Iphone 4s vs Samsung Galaxy s3?

Permalänk
Medlem

Jag har en sgs3 och jag måste säga att det är en fantastisk telefon, har inte så mycket erfarenhet på djupet om ios, bara pillat lite på tjejens och några arbetspolares ipones. Sgs3an har större skärm, är otroligt rapp, bra kamera, bra flyt, enkel att använda, har bra funktioner (smart stay) är en favorit, helt fantastisk batteritid. bytbart batteri är ett stort plus, micro sd och det följde med 50gb dropbox när jag köpte min, borde vara så nu med. ICS på en mobil som är gjord för isc är kanon, friheten att ändra allt från startskärm till tangentbord, jag kan fortsätta i evigheter! Iphone 4s är säkerligen en fantastisk bra telefon men den är helt klart frånsprungen, något annat vore ju konstigt, den är ju trots allt gamal!

Ni får ursäkta mitt röriga inlägg jag har jobbat från 6 imorse till nyss.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Avstängd

Själv kör jag Nokia 3310 tills iPhone 8 kommer.

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Koppla upp den mot datorn och skapa en mapp i telefonminnet?

Varför skulle jag ens vilja göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fördelen med iPhone är att den är så otroligt nerdummad. Ja, det är en fördel! Vissa anser att tvånget till att använda iTunes är att vara låst, andra kallar det för felsäkert. Och så kan man hålla på.... Den ena är inte bättre än den andra, dem är bara annorlunda.

S3an har snabbare CPU med sin quadcore 1,4Ghz mot 4S dualcore. 4S har dock snabbare graffikkrets vad jag vet.
Menyerna flyter bättre på i iOS än ICS.

Batteritiden tycker jag helt klart är bättre på S3an dock. Jag har igång musik hela dagen på jobbet samt kollar FB och annat, och jag har gott om ström kvar på kvällen, på den biten kunde ibland knipa på iPhonen.

Vad angår skärmstorlek så är S3 såklart större, men jag tycker att iOS lyckas utnyttja deras lilla skärm bättre. Det känns helt enkelt som at iOS förmedlar mer information utan att kännas trångt på skärmen.
S3an är dessutom värdelös att se på i solsken, man ser inte ett smack.

Argumentet för Android brukar även vara att det går att anpassa mer än iOS. Men det måste anpassas. Det krävs en del meck för att det ska funka bra. iOS är som det är, och det är bra.

Detta är vad jag tycker iaf. Jag gick från iPhone till S3, och ärligt talat så tycker jag det är hugget som stucket. Båda är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

64GB fanns inte vid releasen när testet gjordes och är det det enda du hakade upp dig på så tillför det inget, 64GB är för mycket för en telefon oavsett tillverkare, 32GB likaså, 16GB räcker mer än nog, när det gäller CPU så är det säker den kapacitet den har innan de klockat ner den (så ser det i alla fall ut när det gäller iPhone där, det är en 1GHz nerklockad till 800MHz)...sen påstår den dock att Samsung galaxy S3 har 2GB RAM som är helt fel då den har 1GB

Generalisera inte så förbaskat. Lyssnar på flac och vill ha lite att välja på och mitt 32G sdkort är i princip fullt. Har du en mobil med lite större skärm så är det många som vill ha lite film med sig. Då är 16G ingenting. 32 rätt trångt och däröver ett måste.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Älskar min iPhone 4S haft bara androids innan. Note osv.

Permalänk
Medlem

Fick min SGS3 idag och säger bara WOW! Vilken telefon! Har den blåa och den känns verkligen exklusiv. Det är nog första gången jag är nöjd från dag ett med en telefon, är fruktansvärt kräsen och lämnade av den orsaken tillbaka en One X jag hade innan (dels p g a DOA men också helhetsintrycket). Telefonen är snabb och gränssnittet är trevligt att använda. Har fortfarande inte använt alla funktioner, men bara en av alla saker som t ex dropbox synkning till min dator gör mig på förhand mycket nöjd. Samtidigt har jag också en iPad 3 som jag är fruktansvärt nöjd med, vilken fungerar helt klockrent. Jag tror utan tvekan att iPhone 5 kommer att vara hur bra som helst, men i mitt fall vill jag hellre ha iOS på en surfplatta än en telefon. I mitt tycke blir det snabbt tråkigt när den enda menyn som finns till hands är den som består av ikoner som på en iPhone. Men som sagt, allt handlar om eget tycke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Alla "viktiga" appar finns för android också. iOS har endast 7% fler appar än android så det är ingen skillnad direkt.

Ja, håller med att både iOS och Android har appar så det räcker och blir över även om iOS fortfarande har en fördel vad gäller spel men det är ju långtifrån alla som bryr sig om det.

Nu handlar mer om vad de stora utvecklarna satsar på i första hand. Fortfarande är iOS den viktigaste platformen för majoriteten av utvecklare då de tjänar klart mest pengar på den generellt. Det är oftast till iOS som appar/spel släpps först till (ett smalare hårdvaruspektrum bidrar ju även till detta) och den plattform vars appar ofta får mest "kärlek" Det är ingen tvekan om vilken plattform företaget jag jobbar för satsar mest resurser/tid på vad gäller mobilutvecklingen, och våra appar är ändå gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Hejsan!
Tänkte höra här på swec vilken ni skulle rekomendera prestanda mässigt? HAr haft android telefon i snart ett år och skulle vilja testa IOS. Men Samsung galaxy s3 är väl en ruskigt bra telefon? Om ni säger att Iphonen är bättre vill jag gärna veta varför och om ni säger Galaxyn samma sak

Går lite offtopic och svarar istället, prova båda om du kör abonnemang. Ta en operatör och testa telefonen lite snabbt när du får hem den och returnera inom någon vecka. Testa nästa och returnera om den verkade sämre och be om ett ny ex av den första. Har du knappt använt dom så lär inte operatören gnälla för mycket eller ens gnälla alls. Rätta mig någon om jag är helt fel ute här. Returnera och säga att man inte är nöjd borde väl gå om man inte drar det till extremer?

Med tanke på hur grymma skärmar och annat som Samsung gör numera, känns alltid kvalitet när man får hem deras produkter (min åsikt), så jag skulle känna redan där att när det gäller är nog Samsung vassare, men är helt okunnig på innandömet av Samsung så lyssna med kritiskt tänk här.

Sen personligen utan erfarenhet av Samsungs telefoner, så borde jag väl inte yttra mig alls, men gör det iaf, hoppas alla förlåter. Jag tycker du ska välja Samsungen på grund av att du kanske kan känna dig mer låst med iPhonen. Strul med iTunes och dina importerade mp3/aac lite då o då. Gör du minsta fel när du installerat om datorn tex eller inte vet hur du sparar en iTunes backup exakt (vilket iaf inte jag har koll på i dagsläget efter 1 år av iPhone-användande) så tappar du alla låtar du sparat på iPhonen när du installerat om Windows och kört in iTunes igen o sen lägger till telefonen till ditt iTunes konto på det nyinstallerade iTunes på ominstallerade datorn. Även om det är samma iTunes-konto så finns ingen funktion som "minns" vad du haft inlagt på iPhonen innan, även om du är inloggad på kontot. Och det leder till att du måste göra om allt med skivomslag osv som du pysslat i timmar med att ladda ner och lägga in rätt. I övrigt har jag själv inte något annat strul alls med iPhone 4 i dagsläget *se nedan* (ej S alltså), så är helnöjd för övrigt. Men musikdelen gör att jag inte längre vågar spara låtar på den, än mindre köpa något på iTunes i rädsla för att det jag köpt eventuellt försvinner vid någon felklickning. Har du själv en lösning på backupen av iTunes så kanske iPhonen är helt rätt, vad vet jag. Har mant tid att lägga på att lära sig göra backups så borde ju det "problemet" inte vara ett problem (har inte haft tid själv, iaf inte såpass o inte intresset heller, vill att det ska funka bara). Har sagt mina fem öre iaf nu om det jag upptäckt själv varit negativt för mig med min egen iPhone 4 :).

