Svenska fildelningssajter stänger ned

Permalänk
Medlem

Ju fler som slutar ladda ner desto större chans är det att man åker dit på böter..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

lol vem fan bryr sig om att att fjortisarna på swebits lägger ner? Kunde man ju se på mils avstånd att dem skulle ksita ner sig så fort domen mot pb kom

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Musik och Film behöver komma ner på jorden. Speciellt i Sverige. Vilken pårökt idiot som helst verkar kunna bli regissör i det här landet. Samma sak med musiken. På tok för många hippie-idioter som utan subventionerna av public service inte skulle gå runt ekonomiskt. Helt enkelt för att de inte säljer tillräckligt. Internet har tagit över och marknaden styr nu. Musik och film är bara att sluta med och Spotify håller inte måttet p.g.a. regionskontroll. Så länge de tror de kan styra en marknad är de döende.

Spelbranschen ligger dock betydligt bättre till med Steam som praktexempel på digital distribution. De har fattat grejen, folk köper som fasen när de har kampanjer. Enkelt, tillgängligt och smidigt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
Musik och Film behöver komma ner på jorden. Speciellt i Sverige. Vilken pårökt idiot som helst verkar kunna bli regissör i det här landet. Samma sak med musiken. På tok för många hippie-idioter som utan subventionerna av public service inte skulle gå runt ekonomiskt. Helt enkelt för att de inte säljer tillräckligt. Internet har tagit över och marknaden styr nu. Musik och film är bara att sluta med och Spotify håller inte måttet p.g.a. regionskontroll. Så länge de tror de kan styra en marknad är de döende.

Spelbranschen ligger dock betydligt bättre till med Steam som praktexempel på digital distribution. De har fattat grejen, folk köper som fasen när de har kampanjer. Enkelt, tillgängligt och smidigt.

Jag håller helt och hållet med. Musik och filmbranschen behöver framförallt hitta nya sätt att distribuera sitt material. Det ska inte behöva vara så förbannat svårt att fixa i dagens digitala ålder. Vi som är uppvuxna med digitala tider kan inte acceptera att man fysiskt ska tvingas gå iväg och köpa det.

iTunes och Spotify tycker jag är på rätt väg, filmbolagen och musikbolagen behöver bara inse att om de släpper allt material tillgängligt och inte håller på att dalta så förbaskat så kommer de tjäna på det... Sen tror ju jag att de kommer tjäna ännu mer pengar om de sänker priserna men det fattar de väll inte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J Mattsson
Det är där internet kommer in. Lägg ut den nya artisten på nätet, gratis, och se hur artisten funkar mot en marknad. Om folk tar hem dom låtarna artisten har spelat in och fått en positiv feedback så kan det kanske vara läge att antingen sälja skivor med artisten eller skicka ut artisten på en turné tillsammans med nåt etablerat namn som drar till sig publiken i första hand.

Det är väl så det borde fungera i dagens IT-samhälle ?

Huvudet på spiken min vän!

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd

The Real Pirate Bay

Set up a torrent tracker, get fined, go to jail.
Join a bank, destroy the economy, profit.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Så jävla skrämmande utveckling. EU rör sig sakta och säkert mot samma internetdiktatur som kina har. Vad i helvete är det för jävla utveckling?

Sluthandlat med media för min del tills vidare. Piratpartiet får min röst i ren protest mot resterandes partiers döva öron och totalla ignorans mot deras väljare.

Snälla läs:
Se även till att göra vad ni kan för att få igenom "Förslag 138" i Bryssel nu när det ska röstas den 21 april. Kommer inte 138an in så kommer "Telekompaketet" att få få fritt fram, vilket i korta drag innebär att internet inom EU kommer vara fritt fram att censureras, precis som i härliga kina.

Gör vad ni kan. Besök:
http://telekompaketet.se/
Där står vad gemene man kan göra om man finner det av intresse.

Verkar som att många "gammlingar" i topppositioner har på senare tid blivit väldigt skrämmda av internet, det händer mycket nu och det är en väldigt dyster framtid det spånar om

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

klart att "små" privattrackers stänger om det är risk att de åker in på samma tingsrätt som piratebay.

jag förstår dem helt klart

jag skulle själv inte orka driva en tracker om jag riskerade att åka in på rättegång och slösa massa timmar . även om man skulle vinna senare i högre instanser så tar det på tok för lång tid av ens liv.

jag är övertygad om att de trackers som stängt ner nu , kommer att återuppstå som fågel fenix så fort dommen i nästa del av TPB kapitlet är avslutad.
Dvs , om de fortfarande vill driva en tracker.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte ens hört talas om någon av dessa trackers innan, lär inte precis göra en markant skillnad i vilket fall.

och ska jag vara ärlig har film och musikbolagen gett sig in på väldigt djupt vatten.

Permalänk
Medlem

Bara för att dom sidorna stänger ner behöver inte hela världen falla samman. Det finns hundratals till...

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockis
Bara för att dom sidorna stänger ner behöver inte hela världen falla samman. Det finns hundratals till...

Du måste väl kunna se lite längre än till din egna nässpets?
Problemet är att storföretag lyckats med hot/pengar/rädsla att skrämma bort folk från internet.
Självklart kan de inte stoppa nerladdning men de försöker ju tvinga folk på deras åsikter och regler som en sann Adolf Hitler. Med exakt samma taktiker.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xinin
Har faktiskt inte ens hört talas om någon av dessa trackers innan, lär inte precis göra en markant skillnad i vilket fall.

och ska jag vara ärlig har film och musikbolagen gett sig in på väldigt djupt vatten.

har du hört talas om några andra privattrackers då? eller känner du bara till piratebay och annat som nämns i tidningar?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Till er alla som inte har förståelse att dom släcker ner sidorna

Att ni inte går ihop och startar en egen trackers och lägger ner tid och pengar för vi ska få ladda ner film,musik och programvara.

Och eventuellt riskera fängelse och böter för att vi ska kunna ladda ner material gratis då är ni nog inte så tuffa när dom kommer och knackar på dörren.

Jag vet att domen inte är slutgiltigt ännu för nästa distans har sagt sitt så ingen kan veta hur det går med böter eller fängelsetid.

Men jag har all förståelse att sidorna stänger ner, jag själv skulle inte riskera mitt liv (pengar, fänglsetid) för att ni ska få ladda ner det material ni vill ha.
Inte nån som kommer att ge mig en hjälpande hand för att ge mig pengar till böter eller att ta mitt fängelsestraff får nog ta mig f*n stå där själv.

tycker att utvecklingen är skrämmande att lobbyverksamheten kan vinna genom hot och skrämmsel taktik det finns inte en chans att dom kommer att kunna se vad jag tankar ner om dom inte sitter på samma trackers som jag och den chansen är väldigt liten 1 på 10´000 att dom finns där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa
Schysst att fokusera på en site som gör det möjligt för flera svenskar att bli ordentligt utbildade. Studenter är bland de fattigaste av de som verkligen försöker göra något av sina liv. De flesta föredrar nog en riktig bok och köper sin litteratur om de har råd.
Konstig prioritering. Bättre då att satsa på de som fildelar musik då skivförsäljningen går så dåligt och många artister, speciellt mindre, som förtjänar sin lön för mödan har svårt att leva på sin dröm.

Principellt kan jag hålla med dig, men att långsiktigt se till Sveriges bästa är inget som ligger högt i prioritet vare sig hos *bort* Pontén eller hos det upphovsrättsindustriella komplexet. Där är det "the almighty dollar" som Ozzy sjunger, som gäller.

Sedan finns det faktiskt flera undersökningar som visar att t ex skivbolagens "förluster" är marginella även om det fildelas friskt. Exempelvis har den schweiziske Harvard_forskaren Felix Oberholzer-Gee i en stor studie visar att skivbranschen påverkats endast marginellt negativt av nedladdningen.

Och i sammanhanget är det också helt uppåt väggarna att tala om att film- och skivbolag "förlorar" pengar på nedladdning. Hur i helvete kan man få en utebliven inkomst till en förlust, frågar jag mig?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem

Kommer rösta pirat i eu valet i sommar, efter att Morsan såg detta och läst om Ipred och telekompaketet så kommer även hon rösta pirat

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Älskar hur antalet medlemmar ökar för PP

Permalänk

Jag har kört min bojkott sedan första April. Förut så la jag och min sambo någonstans mellan 500-800kr/mån på film och musik. Hittills sedan bojkotten har vi lagt ner precis 0 kr.
Detta ska fortsättas + att jag (vi) tänker rösta Pirat i EU-valet.

Permalänk
Medlem

Det är väll bara att skaffa sig en ISP som är vettig! läs: http://ipredia.se/wiki/Integritet

Fattar inte varför folk blir så rädda helt plötsligt.... slutar man dela filer har ju de stora företagen från USA fått precis som dom vill!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ashashiva
Kommer rösta pirat i eu valet i sommar, efter att Morsan såg detta och läst om Ipred och telekompaketet så kommer även hon rösta pirat

Kanske är dags att bilda föreningen "Mothers of Pirates" ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ljuglampa
Konstig prioritering. Bättre då att satsa på de som fildelar musik då skivförsäljningen går så dåligt och många artister, speciellt mindre, som förtjänar sin lön för mödan har svårt att leva på sin dröm.

Hade artisterna verkligen tjänat något på sina sålda skivor så hade jag hållt med dig.. Tyvärr verkar det inte som om de gör det utan det är Skivbolagen som får i princip hela kakan av försäljningen (hörde någonstans att om du hette Madonna så kunde du eventuellt på 30-35% av skivintäkterna, alltså av VINSTEN, inte av priset för skivan..).
Vill du stödja artisterna? Gå på deras konserter. Själv vill jag gärna stötta de artister jag tycker om och lyssnar på, men i h*vette heller att jag stöttar skivbolagen så länge de inte sköter sitt jobb.
Ett skivbolags uppgift är att hålla sig á jour med två saker:
1: Vilken musik konsumenterna vill ha (hurvida de sköter detta eller ej är ju upp till var och en att bedömma, jag tycker de klarar denna punkt hyfsat än så länge)
2: Hur konsumenterna vill ha sin musik/media "serverad" (dvs på vilket medium).
Att de missköter sig så till den milda grad att de fortfarande använder sig av CD-skivan som lanserades 1979 och i dag är så föråldrad att det inte liknar någonting är skandal. Idag kan man till och med få med sig sin biblioteksbok i mobilen i digital form, men kan man köpa högkvalitativ musik digitalt på ett enkelt sätt..? NEJ!
Alltså bojkottar jag skivbolagen i den mån jag kan tills de börjar göra sitt jobb och lägger sin egen del av skivförsäljningsvinsten på en nivå baserad på verkligheten.

Permalänk

En fråga: Vad ska vi ha Ipred och FRA till när Internet kommer vara en förbjuden zon i framtiden ?
Pontén och grabbarna kommer sakna arbetsuppgifter i och med att allt på internet kommer vara reglerat inom en snar framtid. Internets framtid är hotad men ingen av politikerna verkar bry sig, inte undra på att Piratpartiet växer.
Det skulle inte förvåna mig ett dugg om en del sidor kommer bli spärrade i framtiden för att dom anses olämpliga. Kan röra sig om tex porrsidor, politisk verksamhet som inte gillas av staten, skulle inte förvåna mig ett dugg om Piratpartiets hemsida skulle tvingas stänga ner.
Personligen tror jag inte piratkoperingen kommer påverkas, dom som har piratkopierat kommer fortsätta göra det, kanske inte på internet men det blir nog mer att man hyr filmer och kopierar och delar med sig med sina bekanta, det är ungefär samma som fildelning fast i fysisk form.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Torrentvärlden kommer med största sannolikhet att dö ut, och det kommer att bli waste, usenet eller något liknande. Eller så blir ftp poppis igen, vem vet. Tid kommer det att ta, men det kommer aldrig dö ut.

Permalänk

fan fan fan

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Om internet kommer vara en förbjuden zon varför använda skiten överhuvudtaget i så fall.

Skippa bredbandet helt och gör ISPna arbetslösa, det kommer sätta ytterligare press på staten då flera tusen personer kommer missta sina arbeten.

Dra ned på sms och telefonsamtalen, ring bara när det är absolut viktigt.

Innan ipred så kanske jag inte tillhörde dem som konsumerade mest, men jag köpte alltifrån 2-3 spel i mån xbox 360 och Wii

Sen blev det mkt musik och film, samt jag hade det största bredbandspaktet på telia, samt 2 mobiltelefoner.

Det blev en hel del pc spelande oxå, så jag köpte en del fps och strategispel.

Men nu är det snart slut med alltihop.

Jag har bara en mobil och det simplaste bredbandet man kan tänka sig

jag kommer lägga pengar på annat istället, böcker, nöjen, resor = upplevelser

Dem kan stänga internet helt vad mig anbelangar, och det är även vad som kommer hända, www.blackouteurope.eu, dem vill att ni skall betala för samma vara flera ggr, men ni skall inte kunna hämta material som gör att ni börjar tänka i andra banor och kanske börjar ifrågasätta systemet.

Det vi håller på med här, kommunikation, ifrågasättande, opinionsbildning, är farligt för systemet, det vill man stoppa.

EU vill ha en bunt ja sägande nickedockor och drönare som dem kan rovknolla tills solen slutar skina.

http://telekompaketet.se/

/7an

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem

finns ju många trackers utanför landet så det är ju bara att byta och fortsätta, känner mig inte jättepåverkad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
vem bryr sig om bittorrent nuförtiden när man har nyhetsgrupper?

Lite kul citat tycker jag. Nyhetsgrupper har används för att sprida kopierat material sen 80-talet

/Calle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aarthas
Jag tycker att det är ett löjligt argument att man inte vill köpa skivor för att "artisten får nästan inget av pengarna ändå". Menar folk att han som sitter i kassan i skivbutiken, chauffören som levererar skivorna från Tyskland, hon som sliter vid en CD-pessningsmaskin och flera inte förtjänar någon lön?

Faktum kvarstår även att skivbolagsdirektören tar en risk när han väljer att ge ut en skiva med en artist. Precis som att de som satsar pengar i ett företag vill ha utdelning vill han som satsar pengar på en okänd artist ha utdelning.

.......................................................................................................

Faktum är att skivbolagsdirren tror att han / hon kan skära guld med teljkniv, vilket är helt fel.

Du skriver att personen i skivbutiken, chauffören, cd pressen mm skall ha lön.

Jodå, men är det rätt att en SUUUPERSTJÄRNA tjänar miljarder på en enda jävla låt, då är det väl bättre att dem tar utav sina stora avanser och delar ut til lsina mellanhänder.

200 - 300 kr för en cd, är HORRIBELT, det är vansinne och dem biter sig själva i tummen, och det har man upptäckt nu, och då blir man rädd.

Skit, var skall jag göra av mina 16 sportbilar, mitt sommarhus i hamtons, villan i Los angels, eller halmstad, sthlm mm nu när jag inte har råd att bo kvar.

Skivbolagsdirraran tog en risk på 80 och 90 talet, då var det vinna eller försvinna, så är det inte idag.

Du har ju för fan inte ens möjlighet att köpa div låtar på cd eller vinyl, så varför skall alla dessa personer ha betalt?

Framförallt då mp3 / wav är minst lika dyrt som en vanlig cd.

/7an

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Du måste väl kunna se lite längre än till din egna nässpets?
Problemet är att storföretag lyckats med hot/pengar/rädsla att skrämma bort folk från internet.
Självklart kan de inte stoppa nerladdning men de försöker ju tvinga folk på deras åsikter och regler som en sann Adolf Hitler. Med exakt samma taktiker.

Du behöver inte ta det så hårt. Jag har skrivit mina brev till högsta hönsen på rosenbad om telekompaketet jag med, känns bara som jag är på väg att ge upp.

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 7an
200 - 300 kr för en cd, är HORRIBELT, det är vansinne och dem biter sig själva i tummen, och det har man upptäckt nu, och då blir man rädd.

Kom igen nu. När betalade man någonsin 200-300 för en CD?
Ok, man kan betala mycket för skivor om man väljer en Super-extra-deluxe-limited. Men en vanlig hederlig CD kostar inte 200.
Inte ens på Åhlens.

Permalänk
Avstängd

Behöver vi skivbolagen överhuvudtaget? Allvarligt talat, hur hög har kvalitén på musik varit de sista 20 åren. Tänk tillbaks på 60 70 talen. Då gjordes det bra musik som musiker själva gjorde.

Tycker det verkar bättre utan skivbolag och att musiker själva skriver och sedan lägger upp dem på en egen hemsida och säljer för en vettig summa ex 1 kr för en låt dvs ca 10 kr för ett album. Låter kanske lite men tänk på hur stor kundkretsen är om man gör bra musik och betänk också hur lätt och otroligt billigt det är att nå ut i stort sett till alla i hela världen som kan tänkas vara en köpare när ni tycker att det låter för billigt. Klarar man inte det så får man helt enkelt byta yrke. Det är ju knappast ngn rättighet att kunna försörja sig på musik. Det finns många yrkesgrupper som har svårt att livnära sig på sitt yrke.

Tror i vilket fall som helst att många duktiga musiker då skulle tjäna mycket mycket mer än en vanlig arbetare.

Film är lite knivigare då det är betydligt dyrare att framställa men dock så finns det väldigt mycket kostnader att dra in på som alla andra branscher alltid försöker göra. Ex dra ner på de anställdas löner som i detta fallet är de löjligt bortskämda filmstjärnorna som allihopa skulle behöva bli tvingade att bo i en afrikansk by utan vatten och mat i ett års tid för att få lite perspektiv.

I vilket fall som helst så köper inte jag heller ngt mer vilket jag i o för sig inte gjort på många år. Då menar jag så klart produkter från nöjesindustrin.

Problemet är bara att sverige är så litet så även om varenda svensk totalnobbar produkterna så märks det förmodligen inte.

Sedan så har vi dessa konstiga människorna som svimmar bara av att se en kändis eller kan förnedra sig själv i en kö i två dygn i full snöstorm för att få se en glimt utav ngn "viktig kändis" o dessa kommer förmodligen att fortfarande att storkonsumera dessa produkter oavsett hur mycket konstiga inskränkningar vi kommer att bli påtvingade för nöjesindustrins skull som tydligen är så viktig.

Såg på tv igår hur en tjej hade blivit nerslagen och misshandlad med basebollträ i en skog och våldtagen. Förövarna fick ett par månaders fängelse och om de fick betala ngt skadestånd vet jag inte men det framgick inte. Förmodligen mycket ringa om ngt. Men grabbarna bakom tpb är tydligen jämförbara med, ja jag vet inte ens vad man skall skriva, i vilket fall som helst så är tydligen deras brott så fruktansvärt att de skall skaka galler 4 gånger längre tid o betala 30 miljoner kronor. Nämndemännen i svenska domstolar borde själva bli våldtagna och misshandlade så brutalt att de får sitta i rullstol o äta genom ett sugrör så kanske de får ett perspektiv på sina domar och uttalanden.

Permalänk

själv har man bahnhof och behöver ej oroa sig för sånt här, ialla fall inte som det ser ut just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 7an
200 - 300 kr för en cd, är HORRIBELT, det är vansinne och dem biter sig själva i tummen, och det har man upptäckt nu, och då blir man rädd.

Vilken värld lever du i om jag får fråga? Som Keyser sa så tar dom faktiskt inte ens sånna överpriser på Åhlens ^^. En nysläppt CD kostar MAX 150-170:-.
Men visst, det är ändå lite för dyrt.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]