Iphone 4s vs Samsung Galaxy s3?

Permalänk

Iphone 4s vs Samsung Galaxy s3?

Hejsan!
Tänkte höra här på swec vilken ni skulle rekomendera prestanda mässigt? HAr haft android telefon i snart ett år och skulle vilja testa IOS. Men Samsung galaxy s3 är väl en ruskigt bra telefon? Om ni säger att Iphonen är bättre vill jag gärna veta varför och om ni säger Galaxyn samma sak

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

HAr haft android telefon i snart ett år och skulle vilja testa IOS.

pröva då, det är aldrig försent att ångra sig..

en iPhone är rätt "billig att sälja" också, så det är bättre att göra experimentet åt det hållet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Typiskt flametråd.. Kriget börjar snart igen!

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

pröva då, det är aldrig försent att ångra sig..

en iPhone är rätt "billig att sälja" också, så det är bättre att göra experimentet åt det hållet.

det är väl så jag typ tänker Känns som man får mer om man säljer en iphone än om man säljer en s3a

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Om man inte bryr sig om låsta system så är Apples grejer bra. Om man vill att allting ska vara simpelt och enkelt. Skulle dock inte köpa en iPhone/iPad eftersom dom inte är värda pengarna...

Permalänk
Skrivet av Reqlol:

Typiskt flametråd.. Kriget börjar snart igen!

HAHAHA

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Har själv en iPhone, och älskar den själv. Dock tycker jag att alla iPhones är så otroligt tråkiga om man inte jailbreakar den, alldeles för långtråkigt. Android är ju lättare att ändra en massa på. Mer än så kan jag inte säga, då jag inte har provat SGS3 själv, men gå till en butik och prova båda och känn på dem, och se vilken du tycker om mest (glöm inte att det är två helt olika skärmstorlekar)

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Vänta på iPhone 5 istället

Permalänk
Skrivet av phroggyy:

Har själv en iPhone, och älskar den själv. Dock tycker jag att alla iPhones är så otroligt tråkiga om man inte jailbreakar den, alldeles för långtråkigt. Android är ju lättare att ändra en massa på. Mer än så kan jag inte säga, då jag inte har provat SGS3 själv, men gå till en butik och prova båda och känn på dem, och se vilken du tycker om mest (glöm inte att det är två helt olika skärmstorlekar)

Har dock tänkt att jailbreaka Men ska åka och känna på dom

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Trendy:

Vänta på iPhone 5 istället

Jag behöver en telefon NU :/ Min HTC Desire s fryser på startskärmen. Så jag är i behov av en ny telefon nu

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

S3an är ju klart snabbare än 4s, finns inget att diskutera.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Skrivet av jeppe1990:

S3an är ju klart snabbare än 4s, finns inget att diskutera.

Vet du vilken telefon som har bäst kamera? gillar att fota och filma

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

Jag skaffa precis en SGS3 själv nyligen(igår)
och kan bara säga att från att gå från en Iphone 4 till en SGS3 så är jag nlöjd, om du tex sms någon och det blev oklart vad dom skrev kan du bara sätta mobilen vid örat när du är i sms rutan(för just den personen) så ringer mobilen åt dig
och många fler coola fetures... men som sagt dra till en affär där du kan pilla på båda två så kan du själv välja

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

Jag skaffa precis en SGS3 själv nyligen(igår)
och kan bara säga att från att gå från en Iphone 4 till en SGS3 så är jag nlöjd, om du tex sms någon och det blev oklart vad dom skrev kan du bara sätta mobilen vid örat när du är i sms rutan(för just den personen) så ringer mobilen åt dig
och många fler coola fetures... men som sagt dra till en affär där du kan pilla på båda två så kan du själv välja

Jo den verkar ha mycket mer finesser än 4s Du skkulle inte kunna lägga upp en video som du filmat med telefonen? Och hur är det med minne? är det inbyggt eller måste man köpa minneskort?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

Vet du vilken telefon som har bäst kamera? gillar att fota och filma

jag vet inte hur det är med iphonen men du kan ta 8bilder med galaxy s3ans best picture grej vilket gör att den tar 8bilder och visar vilken den tycker är den bästa bilden... du kan självklart välja själv vilken DU tycker är bäst.... eller spara alla utan funktionen kan den ta upp till 20bilder i serietagningen.
en annan cool grej är att tar du bilder på polare eller nåt så kan dom direkt taggas med mobilen(har jag för mig, har inte hunnit testa funktionen)

Skrivet av Sannapulsen:

Jo den verkar ha mycket mer finesser än 4s Du skkulle inte kunna lägga upp en video som du filmat med telefonen? Och hur är det med minne? är det inbyggt eller måste man köpa minneskort?

jag skulle kunna lägga upp en video på youtube lite senare ikväll, den har 16, 32 eller 64gb inbyggt och kan utökas med ytterligare 64gb(micro sd tror jag det va) om man vill

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

jag vet inte hur det är med iphonen men du kan ta 8bilder med galaxy s3ans best picture grej vilket gör att den tar 8bilder och visar vilken den tycker är den bästa bilden... du kan självklart välja själv vilken DU tycker är bäst.... eller spara alla utan funktionen kan den ta upp till 20bilder i serietagningen.
en annan cool grej är att tar du bilder på polare eller nåt så kan dom direkt taggas med mobilen(har jag för mig, har inte hunnit testa funktionen)

jag skulle kunna lägga upp en video på youtube lite senare ikväll, den har 16, 32 eller 64gb inbyggt och kan utökas med ytterligare 64gb(micro sd tror jag det va) om man vill

Jäklar det blir mycket minne! Tror att jag tar s3an faktiskt

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

Jäklar det blir mycket minne! Tror att jag tar s3an faktiskt

hahaha 128gb är inte att leka med om man köper telefonen med 64gb nej(plus extra)
det är en bra telefon, det är i4an också och ingen av dom är ett dåligt val

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem

jag tror att marknaden har mättat sig rätt mycket på iphone telefoner, ser flertalet annonser med iphone 4 för 2000:- och iphone 4s mellan 2500-3000:- beroende på modell, det var inte länge sen en polare erbjöd mig en iphone 4s 16gb för 2000:- då han inte orkade lägga ut annons dvs han ville sälja den så snabbt som möjligt.

men tillbaka till topic.

jag ser både android och ios rätt lika då båda har appar medmera, sen finns det vissa drag & skillnader som skiljer dom åt, samt att ios är låst till iphone.

jag personligen skulle kört på en samsung S3. kanske kört en egen rom om du börjar tröttna, men sen är det upp till dig själv och vad du tycker.

och sen tycker jag att ios är ganska enformigt och man tröttnar snabbare än vad man hade trott från början, då android skiljer sig som sagt en del då du kan ha egna rom och lite allt möjligt.

men kläm & känn på båda telefonerna och tänk efter själv av vilken du drar dig mest till, du behöver inte gå efter vad jag eller någon annan har skrivit för det är du som ska använda telefonen i slutändan och inte någon annan från sweclockers.

prestandamässigt så ligger Iphone 4S i efterkälken, men prestanda siffror säger ju inget om hur användarvänlig telefonen är.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av To33e:

jag tror att marknaden har mättat sig rätt mycket på iphone telefoner, ser flertalet annonser med iphone 4 för 2000:- och iphone 4s mellan 2500-3000:- beroende på modell, det var inte länge sen en polare erbjöd mig en iphone 4s 16gb för 2000:- då han inte orkade lägga ut annons dvs han ville sälja den så snabbt som möjligt.

men tillbaka till topic.

jag ser både android och ios rätt lika då båda har appar medmera, sen finns det vissa drag & skillnader som skiljer dom åt, samt att ios är låst till iphone.

jag personligen skulle kört på en samsung S3. kanske kört en egen rom om du börjar tröttna, men sen är det upp till dig själv och vad du tycker.

och sen tycker jag att ios är ganska enformigt och man tröttnar snabbare än vad man hade trott från början, då android skiljer sig som sagt en del då du kan ha egna rom och lite allt möjligt.

men kläm & känn på båda telefonerna och tänk efter själv av vilken du drar dig mest till, du behöver inte gå efter vad jag eller någon annan har skrivit för det är du som ska använda telefonen i slutändan och inte någon från sweclockers.

prestandamässigt så ligger Iphone 4S i efterkälken, men prestanda siffror säger ju inget om hur användarvänlig telefonen är.

ungefär så jag tänker också, när morsan köpte sin 4s var det liksom wow va sjukt najs det skulle vara med ios men nu en månad efter så är det typ jaha ser likadant ut hela tiden. Tror det blir s3an men den är ju så stor man vänjer sig nog på en dag med storleken

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

ungefär så jag tänker också, när morsan köpte sin 4s var det liksom wow va sjukt najs det skulle vara med ios men nu en månad efter så är det typ jaha ser likadant ut hela tiden. Tror det blir s3an men den är ju så stor man vänjer sig nog på en dag med storleken

visst är den stor, den är mycket större än en iphone 4s, men den får fortfarande plats i byxorna

EDIT: kollade precis på klockan för jag ska precis sätta den på alarm... fyfan säger jag bara
kan ställa in tiden som vanligt, men du kan också sätta den på upprepning vilka dagar som helst bocka i för varje vecka vilket larmtyp, volym på larmet och vilken signal den ska använda, samt namn och snooze och smart larm

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

visst är den stor, den är mycket större än en iphone 4s, men den får fortfarande plats i byxorna

EDIT: kollade precis på klockan för jag ska precis sätta den på alarm... fyfan säger jag bara
kan ställa in tiden som vanligt, men du kan också sätta den på upprepning vilka dagar som helst bocka i för varje vecka vilket larmtyp, volym på larmet och vilken signal den ska använda, samt namn och snooze och smart larm

Hur är batteritiden?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

Hur är batteritiden?

jag tycker den är hyffsad för en telefon med så otroligt mycket finesser och så stark hårdvara
den lär du klara dig med ganska bra tror jag
den är på 77% nu efter jag tog ur den från batteriladdaren idag på morgonen och jag har använt den lite(inte mycket men ändå)

EDIT: 74% och jag kan kolla på videofilmer i 7timmar och 38minuter enligt en app... vet dock inte om det stämmer men men
standbyn va tydligen på 55timmar och 30min

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Skrivet av ScrewFearMe:

jag tycker den är hyffsad för en telefon med så otroligt mycket finesser och så stark hårdvara
den lär du klara dig med ganska bra tror jag
den är på 77% nu efter jag tog ur den från batteriladdaren idag på morgonen och jag har använt den lite(inte mycket men ändå)

då är det ju ganska bra ändå! Länka youtube videon här när du har lagt upp den Om du gör det såklart då

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Vet du vilken telefon som har bäst kamera? gillar att fota och filma

Konkurrensen gjorde nog just att både iPhonen och Galaxyn sprang och gömde sig i skuggorna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag fick en SGS3a den 15 Juni så jag har använt den rätt länge nu, och jag är supernöjd! Morsan har en iPhone 4 och jag kände på den för första gången sen jag fick min S3a och gud vilken skillnad det är på skärmen! Skärmen på iPhone känns som skärmen på en gammal miniräknare storleksmässigt jämför med S3an.

Jag skulle aldrig byta ner mig i skärmstorlek!

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

http://i.nokia.com/image/view/-/1506908/highRes/3/-/808-retai...

Konkurrensen gjorde nog just att både iPhonen och Galaxyn sprang och gömde sig i skuggorna.

shit 41mp?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

http://i.nokia.com/image/view/-/1506908/highRes/3/-/808-retai...

Konkurrensen gjorde nog just att både iPhonen och Galaxyn sprang och gömde sig i skuggorna.

riktigt grym kameramobil det där, vet dock inte hur den är då jag inte använt den och vet inte när den kommer ut heller

Skrivet av Focal:

Jag fick en SGS3a den 15 Juni så jag har använt den rätt länge nu, och jag är supernöjd! Morsan har en iPhone 4 och jag kände på den för första gången sen jag fick min S3a och gud vilken skillnad det är på skärmen! Skärmen på iPhone känns som skärmen på en gammal miniräknare storleksmässigt jämför med S3an.

Jag skulle aldrig byta ner mig i skärmstorlek!

hahahahaha
ganska rolig jämförelse

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Focal:

Jag fick en SGS3a den 15 Juni så jag har använt den rätt länge nu, och jag är supernöjd! Morsan har en iPhone 4 och jag kände på den för första gången sen jag fick min S3a och gud vilken skillnad det är på skärmen! Skärmen på iPhone känns som skärmen på en gammal miniräknare storleksmässigt jämför med S3an.

Jag skulle aldrig byta ner mig i skärmstorlek!

har du jämfört dom prestanda mässigt då?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Alltså: Prestanda, helt klart s3an. Vill dock påpeka att jag VERKLIGEN inte saknar prestanda i min 4s. Är väl kanske mer preferenser var det kommer till skärmstorlek som avgör.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd

http://smartphones.techcrunch.com/compare/152-245/Apple-iPhon...

Båda har dock samma kamerasensor från Sony men både Samsung och Apple använder sin egen optik tillsammans med sensorn och sina egna mjukvarulösningar ovanpå det hela, bäst batteritid har dock Motorola Razr Maxx med 17,5h taltid

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you