Iphone 4s vs Samsung Galaxy s3?

Permalänk
Medlem

*text*

Från mytrendphone så är det lite orättvis jämnförelse då det endast var displayen på iphonen och glas och display och touch och nå vibrator grej till samsungarna.

Tror mycket det som gör att det blir billigare att byta på iphone är att det är en så pass vanlig modell och att glaset verkar gå sönder ofta på dom, åtminståne i min umgängeskrets. Jag är den enda i mitt umngänge som tagit sönder en gorilla glass skärm på en androidtelefon :/

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

Ett par grejer som jag tycker är bra med Android som jag inte tror finns i Ios är att du till exempel kan ladda ner alla typer av filer från ett mail (så som ljudbiler och zip,filer) medans ios bara tar bild och vissa ordbehanlingfiler? (rätta mig gärna om jag har fel, det är bra med kunskap) nyare Android (sgs3 och Tegra 3 enheter) har fruktasvärt bra mediastöd inbyggd i hårdvaran och kan spela upp i princip allt du kan kasta mot dom

Android har även en bättre lösning på intergration med appar. vill du dela med dig av ett foto så kan du välja i princip allt från facebook, G+ och twitter till ja, varenda bild och social media app du kan tänka dig.

Sen är ju mycket väldigt personligt, Notifikationsfältet i Android är fruktasvärt smidigt och bra, du ser missade sms och mail, facebookuppdateringar (om du väljer det) mm. tills du antigen valt att se dom eller ta bort dom där ifrån vilket gör det lättare att hålla koll på vad som händer.

Du kan ju synka facebook, gmail, med dina telefonkontakter och få precis all information på ett och samma ställe.

Du har en riktig filhanterare, du kan zippa upp filer mm. ja det finns en massa grejer men DU måste väll kolla efter vad du behöver och vill använda dig av, finns ju helt klart en chans att en iphone passar dig bättre men jag sitter och svär för jag tycker inte att en iphone beter sig som en telefon ska göra, men det är ju min åsikt.

Det går utmärkt att skicka ljudfiler via mail och ta emot dem och spela upp med iPhone, jag testade precis

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

2 och 4 har att göra med att det inte är apple och göra och jag tror bara det var den poängen han ville få fram.
Dock spräckte jag glaset på min sgs3a efter 5 dagar då jag tappade den i backen på en grusväg (jäkla skit).
Cornering Gorilla glass 2 är inte lika hållbart som version 1 verkar det som, däremot mycket tunnare och ger en skarpare skärm med bättre betraktningsvinklar mm. Gorilla glass är ganska standard på high end Android mobiler idag är dock betydligt mycket hållbarare än glaset som Apple anväder sig av vilket är bra för oss som är klumpiga Men som sagt det spelar ju endast roll när oturen är framme och ska väll bara tas i aspekt om man vet av sig att man är en sådan som brukar tappa grejer.

Alltså va? Vi pratar om 2 olika OS inte byggkvalité

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

*text*

Från mytrendphone så är det lite orättvis jämnförelse då det endast var displayen på iphonen och glas och display och touch och nå vibrator grej till samsungarna.

Tror mycket det som gör att det blir billigare att byta på iphone är att det är en så pass vanlig modell och att glaset verkar gå sönder ofta på dom, åtminståne i min umgängeskrets. Jag är den enda i mitt umngänge som tagit sönder en gorilla glass skärm på en androidtelefon :/

ta denna istället då där allt inkl. arbete ingår för 899:-
http://iphonereparation.se/reparationer/iphone-44s/iphone-44s...

Det priset det kostar att byta glas på Samsung tar de för att byta på iPad
http://iphonereparation.se/reparationer/ipad-2/glasbyte-ipad-...

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av baxee:

Alltså va? Vi pratar om 2 olika OS inte byggkvalité

Det är väl telefonerna i sin helhet TS är ute efter, inte bara OS? (TS, rätta mig om jag har fel)
Svara gärna på mitt tidigare citat

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Alltså va? Vi pratar om 2 olika OS inte byggkvalité

tråden handlar om två olika telefoner. men vill du inte prata om det så är det ok.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det går utmärkt att skicka ljudfiler via mail och ta emot dem och spela upp med iPhone, jag testade precis

kan du även ladda ner den till telefonminnet där ifrån?

