Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jo det hade jag gjort redan när jag laddade ner det. Jag löste det sedan
Man ska lägga till dessa komandon -vconsole -vulkan

Tyckte du det flöt på bättre eller sämre? För mig var det märkbart sämre med Vulcan.
Iofs har jag nVidia, det lär bli en fin förbättring på AMD hårdvara (lite så som med Doom att vissa kort fick sig en 40% förbättring).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Alliance vs EG

Såg någon första matchen mellan Alliance och EG igår? Fy fan säger jag bara.
En av de mest spännande matchen i dota 2 historia. Har ni inte sett den så kolla sista 10 minuterna.
Finns på Youtube.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Såg någon första matchen mellan Alliance och EG igår? Fy fan säger jag bara.
En av de mest spännande matchen i dota 2 historia. Har ni inte sett den så kolla sista 10 minuterna.
Finns på Youtube.

DING DING DING MOTHERF***ER!

Såg den tyvärr inte live men fet match Är sjukt taggad på TI denna veckan, det kommer bli många bra matcher.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

@Mocka: -vulkan flöt på riktigt dåligt för mig med på mitt geforce 970. fanns visual buggs också, mest kända är att cooldownsen tickar inte ner. Vill påminna om att bästa prestanda (iaf vad jag läst och bästa för mig) är -dx9 i launch options. Du behöver inte ladda ner något på under DLC-fliken. De gjorde -dx11 till standard för någon månad sen men läst många som har märkt en skillnad i performance plötsligt och undrar varför. De kommunicerade inte något mer än en minipatch med changelog att de gjorde bytet. Så om några fler känner att dota 2 kört på lägre fps/performance på senaste så kan det vara anledningen.

Permalänk
Medlem

@agdraömn: Visual bugs? Och att cooldowns inte tickar ner? Det var underliga buggar. Allmänna buggar som jag stör mig mest på just nu är att Directed Cam buggar ur och fastnar i mitten på kartan samt att ljudet från kommentatorer sprakar och hackar under flera TI matcher (men även innan det också). Kanske är en bandbreddsfråga från deras håll?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@Mocka hittadee inget bättre ord för att beskriva det. Vissa spells ser man inte riktigt i vulkan, samt att vissa spells "fastnar" på kartan, ungefär som bromspår efter en bil som sladdat. Ja cooldowns tickar inte ner, bara själva timern i cooldownen som tickar, inte det andra. Nej det är ingen bandbreddsfråga, finns väldigt många trådar angående att -vulkan underpresterar och har många buggs

Permalänk
Medlem

@agdraömn: Tror jag förstår vad du menar. Angående de buggar jag nämnde så gick jag tillbaka till DX eftersom det är snabbare och de händer just där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Brukar spelet frysa sig för någon annan här? Började för kanske 2 månader sen. Just nu är min enda åtgärd att snabbt som fan end process och sedan starta om spelet.. Även om det bara tar 20-30sek så är det ganska irriterande då gubben oftast är tillbaks i basen redan..

Permalänk
Medlem

Amazing TI6!

Permalänk
Medlem

Grymt bra producerat event!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Ti6

Det märktes att de verkligen försökte flörta med publiken som inte var på plats!

Permalänk
Avstängd

Någon annan som alltid kommer med i wierd chatkanaler beroende på ort man spelar från? När jag är hemma i Helsingborg så blir det såklart Helsingborg kanalen; men när jag förflyttar mig 10 mil till mitten utav Skåne så är jag helt plötsligt i Umeå kanalen? Väldigt underligt.

Permalänk
Medlem

@cider123:

Min stad finns inte ens får Västerås och Stockholm men bor i Eskilstuna

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Avstängd

Har förlorat 5 raka nu... VARFÖR ska jag alltid komma med turkar när jag köar på EUwest?

De kan inte kommunicera vilket gör spelet helt värdelöst utan de junglar 30-50 minuter sedan har vi förlorat.

Någon som har tips på hur man går upp i mmr när detta inträffar hela tiden?

Permalänk
Medlem

Skall man köra rankade matcher så är det bättre / lättare om man har 4 polare med sig.

Solo MMR, är som att singla slant.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Har förlorat 5 raka nu... VARFÖR ska jag alltid komma med turkar när jag köar på EUwest?

De kan inte kommunicera vilket gör spelet helt värdelöst utan de junglar 30-50 minuter sedan har vi förlorat.

Någon som har tips på hur man går upp i mmr när detta inträffar hela tiden?

Om du absolut vill köra solo så rekommenderar jag att du lär dig lira ett par pubstomp-hjältar riktigt bra, en carry som kan carrya själv helt enkelt, utan att vara beroende av att resten av laget sköter sig. Typ slark och brood är bra hjältar att göra detta med. Kör du till exempel tinker så spelar det nästan ingen roll hur bra du kör eftersom ingen annan i laget kommer pusha och gå för objectives. Sen hjälper det om man är jävligt trevlig, oavsett hur triggad man än blir av lagkamraternas drygheter och nonchalans.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Skall man köra rankade matcher så är det bättre / lättare om man har 4 polare med sig.

Solo MMR, är som att singla slant.

Sämsta jag läst. Kanske stämmer på 1-2k rating att matcher är som att singla slant.

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av actiwe:

Sämsta jag läst. Kanske stämmer på 1-2k rating att matcher är som att singla slant.

På kort sikt kan det kännas så, i och med att man har noll kontroll över vilka man matchas med, då folk som inte kan engelska struntar i att de inte ska välja engelska som språk till exempel.
På lång sikt däremot hamnar man såklart alltid på den MMR man "ska ha".

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

På kort sikt kan det kännas så, i och med att man har noll kontroll över vilka man matchas med, då folk som inte kan engelska struntar i att de inte ska välja engelska som språk till exempel.
På lång sikt däremot hamnar man såklart alltid på den MMR man "ska ha".

Exakt, lika ofta får motståndarlaget så. Så det finns ingen "genväg" att ta sig upp i MMR förutom att bli en bättre spelare själv.

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av actiwe:

Exakt, lika ofta får motståndarlaget så. Så det finns ingen "genväg" att ta sig upp i MMR förutom att bli en bättre spelare själv.

Jodå, ibland så... När Sniper + Troll var helt söndrigt OP, så kunde man ta en genväg upp. Eller när Storm var helt OP. Eller Arc warden

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av actiwe:

Sämsta jag läst. Kanske stämmer på 1-2k rating att matcher är som att singla slant.

Jag har runt 3,2k rating på mitt konto jag spelade på innan men alla pengar på steam ligger på mitt första konto så jag har köpt skins o compendium på det o där är jag 1,8k.

Det är störande lätt när man kommer med folk som pratar engelska och hjälps åt men när man kommer med de man oftast kommer med är de kört.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av gabriel15:

Jag har runt 3,2k rating på mitt konto jag spelade på innan men alla pengar på steam ligger på mitt första konto så jag har köpt skins o compendium på det o där är jag 1,8k.

Det är störande lätt när man kommer med folk som pratar engelska och hjälps åt men när man kommer med de man oftast kommer med är de kört.

Poängen är att det är likadant för alla, och därmed är det inte en faktor som påverkar din MMR i det långa loppet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Poängen är att det är likadant för alla, och därmed är det inte en faktor som påverkar din MMR i det långa loppet.

Nä tar bara otroligt mkt längre tid o grinda upp mmr men detta borde väl kanske gå att lösa genom o köra på us servrarna bara att det laggar mer där?har jag inte tänkt på än:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Jag har runt 3,2k rating på mitt konto jag spelade på innan men alla pengar på steam ligger på mitt första konto så jag har köpt skins o compendium på det o där är jag 1,8k.

Det är störande lätt när man kommer med folk som pratar engelska och hjälps åt men när man kommer med de man oftast kommer med är de kört.

Blir du irriterad för att du får spela med folk som inte kan Engelska eller för att du är på den MMRen? Jag är 5.2k och får också spela med folk som inte kan Engelska. Det är inget som blir "bättre" ju högre MMR du har

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Avstängd

Någon som vill spela under dagen / kvällen / natten? Är unranked så är rätt noob atm. Dock varit snuskigt duktig i HoN förut. Alla mina polare spelar LoL vilket suger lite.

Permalänk
Keeper of Traditions

Horde vs Alliance ikväll, ska bli intressant att se Akke mot Loda för första gången på många år.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Horde vs Alliance ikväll, ska bli intressant att se Akke mot Loda för första gången på många år.

Oj just det Alliance splittade, den matchen måste man ju se sen.

Permalänk
Medlem

Tjaba, letar efter fler folk att spela med så man kan få ihop 5stacks. Lägg gärna till mig, så jag slipper flejmers och icke engelsktalande.

http://steamcommunity.com/id/albinlj

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Om det är någon som har en 21:9 upplösningsfix så får ni gärna dela med er!

Har googlat runt men alla lösningar/workarounds är redan patchade av Valve eller så funkar dem helt enkelt inte.

Problemet jag har (2560x1080 upplösning) är att min hotbar är för stor så jag kan inte köpa delar till recept i shoppen eftersom rutan lägger sig bakom bar:en.

Vissa säger att det är "intentional" av Valve men jag har väldigt svårt att tro det

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk

Söker support till lag.

En av våra supportspelare lämnade, vi behöver en ny.
Vi är runt 4k och spelar på tisdagar och torsdagar 20:00 till 23:00, ibland mer.
Behöver också en standin för både support och core.
http://steamcommunity.com/profiles/76561197974490182 lägg till mig om intresse.