Dota 2 vs League of Legends

Permalänk
Medlem

Egoistiska är vi väl alla. Sen säger jag inte alla ska tycka de, sjunger bara ut min smärta och förtvivlan över att majoriteten av spelutvecklarna sitter o pular på mobaspel.

Permalänk
Medlem

LoL är till för mentalt efterblivna. Vilken idiot som helst kan spela det och äga vem som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

LoL är till för mentalt efterblivna. Vilken idiot som helst kan spela det och äga vem som helst.

Låter som om detta kommer från en bronze 5a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

LoL är till för mentalt efterblivna. Vilken idiot som helst kan spela det och äga vem som helst.

Tänka sig att det finns de som tycker att du faller under denna kategori.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ripan_:

Egoistiska är vi väl alla. Sen säger jag inte alla ska tycka de, sjunger bara ut min smärta och förtvivlan över att majoriteten av spelutvecklarna sitter o pular på mobaspel.

Majoriteten..?

Nej du, majoriteten sitter inte och och "pular" på ARTS-spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Så kul att folk inte kan skilja på trolls och seriösa poster. Jag spelar ingetdera av spelen och det kommer förmodligen förbli så, alldeles för många P:12or i båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Så kul att folk inte kan skilja på trolls och seriösa poster. Jag spelar ingetdera av spelen och det kommer förmodligen förbli så, alldeles för många P:12or i båda.

Så du erkänner att du trollar? Du kanske ska ta och kolla reglerna för detta forum?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Majoriteten..?

Nej du, majoriteten sitter inte och och "pular" på ARTS-spel.

Ta bort ditt konto och gå tillbaka till Fragbite istället plz.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ripan_:

Ta bort ditt konto och gå tillbaka till Fragbite istället plz.

Okej, börja trolla istället då om du inte kan föra en diskussion.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, börja trolla istället då om du inte kan föra en diskussion.

Jag metar hellre

Permalänk
Medlem

Har spelat en hel del av både DotA och LoL och kan göra en rätt lång lista över varför DotA är bättre. Får se om jag återkommer, behöver finna lite tid först.

Edit:
Ska försöka formulera mig så gott som möjligt på kort tid. Jag finner LoL stelt och långsamt i jämförelse med DotA. Säg att en lane går dåligt och du vill gå och hjälpa till. Ptja, p.g.a. det inte finns några TPs så är det svårt att "tima" en gank och ditt torn kommer vara borta när du väl är tillbaka, särskilt med tanke på hur lätt det är att ta ner torn i LoL. I DotA är "jungling" inte obligatoriskt, man kör ofta två stycken top också vilket gör att den ene kan lämna för att köpa items eller ganka. Om man junglar i DotA så kan man hjälpa till genom att creep pulla. Om man som support har svårt för att harassa motståndaren så kan man åtminstone hjälpa till genom att denya creeps, vilket vem som helst kan göra för den delen vilket i sin tur gör spelet mer dynamiskt. Räckvidden på attacker och spells är också mycket kort i LoL med mindre skillnader vilket gör fighter, trades och ganks mer till "cluster fucks", ingen stil om man säger så. Runorna är ett intressant element i DotA, ytterligare en sak att behärska som gör spelet mer dynamiskt.
Har säkert glömt mycket men sammanfattat så är LoL långsamt, stelt och begränsat. Det attraherar dessutom en större andel yngre. Fint casual spel är det, man kan även bli "proffs" på det men det fattas helt enkelt mycket och är inte så genomtänkt enligt mig. (Även om utvecklarna vill ge sken av det.)

Jag förväntar mig skilda meningar, folk har olika smak men lita på att jag kan göra en ordentlig uppsats om så behövs eller gör det inte. Mig kvittar det, min ståndpunkt kvarstår baserad på massor av timmar i båda spelen.

Edit 2: En till sak är att LoL uppmuntrar en att lära sig en eller några champions, gärna inom samma typ. *Gäsp* är allt jag kan säga, sådan inlåsning ska inte förekomma i mobas. Man ska prova och lära sig samtliga heroes/champions, det är ett krav för att man ska kunna tävla på riktigt. Jag vet att pros får det i sina turneringar, men jag talar för oss vanliga spelare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u