Svenska fildelningssajter stänger ned

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
... Film och musik producenter och artister med mera ska också ha mat på bordet.

Hrm?
Vissa av de kunde köpa mat åt hela Afrika om de så ville.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk

Jag trodde att de skulle stå emot och finnas kvar =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
Någon viskade på en "stängd" sida att de bara flyttar servrarna... Något säger mig att om en månad är alla de "stängda" sidorna uppe igen

Ja hoppas det verkligen. RÖSTA PÅ PIRATPARTIET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aarthas
Jag tycker att det är ett löjligt argument att man inte vill köpa skivor för att "artisten får nästan inget av pengarna ändå". Menar folk att han som sitter i kassan i skivbutiken, chauffören som levererar skivorna från Tyskland, hon som sliter vid en CD-pessningsmaskin och flera inte förtjänar någon lön?

Faktum kvarstår även att skivbolagsdirektören tar en risk när han väljer att ge ut en skiva med en artist. Precis som att de som satsar pengar i ett företag vill ha utdelning vill han som satsar pengar på en okänd artist ha utdelning.

lol, tänk vad många som förlorade jobbet när skrivmaskinen kom, katastrof !!!
Jag hoppas du skämtar...
Är du emot den tekniska utvecklingen och förändring till det bättre ?
Jag kan inte förstå varför folk vill ha media på cd/dvd.
Själv har jag kastat alla mina skivor, grymt skönt att slippa alla dessa prylar/plastbitar som bara ligger på hög och skräpar.

BOJKOTT !!!!!!!

Permalänk
Medlem

7an om du nu allvarligt tror att svenskbladet är en seriös sida så tror jag alla här kan hålla med om att din åsikt inte väger tungt! (För alla som inte är insatta så skrev de en liten rolig artikel om att en hund blev bötfälld för fildelning)

sedan att du säger följande "Jodå, men är det rätt att en SUUUPERSTJÄRNA tjänar miljarder på en enda jävla låt, då är det väl bättre att dem tar utav sina stora avanser och delar ut til lsina mellanhänder."
så kan jag direkt meddela att det ej fungerar så som du verkar tro det fungerar.

läser man dina argument låter det som du antingen tycker alla inom nöjesbranchen skall arbeta ideellt eller att alla kan göra en artists arbete!
så jag undrar, när kommer din nya superhit? eller din nya storfilm? kanske nästa mona-lisa?

Vårt samhälle har alltid sett ut som så att ju större efterfrågan desto mer tjänar den som handhåller tjänsten, alltid varit och kommer alltid vara det.

Permalänk
Medlem

Nej, ge inte vika pirater!! Stand tall!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
En ganska bra ide. Dock så måste det vara globalt. Att alla slutar köpa. Detta skulle ha stor inverkan på försäljning. Är en film riktigt bra så köper man den ju. Men man vill inte köpa grisen i säcken direkt.

Nu vill man bara se "Fildelare strejkar och vägrar köpa media" i tidningen.

Själv tänker jag sluta köpa media totalt. Blir bara förbannad. Själv kör jag med öppet nätverk också...

Men hur fungerar TrueCrypt?

Tja, man msåte ju börja någongång ... Bara att sprida detta budskap!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ser man på, där kom avundsjukan igen. Det är klart att de är ute efter pengar; menar du att till exempel du och jag inte är det? Och hur kan man egentligen tjäna för mycket (förutsatt att man inte gör något olagligt); är det inte bara ett tecken på att man lyckas tillfredsställa sina kunder exemplariskt?

Nej jag kanske inte är bara ute efter pengar och om jag nu skulle lyckas kärna flera miljoner någon gång i livet så behöver jag knappast allt själv.

Finns någonting som heter välgörenhet och istället för att sitta där med sina miljarder/miljoner så kan man ge andra för så mycket pengar behöver INTE jag. Jag skulle se till och köpa det jag vill ha och se till att inte gå i konkurs själv och så skulle jag helt enkelt skänka pengar till folk som behöver dem mer än mig.

När senast skänkte en skivbolags ägare eller någon som kärnar pengar på sina filmer pengar?
Finns säkert några men jag tror dem flesta är SNÅLA SNOBBAR ärligt talat.

Kärna så mycket pengar så att dem inte ens kan göra av med dem och sen inte skänka någonting borde vara olagligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iguanodon
lol, tänk vad många som förlorade jobbet när skrivmaskinen kom, katastrof !!!
Jag hoppas du skämtar...
Är du emot den tekniska utvecklingen och förändring till det bättre ?
Jag kan inte förstå varför folk vill ha media på cd/dvd.
Själv har jag kastat alla mina skivor, grymt skönt att slippa alla dessa prylar/plastbitar som bara ligger på hög och skräpar.

BOJKOTT !!!!!!!

Jag menar såklart inte att jag är emot utveckling eller förändringar. Det jag menar på är att folk som säger att skivor är för dyra oftast inte tänker på att det är fler än artisterna och skivbolagsdirektörerna som får betalt.

Jag tycker inte heller att det nödvändigtvis är positivt att ha all sin musik på datorn. Min CD-spelare ger betydligt bättre ljud än datorns ljudkort (Creative Audigy 2 ZS). Dessutom är det en helt annan känsla när man lägger en LP på skivspelaren och lyssnar än att klicka på en låt i "Min Musik".

En annan fördel med cd/dvd är att man inte behöver oroa sig för hårddiskkrascher mm.

Däremot är det rena rama ockerpriser när man vill köpa musik för nedladdning lagligt. Detta med tanke på att framställningskostnaderna är minimala jämfört med CD/LP. Därför är det hutlöst att ta 10kr per låt.

När det gäller trackers är det självklart tråkigt att de måste stänga, men jag tror att det är oundvikligt. Om ett antal år har jag en känsla av att mina barnbarn kommer säga: "Va!? Kunde man verkligen läsa och skriva vad som helst på Internet när du var liten?"

Permalänk
Avstängd

"The site will live on! We are more determined than ever that what we do is right. Millions of users are a good proof of that."

ehm, ja e ganska säker på att det inte bevisar det du tror att det bevisar

on topic, synd att piratebits lägger ner, resten av sidorna var skit och internet mår nog bra av att bli av med dom

dom hade feta grejer och sidan va så pass dålig att man kunde köra med program som gjorde att man fick 100 gb i upload i sekunden

Permalänk

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Nej jag kanske inte är bara ute efter pengar och om jag nu skulle lyckas kärna flera miljoner någon gång i livet så behöver jag knappast allt själv.

Vänta bara. Det är lätt att säga att man givetvis kan tänka sig att skänka bort alla pengar man inte behöver; problemet är att man sällan får några onödiga pengar över.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Finns någonting som heter välgörenhet och istället för att sitta där med sina miljarder/miljoner så kan man ge andra för så mycket pengar behöver INTE jag.

Tänk om man vill ha alla sina pengar för att ge dem till välgörenhet (att skänka musik till svenska tonåringar räknar jag inte som särskilt ädelt)? Eller till att skapa mer musik?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Finns säkert några men jag tror dem flesta är SNÅLA SNOBBAR ärligt talat.

Som sagt, jobba gratis själv innan du kräver att andra skall göra det. Dessutom är det väl helt tillåtet att vara en snål snobb?

Permalänk

Elgot kommenterar allas kommentarer ofc (:

Permalänk
Avstängd

"Flera av de största aktörerna" småskitar ska det vara.

Walking tall säger jag bara, never stop.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tjänar man pengar som exempelvis Ingvar Kamprad och endå inte skänker ett skit så vet jag inte vad man har för fel.

Ingvar Kamprad är ett väldigt bra exemplar på någon som tjänar miljarder och sedan bara lägger undan pengarna till ingenting.
Det är nog en av den snålaste personen som finns på denna jord.

Det är absolut samma sak med vissa inom musik/film industrin. Tjänar hur mycket som helst och endå ska dem klaga för att de förlorar lite p.g.a fildelare.
Visst finns det vissa som kanske inte tjänar så extremt mycket på sin musik och film men de får väll helt enkelt göra som alla andra och skaffa ett jobb. Jag tror knappast att det är fildelare som gör så att dem inte tjänar flera miljoner utan det är väl helt enkelt så att dem kanske inte spelar så bra? Eller bara inte kommit upp på toppen ännu.

Så ja jag tänker fortfarande säga att det är löjligt med alla snåla snobbar som klagar på fildelarna så dem inte kan tjäna ännu mer pengar som dem INTE behöver.

Permalänk

Det är ju småskitarna som lägger ner. Och de flesta trackers finns ju utomlands.

Btw, "Tjänar". (:

Permalänk
Medlem

Taget från Aftonbladet:

Citat:

Så här fördelar sig pengarna:
Skadestånden:

Sony Music Entertainment (Sweden): 457 675 kronor

Universal Music: 814 339 kronor

Playground Music Scandinavia: 310 794 kronor

Bonnier Amigo Music Group: 47 349 kronor

EMI Music Sweden: 1 798 975 kronor

Warner Music Sweden: 1 616 759 kronor

Yellow Bird Films: 3 150 000 kronor

Nordisk FIlm Valby A/S: 225 000 kronor

Warner Bros Entertainment: 2 898 225 kronor

Columbia Pictures Industries: 4 184 44 kronor

Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc: 1 394 831 kronor

Mars Media Beteiligungs GmbH & Co Film Productions: 4 450 991 kronor

Twentieth Century Fox Film Corporation: 10 867 460 kronor

Rättegångskostnaderna:

Sony Music Entertainment (Sweden): 468 000 kronor

Universal Music: 156 000 kronor

Playground Music Scandinavia: 156 000 kronor

Bonnier Amigo Music Group: 102 000 kronor

EMI Music Sweden: 264 000 kronor

Warner Music Sweden: 54 000 kronor

Yellow Bird Films: 484 920 kronor

Nordisk Film Valby: 53 880 kronor

Warner Bros Entertainment: 592 000 konror

Columbia Pictures: 333 500 kronor

Twentieth Century Fox Film Corporation: 333 500 kronor

Mars Media Beteiligungs GmbH & Co Film Productions: 333 500 kronor

Blizzard Entertainment Inc: 25 000 kronor

Activision Publishing Inc: 12 500 kronor

Om ni tänkt sluta köpa film och musik är det ju främst de här bolagen ni ska sluta köpa ifrån. Lyckligtvis verkar inte de större bolagen inom hårdrocksvärlden (Nuclear Blast, Century Media, SPV etc) med, hårdrockande fildelare behöver inte hysa agg mot sina musikföretag

Ganska intressant att Blizzard/Activision ska ha betalt för rättegångskostnader, så alla fildelande WoW, WC3, SC spelare...dags att sluta köpa expansioner och prenumerationer?

Visa signatur

TiHi

Permalänk

Användarana flyttar abra runt och till mer stängda sajter.. sen så har väl alla iaf ett par acc till torrent sidor så att säga att man stängt av 50k pers är fel de väljer bara att ta en annan väg för att få hem det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Tjänar man pengar som exempelvis Ingvar Kamprad och endå inte skänker ett skit så vet jag inte vad man har för fel.

Ingvar Kamprad är ett väldigt bra exemplar på någon som tjänar miljarder och sedan bara lägger undan pengarna till ingenting.
Det är nog en av den snålaste personen som finns på denna jord.

Det är absolut samma sak med vissa inom musik/film industrin. Tjänar hur mycket som helst och endå ska dem klaga för att de förlorar lite p.g.a fildelare.
Visst finns det vissa som kanske inte tjänar så extremt mycket på sin musik och film men de får väll helt enkelt göra som alla andra och skaffa ett jobb. Jag tror knappast att det är fildelare som gör så att dem inte tjänar flera miljoner utan det är väl helt enkelt så att dem kanske inte spelar så bra? Eller bara inte kommit upp på toppen ännu.

Så ja jag tänker fortfarande säga att det är löjligt med alla snåla snobbar som klagar på fildelarna så dem inte kan tjäna ännu mer pengar som dem INTE behöver.

Hejsan!
Jag kan inte motstå att få argumentera dig i dina hopplölsa argument i vilka du tror att alla som är artister är vilken medelmåttig svenssom som helst som har hur mycket , fritid, ädla tankar, och arbetar helt gratis men samtidigt tjänar miljoner kronor.... Hur går det ihop?

Jag personligen sysslar aktivt med musik på fritiden och har släppt nån enstaka skiva. Och releasear på itunes etc.
Jag kan säga dig att du har otroliga fördomar/fel syn på hur artister lever och arbetar.
Visserligen är jag ingen känd person, men det är inte inte en dans på rosor.
Att skriva en låt.. det tar lång tid.. Att spela in den? Ännu mera tid.. Att slutföra den och få den och flera låtar till ett album kräver oerhört mycket jobb och tid.
Det är som ett privat företag..man arbetar 24/7 365 dagar om året.

Jag har haft turen att kunna prata med större artister än mig själv. Många av de lever inte på skivförsäljning längre alls, istället får de toura som bara den för att få en inkomst de kan leva på.
Och för dig som tror att när man köper en skiva för 250kr så får artisten 250kr så har du helt fel.. Som artist får man kanske 10kr per skiva som kostar 250kr.. Allt annat går till mellanhänder och till SKIVBOLAGET.

Jag tycker att du borde ändra din åsikt lite, då artisterna är inte bovarna. Det är skivbolagen. Det är de som tjänar miljarder+miljarder på artister som får jobba stenhårt och inte alltid få så mycket av det. Givetvis är världstora stjärnor ett undantag.. De tjänar MYCKET.

Men jag vill bara få fram att som du sa "Skaffa ett jobb och gör musiken gratis". Så du vill att jag skall arbeta inte 24/per dag utan 48h för att hinna med?.

Redan nu är artistlivet mycket svårt, vore det lätt skulle alla göra skivor mm skulle varenda kotte vara känd. Men nu är det inte så.
Jag personligen skulle inte i dagsläget kunna leva på min
Musik. Jag arbetar hos farsans företag en del när jag har tiden över.
Men nu till sommaren skall jag ut och toura rejält så jag slipper det.
Och det är ganska tröttsamt..kan jag säga.

Förlåt ..men jag blev lite sur. Hoppas ni förstår vad jag försöker säga.
Det är inte så lätt som många tror. Visst det finns super-artister som tjänar kanske lite..för mkt..och inte har särskilt mkt talang *host*.
Men det är kanske 5-10st i världen. Men ta gärna hänsyn till världens andra miljoner människor som aktivt sysslar med musik och deras dröm är att få göra det. Om du också försöker få artister att jobba gratis kommer det ju bli oerhört oattraktivt för sådana som mig och andra som nyss "börjat".
Då kommer ju musiken vara helt utdöd och bestå utav oerhört dålig musik (i guess) om 10-20år?
Jag tycker att du/ni istället borde vänta er till skivbolagen! Gör tjänster som spotify mm! så slipper vi hela fildelningen!
Personligen fildelar jag inte utan använder spotify - det är skitbra:D

Det var jag det.. Nu får ni reflektera över detta och kommentera:P

Permalänk
Medlem

lite synd på piratebits där, gillade den sidan...

Permalänk

Jag ska rösta på pirat-partiet i nästa val, det handlar inte bara om att jag vill kunna ladda ner gratis film,spel och musik utan om att det börjar gå för långt med statens vilja att övervaka oss.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Tjänar man pengar som exempelvis Ingvar Kamprad och endå inte skänker ett skit så vet jag inte vad man har för fel.

Ingvar Kamprad är ett väldigt bra exemplar på någon som tjänar miljarder och sedan bara lägger undan pengarna till ingenting.
Det är nog en av den snålaste personen som finns på denna jord.

Det är absolut samma sak med vissa inom musik/film industrin. Tjänar hur mycket som helst och endå ska dem klaga för att de förlorar lite p.g.a fildelare.
Visst finns det vissa som kanske inte tjänar så extremt mycket på sin musik och film men de får väll helt enkelt göra som alla andra och skaffa ett jobb. Jag tror knappast att det är fildelare som gör så att dem inte tjänar flera miljoner utan det är väl helt enkelt så att dem kanske inte spelar så bra? Eller bara inte kommit upp på toppen ännu.

Så ja jag tänker fortfarande säga att det är löjligt med alla snåla snobbar som klagar på fildelarna så dem inte kan tjäna ännu mer pengar som dem INTE behöver.

Om du läser på så tjänar han faktist inte så mycket.. även om han är god för att vara den Sjunde rikaste i världen så ligger faktist pengarna i en förvaltning som ska förhindra att just pengarna hamnar i en persons ficka.. sen så brukar Ikea sjänka lite pengar då och då. sen så förvaltar de bara sina pengar innom varuhusen och så gör Ikea jobb till både Sverige och andra länder då de behöver någon som gör deras varor.. lite fel inställning har du dock. Chefer mm på Ikea har inte mycket mer lön än vad en golvarbetare har.

Det som skilljer musikindustrin är att pengarna hamnar i chefernas fickor och endast 7% av såld skiva/film hamnar där de ska hamna. Sen är det en skillnad vi har inte tagit/snott en vara på 'Ikea' men vi använder den det är inte stäld men samtidigt inte. har de inte förlorat något så kan de inte förlora nått som sagt. sen så hur ska man annars hitta artister man gillar? Det är ett problem att det ska vara tillgängligt och gå snabbt att få tag i något.. Det har totalt film och musik och spel branchen missat!!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Självklart ska man kunna tjäna pengar, och så mycket pengar man vill tjäna.

Men tänk om IKEA kunde tillverka möbler till en fast kostnad, dvs. det kostar dem lika mycket att tillverka och distribuera en soffa som 100 miljoner soffor. Tror inte ni att IKEA då skulle skapa ett sorts flatrate"abbonemang" på soffor, så man får "hämta" hur många soffor man vill till en fast kostnad/månad ? Det tror jag. Jag tror dessutom att de skulle tjäna t.o.m. mer pengar än innan...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag säger inte att toppbolagen inom media inte tar ut en rejäl vinst, som alla andra storkoncerner, men, att få fram och bygga en studio med anställda, lokaler, kanske miljoner i teknisk utrustning är inte helt lätt, om man sen kanske eller kanske inte drar in pengar för slutprodukterna. Detta baserat helt godtyckligt från folk som ändå konsumerar (dvs. visar att de vill ha varan) men inte betalar nåt. Osso behöver man kanske klassis marknadsföring också för det kanske inte räcker till med bara rykten och bloggreklam m.m. för att få ut det.

Men som sagt, det går alltid att ta bladet från mun och leta runt och stödja mindre artister som man hittar och gillar!?

Och ja, vissa kunder gillar faktist att ha grejer på fysiskt media också, eller i alla fall möjligheten till. Däremot så är tiden mer än väl mogen att lansera digital distribution på bred front.

Men detta är separat från IPRED som återigen ska tilläggas är fel. Använd bara inte din vana att få allt (eller nästan allt) gratis som argument.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

PowerBits är väl hackad och har ej stängt ner? Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Skrev tidigare att jag mena Ingvar Kamprad och JA han är snål, nu är det ju så att dem tjänar så mycket pengar på ikea så de kan mer pengar till anställda om dem nu tjänar så dåligt...

Och tidigare skrev jag om just musik/film bolagen som tjänar hur mycket som helst och jag skrev att de artister som tjänar MYCKET som är snåla och det är INTE 5-10 stycken i världen utan MÅNGA fler!
Men är det så att man inte tjänar nått på sin musik så måste det helt enkelt vara så att folk inte vill ha den. Eller så är det så att man inte lyckas komma ut bland folket med sin musik och då tycker jag det är synd, det håller jag absolut med om. Men så är det inte alla gånger och då får man helt enkelt skaffa ett jobb och inte klaga på fildelare.

Om det nu är så svårt att göra musik och man märker att man inte blir rik på det så får det helt enkelt bli en hobby aktivitet att spela lite på fritiden. Precis som alla dem som inte lyckas inom sport för det kräver också 7 dagar i veckans träning för att bli bäst inom sport.
Bara för att det kräver så mycket tid så kan man inte klaga på att ALLT är fildelarnas fel för det är det INTE.

Vissa bolag/artister tjänar aldeles för mycket pengar, så enkelt är det, hur än mycket tid dem lägger ut. En vanlig arbetare kan säkert lägga ut lika mycket tid på sitt arbete och endå inte tjäna nånting.
Doktorer är ett bra exempel.
De hjälper människor att överleva sjukdomar och räddar LIV. De jobbar minst lika mycket med det som du Dz2 gör med din musik och tyvär men deras jobb är viktigare men endå tjänar dem inte ens hälften så mycket som de stora skivbolagen/artisterna gör.

Nu måste några personer som påstås ha brutit mot lagen, det vill säga TPB snubbarna bära på skulder restan av livet och sitta i fängelse medans mördare och våldtäktsmän går fria i samhället utan att behöva bry sig!

DET ÄR SÅ FEL!

Det var INTE svenska folket som rösta fram dessa nya lagar, IPRED, FRA och det kallar jag knappast demokrati. Så vitt jag har sett så är det inte många % som vill ha dessa lagar och då borde dem heller inte finnas.

Jag såg nyligen på nyheterna ett litet band som inte alls var kända som verkligen gillade fildelningen för det var deras enda sett att sprida sin musik. Dem var iaf inte pengar kåta som de flesta film/musikbolag verkar vara, utan dem ville bara spela sin musik (Kommer tyvär inte ihåg va dem hette).
Synd för de som inte lyckas tjäna massa pengar på sin musik/sport även fast de lägger ner så mycket tid.
Men ni måste hålla med om att somliga är överdrivet snåla och tänker BARA på pengar och det är DEM jag klagar på INGEN annan.

Sorry om du tog illa upp och ja jag kanske skrev lite fel när jag kollar på mitt inlägg Dz2.
Men jag mena iaf som sagt att det är de skiv/filmbolag och säkert även vissa artister som jag tycker är snåla och bara tänker på pengarna, därför ska dem ha dessa lagar.

//Taraz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Bara för att det kräver så mycket tid så kan man inte klaga på att ALLT är fildelarnas fel för det är det INTE.

Observera att man sällan tjänar några pengar på att klaga. De rika, snåla och onda artisterna är rika just för att så många tycker att det är en god idé att ge dem pengar. Vems är då felet, och finns det något sådant över huvud taget? Om något borde det väl i så fall vara vanligt folk som det är fel på?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Vissa bolag/artister tjänar aldeles för mycket pengar, så enkelt är det, hur än mycket tid dem lägger ut.

Nej, så är det inte. De flesta företag tjänar precis så mycket de borde med tanke på utbud, reklam och liknande. Det är nästan en definitionsfråga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
De hjälper människor att överleva sjukdomar och räddar LIV. De jobbar minst lika mycket med det som du Dz2 gör med din musik och tyvär men deras jobb är viktigare men endå tjänar dem inte ens hälften så mycket som de stora skivbolagen/artisterna gör.

Det finns väl inget som säger att man skall tjäna mera bara för att man gör något som du tycker är viktigt, och hur skulle man lyckas upprätthålla ett sådant system om det nu skulle vara önskvärt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Nu måste några personer som påstås ha brutit mot lagen, det vill säga TPB snubbarna bära på skulder restan av livet och sitta i fängelse medans mördare och våldtäktsmän går fria i samhället utan att behöva bry sig!

Observera också att dessa inte går fria på grund av att andra låses in; fallen har inte särskilt mycket med varandra att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Det var INTE svenska folket som rösta fram dessa nya lagar, IPRED, FRA och det kallar jag knappast demokrati.

Och hur många av våra lagar har vi då röstat fram? Vi väljer vår riksdag och den röstar åt oss. Det räknas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Jag såg nyligen på nyheterna ett litet band som inte alls var kända som verkligen gillade fildelningen för det var deras enda sett att sprida sin musik.

Fildelning med upphovsrättsinnehavarens tillåtelse är fortfarande tillåten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Observera att man sällan tjänar några pengar på att klaga. De rika, snåla och onda artisterna är rika just för att så många tycker att det är en god idé att ge dem pengar. Vems är då felet, och finns det något sådant över huvud taget? Om något borde det väl i så fall vara vanligt folk som det är fel på?

Nej, så är det inte. De flesta företag tjänar precis så mycket de borde med tanke på utbud, reklam och liknande. Det är nästan en definitionsfråga.

Det finns väl inget som säger att man skall tjäna mera bara för att man gör något som du tycker är viktigt, och hur skulle man lyckas upprätthålla ett sådant system om det nu skulle vara önskvärt?

Observera också att dessa inte går fria på grund av att andra låses in; fallen har inte särskilt mycket med varandra att göra.

Och hur många av våra lagar har vi då röstat fram? Vi väljer vår riksdag och den röstar åt oss. Det räknas.

Fildelning med upphovsrättsinnehavarens tillåtelse är fortfarande tillåten.

Killen med svar.

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem

Tror det är 15år sedan jag köpte en CD senast. Det är nog rätt länge sedan jag köpte en film med, då det var en barnfilm på VHS. Det senaste spelet bör vara på diskett till Atari ST eller Amiga. Det beror inte på massiv kopiering utan på att det finns så mycket på barnkanaler, tv, filmkanaler, radio och streamat radio/tv matreal.
Såg i helgen NASCAR, Indycar och F1 som ingen sänder med riktiga kommentatorer i Sverige.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Skulle vara lite intressant att se sen hur mycket mer alla dessa bolag kommer att sälja. Jag tror inte direkt att folk kommer börja köpa mer filmer, musik, spel etc. nu bara för att man inte får ladda ner. Många är nog förmodligen lite sura också och bojkottar.

Nä vad säger ni, dags att börja använda OneSwarm, där får man iaf vara någorlunda anonym.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Elgot kommenterar allas kommentarer ofc (:

Who'd you gonna call... Elgot!
Elgot har svaren på alla era frågor.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50