Förändra bild med ai i Photoshop (beta)

Permalänk
Medlem

Förändra bild med ai i Photoshop (beta)

Tjo. Nu när våren äntligen verkare börja titta fram har jag börjat fixa ett julkort år en bekant Har en bild där jag skulle vilja ändra så bakgrunden blir i vintertema. Dock vill jag inte skapa något nytt utan att bara lägga på som ett filter så det blir snö och is där det nu är solvarma kala klipphällar etc. Är detta möjligt med Generativ fyllning eller går det bara att skapa nytt? Finns det något annat program som skulle kunna fixa detta eller blir det att sitta som vanligt och göra det manuellt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Generativ fyllning så skapar du nytt. Det du är ute efter går att skapa på olika sätt. Beror helt på hur fotot ser ut och hur pass verklighetstroget du vill det ska vara. Bilden nedan gjorde jag nyss i photoshop via neural filter för skapa vinter. Inte det bästa exemplet då bl a den inte fryser vattnet men det går ju tweaka genom nyttja bild på is från stockphoto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Generativ fyllning så skapar du nytt. Det du är ute efter går att skapa på olika sätt. Beror helt på hur fotot ser ut och hur pass verklighetstroget du vill det ska vara. Bilden nedan gjorde jag nyss i photoshop via neural filter för skapa vinter. Inte det bästa exemplet då bl a den inte fryser vattnet men det går ju tweaka genom nyttja bild på is från stockphoto.

https://i.imgur.com/DrlXHe2.jpeg

Det där såg ju kalas ut. Får prova. Där bilden är tagen brukar det ändå sällan isen lägga sig så det är inga problem.

Visa signatur