Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Har hållt på i lite över 2 månader nu och lyckats gå ner 18kg! Inte allt för långt till under 100 nu

Med sådana resultat får du gärna berätta hur

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Har hållt på i lite över 2 månader nu och lyckats gå ner 18kg! Inte allt för långt till under 100 nu

Roligt att höra !

Skrivet av jOnÄTÄn:

Med sådana resultat får du gärna berätta hur

Håller med, vill gärna veta jag också

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Har någon här tips på goda maträtter om man vill gå ner i vikt? Vågen visade att jag har gått upp några kilon nu, kan skylla på en skada och lite för mycket onyttiga saker (+ mycket datortittande)
Vill inte käka bönor,linser och liknande saker (Inte förtjust i soppor) Något som en 15åring tycker om!
Gärna något som går snabbt att laga

Sen om någon har tips på något bra att äta/dricka "före-under-efter" då jag kommer springa/cykla runt 45-60min varje dag, 1 timmars fotbollspass med A-laget (2pass/veckan) och ev. ett extra pass med med det yngre laget(2pass i veckan kör dem).

Tro det eller ej, men jag finner hemmagjorda hamburgare fungera alldeles ypperligt. Se bara till att använda 10% nötfärs, skippa osten, släng på lite rökt skinka för extra smak och så lite ketchup och senap tillsammans med grovt hamburgerbröd. Det tar inte många minuter att slänga ihop, i princip obefintlig disk och riktigt gott :).

En annan variant är kycklingfiléburgare. Ibland behöver man dela filén på mitten så att du får två tunnare filéer. På så vis blir hamburgaren inte för hög samt att det går snabbare att steka på i stekpanna.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Tro det eller ej, men jag finner hemmagjorda hamburgare fungera alldeles ypperligt. Se bara till att använda 10% nötfärs, skippa osten, släng på lite rökt skinka för extra smak och så lite ketchup och senap tillsammans med grovt hamburgerbröd. Det tar inte många minuter att slänga ihop, i princip obefintlig disk och riktigt gott :).

En annan variant är kycklingfiléburgare. Ibland behöver man dela filén på mitten så att du får två tunnare filéer. På så vis blir hamburgaren inte för hög samt att det går snabbare att steka på i stekpanna.

Har sett folk som ätit Max delifresh mål och gått ner i vikt Sen är hamburgare gott!
Något speciellt bröd?

Har smakat kycklingburgare, och tycker inte om det nå vidare. Hehe

Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Har sett folk som ätit Max delifresh mål och gått ner i vikt Sen är hamburgare gott!
Något speciellt bröd?

Har smakat kycklingburgare, och tycker inte om det nå vidare. Hehe

Tack för tipset.

Är det sådana som på snabbmatsställen eller filéer? Kan tänka mig det är stor smakskillnad på det och nermalda kycklingtarmar och fötter:P Ett annat tips som jag hört från många nu är att sakta minska storleken på portionerna. Och byta till Light läsk om man ska dricka det mest för att slippa sockersuget, Fast dom säger att du får canser istället:P.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det sådana som på snabbmatsställen eller filéer? Kan tänka mig det är stor smakskillnad på det och nermalda kycklingtarmar och fötter:P Ett annat tips som jag hört från många nu är att sakta minska storleken på portionerna. Och byta till Light läsk om man ska dricka det mest för att slippa sockersuget, Fast dom säger att du får canser istället:P.

Minska portionerna är det absolut bästa man kan göra.. Sockersuget tycker jag inte är så jobbigt heller, det är mest under de första dagarna. Själv så mår jag illa av tex läsk och godis numera.

Äääh, cancer. Har du för mycket fett så får du hjärtproblem istället, pick one!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det sådana som på snabbmatsställen eller filéer? Kan tänka mig det är stor smakskillnad på det och nermalda kycklingtarmar och fötter:P Ett annat tips som jag hört från många nu är att sakta minska storleken på portionerna. Och byta till Light läsk om man ska dricka det mest för att slippa sockersuget, Fast dom säger att du får canser istället:P.

Har ätit på på snabbmatsställen och skolan endast (Ingen dressing till)

Tidigare kunde jag äta runt 2-3 portioner hehe (Inte fulla tallrikar dock,unge 3/4 av en tallrik). Har faktiskt nu senaste veckan knappt orkat "1½" portion

Light läsk är skit, endast bra till skämt med en mentos Föredrar Loka framför dricka faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Har sett folk som ätit Max delifresh mål och gått ner i vikt Sen är hamburgare gott!
Något speciellt bröd?

Har smakat kycklingburgare, och tycker inte om det nå vidare. Hehe

Tack för tipset.

Alltså, du kan ju gå ner i vikt om du bara äter pizza också, så länge du äter tillräckligt lite i förhållande till hur mycket du rör dig.
Korvbrödsbagarens grova hamburgerbröd tycker jag är riktigt goda, mycket godare än de vanliga helt ljusa bröden.

Jag tycker att det är stor skillnad på kycklingfilé-burgare och de kycklingburgare man köper på snabbmatsställen. Godast är dock hamburgare på 100% nötkött. Jag står mig rätt länge på en hamburgare.

Mindre portioner som äts långsamt (lägg ifrån dig besticken varje gång du stoppar in maten i munnen, tugga lite längre, svälj och upprepa) kan fungera bra. Ett annat knep är att äta på mindre tallrikar, då ser portionerna ut att vara större än om du äter samma mängd på en större tallrik. Mycket med ätandet sker ju med ögonen

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Alltså, du kan ju gå ner i vikt om du bara äter pizza också, så länge du äter tillräckligt lite i förhållande till hur mycket du rör dig.
Korvbrödsbagarens grova hamburgerbröd tycker jag är riktigt goda, mycket godare än de vanliga helt ljusa bröden.

Jag tycker att det är stor skillnad på kycklingfilé-burgare och de kycklingburgare man köper på snabbmatsställen. Godast är dock hamburgare på 100% nötkött. Jag står mig rätt länge på en hamburgare.

Mindre portioner som äts långsamt (lägg ifrån dig besticken varje gång du stoppar in maten i munnen, tugga lite längre, svälj och upprepa) kan fungera bra. Ett annat knep är att äta på mindre tallrikar, då ser portionerna ut att vara större än om du äter samma mängd på en större tallrik. Mycket med ätandet sker ju med ögonen

Jo, det är ju sant det också

Annars går det ju att ta såna där fat som är för kaffekoppar Men det du säger att lägga ifrån dig besticken och tugga längre låter som en bra idé

Permalänk

Jag är av åsikten att ska man ha något riktigt gjort så ska man lägga ner mycket energi på det. Många här pratar om mat som är riktigt mums man ändå nyttigt, visst det är något för personer med några kilos övervikt, men har man mer än så bör man satsa så hårt som man bara kan. Med detta menar jag nödvändigtvis inte en vlcd-kur i någon månad, men att hela tiden tänka efter vad man stoppar i sig och självklart träna hårt och värna om musklerna.
När man sedan är inom ramen 10kg övervikt, ja då tycker jag det att prata om nyttiga alternativ av skräpmat.

Jag själv har gått ner över 30kg i år och jag har aldrig köpt något nyttigt alternativ då jag har köpt skräpmat, jag har köpt det som jag helst vill ha, ta en portion och sedan har jag ej ätit något mer onyttigt på minst 2 veckor. Sötdricka av alla de slag är helt bortkastat, visst man kan ta 2 glas coca cola och sedan inte dricka/äta mer skräpmat på någon vecka om ens lust är så stor på denna dricka.

Nå angående hamburgare, så är hemmagjorda bäst. Man kan skippa all dressing, ta lite chilisås och så friscobröd om man ej har tillgång till något bättre. Problemet är dock att man får en stor packet med hamburgare och bröd och det är enkelt att stoppa i sig för mycket.
Därför är mitt råd att man går ut och köper sig en riktig god hamburgare utan pommes och sötdricka och sedan inte äter mer onyttigt på ett bra tag.

*edit*
Skulle jag nu köpa fyra stycken ofrusna hamburgar-köttfärsbitar, med bröd och allt ting så skulle jag slänga mig in dessa under 5 minuter exklusive lagningstid. Vilket innebär att man bör lära sig att inte hetsäta, men det kommer senare..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Med sådana resultat får du gärna berätta hur

Proteindrink till frukost, vanlig lunch och proteindrink till middag under vardagarna, helgerna kör jag som vanligt. Sen rör jag på mig väldigt mycket på jobbet och går till gymmet 2-3ggr i veckan.

Permalänk

Väldigt nyttig tråd med många bra tips måste jag säga.

Jag bestämde mig för att ta mig i kragen strax efter denna tråden startade med en startvikt på 116,5kg. Imorse när jag vägde mig var jag nere på 100,2.

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Universalia:

Proteindrink till frukost, vanlig lunch och proteindrink till middag under vardagarna, helgerna kör jag som vanligt. Sen rör jag på mig väldigt mycket på jobbet och går till gymmet 2-3ggr i veckan.

Onödigt att ersätta mat med proteindrinkar, lär dig räkna kalorier istället.

Permalänk
Skrivet av Samistar:

Onödigt att ersätta mat med proteindrinkar, lär dig räkna kalorier istället.

Jävligt billigt blir det, under 5kr per portion och så är det enkelt och funkar bra för mig, ser ingen anledning att inte fortsätta då.

Permalänk

kört sju dagar i sträck nu med träning hittat ett nytt sätt o träna funktionell träning blev fan grymt trött av det skit bra alternativ till bara styrketräning, sen blitt lite promenader.

halkat ner till 77,3 nu :). yes 1 kg till :). imorgon står vågen på 77 :). går på grymt underskott går ändå hyffsat att träna tungt har ju fett kvar på kroppen så sett som bränsle :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donic1989:

kört sju dagar i sträck nu med träning hittat ett nytt sätt o träna funktionell träning blev fan grymt trött av det skit bra alternativ till bara styrketräning, sen blitt lite promenader.

halkat ner till 77,3 nu :). yes 1 kg till :). imorgon står vågen på 77 :). går på grymt underskott går ändå hyffsat att träna tungt har ju fett kvar på kroppen så sett som bränsle :P.

Jasså? Vad är det för sätt då? Har själv blivit mer intresserad av att träna med bara kroppen sedan jag började med taekwondon. Nu är ju inte mitt mål att bygga stora starka muskler, det får komma senare. Istället är det mer att vänja kroppen vid ovana rörelsemönster där hela kroppen får lov att samarbeta.

Själv fick vi en hel del nya turf-zoner (www.turfa.se) här i Gävle vilket sporrade mig till att ta cykeln till jobbet idag trots tråkväder. Lyckades klämma in drygt en mils cykling på lunchen och ikväll blir det nog två-tre mil till och sedan taekwondo. Det blir enligt shapeupclub (kcal-beräkningsapp) en sjuhelsikes massa kcal jag behöver äta för att ändå ligga på mitt beräknade underskott. Jag ska dock försöka att bara äta så att jag känner mig mätt under resten av dagen och innan läggdags så att jag inte försöker somna hungrig. Ett varmt bad 40-60 minuter innan läggdags brukar vara skönt både efter taekwondoträning, men också för att somna lätt och skönt andra dagar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jasså? Vad är det för sätt då? Har själv blivit mer intresserad av att träna med bara kroppen sedan jag började med taekwondon. Nu är ju inte mitt mål att bygga stora starka muskler, det får komma senare. Istället är det mer att vänja kroppen vid ovana rörelsemönster där hela kroppen får lov att samarbeta.

