Dota 2 vs League of Legends

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Du menar att det finns ingen strategisk mening med att t.ex inte kunna stacka orbs? Eller att det finns en övre gräns för hur snabbt man kan springa?

Jovisst, självklart är de det. Det jag menar är att mycket av mekaniken och hur Dota spelas utvecklades inte för att skapa Dota, utan de som moddade Dota "gillade läget" ifrån Warcraft 3 och personligen tycker jag det är fel grund att stå på för att utveckla ett tävlingsspel på elit-nivå. Det betyder ju dock självklart inte att det är mindre underhållande för den sakens skull

precis som att inte kunna stacka orbs; det var ingeting som icefrog lade in i Dota utan det kom ifrån Warcraft 3

edit: nvm om det var Icefrog eller Eul

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Börjar bli lagom trött på dessa jävla diskussioner. Det är bara så att LoL spelarna kommer säga LoL för orsaker som ingen normalfuntad människan som spelat båda spelen kan förstå och dota spelarna kommer säga dota.

Detta snack om att "ifall LoL var som mycket lättare varför går inte alla dota proffs inn å spelar det på proffs nivå då?".. Kan säga att jag har en vän som spelat dota på väldigt hög nivå(spelar ennu) som brukar spela lite LoL på skojj med några andra irl vänner som spelar det. Det tog fan inte lång tid för honnom att komma upp i ert coola diamond leuge och även där springa över motståndet.

Att även communityn i LoL är så jävla äcklig så riot började banna folk för att få ner på allt flame osv visar ju bara vilken åldersgrupp spelet är riktat mot. Att riot även i början köpt in sig i alla stora lan osv för att marknadföra sitt äckliga spel får mig att vilja spy då jag inte tycker spelet hör hemma i esport. Men de har ju pengar bakom sig pga Tencent så.. Eller att de ljuger om hur många spelar de har för att få spelet att låta mycket större en vad det värkligen är.

Alla är jättesnälla i Dota 2 verkligen... Är alla som spelar Dora 2 P12:or som du?

Valve köper inte in sig ngn stans? Varför har LOL streamar på twit h lika många viewers utan event som Dota2 Hade under senaste stora events om det är så jävla kul att titta på Dota2? Menar de har färre än Heroes of Warcraft nu som är ett kortspel på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Visst får man de, om man orkar med det, jag gör dock inte det. Står gubben still, och jag klickar att den ska gå framåt, varför ska man behöva vänta en sekund innan den börjar gå? Väntar du en sekund varje gång du ska gå irl? Inte jag iaf.

Den jämförelsen är inte jämförbar med vad jag menar här. Sluta förlöjliga saken och inse att jag tycker si, du tycker så!

Förefaller det inte ganska naturligt att man inte kan vända på en femöring bara sådär?
Det är ingen delay i spelet, klickar du på att gubben ska gå rakt framåt och du är vänd åt det håller så går den då direkt. Men klickar du åt sidorna eller bakom gubben så måste den ju vända sig först.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Förefaller det inte ganska naturligt att man inte kan vända på en femöring bara sådär?
Det är ingen delay i spelet, klickar du på att gubben ska gå rakt framåt och du är vänd åt det håller så går den då direkt. Men klickar du åt sidorna eller bakom gubben så måste den ju vända sig först.

Det är väl de som är "problemet", trots att den står åt rätt håll upplever jag ett delay som är minst sagt irriterande.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Det är väl de som är "problemet", trots att den står åt rätt håll upplever jag ett delay som är minst sagt irriterande.

Var faktiskt tvungen att kolla upp det där så jag startade ett practice game. Valde Sven, han har ganska tydlig animation. Klickar jag bakom honom så tar det ett tag att vända, det är som det ska. Klickar jag framför honom så börjar han röra på sig direkt. Håll ögonen på det vita cirkeln som omgärdar gubben så ska du se att framför och något åt sidorna så rör den sig direkt när du klickar med musen. Klickar man bakom så tar det ett gäng millisekunder att vända om men det är ju logiskt tycker jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Var faktiskt tvungen att kolla upp det där så jag startade ett practice game. Valde Sven, han har ganska tydlig animation. Klickar jag bakom honom så tar det ett tag att vända, det är som det ska. Klickar jag framför honom så börjar han röra på sig direkt. Håll ögonen på det vita cirkeln som omgärdar gubben så ska du se att framför och något åt sidorna så rör den sig direkt när du klickar med musen. Klickar man bakom så tar det ett gäng millisekunder att vända om men det är ju logiskt tycker jag.

Jag upplever delay ändå, testa med HoN så ser du skillnaden, det är mycket bättre respons.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har inte lust att installera HoN bara för det, tyvärr. Jag är nöjd med DotA2 och tycker det är nästan perfekt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Har inte lust att installera HoN bara för det, tyvärr. Jag är nöjd med DotA2 och tycker det är nästan perfekt.

Okay, om du hade bott nära mig hade jag gärna bjudit över dig för demo. HoN är perfekt

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Ok no flame

Jag ser det som så här:

LoL är snabbare, enklare grunden och mer action från början.
Communityn är som alla moba communitys retarded.

Men för all del spela spelen minst 50 matcher och välj själv.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tozzi:

Okay, om du hade bott nära mig hade jag gärna bjudit över dig för demo. HoN är perfekt

HoN HAR INGA turning speed och cast speed nästan och nej HoN ÄR inte perfekt jag spelade sedan beta tidigt och över 1850 PSR och polare spelade i Druidz och HoN ÄR långt från perfekt och det är LoL och Dota 2 med men, HoN har problemet att det går för fort för att folk som inte spelar något spel för 5 öre att förstå om någon tittar på, alla teamfights går på 1 sekund då det är ingen cast speed eller turning speed på någon hero typ.

Det är SJUKT stor skillnad att spela mot någon random server i EU eller spela LAN game mot typ en stockholm server och få typ 10-25 MS mot att spela mot någon i Spanien eller något och få normal 80-120 MS.

jag har lirat alla 4 spel och dom har väldigt olika spel stilar.
LoL väldigt enkelt att komma in i, dock väldigt svårt att bemästra på high lvl.
Dota 2 väldigt svårt att lära sig, väldigt mycket teamplay based i high skill och kräver enormt med kunskap om alla heores.
HoN är väldigt snabbt och är väldigt lätt att lära sig och kräver VÄLDIGT mycket skill lvl i höga ligor, dock har HoN scenen dött nästan som jag tycker är synd.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

Jag röstar på att flickvän är bäst!

Tiotals Sweclockers håller med om att hon inte var alltför dålig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Senseiio:

Starcraft 2 är helt enkelt bäst, det finns ingen jämförelse.

lilla pojken kan inte läsa, bara spela sc2.

men lol är klart bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Okay, om du hade bott nära mig hade jag gärna bjudit över dig för demo. HoN är perfekt

HoN blev 100% skräp i och med in-game shoppen och f2p övergången *host* early access *host*. S2 har kört spelet käpprätt åt helvete ända sedan spelet lämnade beta. Det är ett dött spel tom S2 har dödsförklarat sitt eget spel och satsar på en LoL-klon istället. Fruktansvärt roligt.

Enda som var underhållande i HoN var all drama som kom från dess comp scene och relaterat.. helt löjligt va bra det var.

HoN var dock fantastiskt bra under betan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jonasies:

HoN blev 100% skräp i och med in-game shoppen och f2p övergången *host* early access *host*. S2 har kört spelet käpprätt åt helvete ända sedan spelet lämnade beta. Det är ett dött spel tom S2 har dödsförklarat sitt eget spel och satsar på en LoL-klon istället. Fruktansvärt roligt.

Enda som var underhållande i HoN var all drama som kom från dess comp scene och relaterat.. helt löjligt va bra det var.

HoN var dock fantastiskt bra under betan.

Håller med till 1000000 %

Beta va underbart.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

HoN HAR INGA turning speed och cast speed nästan och nej HoN ÄR inte perfekt jag spelade sedan beta tidigt och över 1850 PSR och polare spelade i Druidz och HoN ÄR långt från perfekt och det är LoL och Dota 2 med men, HoN har problemet att det går för fort för att folk som inte spelar något spel för 5 öre att förstå om någon tittar på, alla teamfights går på 1 sekund då det är ingen cast speed eller turning speed på någon hero typ.

Det är SJUKT stor skillnad att spela mot någon random server i EU eller spela LAN game mot typ en stockholm server och få typ 10-25 MS mot att spela mot någon i Spanien eller något och få normal 80-120 MS.

jag har lirat alla 4 spel och dom har väldigt olika spel stilar.
LoL väldigt enkelt att komma in i, dock väldigt svårt att bemästra på high lvl.
Dota 2 väldigt svårt att lära sig, väldigt mycket teamplay based i high skill och kräver enormt med kunskap om alla heores.
HoN är väldigt snabbt och är väldigt lätt att lära sig och kräver VÄLDIGT mycket skill lvl i höga ligor, dock har HoN scenen dött nästan som jag tycker är synd.

Spelade också betan, men sen när de släpptes blev de sämre, de har dock nu gjort om en hel del sen dess, så mycket har blivit väldigt bra _imo_.

Skrivet av jonasies:

HoN blev 100% skräp i och med in-game shoppen och f2p övergången *host* early access *host*. S2 har kört spelet käpprätt åt helvete ända sedan spelet lämnade beta. Det är ett dött spel tom S2 har dödsförklarat sitt eget spel och satsar på en LoL-klon istället. Fruktansvärt roligt.

Enda som var underhållande i HoN var all drama som kom från dess comp scene och relaterat.. helt löjligt va bra det var.

HoN var dock fantastiskt bra under betan.

Njae, då har du inte spelat på ett tag, de har blivit bättre tycker jag allt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tozzi:

Spelade också betan, men sen när de släpptes blev de sämre, de har dock nu gjort om en hel del sen dess, så mycket har blivit väldigt bra _imo_.

Njae, då har du inte spelat på ett tag, de har blivit bättre tycker jag allt.

Jag har spelat på senaste och dom har förstört spelet enligt mig.

1000000000000000 nya heroes dom la in massa små saker man inte behöver så som om en runa spawnar top kommer en bottle charge alltid spawna bot.

Och efter någonstans där de va stort efter de så gick det rakt ner.
Tror det finns en väldigt stor anledning till HoN att det inte är stort.

Jag har spelat runt 3-5k HoN games från beta och framåt och det va kul men jag tycker det är otroligt tråkigt att titta på tex stream vs LoL och Dota 2.

A just de ja nu kom jag på, att du får inte nya heroes direkt och måste pre-purchase dom ^^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Visst får man de, om man orkar med det, jag gör dock inte det. Står gubben still, och jag klickar att den ska gå framåt, varför ska man behöva vänta en sekund innan den börjar gå? Väntar du en sekund varje gång du ska gå irl? Inte jag iaf.

Den jämförelsen är inte jämförbar med vad jag menar här. Sluta förlöjliga saken och inse att jag tycker si, du tycker så!

du generaliserar ju så grovt så folk måste munhugga med dig, det tar kanske 0,1 sec innan kommandot går igenom, skulle det vara en sec delay på alla kommandon i dota så skulle det inte spelas professionellt alls det kan jag lova dig. Finns inget som är bättre i HoN och det säger jag efter att ha spelat det konstant i två år med 5000+ games, HoN är en dota ripoff rakt av som kändes som ett fräscht alternativ till dota 1 första halvåret, så fort dota 2 kom dog ju HoN, det är väl bevis nog på vilket av de två spelen som är bäst.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

HoN är inte längre med i matchen, alldeles för mycket inovativa idéer som fått spelet att skita sig som Mapfixes, runshizzle, alla obalanserad s2heroes; solstice, prisoner för att nämna några.

Jag är helt och hållet med om att HoN hade sitt guldår under beta och det var fruktansvärt bra med stor potential.

Tyvärr för S2s del kom Valve med Dota 2 och det finns ingen som tar Dota 2 idag. Enda anledningen till att LoL lever är för att de har stor spelarbas i Asien och att Riot pumpar in pengar i spelet. Tävlingsscenen i LoL hade inte ens funnits utan Riots ohyggliga överdosering.

Har läst artiklar där de frågar proffsspelare i LoL om varför de valt just LoL.
Oftast beror det på att polarna spelade det och det var f2p, de lärde sig spelet och tyckte att det var lätt att komma till toppen.
Samt att det fanns mycket pengar i det. Hade Dota 2 kommit före i tiden så hade de duktiga spelarna på LoL definitivt inte valt det spelet. Det är ju snarare så att folk går till Dota 2 ifrån LoL och inte tvärtom.

Men allt handlar ju i slutändan bara om smaksak och visst är det kul med hate? Vad vore väl Dota 2 om alla spelade det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag har spelat på senaste och dom har förstört spelet enligt mig.

1000000000000000 nya heroes dom la in massa små saker man inte behöver så som om en runa spawnar top kommer en bottle charge alltid spawna bot.

Och efter någonstans där de va stort efter de så gick det rakt ner.
Tror det finns en väldigt stor anledning till HoN att det inte är stort.

Jag har spelat runt 3-5k HoN games från beta och framåt och det va kul men jag tycker det är otroligt tråkigt att titta på tex stream vs LoL och Dota 2.

A just de ja nu kom jag på, att du får inte nya heroes direkt och måste pre-purchase dom ^^^

Är väl typ 10 heroes max de lagt till?

Yepp, vissa måste man betala för innan de kommer ut helt.

Skrivet av htbtoma:

du generaliserar ju så grovt så folk måste munhugga med dig, det tar kanske 0,1 sec innan kommandot går igenom, skulle det vara en sec delay på alla kommandon i dota så skulle det inte spelas professionellt alls det kan jag lova dig. Finns inget som är bättre i HoN och det säger jag efter att ha spelat det konstant i två år med 5000+ games, HoN är en dota ripoff rakt av som kändes som ett fräscht alternativ till dota 1 första halvåret, så fort dota 2 kom dog ju HoN, det är väl bevis nog på vilket av de två spelen som är bäst.

Ja okej, jag har inte lyckas kunna mäta tiden exakt, ganska svårt och mäta allt under en sekund, men fortf är det något jag stör mig på, JAG, inte du eller någon annan, JAG. Vi tycker olika, är det verkligen så svårt att acceptera?

Skrivet av kalaskurt:

HoN är inte längre med i matchen, alldeles för mycket inovativa idéer som fått spelet att skita sig som Mapfixes, runshizzle, alla obalanserad s2heroes; solstice, prisoner för att nämna några.

Jag är helt och hållet med om att HoN hade sitt guldår under beta och det var fruktansvärt bra med stor potential.

Tyvärr för S2s del kom Valve med Dota 2 och det finns ingen som tar Dota 2 idag. Enda anledningen till att LoL lever är för att de har stor spelarbas i Asien och att Riot pumpar in pengar i spelet. Tävlingsscenen i LoL hade inte ens funnits utan Riots ohyggliga överdosering.

Har läst artiklar där de frågar proffsspelare i LoL om varför de valt just LoL.
Oftast beror det på att polarna spelade det och det var f2p, de lärde sig spelet och tyckte att det var lätt att komma till toppen.
Samt att det fanns mycket pengar i det. Hade Dota 2 kommit före i tiden så hade de duktiga spelarna på LoL definitivt inte valt det spelet. Det är ju snarare så att folk går till Dota 2 ifrån LoL och inte tvärtom.

Men allt handlar ju i slutändan bara om smaksak och visst är det kul med hate? Vad vore väl Dota 2 om alla spelade det?

Nya heroes brukar ha en tendens att vara OP till en början, bland annat prisoner när den kom ut, dock har det jämnats ut.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kalaskurt:

HoN är inte längre med i matchen, alldeles för mycket inovativa idéer som fått spelet att skita sig som Mapfixes, runshizzle, alla obalanserad s2heroes; solstice, prisoner för att nämna några.

Jag är helt och hållet med om att HoN hade sitt guldår under beta och det var fruktansvärt bra med stor potential.

Tyvärr för S2s del kom Valve med Dota 2 och det finns ingen som tar Dota 2 idag. Enda anledningen till att LoL lever är för att de har stor spelarbas i Asien och att Riot pumpar in pengar i spelet. Tävlingsscenen i LoL hade inte ens funnits utan Riots ohyggliga överdosering.

Har läst artiklar där de frågar proffsspelare i LoL om varför de valt just LoL.
Oftast beror det på att polarna spelade det och det var f2p, de lärde sig spelet och tyckte att det var lätt att komma till toppen.
Samt att det fanns mycket pengar i det. Hade Dota 2 kommit före i tiden så hade de duktiga spelarna på LoL definitivt inte valt det spelet. Det är ju snarare så att folk går till Dota 2 ifrån LoL och inte tvärtom.

Men allt handlar ju i slutändan bara om smaksak och visst är det kul med hate? Vad vore väl Dota 2 om alla spelade det?

Dota 2 hade nog varit största pengamaskingen ever made

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dota 2 hade nog varit största pengamaskingen ever made

tveksamt, tror aldrig ett spel någonsin igen kommer inbringa lika mycket pengar som WoW, Valve har nog inte tjänat några stora pengar på dota än skulle jag tro. jag själv och alla jag vet fick tag i beta key / invite. Däremot ser jag gärna att det kommer in lite mer cosmetics som går att köpa för det gör jag gärna för att stödja valve (plus att det är kul att ha lite customitems/annourcers/ui m.m) Så länge det inte är pay 2 win gillar jag microtransactioner som höjer den personliga spelupplevelsen

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaskurt:

HoN är inte längre med i matchen, alldeles för mycket inovativa idéer som fått spelet att skita sig som Mapfixes, runshizzle, alla obalanserad s2heroes; solstice, prisoner för att nämna några.

Jag är helt och hållet med om att HoN hade sitt guldår under beta och det var fruktansvärt bra med stor potential.

Tyvärr för S2s del kom Valve med Dota 2 och det finns ingen som tar Dota 2 idag. Enda anledningen till att LoL lever är för att de har stor spelarbas i Asien och att Riot pumpar in pengar i spelet. Tävlingsscenen i LoL hade inte ens funnits utan Riots ohyggliga överdosering.

Har läst artiklar där de frågar proffsspelare i LoL om varför de valt just LoL.
Oftast beror det på att polarna spelade det och det var f2p, de lärde sig spelet och tyckte att det var lätt att komma till toppen.
Samt att det fanns mycket pengar i det. Hade Dota 2 kommit före i tiden så hade de duktiga spelarna på LoL definitivt inte valt det spelet. Det är ju snarare så att folk går till Dota 2 ifrån LoL och inte tvärtom.

Men allt handlar ju i slutändan bara om smaksak och visst är det kul med hate? Vad vore väl Dota 2 om alla spelade det?

Och hade Dota inte börjat som en mod till WC3 hade ingen spelat det alls idag förmodligen, Blizzard d pumpade in pengar i Dota och Valve pumpar in pengar nu eller tror du communityn hostar upp miljonerna?

Sluta hosta upp massa bullshit om att Riot mutar eliten att spela LoL, om Dota blev bättre av att Guinsoo drog varför klagar ni då? Jag tror det är lite som SWG vs WoW innan cu, sjukt mycket bättre mmo än wow men alla drog till wow ändå då det var mer casual...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

tveksamt, tror aldrig ett spel någonsin igen kommer inbringa lika mycket pengar som WoW, Valve har nog inte tjänat några stora pengar på dota än skulle jag tro. jag själv och alla jag vet fick tag i beta key / invite. Däremot ser jag gärna att det kommer in lite mer cosmetics som går att köpa för det gör jag gärna för att stödja valve (plus att det är kul att ha lite customitems/annourcers/ui m.m) Så länge det inte är pay 2 win gillar jag microtransactioner som höjer den personliga spelupplevelsen

Nu pratades det om Dota 2, LoL och HoN, inget mer.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Två helt olika spel Dota 2 och LoL, tycker båda har sin charm men har fastnat för LoL.

Gillar kännslan i LoL, på samma sätt som jag föredrar cs 1.6 framför CSS.
Smaksak helt enkelt.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Finns inget snack om det.
Av de två spelen är starcraf 2 det bästa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Janss00n:

Som titeln säger, vilket spel är bäst av dem två?

Tack för svar på förhand!

Ingen dom matchar inte diablo2/3 på något:)
Men det fattar ju inte p12/snorvalpar som (utan att förnedra er)ingenting om för dom har inte varit med så länge som vi som har 30+:)

starcraff,käännslann,ja vi ser eller?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Många här som inte verkar läskunniga, frågan är vilket utav dom som är bäst.
Inte vilket annat spel som är bättre än det.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Alla är jättesnälla i Dota 2 verkligen... Är alla som spelar Dora 2 P12:or som du?

Valve köper inte in sig ngn stans? Varför har LOL streamar på twit h lika många viewers utan event som Dota2 Hade under senaste stora events om det är så jävla kul att titta på Dota2? Menar de har färre än Heroes of Warcraft nu som är ett kortspel på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Sjukt bra argument gubben. Varför drog du slutsatsen att jag är 12 år? Märks du är en LoL spelare när du inte äns kan föra en diskussion på en vuxen nivå utan att kasta ur dig skit. Hoppas verkligen du skrev så uselt bara för det var från mobilen.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av Martyboy:

man tävlar inte om mångmiljonbelopp i dåliga/obalanserade spel.

Jovisst gör man det, kolla på CoD Black Ops II:s världsmästerskap.

Permalänk
Medlem

lol är lättare att komma in i. Dota är antagligen roligare i längden eftersom att det är mycket mer komplext än vad lol är.

Skrivet av BAPEsta:

Någon länkade denna på ett annat forum idag, bilden är från vår alls favorit Aftonh***n.

http://i.imgur.com/FHtGU98.png

Nej, den är från google. det står ju klart och tydligt.

Skrivet av kalaskurt:

Tyvärr för S2s del kom Valve med Dota 2 och det finns ingen som tar Dota 2 idag. Enda anledningen till att LoL lever är för att de har stor spelarbas i Asien och att Riot pumpar in pengar i spelet. Tävlingsscenen i LoL hade inte ens funnits utan Riots ohyggliga överdosering. )

naturligtvis är det så. Riots plan är att gå så mycket minus som möjligt. Du är fan pantad. lol var dessutom enormt stort innan det ens släpptes i asien och jag är rätt säker på att det fortfarande är väldigt väldigt stort i både europa och us.

helvete grabbar kan ni inte argumentera som vuxna människor istället?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595