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem

Oki... Känner genast att jag är för gammal för att ge mig in i en "fanboy" debatt... Backar ödmjukt ur denna tråden trots mitt ädla försök att ge en saklig bild av varför jag valde Android. Kram på er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

ta denna istället då där allt inkl. arbete ingår för 899:-
http://iphonereparation.se/reparationer/iphone-44s/iphone-44s...

Det priset det kostar att byta glas på Samsung tar de för att byta på iPad
http://iphonereparation.se/reparationer/ipad-2/glasbyte-ipad-...

Jag har inte dementerat att det var billigare? snarare tvärtom. Påpekade bara att 1 av dina 2 jämnförelser var orättvis.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

Jaha det visste jag inte, tack för informationen.
Det måste vara för att glaset sitter så oskyddat på 4/4s eftersom glaset har en tendens att spricka. eller att den är lite tyngre och kompaktare kanske?
många androidmoviler till exempel SGS2 har en liten ram runt glaset som säkert tar mycket av stötarna

Spänningar och beroende på hur luren landar när man tappar dem är vad som gör att glas spricker, de tester som görs som bl.a finns på youtube säger inget om hållbarheten eftersom det är kontrollerade drop de gör, inte så det ser ut när man tappar dem i verkligheten

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

Jag har inte dementerat att det var billigare? snarare tvärtom. Påpekade bara att 1 av dina 2 jämnförelser var orättvis.

Det är lugnt, jag tänkte bara inte på det när jag letade fram det

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Spänningar och beroende på hur luren landar när man tappar dem är vad som gör att glas spricker, de tester som görs som bl.a finns på youtube säger inget om hållbarheten eftersom det är kontrollerade drop de gör, inte så det ser ut när man tappar dem i verkligheten

nä men droptest har vi väll endå inte pratat om, har bara sett ett sådant och det var inte särskillt givande. det enda jag kan säga något om det är vad jag (som har tagit sönder en skärm) och mina vänner som tagit sönder skärmar varit med om.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

Ett par grejer som jag tycker är bra med Android som jag inte tror finns i Ios är att du till exempel kan ladda ner alla typer av filer från ett mail (så som ljudbiler och zip,filer) medans ios bara tar bild och vissa ordbehanlingfiler? (rätta mig gärna om jag har fel, det är bra med kunskap) nyare Android (sgs3 och Tegra 3 enheter) har fruktasvärt bra mediastöd inbyggd i hårdvaran och kan spela upp i princip allt du kan kasta mot dom

Android har även en bättre lösning på intergration med appar. vill du dela med dig av ett foto så kan du välja i princip allt från facebook, G+ och twitter till ja, varenda bild och social media app du kan tänka dig.

Sen är ju mycket väldigt personligt, Notifikationsfältet i Android är fruktasvärt smidigt och bra, du ser missade sms och mail, facebookuppdateringar (om du väljer det) mm. tills du antigen valt att se dom eller ta bort dom där ifrån vilket gör det lättare att hålla koll på vad som händer.

Du kan ju synka facebook, gmail, med dina telefonkontakter och få precis all information på ett och samma ställe

Du har en riktig filhanterare, du kan zippa upp filer mm. ja det finns en massa grejer men DU måste väll kolla efter vad du behöver och vill använda dig av, finns ju helt klart en chans att en iphone passar dig bättre men jag sitter och svär för jag tycker inte att en iphone beter sig som en telefon ska göra, men det är ju min åsikt.

Jag har lite tillägg på detta föresten, band upp mig på det med ljudet bara:

1. Facebook blir integrerat iom iOS 6, Google+ finns inget intresse i, Twitter är integrerat sedan iOS 5
2. Finns i iPhone med
3. Går med iPhone med(gMail har jag inte och har inte kollat, men finns snabbval i mailprogrammet för GMail)

Testade inte att spara filen i biblioteket, men testarde nu och det går inte, men det är å andra sidan inget jag bryr mig om, jag lägger in det jag vill ha själv i alla fall

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Jag har lite tillägg på detta föresten, band upp mig på det med ljudet bara:

1. Facebokk blir integrerat iom iOS 6, Google+ finns inget intresse i, Twitter är integrerat sedan iOS 5
2. Finns i iPhone med
3. Går med iPhone med(gMail har jag inte och har inte kollat, men finns snabbval i mailprogrammet för GMail)

Testade inte att spara filen i biblioteket, men testarde nu och det går inte, men det är å andra sidan inget jag bryr mig om, jag lägger in det jag vill ha själv i alla fall

Det här är inte ett battle dig mot mig, det är väll ändå riktat mot TS. Att du har Apple Iphone och är nöjd med den är inget jag har något problem med, Iphone 4s är en bra telefon likaså är SGS3an. vad du inte bryr dig om i ditt operativsystem är väll inte det viktiga, det viktiga är om det går eller inte så att TS får ta ställning till det?

Är notifikationsfältet likadant på ipad och iphone? Ipadens notifikationsfällt saknar mycket funktioner och några bekvämligheter som finns på Android. på Ipaden försvinner notifiktionerna väldigt snabbt så det är lätt att missa dom och det var det jag syftade på i mitt inlägg om det. Är det inte så så ber jag om ursäkt för min okunskap

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

Det här är inte ett battle dig mot mig, det är väll ändå riktat mot TS. Att du har Apple Iphone och är nöjd med den är inget jag har något problem med, Iphone 4s är en bra telefon likaså är SGS3an. vad du inte bryr dig om i ditt operativsystem är väll inte det viktiga, det viktiga är om det går eller inte så att TS får ta ställning till det?

Är notifikationsfältet likadant på ipad och iphone? Ipadens notifikationsfällt saknar mycket funktioner och några bekvämligheter som finns på Android. på Ipaden försvinner notifiktionerna väldigt snabbt så det är lätt att missa dom och det var det jag syftade på i mitt inlägg om det. Är det inte så så ber jag om ursäkt för min okunskap

Jag har absolut inte sett det som ett battle, men som du själv skrev "(rätta mig gärna om jag har fel, det är bra med kunskap)", så det är bar där jag rättar till ...och vad jag menar med "Google+ finns inget intresse i" är från Apples sida, de har inget intresse i att integrera Google+, när det gälde musikfilen så var det däremot min egen inställning till det

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Jag har dessutom aldrig sett en android med spräckt skärm vilket jag sett på massvis av iPhones på stan. där enligt mig brister argumentet om "apples enastående byggkvalitét"

Bra byggkvalite är inte samma sak som att den klarar ett fall i marken.

Av de "drop test" jag sett mellan iPhone 4S och SGS3 har iPhonen klarat sig bättre av de två:
http://www.youtube.com/watch?v=PbL7ciKmT7g
http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

Men det är inget argument för eller emot någon i mina ögon. Vanliga smartphones är inte menade att tappas i marken. Har du otur går de sönder helt enkelt, oavsett vilken telefon det är. Så låt bli att tappa den eller köp ett skal

Permalänk

Oj vad mycket svar jag har fått Jag lär ju inte bli missnöjd om jag väljer någon av telefonerna, men tror faktiskt det blir iphonen. har tänkt lite mer och hemma hos farsan har vi appel tv osv. Allt vi har där är nästan appel Inväntar bara tvn. Tack för all hjälp iallafall

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Du har gått från en 3GS med 3.2 megapixlar och jämför med en kamera på 8 megapixlar?! iPhone 4S har oxå 8 megapixlar och som jag sa i ett tidigare inlägg: "Båda har dock samma kamerasensor från Sony men både Samsung och Apple använder sin egen optik tillsammans med sensorn och sina egna mjukvarulösningar ovanpå det hela", så den jämförelsen är ju lite knepig

Kanske var lite otydlig. Men jämförde med iPhone 4s eftersom det var hans alternativ till SG3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Kanske var lite otydlig. Men jämförde med iPhone 4s eftersom det var hans alternativ till SG3.

Men du vet inget om iPhone 4S eftersom du gick från en 3GS till en SGS3 då eller?!

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Men du vet inget om iPhone 4S eftersom du gick från en 3GS till en SGS3 då eller?!

På samma sätt som jag inte vet något om Android, eftersom jag bara har Android 2.3.5 och en Desire HD men inte vare sig 2012års Androidmobiler eller ICS.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fafne:

På samma sätt som jag inte vet något om Android, eftersom jag bara har Android 2.3.5 och en Desire HD men inte vare sig 2012års Androidmobiler eller ICS.

Hur blir det på samma sätt när han jämförde hårvara mot hårdvara, dvs iPhone 3GS mot SGS3 och framför allt kameran när iPhone 4S och SGS3 har samma kamerasensor från Sony på 8 megapixlar

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Varför skulle jag ens vilja göra det?

Jag har gjort det flera gånger på min android... Om man vill sortera saker kanske? Ta med en powerpoint som man visar på projektorn över hdmi-utgången kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Men du vet inget om iPhone 4S eftersom du gick från en 3GS till en SGS3 då eller?!

Läst reviews? Läs SG3 reviewn på bla GSMarena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Tinnitus:

Bara som en liten kommentar, så finns det himla mycket bra info, i enkla tydliga förklaringar med både text och video, om hur man gör säkerhetskopior på både iPhonens innehåll och iTunes-biblioteket om man bara orkar klicka på Hjälp i iTunes och sen klicka på lämplig länk där. Ja det är inte ens krångligt att fixa det utan lätt.

De som har klantat bort innehållet i sina iPhone eller i sitt iTunes har helt enkelt inte orkat kolla efter info om hur de skulle göra innan de har kastat loss och klickat på måfå själva. Sen skyller de oftast allt på Apple och iTunes.....

Helt okej med små kommentarer. Skönt att jag inte skyller på Apple iaf utan på mig själv när jag beskrev att jag inte hade ork eller tid att undersöka saken. Hade ju annars passat in på "de som oftast skyller allt på Apple och iTunes...."

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Det går men då måste man köpa en Apple TV. Med en Android lur så behöver du inte ha något mer än en Smart TV och ska man göra samma sak med en iPhone så krävs det ytterligare en pryl. Därav, iPhone är mer låst.

Sen att du säger att man inte skulle vilja kolla på film på en telefon bara för att skärmen är liten är ju bara korkat. Då kan man ju samtidigt skippa att spela spel och surfa på internet när man ändå är igång... Känns som en gammal Ericsson SH888 är något för dig

Har för mig att det går att streama utmärkt bra till BoxeeBox. inte helt säker. Har en själv men orkar inte kolla igen, för laaaat

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Spänningar och beroende på hur luren landar när man tappar dem är vad som gör att glas spricker, de tester som görs som bl.a finns på youtube säger inget om hållbarheten eftersom det är kontrollerade drop de gör, inte så det ser ut när man tappar dem i verkligheten

Även att folk lägger luren ifrån sig oskyddad på bord när dom tex är ute på café o restauranger och lägger den centrerad på en brödsmula eller annat skräp (gruskorn?) som knäcker skärmen.

Själv bankade jag sönder min förra iPhone4 med en hammare (fråga mig inte varför, det var idiotiskt i know), hände inte ett sket med skärmen förrns på andra smällen. Det tycker jag är skumt eftersom många knäcker sina på smulor eller tapp i backen. Hammar-resistenta iPhones som inte klarar smulor, wtf Apple :D.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem

Läderfodral och skyddet är tillräckligt imo.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fizzdan:

Jag har gjort det flera gånger på min android... Om man vill sortera saker kanske? Ta med en powerpoint som man visar på projektorn över hdmi-utgången kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Det går att fixa med iPhone med

Skrivet av Lindgren92:

Läst reviews? Läs SG3 reviewn på bla GSMarena.

Och att läsa någon annans åsikt om något är det samma som man själv tycker?! Det är snudd på hjärntvätt att tycka som alla andra, var är den fria åsikten då? Man lär känna på dem själv för att bilda sig en uppfattning och ja, jag har känt på SGS3 och den tilltalar mig inte alls, den enda Android jag skulle kunna tänka mig om jag ville ha en är HTC One X i så fall

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Absurd, alla har så klart rätt till en egen uppfattning. Jag känner en Apple-fan som hellre skulle ta en iPhone 1st gen än en SGS3, enligt egen utsago. Men om man skall ge ett allmänt råd, till nån som varken är taliban eller phanatiker, så måste det ju bli SGS3 idag, eller iPhone5 om man är intresserad av iOS och orkar vänta ett par månader.

Permalänk
Skrivet av Unpas:

Har för mig att det går att streama utmärkt bra till BoxeeBox. inte helt säker. Har en själv men orkar inte kolla igen, för laaaat

Hade ingen aning om det. Du får ta och kolla om det går! Vore kul att veta
Men som jag sa tidigare så krävs det inte någon extra pryl för att streama film från en Android till en TV.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii