Dota 2 vs League of Legends

Permalänk
Medlem

Dota 2 vs League of Legends

Som titeln säger, vilket spel är bäst av dem två?

Tack för svar på förhand!

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 är helt enkelt bäst, det finns ingen jämförelse.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Ja du det, är väl en principfråga, fast Starcraft 2 är ju helt klart bäst.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Entusiast

Helt klart Starcraft 2.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

And so it will begin, the great flamewar of our time

Permalänk
Medlem

Dota, varför? Man kan denya creeps.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Jag lirar League of Legends men jag måste säga Starcraft 2.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

I got a good feelin' 'bout this thread.

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Dota, varför? Man kan denya creeps.

Nu kan jag inte något alls om dota och medel mycket om lol men denya creeps menar du helt enkelt strypa motståndarens farm? För det kan man på lol med. Kanske inte lika effektivt men de går!

TS: personligen har jag bara spelat lol av de båda så ytlig åsikt som fan jag kommer ha men jag tycker lol ser skönare ut med simplare grafik och mindre stela gameplay (obs MIN uppfattning). Lol är dessutom större av de 2 så skulle du helt enkelt bli väldigt bra finns det stora möjligheter inom proffs scenen.

Kolla streams på twitch.tv , du både lär dig och bildar egna uppfattningar på de sättet utan o göra ett avgörande val direkt

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Dota 2. Spelet är djupare, "fysiken" är bättre. Spelet är därmed svårare och du blir automatiskt en bättre spelare.

Skrivet av znorlaxvbg:

Nu kan jag inte något alls om dota och medel mycket om lol men denya creeps menar du helt enkelt strypa motståndarens farm? För det kan man på lol med. Kanske inte lika effektivt men de går!

Att strypa motståndarens farm i dota 2 innebär att man dödar dem så att de förlorar guld, vilket man inte gör i LoL.

Att denya creeps innebär att man själv lasthittar dem så att motståndaren inte får farm av dem.

Permalänk
Inaktiv

Lite lågt av er, Chip 'n' Dale är helt klart bäst.

Permalänk
Medlem

Båda 2 suger o är fula.. Heroes of newerth är roligare och ser mycket bättre ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Nu kan jag inte något alls om dota och medel mycket om lol men denya creeps menar du helt enkelt strypa motståndarens farm? För det kan man på lol med. Kanske inte lika effektivt men de går!

Om man är ensam på sin lane some hard carry & tänkt få en drös med last hits.
Kan man då denya sina creeps för att förhinda dem från att pusha vidare?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Jag instämmer i stämman: Starcraft 2 är helt klart det bättre spelet här.

Och Age of Empires 2 med.

Nu ska jag sova innan min hjärna avlider med mig. Godnatt. (Det ska nämnas att jag precis skrev hjärna som gärna innan jag upptäckte mitt misstag. Jag är trött.)

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Jag har läst igenom era svar och har tänkt ganska länge nu, det blir nog att köpa Call of Duty: Black Ops 2. Har hört att det är väldigt bra, typ Game of the Year 2012.

Tackar för alla svar!

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Om man är ensam på sin lane some hard carry & tänkt få en drös med last hits.
Kan man då denya sina creeps för att förhinda dem från att pusha vidare?

Jaa , du freezar din lane.. d.v.s du drar tillbaka dina minions till under din egna turret o free farmar där o stannar där. På så sätt kan inte lane motståndaren ta för mycket initiativ då det är under turret och förlorar mycket creeps om det görs rätt Men som sagt kan inget om dota så det är nog mycket mer effektivt på det samt går lite bättre till.

Mvh Z

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag röstar på att flickvän är bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Båda 2 suger o är fula.. Heroes of newerth är roligare och ser mycket bättre ut

Balansen mellan herosen är dock HELT fuckad. Att vända ett game är i stort sett omöjligt, då de gjort så att kills ger mer pengar, och pushstrat lönar sig.

Skrivet av Janss00n:

Jag har läst igenom era svar och har tänkt ganska länge nu, det blir nog att köpa Call of Duty: Black Ops 2. Har hört att det är väldigt bra, typ Game of the Year 2012.

Tackar för alla svar!

TROLL

Permalänk
Medlem

Ur en objektiv synvinkel kan man konstatera att dota är mer advancerat, komplicerat och kräver mer kunskaper än LoL.

Det är därför dota-spelare ofta säger att LoL är för NeWbz.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Svarar fast tråden kanske inte är så aktuell längre
Spelar LoL nån gång i veckan och alternerar med Dota2.
Dota2 är som ovan skrivare mer avancerat m.m. Har provat lite bara och tycker att det tar för lång tid att sätta sig in i allt man behöver kunna för att känna att det är spelvärt. Tröttnar lite innnan man kommit igång på riktigt. Dota kräver så mycket mer av spelaren fast det kan ju bli mer kul i spelet när man lärt sig.
LoL är simpelt och lätt att lära sig spela rätt så hyfsat. LoL är mer kul snabbare fast det kan kännas enformigt och tråkigt just pga det också. För lite utmaning.

Visa signatur

Cooler Master Gladiator 600|MSI P55A-G55|Inte i5 760|Noctua NH-U12P|A-Data 8GB (4x2048MB) GAME-Series|PSC 6970, XFX 6970|Corsair TX 850W 80+

Permalänk
Medlem

Spela "Smite" istället.

100% skillshots, även auto attacks är skillshots, och se spelet i 3rd person perspective istället för sketen top view. Ta ifall och testa smite du kommer inte ångra dig. Du kommer så mycket närmare själva spelande/fighten. Oerhört mycker bättre.

Jag spelade LOL i många, många månader, har minst 5st level 30 konton och spelade länge på kontona efter dom blev level. Varför flera konton = Jag började lira LOL i början av LOL, och när jag jag skulle lära kompisar spela med så ska man inte kasta in nybörjare med level 30 konton därför skapade jag nya konton för lära kompisar spelet.

Men när jag snubblade över SMITE, så slutade jag med LOL omedelbart... Smite är minst 10ggr bättre än LOL.

Om du vill titta på spelet så testa denna streamen.
http://www.twitch.tv/smitegame

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av znorlaxvbg:

Nu kan jag inte något alls om dota och medel mycket om lol men denya creeps menar du helt enkelt strypa motståndarens farm? För det kan man på lol med. Kanske inte lika effektivt men de går!

TS: personligen har jag bara spelat lol av de båda så ytlig åsikt som fan jag kommer ha men jag tycker lol ser skönare ut med simplare grafik och mindre stela gameplay (obs MIN uppfattning). Lol är dessutom större av de 2 så skulle du helt enkelt bli väldigt bra finns det stora möjligheter inom proffs scenen.

Kolla streams på twitch.tv , du både lär dig och bildar egna uppfattningar på de sättet utan o göra ett avgörande val direkt

Man kan inte denya i LoL, det är en av de saker som gör det till det simplare spelen av de två.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag har spelat både LoL och DotA aktivt (sommaruppehåll atm ), Dota 2 har utan någon som helst förnekan högre "skillcap", man behöver till och med mer "skill" för att spela vanliga games än hur lätt man kastas in i LoL (även om man självfallet behöver lära sig LoL också).
Personligen så gillar jag trots det LoL mest, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag uppskattar LoL's gameplay mer och grafiken är mycket mer underhållande där.
Även om LoL är en lätt version av            , har kopierat             och gud vet vad folk säger så tycker jag personligen att LoL helt enkelt är roligare men det betyder inte att jag inte kommer spela Dota 2 / Starcraft 2 dock så skulle det aldrig falla mig in att säga "LoL är ett spel för de som inte har tillräcklig skill för            .
Det beror ju helt och hållet på vad man föredrar (om man nu faktiskt inte är tillräckligt duktig på "           " och spelar LoL av den anledningen då det med all säkerhet finns de som gör det just därför.

Inlägget blev inte så snyggt uppdelat som förväntat, ursäkta för det! Jag skyller på värmen

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Dota 2 är ett bättre spel än LoL, dock så spelar jag i princip bara LoL då alla mina vänner spelar det. Jag har försökt få över dem till Dota men dem har svårt att ge det en ärlig chans.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Någon länkade denna på ett annat forum idag, bilden är från vår alls favorit Aftonh***n.

Permalänk

Starcraft 2

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Jag känner mig väldigt förvirrad nu. Nyvaken trött och rädd att det äntligen hände, jag är galen, galen, tråden säger Dota 2 vs League of Legends och de flesta svarar Starcraft 2. Vad har Sc2 att göra med frågan? Rätta min noob kunskap.

Permalänk
Medlem

Lås tråden. OP försöker bara starta ett flame war.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av koreinu:

Jag känner mig väldigt förvirrad nu. Nyvaken trött och rädd att det äntligen hände, jag är galen, galen, tråden säger Dota 2 vs League of Legends och de flesta svarar Starcraft 2. Vad har Sc2 att göra med frågan? Rätta min noob kunskap.

En person försöker trolla TS och resten försöker desperat hänga på trenden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

En person försöker trolla TS och resten försöker desperat hänga på trenden.

Tack, tar mig en kaffe och slappnar av