Edit 100^_^.
Just ja, hade problem med täckningen när jag bodde i Kristinehamn tidigare (mitt i stan, 1-2 bars bara, skumt), men har flyttat och bor annorstädes nu precis bredvid en mast ^^ (mitt emot Transcom i Karlskoga, där det finns en fet hög mast) och har dåliga dagar 4 bars av 5, oftast maxar hela tiden, höhö. Med detta vill jag bara säga att det krävs att du bor i större stad med många master eller relativt nära en mast / befinner dig nära, för att inte få problem med täckningen. Kolla hur armeringen ser ut i ditt hyreshus/bostadsrättshus (om du nu bor i det), så inte det också stör iPhonen, vilket det lätt gör med så dålig täckning från början.
/Edit 100

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, om titeln hade varit "SGS3 vs iPhone5", då tycker jag att det hade varit match. SGS3 är trots allt en rätt mycket nyare telefon (Ja, utvecklingen går ruskigt snabbt).
Mitt ärliga råd om du vill ha "det bästa":
Om du slå till nu, välj SGS3.
Om du har tid att vänta ett par månader och gillar Apples koncept, vänta på ip5.

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

då är det ju ganska bra ändå! Länka youtube videon här när du har lagt upp den Om du gör det såklart då

http://www.youtube.com/watch?v=ztyC17BiZH0

lite snabbt innan jag stack in till bion... jag vet att jag skakar som fan men det va som sagt va bara ett test

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xamin:

Man känner sig bara låst om man en gång fått uppleva att man är fri, därför känner inte de flesta ios användarna låsta, för de vet inte vad frihet är.

Vad kan du göra mer på en android lur än iOS?

"Kan ha widgets. abo brorsan, kan du också ha på iOS"
"Kan ändra tema, abo brorsan, kan du också på iOS"

Permalänk
Skrivet av Unpas:

Går lite offtopic och svarar istället, prova båda om du kör abonnemang. Ta en operatör och testa telefonen lite snabbt när du får hem den och returnera inom någon vecka. Testa nästa och returnera om den verkade sämre och be om ett ny ex av den första. Har du knappt använt dom så lär inte operatören gnälla för mycket eller ens gnälla alls. Rätta mig någon om jag är helt fel ute här. Returnera och säga att man inte är nöjd borde väl gå om man inte drar det till extremer?

Med tanke på hur grymma skärmar och annat som Samsung gör numera, känns alltid kvalitet när man får hem deras produkter (min åsikt), så jag skulle känna redan där att när det gäller är nog Samsung vassare, men är helt okunnig på innandömet av Samsung så lyssna med kritiskt tänk här.

Sen personligen utan erfarenhet av Samsungs telefoner, så borde jag väl inte yttra mig alls, men gör det iaf, hoppas alla förlåter. Jag tycker du ska välja Samsungen på grund av att du kanske kan känna dig mer låst med iPhonen. Strul med iTunes och dina importerade mp3/aac lite då o då. Gör du minsta fel när du installerat om datorn tex eller inte vet hur du sparar en iTunes backup exakt (vilket iaf inte jag har koll på i dagsläget efter 1 år av iPhone-användande) så tappar du alla låtar du sparat på iPhonen när du installerat om Windows och kört in iTunes igen o sen lägger till telefonen till ditt iTunes konto på det nyinstallerade iTunes på ominstallerade datorn. Även om det är samma iTunes-konto så finns ingen funktion som "minns" vad du haft inlagt på iPhonen innan, även om du är inloggad på kontot. Och det leder till att du måste göra om allt med skivomslag osv som du pysslat i timmar med att ladda ner och lägga in rätt. I övrigt har jag själv inte något annat strul alls med iPhone 4 i dagsläget *se nedan* (ej S alltså), så är helnöjd för övrigt. Men musikdelen gör att jag inte längre vågar spara låtar på den, än mindre köpa något på iTunes i rädsla för att det jag köpt eventuellt försvinner vid någon felklickning. Har du själv en lösning på backupen av iTunes så kanske iPhonen är helt rätt, vad vet jag. Har mant tid att lägga på att lära sig göra backups så borde ju det "problemet" inte vara ett problem (har inte haft tid själv, iaf inte såpass o inte intresset heller, vill att det ska funka bara). Har sagt mina fem öre iaf nu om det jag upptäckt själv varit negativt för mig med min egen iPhone 4 :).

Edit 100^_^.
Just ja, hade problem med täckningen när jag bodde i Kristinehamn tidigare (mitt i stan, 1-2 bars bara, skumt), men har flyttat och bor annorstädes nu precis bredvid en mast ^^ (mitt emot Transcom i Karlskoga, där det finns en fet hög mast) och har dåliga dagar 4 bars av 5, oftast maxar hela tiden, höhö. Med detta vill jag bara säga att det krävs att du bor i större stad med många master eller relativt nära en mast / befinner dig nära, för att inte få problem med täckningen. Kolla hur armeringen ser ut i ditt hyreshus/bostadsrättshus (om du nu bor i det), så inte det också stör iPhonen, vilket det lätt gör med så dålig täckning från början.
/Edit 100

Bara som en liten kommentar, så finns det himla mycket bra info, i enkla tydliga förklaringar med både text och video, om hur man gör säkerhetskopior på både iPhonens innehåll och iTunes-biblioteket om man bara orkar klicka på Hjälp i iTunes och sen klicka på lämplig länk där. Ja det är inte ens krångligt att fixa det utan lätt.

De som har klantat bort innehållet i sina iPhone eller i sitt iTunes har helt enkelt inte orkat kolla efter info om hur de skulle göra innan de har kastat loss och klickat på måfå själva. Sen skyller de oftast allt på Apple och iTunes.....

Permalänk
Skrivet av baxee:

Vad kan du göra mer på en android lur än iOS?

"Kan ha widgets. abo brorsan, kan du också ha på iOS"
"Kan ändra tema, abo brorsan, kan du också på iOS"

"BRUSHAN" du kan inte ha widgets eller byta tema (fast du kanske syftade på bakgrundsbild?? ) på en iPhone. Kanske om du jailbreakar den men det är inte något alla vill göra. Så vi drar en slutsatts, iOS = låst, Android = öppet.

Har haft ett flertal iPhone och Android lurar och nu när jag har gått ifrån iOS så inser jag hur mycket mer saker jag kan göra med min telefon.

Ex:
Jag går in på valfri torrent tracker och laddar ner en valfri film m.h.a. tTorrent, jag använder sen Unrar Free för att packa upp .rar filerna, därefter öppnar jag appen iMediaShare och streamar över filmen som jag laddade ner till en valfri smart tv.

Lycka till med att göra något liknande på en iPhone.....

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Vad kan du göra mer på en android lur än iOS?

"Kan ha widgets. abo brorsan, kan du också ha på iOS"
"Kan ändra tema, abo brorsan, kan du också på iOS"

Jag kan få mitt operativsystem att se ut och agera precis som jag vill med anpassningsbara widgets och låsskärmar med smarta funktioner.
Exempel finns på denna sidan:
http://mycolorscreen.com/popular/http://mycolorscreen.com/popular/

Jag kan spela upp film i valfritt format och dessutom bara dra dom till en mapp på mobilen som till en minnessticka.
Jag kan välja storlek på luren, prisklass, tjocklek, prestanda, kamera etc.
Jag kan använda alla andra personers laddare (om dom har en hyffsat modern android) oavsett tillverkare.
Jag har dessutom aldrig sett en android med spräckt skärm vilket jag sett på massvis av iPhones på stan. där enligt mig brister argumentet om "apples enastående byggkvalitét"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Har själv haft en iPhone 3gs i mer än 2 år. Och när jag hämtade ut min SG3 så kändes det konstigt och jag nästan ville ha en iPhone 4s. Mesta dels för att jag var vilsen och inte kände mig "hemma". Men allt eftersom så blir jag mer och mer kär i min mobil och kommer nog aldrig gå tillbaks till iOS.

Jag hittar nya funktioner och valmöjligheter som inte existerar och kommer aldrig att göra heller på iOS. Och detta var bara mina tankar om själva operativsystemet.

Sen prestandan, kameran, kvalitén, ljudet, batteritiden är mycket bättre än vad Apple kan erbjuda förtillfället.

Hoppas detta hjälper inte bara dig men även andra att göra rätt val.

Du har gått från en 3GS med 3.2 megapixlar och jämför med en kamera på 8 megapixlar?! iPhone 4S har oxå 8 megapixlar och som jag sa i ett tidigare inlägg: "Båda har dock samma kamerasensor från Sony men både Samsung och Apple använder sin egen optik tillsammans med sensorn och sina egna mjukvarulösningar ovanpå det hela", så den jämförelsen är ju lite knepig

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

"BRUSHAN" du kan inte ha widgets eller byta tema (fast du kanske syftade på bakgrundsbild?? ) på en iPhone. Kanske om du jailbreakar den men det är inte något alla vill göra. Så vi drar en slutsatts, iOS = låst, Android = öppet.

Har haft ett flertal iPhone och Android lurar och nu när jag har gått ifrån iOS så inser jag hur mycket mer saker jag kan göra med min telefon.

Ex:
Jag går in på valfri torrent tracker och laddar ner en valfri film m.h.a. tTorrent, jag använder sen Unrar Free för att packa upp .rar filerna, därefter öppnar jag appen iMediaShare och streamar över filmen som jag laddade ner till en valfri smart tv.

Lycka till med att göra något liknande på en iPhone.....

Kan göra allt de du säger.
Nej, vad jobbigt att ladda hem en film från datorn sedan tanka in på telefonen om man nu verkligen orkar sitta och kolla film på luren?
Inte ens med min Note som har 5.3 skärm vill man det med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heddan:

Jag kan få mitt operativsystem att se ut och agera precis som jag vill med anpassningsbara widgets och låsskärmar med smarta funktioner.
Exempel finns på denna sidan:
http://mycolorscreen.com/popular/http://mycolorscreen.com/popular/

Jag kan spela upp film i valfritt format och dessutom bara dra dom till en mapp på mobilen som till en minnessticka.
Jag kan välja storlek på luren, prisklass, tjocklek, prestanda, kamera etc.
Jag kan använda alla andra personers laddare (om dom har en hyffsat modern android) oavsett tillverkare.
Jag har dessutom aldrig sett en android med spräckt skärm vilket jag sett på massvis av iPhones på stan. där enligt mig brister argumentet om "apples enastående byggkvalitét"

Går ändra tema på iOS också om man nu vill ändra det.

1. Går på iOS
2. Fast det har väl inte med android att göra? *suck*
3. Ja visst, otur att dom flesta har iphone då.
4. Vem säger att apple har grym byggkvalité? Den är dock snyggare än vad du någonsin kommer att se.
Sen vad har android något att göra med glaset på telefonen? *suck*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Spela upp en mp3 fil?

Varför skulle man inte kunna det?

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heddan:

Jag kan få mitt operativsystem att se ut och agera precis som jag vill med anpassningsbara widgets och låsskärmar med smarta funktioner.
Exempel finns på denna sidan:
http://mycolorscreen.com/popular/http://mycolorscreen.com/popular/

Jag kan spela upp film i valfritt format och dessutom bara dra dom till en mapp på mobilen som till en minnessticka.
Jag kan välja storlek på luren, prisklass, tjocklek, prestanda, kamera etc.
Jag kan använda alla andra personers laddare (om dom har en hyffsat modern android) oavsett tillverkare.
Jag har dessutom aldrig sett en android med spräckt skärm vilket jag sett på massvis av iPhones på stan. där enligt mig brister argumentet om "apples enastående byggkvalitét"

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1106230-di...

http://www.mytrendyphone.se/images/galaxy-s-LCD-glas-White.jp...

http://imageshack.us/photo/my-images/705/20110212105154.jpg/

http://pici.se/pictures/kNVarZMQa.jpg

https://lh3.ggpht.com/ErI1bZtKAD4OCFxS5gLfksL8lGkYFId86lxMLfg...

https://lh5.ggpht.com/NcLtuKNGNJM-TZA0RWOBseufDoqDzaXVOHWKhOR...

Så, nu har du sett det med

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av baxee:

Kan göra allt de du säger.
Nej, vad jobbigt att ladda hem en film från datorn sedan tanka in på telefonen om man nu verkligen orkar sitta och kolla film på luren?
Inte ens med min Note som har 5.3 skärm vill man det med.

Minns aldrig att jag sa något om att kolla på mobilen? Dessutom så kan det vara så att man ej har tillgång till en dator, så där föll din idé.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

Hahah gillar bilden du länkade till, absolut inte PhotoShopad

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Minns aldrig att jag sa något om att kolla på mobilen? Dessutom så kan det vara så att man ej har tillgång till en dator, så där föll din idé.

Skojar du? Du tror det inte går streama ?

Permalänk
Avstängd

Ska vi sedan gå in på reparationskostnader så är Samsung hutlöst dyra

Skärmbyte:
Samsung galaxy S2 1712:-
http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-i9100-galaxy-62136p....
Samsung Galaxy S3 1864:-
http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s3-79591p.htm...
iPhone 4/4S 342:-
http://www.mytrendyphone.se/shop/iphone-4-4s-32231p.html

Även på ett annat ställe där det är dyrare att reparera iPhone så toppar Samsung (även på första Galaxy S)

Samsung Galaxy S 1449:-
http://www.playman.se/iphone/reparation-av-iphone/samsung-rep...
Samsung Galaxy S 2 1985:-
http://www.playman.se/iphone/reparation-av-iphone/samsung-rep...
iPhone 4S 1199:-
http://www.playman.se/iphone/reparation-av-iphone/iphone-4-re...

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av baxee:

Skojar du? Du tror det inte går streama ?

Det går men då måste man köpa en Apple TV. Med en Android lur så behöver du inte ha något mer än en Smart TV och ska man göra samma sak med en iPhone så krävs det ytterligare en pryl. Därav, iPhone är mer låst.

Sen att du säger att man inte skulle vilja kolla på film på en telefon bara för att skärmen är liten är ju bara korkat. Då kan man ju samtidigt skippa att spela spel och surfa på internet när man ändå är igång... Känns som en gammal Ericsson SH888 är något för dig

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Går ändra tema på iOS också om man nu vill ändra det.

1. Går på iOS
2. Fast det har väl inte med android att göra? *suck*
3. Ja visst, otur att dom flesta har iphone då.
4. Vem säger att apple har grym byggkvalité? Den är dock snyggare än vad du någonsin kommer att se.
Sen vad har android något att göra med glaset på telefonen? *suck*

2 och 4 har att göra med att det inte är apple och göra och jag tror bara det var den poängen han ville få fram.
Dock spräckte jag glaset på min sgs3a efter 5 dagar då jag tappade den i backen på en grusväg (jäkla skit).
Cornering Gorilla glass 2 är inte lika hållbart som version 1 verkar det som, däremot mycket tunnare och ger en skarpare skärm med bättre betraktningsvinklar mm. Gorilla glass är ganska standard på high end Android mobiler idag är dock betydligt mycket hållbarare än glaset som Apple anväder sig av vilket är bra för oss som är klumpiga Men som sagt det spelar ju endast roll när oturen är framme och ska väll bara tas i aspekt om man vet av sig att man är en sådan som brukar tappa grejer.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem

Det här är en diskussion som aldrig får ett slut tyvärr, men mina åsiker är dessa iallafall då jag har haft både Android-telefoner och Iphone.

Som många andra här känner jag mig friare när jag använder min Android telefon, ifall jag ska byta ringsignal klickar jag bara på låten och lägger den som ringsignal, på någon sekund, inget fix och jox bara logiskt och enkelt. Vill jag lägga in musik, eller föra över videos jag spelat in kopplar jag bara in den i datorn och drar över mina filer som vilken hårddisk som helst, på vilken dator som helst, utan att behöva installera program för att göra det.

När jag använde min Iphone telefon var jag väl nöjd som användare, men jag kände att man lätt blev uttråkad av det simpla operativsystemet som alla här som använt en Iphone faktiskt vet att den har, man sitter där med sina val av ikoner av appar. Jämför lite med en familjebil utan några valmöjligheter i runt instrumentbrädan, den är användarvänlig men som prylgalna sweclockare vill man ju ha lite att pilla med. Och det är något jag verkligen uppskattar med min Android telefon, att man kan sitta i timmar och anpassa utseendet och funktionaliteten, skräddarsy precis som du vill ha din telefon.

Argumentet som ofta kommer från Iphone användare är att apparna kommer först till deras telefoner, men egentligen vad spelar det för roll? Jag som Android användare har aldrig tänkt på det faktiskt, så det är väl enligt mig en piss i havet. Ett annat argument som kommer från Iphoneanvändare är just för att skärmarna på telefonerna blir större och större i telefonens evolution så att säga så sägs det att Iphone's skärm redan har ren perfekta storleken, man ska tydligen inte ha större skärm. Konstigt då jag har hört att nästa Iphone ska ha större skärm än 4s? (kan inte bekräfta detta rykte med källa dock).

Men dessa diskussioner kan man faktiskt inte lita så mycket på för man kan säga såhär... Det finns inte många människor som vill erkänna för andra (eller för sig själv för den delen) att de gjort ett fel köp på en teknisk pryl som är värd 5-6 tusen kronor, så många av åsikterna man ser här lyser igenom så tydligt att det är partiska åsikter just för att de vill bekräfta sitt egna val

Tänk på det tackar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freijd:

2 och 4 har att göra med att det inte är apple och göra och jag tror bara det var den poängen han ville få fram.
Dock spräckte jag glaset på min sgs3a efter 5 dagar då jag tappade den i backen på en grusväg (jäkla skit).
Cornering Gorilla glass 2 är inte lika hållbart som version 1 verkar det som, däremot mycket tunnare och ger en skarpare skärm med bättre betraktningsvinklar mm. Gorilla glass är ganska standard på high end Android mobiler idag är dock betydligt mycket hållbarare än glaset som Apple anväder sig av vilket är bra för oss som är klumpiga Men som sagt det spelar ju endast roll när oturen är framme och ska väll bara tas i aspekt om man vet av sig att man är en sådan som brukar tappa grejer.

Confirmed: Apple Uses Corning’s Gorilla Glass in iPhones

"While Apple has used Corning's Gorilla in the first few generations of the iPhone, it hasn't been clear if Apple is using Gorilla Glass in iPhone 4 and now the iPhone 4S.

Apple seems to have confirmed that it does, in the newly posted "Job Creation" page, where Apple says that it has created more than 500,000 jobs in the U.S., directly or indirectly"

http://www.iphonehacks.com/2012/03/apple-uses-corning-gorilla...

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Ett par grejer som jag tycker är bra med Android som jag inte tror finns i Ios är att du till exempel kan ladda ner alla typer av filer från ett mail (så som ljudbiler och zip,filer) medans ios bara tar bild och vissa ordbehanlingfiler? (rätta mig gärna om jag har fel, det är bra med kunskap) nyare Android (sgs3 och Tegra 3 enheter) har fruktasvärt bra mediastöd inbyggd i hårdvaran och kan spela upp i princip allt du kan kasta mot dom

Android har även en bättre lösning på intergration med appar. vill du dela med dig av ett foto så kan du välja i princip allt från facebook, G+ och twitter till ja, varenda bild och social media app du kan tänka dig.

Sen är ju mycket väldigt personligt, Notifikationsfältet i Android är fruktasvärt smidigt och bra, du ser missade sms och mail, facebookuppdateringar (om du väljer det) mm. tills du antigen valt att se dom eller ta bort dom där ifrån vilket gör det lättare att hålla koll på vad som händer.

Du kan ju synka facebook, gmail, med dina telefonkontakter och få precis all information på ett och samma ställe.

Du har en riktig filhanterare, du kan zippa upp filer mm. ja det finns en massa grejer men DU måste väll kolla efter vad du behöver och vill använda dig av, finns ju helt klart en chans att en iphone passar dig bättre men jag sitter och svär för jag tycker inte att en iphone beter sig som en telefon ska göra, men det är ju min åsikt.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Confirmed: Apple Uses Corning’s Gorilla Glass in iPhones

"While Apple has used Corning's Gorilla in the first few generations of the iPhone, it hasn't been clear if Apple is using Gorilla Glass in iPhone 4 and now the iPhone 4S.

Apple seems to have confirmed that it does, in the newly posted "Job Creation" page, where Apple says that it has created more than 500,000 jobs in the U.S., directly or indirectly"

http://www.iphonehacks.com/2012/03/apple-uses-corning-gorilla...

Jaha det visste jag inte, tack för informationen.
Det måste vara för att glaset sitter så oskyddat på 4/4s eftersom glaset har en tendens att spricka. eller att den är lite tyngre och kompaktare kanske?
många androidmoviler till exempel SGS2 har en liten ram runt glaset som säkert tar mycket av stötarna

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.