Forza Horizon 2 Sweclockers Bilklubb

Permalänk
Medlem

Vilken version kommer ni köpa? tyckte det såg ut som det fanns 3 olika

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Vilken version kommer ni köpa? tyckte det såg ut som det fanns 3 olika

Jag köper Ultimate day one edition från Hong Kong store för 480pix.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Lägg till mig också! GT: mannemanet1, längtar så otroligt mycket tills det släpps, har blivit flera hundra timmar med ettan.. Rycker i Horizontarmen som faen

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Skrivet av Zisid:

En liten fundering jag hade med det bara. Då måste man ändra kontots region eller hur var det? Har mitt konto inställt på USA och då var jag tvungen att slå in en amerikansk adress. Någon skatt på digitala varor i Hong Kong? Och där släpps spelet den 2/10 men 30/9 i USA, kan man då byta tillbaka till USA som region och kunna spela den 30:e?

Du byter bara region på xboxet och efter att den har startats om lägger du bara till ett kort med en adress i Hong Kong. Det är 489kr för ultimate edition inklusive skatt. Jag vet inte när man kommer kunna spela men hoppas på den 30e

Permalänk

Förbokat och installerar, vi ses på vägen den 30/9

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Gamertag: bravo93

Har rysligt höga förväntningar på spelet. Horizon 1 står sig som det bästa racingspel jag upplevt hitills!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3450 @3.1GHz |GPU: Gigabyte GeForce GTX 770 OC| Mobo: MSI H77MA-G43 |RAM: Corsair Vengeance LP DDR3 1600MHz, 8GB |HDD: Seagate Barracuda 1TB |Nätagg: Corsair CX 500W |Chassi: Fractal Design Arc Mini

Mus: Razer Mamba |Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

GT: Granholm

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Huh, trodde inte FZ fanns längre.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Gamertag: ab000w man

Permalänk
Medlem

482 kr fick jag betala för Ultimate Edition på HK Store. Enda nackdelen är väl att man antagligen kommer få vänta till 2 oktober för att kunna lira det. Eller kan det va så att dom går efter location i xboxet. Den som lever får se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Jag kommer inte kunna köpa en konsol innan slutet av nästa vecka, finns det risk för att spelet ökar i pris/försvinner från HK-store sen dess?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Jag kommer inte kunna köpa en konsol innan slutet av nästa vecka, finns det risk för att spelet ökar i pris/försvinner från HK-store sen dess?

Varför skulle spelet försvinna? Konsolen släpps i Kina den 29 september. Och priset kan jag inte heller se öka, däremot får du rabatt om du varit VIP i forza5 om jag förstått det rätt. Därav mitt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Varför skulle spelet försvinna? Konsolen släpps i Kina den 29 september. Och priset kan jag inte heller se öka, däremot får du rabatt om du varit VIP i forza5 om jag förstått det rätt. Därav mitt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Älskade Microsoft är väl inte kända för att tillåta att man kommer undan med ett lägre pris? Bara det min tanke var. Eller att det var ett special-erbjudande! Men då vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubbelklabbe:

Älskade Microsoft är väl inte kända för att tillåta att man kommer undan med ett lägre pris? Bara det min tanke var. Eller att det var ett special-erbjudande! Men då vet jag

Ingen fara, bara att handla på. Har du betalt för spelet är det ditt. Så har Xbox supporten sagt till mig iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Köpte Day One ed för ca 420kr, längtar!

Permalänk
Medlem

Dyraste spelet jag någonsin har köpt. Köpte en Xbox One enbart för detta spel, blev givetvis att man köpte via Hong Kong-storen "Ultimate Edition" med av spelet! Klubben kommer jag utan tvekan vara med i, GT: frozrr.
Höll i FM4 klubben innan och det var rätt skoj med lite tävlingar och sånt liknande vi hade! Skulle varit skoj med lite SweC event igen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en Xbox One för ett par dagar sedan. Då jag äger alla Forza spel måste jag givetvis ha Horizon 2 också. Jag är dock lite fundersam över vilken version man ska ha, samt vilken region man ska ändra till? Vissa säger US store, andra säger Hong Kong.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Skaffade mig en Xbox One för ett par dagar sedan. Då jag äger alla Forza spel måste jag givetvis ha Horizon 2 också. Jag är dock lite fundersam över vilken version man ska ha, samt vilken region man ska ändra till? Vissa säger US store, andra säger Hong Kong.

Jag köpte Ultimate Edition via Hong Kong Store. 482 kr. Kostar 652 via US store.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Trodde det bara skulle släppas till xb1 ska lätt skaffa till 360it. Forza är det enda konsoller duger åt.

Permalänk
Medlem

Har spelat på xbox 360 några timmar nu och gillar verkligen spelet! Alla mina favoritbilar finns med bmw e28, e30 mm. :D.

Gillar att ladufynd finns med i 2:an också. Jag tycker det är bättre känsla i bilarna i 2:an med.

Spelet har läckt ut på nätet för er som inte vet ;).

Min gamertag är master habbon om nån vill lira online. Finns både free roam (med endast vänner) och racing läge.

Permalänk
Avstängd

Köpt och nerladdat. Nu får det bli den 30:e.

Lägg till mig på listan till bilklubben.

Gamertag: pixeln

Permalänk
Medlem

Någon som vet när versionen från Hong Kong släpps?

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av wersaq:

Någon som vet när versionen från Hong Kong släpps?

2 oktober.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Hur funkar bilklubben? Kommer någon att bjuda in eller får man ansöka? Den som startat klubben, får han/hon spelet idag redan?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Ikväll smäller det! Halogen78 är min gamertag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Lägg gärna till hajskor

Preloaded och bara väntar på att kvällens åtaganden är över : )

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av hur bilklubben funkar?
Kommer admin bjuda in eller ansöker man själv?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Ikväll smäller det! Halogen78 är min gamertag.

Jäkla lyckost Får förhoppningsvis min kopia på fredag

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd

sitter och spelar detta fantastiska spel just nu