Själv fick vi en hel del nya turf-zoner (www.turfa.se) här i Gävle vilket sporrade mig till att ta cykeln till jobbet idag trots tråkväder. Lyckades klämma in drygt en mils cykling på lunchen och ikväll blir det nog två-tre mil till och sedan taekwondo. Det blir enligt shapeupclub (kcal-beräkningsapp) en sjuhelsikes massa kcal jag behöver äta för att ändå ligga på mitt beräknade underskott. Jag ska dock försöka att bara äta så att jag känner mig mätt under resten av dagen och innan läggdags så att jag inte försöker somna hungrig. Ett varmt bad 40-60 minuter innan läggdags brukar vara skönt både efter taekwondoträning, men också för att somna lätt och skönt andra dagar.

http://www.youtube.com/watch?v=3BgH-eQADdk denna videon har jag provat dom övningarna vissa är grymt jobbiga :). mer en så vet jag inte vad det kallas :P. jag tycker denna tröningen visst ger muskler men känns mer som fett förbränning :P.

blev visst vila idag men ätit snålt så skall nog ha gått bra endå man måste vila lite ibland, skall dock se om ja kan gå en promenad imorgon och gymma får se vad som hinns med :).

själv brukar jag satsa på att äta emellan 10 på morgonen och iaf sju på kvällen inte efter det. fungerat bra för mig iaf... lite kämpigt ibland på morgonen och på kvällen men skall man bli slank får man stå ut helt enkelt :P.

Permalänk
Medlem

Kanske man borde ta i kragen och göra ett helhjärtat försök denna gång, försökte en gång tidigare lite halvt.
Gick ner ca 4kg på någon vecka men andra saker kom i vägen.
Funderar riktigt rejält om man tar tag i det nu till sommaren, nackdelen är att hud kommer hänga men det får man väll fylla ut med muskler senare.

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meth00d:

Kanske man borde ta i kragen och göra ett helhjärtat försök denna gång, försökte en gång tidigare lite halvt.
Gick ner ca 4kg på någon vecka men andra saker kom i vägen.
Funderar riktigt rejält om man tar tag i det nu till sommaren, nackdelen är att hud kommer hänga men det får man väll fylla ut med muskler senare.

Att börja kan vara det svåraste, men när man väll har gjort det så vill man bara fortsätta.

Ha en skål(alt. spargris eller en flaska där man gör hål i toppen(nedanför korken, vid "halsen") med en kniv, svårt att ta pengar då) och lägg pengar i den (100-200kr) för varje pass du inte gör. Du får sedan inte öppna den förens du har nått den veckan som du hade som mål att komma till. Gjorde detta för ett år sedan, kom in några slantar haha Blir enklare för mig att dra ut och springa om jag gör detta

Bara köra några magpass (glöm inte ryggen också, och sedan ben, axlar och armar nån gång) i veckan så ska du se det inte blir så mycket hud som kommer att hänga.

Lycka till !

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttat till nytt ställe och grämt mig lite över att jag har för nära till pendeltågsstationen. Bara 1,5 km ungefär, går på 1 kvart. Det ger inte så mycket. Men insåg när jag stod på crosstrainern i fredags att jag kan ju gå till nästa station istället. Blir 6,2 km istället. Bra väder+hörlurar (trådlösa)+mobil med SR app för podradio+gps träningsapp = trevligt

Ett annat tips för motion är väl http://www.hittaut.nu/ och http://www.orientering.se/naturpasset
Förra året plockade jag alla hittaut-kontroller (inkl. online släppta) i Uppsala. Dels blev det en del cykling och vissa långa promenader. Såg många "nya" platser. Ska köra naturpasset orientering här i Märsta men även resa tillbaka till Uppsala för att ta hittaut-kontroller.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

Flyttat till nytt ställe och grämt mig lite över att jag har för nära till pendeltågsstationen. Bara 1,5 km ungefär, går på 1 kvart. Det ger inte så mycket. Men insåg när jag stod på crosstrainern i fredags att jag kan ju gå till nästa station istället. Blir 6,2 km istället. Bra väder+hörlurar (trådlösa)+mobil med SR app för podradio+gps träningsapp = trevligt

Ett annat tips för motion är väl http://www.hittaut.nu/ och http://www.orientering.se/naturpasset
Förra året plockade jag alla hittaut-kontroller (inkl. online släppta) i Uppsala. Dels blev det en del cykling och vissa långa promenader. Såg många "nya" platser. Ska köra naturpasset orientering här i Märsta men även resa tillbaka till Uppsala för att ta hittaut-kontroller.

Sånt där är riktigt trevligt, ger som ett mål med motioneringen. Själv kör jag på Turf - motion och androidspel i ett. Absolut värt att kolla upp. Vi har en tråd här på swec om det också. www.turfgame.com

Tyvärr finns det bara till android än så länge. Som exempel gav det mig 71km på cykelsadeln igår som jag annars aldrig hade trampat frivilligt :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Att börja kan vara det svåraste, men när man väll har gjort det så vill man bara fortsätta.

Ha en skål(alt. spargris eller en flaska där man gör hål i toppen(nedanför korken, vid "halsen") med en kniv, svårt att ta pengar då) och lägg pengar i den (100-200kr) för varje pass du inte gör. Du får sedan inte öppna den förens du har nått den veckan som du hade som mål att komma till. Gjorde detta för ett år sedan, kom in några slantar haha Blir enklare för mig att dra ut och springa om jag gör detta

Bara köra några magpass (glöm inte ryggen också, och sedan ben, axlar och armar nån gång) i veckan så ska du se det inte blir så mycket hud som kommer att hänga.

Lycka till !

Det kommer jag ihåg att i början så var det lite kul men blev lite jobbigare, samma när jag la av med godis/chips o.s.v. i 1år så var det nog första 2veckorna som var jobbigast sedan kanske man fick ett sug då och då men då var det bara att ta en frukt.
Det där med att lägga in pengar låter inte dumt, okej jag slösar inte så mycket pengar för den delen heller men aldrig fel att samla pengar till en burk när man börjar.

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meth00d:

Det kommer jag ihåg att i början så var det lite kul men blev lite jobbigare, samma när jag la av med godis/chips o.s.v. i 1år så var det nog första 2veckorna som var jobbigast sedan kanske man fick ett sug då och då men då var det bara att ta en frukt.
Det där med att lägga in pengar låter inte dumt, okej jag slösar inte så mycket pengar för den delen heller men aldrig fel att samla pengar till en burk när man börjar.

Helt klart! Äter egentligen inte så mycket chips/godis, tror jag inte har ätit godis på 2 veckor utan något sug.. Dock har jag druckit några(2-3) glas dricka och 2-4 33cl loka ^^

Sen måste man vara ärlig med sig själv haha, att lägga några hundralappar i en burk då man inte orkat träna kan vara "svårt" ibland

Permalänk

trodde jag varit illa ute ett tag eftersom jag ätit lite mycket o vilat en del, men hämtat in mycket igen dom senaste dagarna dragit ner grymt på intaget ätit 2 gånger per dag. sen typ levt på ägg fast detta är p.g.a av ekonomiska skäl :P.

iaf gått ifrån 77 --> till här o häpna 75,6kg den senaste veckan. snart sitter jag där blankt med 75kg uppnått ett delmål nu! :D. målet är iaf 70kg. totalt gått ner 12kg :). + att jag blitt starkare.

fett nöjd. sen kommit fram till att det är gött att promenera likt powerwalk tempo i ca 1 timme lite variation till styrke träningen.

hur går det för er andra?

mvh dino/donic1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av donic1989:

trodde jag varit illa ute ett tag eftersom jag ätit lite mycket o vilat en del, men hämtat in mycket igen dom senaste dagarna dragit ner grymt på intaget ätit 2 gånger per dag. sen typ levt på ägg fast detta är p.g.a av ekonomiska skäl :P.

iaf gått ifrån 77 --> till här o häpna 75,6kg den senaste veckan. snart sitter jag där blankt med 75kg uppnått ett delmål nu! :D. målet är iaf 70kg. totalt gått ner 12kg :). + att jag blitt starkare.

fett nöjd. sen kommit fram till att det är gött att promenera likt powerwalk tempo i ca 1 timme lite variation till styrke träningen.

hur går det för er andra?

mvh dino/donic1989

Härligt att det pekar nedåt :).

Vid månadsskiftet var jag nere och snuddade på 105,9 med tom mage och normal vätskenivå i kroppen vilket är ännu ett steg nedåt. Jag tappar inte i samma tempo, men det är nog för att det är lite glädjesiffror i shapeup-club för energiförbrukning vid cykling. Nu har det varit fint väder de senaste dagarna vilket har lett till ~20 mil på sadeln. Har dock besök nu av en gamer från slovakien, så kosten blir lite annorlunda nu när man lagar mat åt två/får maten serverad. Men som sagt, cyklandet ska nog kunna kompensera för det.

Iaf, bara 5kg kvar till 100.x vilket känns bra. Målet är 99.xkg vid början av juni. 90kg till mitten av september vore nice då en vecka på Rhodos väntar, men även 95 skulle jag kunna vara nöjd med. 90kg är egentligen till slutet av 2012 så jag känner ingen direkt press :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Har kört LCHF ej strikt sedan 1 Januari, Min begynnande 30 års mage har försvunnit helt och min mage har aldrig mått bättre. Gjorde inte detta för att gå ner i vikt utan för att köra samma som sambon. Hon har gått ner från 73 till 63 jag har gått ner från 74 till 69.
Det roliga i det hela att man möter väldigt hård kritik speciellt från dom lite äldre. (Man måste ju äta potatis och bröd hehe) Har nog aldrig ätit så nyttigt som jag gör nu, med massor av grönsaker till varje mål.

Permalänk
Skrivet av fastforward:

Har kört LCHF i två veckor, tänkte gå ner 10kg. Första veckan gick jag ner 4kg, andra 0.

Anledningen är att jag ligger lite högt i BMI och har hjärtsjukdomar i släkten. Ang. träning så kör jag 3-4h intensiv cykling i veckan men vikten har inte påverkats av det tidigare.

Ganska soft "diet" faktiskt, man kan fortfarande äta god mat och behöver inte vara hungrig. Speciellt det senare är riktigt trevligt, förut när jag åt som vanligt så blev jag alltid väldigt hungrig mellan målen och behövde äta en massa mellanmål. Nu är jag nästan aldrig hungrig, äter mest för att man är van att äta vid speciella tider. Mellanmålen med mackor och juice är borta.

Tänkte bara uppdatera min status. Jag avbröt LCHF:andet för några veckor sedan vid -8kg pga att jag började må dåligt, illamående mm. Dessutom är min syster (läkare + forskare) rätt kritiskt till dieten pga det här med att hjärnan behöver socker. LCHF:arna anser att det funkar lika bra att bränna fett (ketos) men det tvistas en hel del ang. detta.

Men jag är nöjd med -8kg, speciellt eftersom jag kunnat hålla vikten trots ökat intag av kolhydrater nu under några veckor. Jag äter dock mindre kolhydrater nu än innan dieten.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

83 stod vågen på i morse. 3 kilo kvar tills man inte är överviktig längre. Målet är nånstans mellan 75-80 eller så.
Jag kör ingen diet alls. Käkar bara mindre än tidigare.

Permalänk
Medlem

Har hållt på i 2 veckor nu, fick möjligheten till ett träningsprogram + dietist genom företaget då mina knän börjat ta stryk (elektriker). Väger mig varannan vecka när jag träffar dietisten. Gick ner 9.1 KG första 2 veckorna iaf. Jag hoppades på 10KG så jag nådde inte riktigt upp till mitt mål, men det är ju inte ett dåligt resultat heller

Började från 128.7KG

Permalänk
Medlem

Har gått från 104 förra sommaren till 86 nu, satsar ungefär på 77kg i slutändan.

Försöker mig på nån typ av diet då jag inte äter något efter klockan 19 på kvällen, eller dricker. Kört i några dagar, och får mig att somna lättare, då jag "längtar" till frukosten med kaffe o yoghurt känns det enklare att sova bort timmarna

Visa signatur

mjau