så drar fläktarna igång på 100%.

Jag får då gå in och välja "profil" för fläktarna igen och då hopapr allt igång igen.
Skumt.

Hej Depalma,

När du installerade nya versionen, följde du guiden hur man ska installera det i första posten till denna tråd?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Testa dra upp den blåa till 1, samma problem?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Fortfarande samma problem, har försökt lite olika värden men verkar som allt under 255 i en av färgerna (om en färg har 255 så verkar allt funka som det ska med de övriga färgerna) blinkar till, till och från.

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Depalma,

När du installerade nya versionen, följde du guiden hur man ska installera det i första posten till denna tråd?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Följde guiden, har nu gjort det en gång till men likadant. Kom med den senaste versionen för W10. Så kanske försvinner i kommande uppdatering?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ansik:

@Corsair Johan:

Fortfarande samma problem, har försökt lite olika värden men verkar som allt under 255 i en av färgerna (om en färg har 255 så verkar allt funka som det ska med de övriga färgerna) blinkar till, till och från.

Väldigt skumt, jag läste på lite idag och det är visst så att LEDs kan blinka till när en fläktkurva eller profil ändras, kan du relatera till det?

Skrivet av depalma:

Följde guiden, har nu gjort det en gång till men likadant. Kom med den senaste versionen för W10. Så kanske försvinner i kommande uppdatering?

Konstigt, det har däremot kommit en ny uppdatering, kanske hjälper er båda, v3.2.5695.

http://www.corsair.com/se-fi/support/downloads

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Det verkar rimligt, har satt upp så alla fläktar styrs efter temperatur och sådant ändras ju hela tiden, får kanske göra ett glesare program eller något då.

Visa signatur

Listen to the mission listen Miss as I do work

Asus Rampage IV Formula | i7-3820 | Asus R9 290-DC2OC | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 Pro 250GB | Steelseries Rival | Corsair K70 Cherry Red | ATH-M50X

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ansik:

@Corsair Johan:

Det verkar rimligt, har satt upp så alla fläktar styrs efter temperatur och sådant ändras ju hela tiden, får kanske göra ett glesare program eller något då.

Vi jobbar på att lösa det, men tills dess kan du testa att ändra fläkt-profilen lite. Ursäkta krånglet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan