Iphone 4s vs Samsung Galaxy s3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Hade ingen aning om det. Du får ta och kolla om det går! Vore kul att veta
Men som jag sa tidigare så krävs det inte någon extra pryl för att streama film från en Android till en TV.

Jag ahr en BoxeeBox och den strömmar bra. Den klarar 1080p och alla möjliga video / musikformat. Dock så tar det fem minuter, snarare än en minut, att installera den på nätverket, det finns en del som måste ställas in etc. Men den är otroligt kapabel och till det priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

Absurd, alla har så klart rätt till en egen uppfattning. Jag känner en Apple-fan som hellre skulle ta en iPhone 1st gen än en SGS3, enligt egen utsago. Men om man skall ge ett allmänt råd, till nån som varken är taliban eller phanatiker, så måste det ju bli SGS3 idag, eller iPhone5 om man är intresserad av iOS och orkar vänta ett par månader.

Helt ärligt så skulle jag oxå hellre ta en iPhone 1st gen än en SGS3, så pass oskön var den, men som sagt, jag personligen skulle tagit en HTC One X ifall jag skulle välja en Android lur, men helst skulle jag vänta till iPhone 5 eller vänta och se vad som kommer i samband Windows Phone 8 lanseringen

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det går att fixa med iPhone l

Out of the box, plug and play?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Absurd, alla har så klart rätt till en egen uppfattning. Jag känner en Apple-fan som hellre skulle ta en iPhone 1st gen än en SGS3, enligt egen utsago. Men om man skall ge ett allmänt råd, till nån som varken är taliban eller phanatiker, så måste det ju bli SGS3 idag, eller iPhone5 om man är intresserad av iOS och orkar vänta ett par månader.

Fast det är ju endast om man bara bryr sig om vilken som har bäst hårdvara. iPhone 4S är fortfarande en mycket snabb telefon så personligen anser jag att ekosystem är betydligt viktigare för valet av telefon än någon siffra på en hårdvaruspec.

Dock skulle jag inte heller köpa en iPhone 4S just nu utan vänta in 5:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Och att läsa någon annans åsikt om något är det samma som man själv tycker?! Det är snudd på hjärntvätt att tycka som alla andra, var är den fria åsikten då? Man lär känna på dem själv för att bilda sig en uppfattning och ja, jag har känt på SGS3 och den tilltalar mig inte alls, den enda Android jag skulle kunna tänka mig om jag ville ha en är HTC One X i så fall

Jag pratar om ren fakta här. Som du nämnde kameran tidigare, man kan inte jämföra kameror med annat än ren fakta och prestanda.

Annars i övrigt som du verkar påpeka, design. Visst är det normalt att man har personlig åsikt om vad som är skönt att hålla, vad som är snyggt m.m.
Men då är hela denna tråd meningslös eftersom det enda vi kan diskutera här är fakta. Våra personliga åsikter är mer eller mindre värdelösa för TS eftersom han själv måste skaffa sig en egen åsikt, annars blir han kanske missnöjd med sitt framtida köp utav mobil.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Jag pratar om ren fakta här. Som du nämnde kameran tidigare, man kan inte jämföra kameror med annat än ren fakta och prestanda.

Annars i övrigt som du verkar påpeka, design. Visst är det normalt att man har personlig åsikt om vad som är skönt att hålla, vad som är snyggt m.m.
Men då är hela denna tråd meningslös eftersom det enda vi kan diskutera här är fakta. Våra personliga åsikter är mer eller mindre värdelösa för TS eftersom han själv måste skaffa sig en egen åsikt, annars blir han kanske missnöjd med sitt framtida köp utav mobil.

...och det gör det du kallar "fakta" totalt värdelös eftersom allt i slutändan handlar om personlig åsikt, siffrorna från spec är helt värdelöst vetande...och jag har inte påpekat design mer än att SGS3 inte var skön att hålla

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

...och det gör det du kallar "fakta" totalt värdelös eftersom allt i slutändan handlar om personlig åsikt, siffrorna från spec är helt värdelöst vetande...och jag har inte påpekat design mer än att SGS3 inte var skön att hålla

Så du tror inte TS är intresserad utav hur mobilen presterar, vad som är dess för och nackdelar? Jag kommer med något konkret iallafall som bidrar till tråden, något som du verkar ha mycket svårt för.

Och med tanke på vad du skriver här på Sweclockers och att du endast talar för att iPhone och allt med ett äpple på är bättre, så förstår jag varför du skriver som du gör.. "siffrorna från spec är helt värdelöst vetande...". Alltid lika skrattretande och se fanboy's formuleringar och idéer...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Så du tror inte TS är intresserad utav hur mobilen presterar, vad som är dess för och nackdelar? Jag kommer med något konkret iallafall som bidrar till tråden, något som du verkar ha mycket svårt för.

Och med tanke på vad du skriver här på Sweclockers och att du endast talar för att iPhone och allt med ett äpple på är bättre, så förstår jag varför du skriver som du gör.. "siffrorna från spec är helt värdelöst vetande...". Alltid lika skrattretande och se fanboy's formuleringar och idéer...

Fanboy hit & fanboy dit, det är ingen skillnad på att vara fanboy av Android mot att vara fanboy av Apple, så det är oxå ett helt meningslöst påstående, faktum är att Android fanboys är snudd på värre t.o.m, men det har inte med saken att göra, saken är att andras åsikter om något är inte ett dugg hjälpande, bara för att du gillar Android och jag gillar iOS så är inte det hjälpande för något, beslutet ligger hos den som ska inhandla produkten, inte hos dig eller mig, siffror etc. från spec berättar ingenting om hur man upplever produkten, den talar bara om vad hårdvaran är, trots att det är lägre klockfrekvens på iPhone än på SGS3 så är den inte mycket slöare eftersom iPhone och iOS är optimerat för varandra på ett sätt som Android inte kan bli optimerat eftersom Android måste ta hänsyn till alla modeller och märken, även dem med sämre hårdvara, men det tycks gå dig förbi...sen att SGS3 har quad-core spelar inte så stor roll eftersom Android är väldigt dåligt optimerat för quad

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

Oj vad mycket svar jag har fått Jag lär ju inte bli missnöjd om jag väljer någon av telefonerna, men tror faktiskt det blir iphonen. har tänkt lite mer och hemma hos farsan har vi appel tv osv. Allt vi har där är nästan appel Inväntar bara tvn. Tack för all hjälp iallafall

inga problem... hoppas du blir nöjd med mobilen

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

inga problem... hoppas du blir nöjd med mobilen

Tack! var med morsan på media markt idag och snackade med en kille på telenor när vi stått där i typ 15min och snackat vilket abonnemang osv så säger morsan att hon vill hm och tänka Men åker nog dit imorgon och tar telefonen, det blir en vit iphone 4s 16gb Tyckte s3an va ful och gillade inte materialet :/ Såg typ plastigt ut.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Jag har gjort det flera gånger på min android... Om man vill sortera saker kanske? Ta med en powerpoint som man visar på projektorn över hdmi-utgången kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Har aldrig ens testat om det går, känns som världens onödigaste funktion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Fast det är ju endast om man bara bryr sig om vilken som har bäst hårdvara.

Nix det handlar inte bara om hårdvara. En gammal telefon klarar inte moderna OS. Även om Apple generellt har varit sjyssta med att uppdatera sina lurar så vägrar jag tro att iPhone 1st gen kan köra senaste versionen av iOS.

Skrivet av S_Z:

iPhone 4S är fortfarande en mycket snabb telefon så personligen anser jag att ekosystem är betydligt viktigare för valet av telefon än någon siffra på en hårdvaruspec.

Klart hårdvaran spelar större roll än så. Varför är det så oerhört många fler som använder en modern iPhone (4/4s) än en iPod från 2003 ? iPoden kör ju iOS. Jag tror inte många skulle vara villiga att byta ner sig från modern iPhone till nån gammal iPod "för att de kör bägge iOS så hårdvaran spelar ingen roll".

Skrivet av S_Z:

Dock skulle jag inte heller köpa en iPhone 4S just nu utan vänta in 5:an.

Instämmer. Galaxy S3 eller HTC One X nu. Eller iPhone5 senare. Vilket ekosystem man vill köra är ju mer ett personligt val, vilken hårdvara som är bäst är lättare att bedömma på ett mer objektivt plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Nix det handlar inte bara om hårdvara. En gammal telefon klarar inte moderna OS. Även om Apple generellt har varit sjyssta med att uppdatera sina lurar så vägrar jag tro att iPhone 1st gen kan köra senaste versionen av iOS.

Klart hårdvaran spelar större roll än så. Varför är det så oerhört många fler som använder en modern iPhone (4/4s) än en iPod från 2003 ? iPoden kör ju iOS. Jag tror inte många skulle vara villiga att byta ner sig från modern iPhone till nån gammal iPod "för att de kör bägge iOS så hårdvaran spelar ingen roll".

Fast det var inte riktigt vad jag menade (skulle ha tagit bort din första mening i det jag citerade). Jag pratar om iPhone 4S vs SGS3, alltså det senaste inom iOS- respektive Androidplattformen. Båda har tillräckligt snabb hårdvara för att ge användaren en bra upplevelse. Och 4S:en kommer få allt som presenterats i iOS6.

För telefoner inom samma ekosystem är det ju klart viktigare med hårdvara och att det är en ny modell så man får uppdateringar till den.

Skrivet av Oldskool:

Vilket ekosystem man vill köra är ju mer ett personligt val, vilken hårdvara som är bäst är lättare att bedömma på ett mer objektivt plan.

Visst är det så men det är enligt mig ett mycket viktigare val när vi pratar om två high-end telefoner och jag tror nog du håller med. Jag har extremt svårt att tro att du till exempel skulle köpa en iPhone 5 även om den skulle visa sig ha en CPU/GPU som vore mer än dubbelt så snabb än SGS3 och med lika stor skärm

Gillar man inte ekosystemet så spelar det mindre roll om telefonen i sig har det allra senaste tekniken. Då blir man ändå inte helt nöjd med den. För mig kommer ekosystem definitivt före siffror på en spec så länge telefonen upplevs snabb.

Med andra ord jag skulle inte välja en iPhone generation 1 över en SGS3 eftersom den är slö nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

Nix det handlar inte bara om hårdvara. En gammal telefon klarar inte moderna OS. Även om Apple generellt har varit sjyssta med att uppdatera sina lurar så vägrar jag tro att iPhone 1st gen kan köra senaste versionen av iOS.

Har Apple någonsin påstått att det skulle fungera? De sa när de släppte iOS 4 att den fungerar från iPhone 3G med begränsade funktioner, från iPhone 3GS med alla funktioner, när de släppte iOS 5 så fungerar den från iPhone 3GS och frammåt, det samma gäller iOS 6
På samma sätt så fungerar inte Android 4 med Sony Ericsson X10 (som Android knappt fungerade med då) eller med Samsung Galaxy Mini

Skrivet av Oldskool:

Klart hårdvaran spelar större roll än så. Varför är det så oerhört många fler som använder en modern iPhone (4/4s) än en iPod från 2003 ? iPoden kör ju iOS. Jag tror inte många skulle vara villiga att byta ner sig från modern iPhone till nån gammal iPod "för att de kör bägge iOS så hårdvaran spelar ingen roll".

Är väl lite skillnad på iPod och iPhone, tycker du inte det?!

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Har Apple någonsin påstått att det skulle fungera?

Nej. Har jag någonsin sagt att de skulle ha sagt det ?

Skrivet av Absurd:

Är väl lite skillnad på iPod och iPhone, tycker du inte det?!

Jo. Det var just det som var min poäng i inlägget.
Läs gärna ett inlägg en gång till innan du svarar så du liksom förstår vad innebörden i inlägget är.

Permalänk
Medlem

Htc one s.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Avstängd

Har haft Iphone och jag säger för ditt eget bästa...kör på Android lur så tröttnar du inte efter en månad :P...

Itunes....fyfan för Itunes som inte stödjer FLAC...Och endast tar mp4...

Kopplar in iphonen till datorn...synka....vänta du måste synka mer! Oj vänta! Säkerhetskopia så det tar upp fler gb på din SSD (Kan tillägga att dess säkerhetskopierar funkar inte när man måste använda dom)! Vänta! Måste synka efter uppdateringar! Efter några minuter kan du äntligen börja föra över musik via Itunes....Men efter varje uppdatering får du göra om allt igen...Sen måste du ha Apple store....Apple cloud...apple sync....Itunes...Quick time! Och annat mög installerat..

Man ska föra över 20GB musik till Ifånen...Man går iväg medan datorn överför musik till Iphonen...kommer tillbaka efter 20min....''Iphonen stödjer inte bla bla...vill du överföra ändå?'' så måste man vänta ändå...Skit ner dig ITUNES!

....................................................................................

Android...koppla in klart redo att föra över utan tredje parts program...Plug n play!

Och stödjer FLAC :D...Köper man ett par lurar för över 1000:- ska man ha FLAC codecs, annars är det bort kastade pengar

Länge leve den fria IT-världen!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldskool:

Jo. Det var just det som var min poäng i inlägget.
Läs gärna ett inlägg en gång till innan du svarar så du liksom förstår vad innebörden i inlägget är.

Har läst det om och om igen och förstår inte ditt problem

Skrivet av SideWinder86:

Har haft Iphone och jag säger för ditt eget bästa...kör på Android lur så tröttnar du inte efter en månad :P...

Itunes....fyfan för Itunes som inte stödjer FLAC...Och endast tar mp4...

Kopplar in iphonen till datorn...synka....vänta du måste synka mer! Oj vänta! Säkerhetskopia så det tar upp fler gb på din SSD (Kan tillägga att dess säkerhetskopierar funkar inte när man måste använda dom)! Vänta! Måste synka efter uppdateringar! Efter några minuter kan du äntligen börja föra över musik via Itunes....Men efter varje uppdatering får du göra om allt igen...Sen måste du ha Apple store....Apple cloud...apple sync....Itunes...Quick time! Och annat mög installerat..

Man ska föra över 20GB musik till Ifånen...Man går iväg medan datorn överför musik till Iphonen...kommer tillbaka efter 20min....''Iphonen stödjer inte bla bla...vill du överföra ändå?'' så måste man vänta ändå...Skit ner dig ITUNES!

....................................................................................

Android...koppla in klart redo att föra över utan tredje parts program...Plug n play!

Länge leve den fria IT-världen!

1. Du märker ingen större skillnad på FLAC och mp3 i 320, det är något du intalat dig bara
2. Säkerhetskopian är beroende på hur många appar du har installerade, låtar gör den ingen backup på, min är 1,43GB och har relativt många appar på den
3. Det gör de visst
4: Är inget krav på att ha Quick Time installerat, jag har aldrig installerat det
5. Hur svårt är det att hålla koll på vad man för över?

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Min tanke.

Flickvännen studerar och har tillgång till erbjudandena från tele2 hos Mecenat. 239kr/mån för volym låg student och en Samsung Galaxy S3 på köpet. Hon är ingen prylnörd så jag tänkte beställa det åt henne och själv använda mobilen med ett annat abonnemang. Vad skulle ni rekommendera åt henne? Abonnemanget passar henne bra med hon kommer att behöva ha en ok telefon som hon inte stör sig på och kan göra lite allt möjligt. Givetvis betalar jag för hennes förhöjda kostnad för detta. Personligen passar detta abonnemang rätt bra för mig med förutom att jag vill ha fri surf. Jag ringer inte så mycket och SMSar inte heller så mycket. Något tips på detta? Kommer låsning till Tele2 skapa några problem om det nu finns någon sådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kukilon:

Min tanke.

Flickvännen studerar och har tillgång till erbjudandena från tele2 hos Mecenat. 239kr/mån för volym låg student och en Samsung Galaxy S3 på köpet. Hon är ingen prylnörd så jag tänkte beställa det åt henne och själv använda mobilen med ett annat abonnemang. Vad skulle ni rekommendera åt henne? Abonnemanget passar henne bra med hon kommer att behöva ha en ok telefon som hon inte stör sig på och kan göra lite allt möjligt. Givetvis betalar jag för hennes förhöjda kostnad för detta. Personligen passar detta abonnemang rätt bra för mig med förutom att jag vill ha fri surf. Jag ringer inte så mycket och SMSar inte heller så mycket. Något tips på detta? Kommer låsning till Tele2 skapa några problem om det nu finns någon sådan?

SGS3 är inte låst för det första (i alla fall inte den jag fick från tele2). Du borde ha beställt en iphone 4s åt din tjej med abbonemanget. Men gjort är gjort, kanske en Sony Xperia U skulle passa henne istället. Den är liten och prisvärd och kommer med ICS installerad.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB