Datorbutiken.com återuppstår

Permalänk

Datorbutiken.com återuppstår

... Patetiskt ....

Permalänk
Medlem

Ny ägare betyder att man skall numera hantera datorbutiken.com lika skeptiskt som alla andra små nystartade datorbutiker på nätet. Bara för att han var anställd och har samma namn betyder det inte att man får samma service eller stabilitet (innan det gick utför) som de hade innan. Vad han har för visioner betyder inget om han inte kan utföra dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artist
Va fick du inget godis? Det var faktiskt deras lakritsgodisbitar som fick mig att bli en återkommande kund. Sen när man råkat beställa en hel del gånger så hade man bonuspoäng. Sen var man hocked.

Kraven? Om jag inte missminner mig så stog det något om att man skulle ha "ett vackert yttre för att representera DB och dess glamour".

Puss! God Jul!

Jag fick godis samt blockå pennor...Men bara när jag köpte moder kort eller grafik kort...Men det kom i perioder, så de kanske leverera det med all hårdvara fast periodvis....

Tyckte det var en fin grej de hade.....

Permalänk
Medlem

Numera har jag tyvärr bara obehagliga associationer till "Datorbutiken.com". Kommer inte "sätta min fot" där igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Här står det bara om Niklas men på idg står det följande:

"Jacob Mårtensson, grundare och vd i JME data, som slogs samman med Datorbutiken.com i fjol, köper bolagets inventarier och varulagret från de tre kvarvarande JME-data-butikerna."

"Niklas Sandgren, tidigare produktionschef på Datorbutiken.com, tar över e-handelsversksamheten och kundregistret ur det konkursade bolaget. Båda har som ambition att dra igång verksamheten igen så snart som möjligt."

Ett hett tips till dom båda, satsa på kundservice.

Permalänk
Medlem

Kul! Hoppas de inte blir nåt strul me poängen bara, hade ett antal sparade.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av firefreak
Här står det bara om Niklas men på idg står det följande:

"Jacob Mårtensson, grundare och vd i JME data, som slogs samman med Datorbutiken.com i fjol, köper bolagets inventarier och varulagret från de tre kvarvarande JME-data-butikerna."

"Niklas Sandgren, tidigare produktionschef på Datorbutiken.com, tar över e-handelsversksamheten och kundregistret ur det konkursade bolaget. Båda har som ambition att dra igång verksamheten igen så snart som möjligt."

Ett hett tips till dom båda, satsa på kundservice.

Jacob har jag stort förtroende för, tror han kan göra något riktigt bra med JME på egen hand. Bara han blir av med de ekonomiska såren tror jag på konceptet.

Permalänk
Medlem

juste alla bonuspoäng!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Senot
Uppdatering 2008-12-05 11:24 - IT24

"Tokrea när Datorbutiken startar om"

http://www.idg.se/2.1085/1.198256/tokrea-nar-datorbutiken-sta...

"Men först ska konkurslagret slumpas bort. Med start den 13 december reas datorutrustning till ett värde av nästan 8 miljoner kronor ut från JME-butiken vid shoppingcentret Mobilia i Malmö. Prissänkningar på upp till 90 procent utlovas."

Blir väl till att ta bil och släp ner till Malmö den 13 december?

#"!@$&!!!!!!!!!!!!111ett ett one one

Att man ska bo på månen! Man missar allt bra i söder!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Har du? Företaget har ju inte öppnat än?
Du har handlat ifrån shoppingsajterna svenska ab tidigare vilka du handlar av nu är en annan femma. Det enda gemensamma är att det är samma namn utåt.

Samt en del gammal personal som antagligen brinner för det db en gång var

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Kul! Hoppas de inte blir nåt strul me poängen bara, hade ett antal sparade.

Öh ? dom är ju borta sekunden när gamla db gick i konkurs, allt vad gäller bonuspoäng garanti, enda nya är att dom kör på samma namn, men helt nya ägare så dina poäng kan du få börja om från början om dom nu lär köra sånt ens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Fan va roligt.. Gött med lite konkurrens för att sänka priserna på komponenter. Tyckte nämligen att kompletts priser är i högsta laget sedan datorbutiken slog igen.

Det finns många många fler butiker i Sverige, förutom Komplett & DB. Förstår inte varför är det givet att man ska handla på Komplett eller DB, det finns billigre ställen. En del mindre butiker som verkligen bryr sig om sina kunder.....

Permalänk
Medlem

Bonus poängen är lika med pengar...Det gick nog under med shoppingsajterna..

Nya Datorbutiken står inte till ansvar för detta.....

Hoppas nya ägarna kan bygga upp företaget igen så som det var när de var störst....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiy
Ett tips till de nya ägarna skulle vara att få tillbaka "Trygg E-handel" stämpeln så fort som möjligt. Det kan hjälpas mot såna som mig

för den var ju verkligen betryggande!
datorbutiken hade ju kvar den in i det sista. kommer inte lite på den stämpeln i forts

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad en del menar med att det är "unket". Detta är ju som sagt ett nytt företag och nya ägare. Precis som vilket nytt företag som helst.
Om det kommer funka bra återstår att se.
En anledningen varför dem använder samma namn är väll för att butikens namn är väll känt och står för något, vad det nu är råder väll det delade meningar om. Själv har jag handlat där för att dem har bra priser och jag har inte haft något strul. Men nu vet man ju inte!

Permalänk
Medlem

Inga dåliga nyheter om rean!

Permalänk

Ni som är överlyckliga över att db åter har öppnat bör verkligen tänka om.

Detsamma gäller er som inte kommer vilja handla av dem pga namnet.

Kom ihåg att det är en nyöppnad butik, så döm den inte i förväg. Och att påstå det ena eller andra bara för att en stor del av personalstyrkan, i alla fall ledningen, var verksamma i gamla db. Det gäller nog inte bara nya db, att en stor del av personalen har jobbat på andra butiker förut. Jag har väldigt svårt att tänka mig att någon som öppnar en ny butik inte har arbetat inom branchen förut.

Så det är väl bara att vänta och se vad datorbutiken.com kommer gå för!

Permalänk
Medlem

Fyfan va gött!!!! Kmr handla där direkt när dom öppnar!!!!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag hoppas som f*n att alla som beställt grejor före konkursen har fått ersättning eller sina beställningar.

Kan det vara så att en del av det som kommer att tokreas är produkter som är betalda av kunder som väntar på leverans och nu kan se sig totalt blåsta?

Så äcklad av att man kan köpa upp konkursföretag och slippa ansvara för de fordringar som finns.

Nä, det finns andra butiker som sköter sina åtaganden och finanser bättre så tack och hej Datorbutiken.....

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

kommer db att sköta om gamla kunder med garanti mm?

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden, men jag tycker att om man köper upp ett namn som tex Datorbutiken.com så ska man och ha skylldighet till att stå för samma garantier osv som det gamla företaget hade. Dessutom ska de betala tillbaka pengarna till dem som inte fått sina varor levererade, tycker jag, annars borde man inte få använda samma namn...

Permalänk
Medlem

Gött DB!! Hoppas bara ja får mina bonuspoängtillbaka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Jag har inte läst hela tråden, men jag tycker att om man köper upp ett namn som tex Datorbutiken.com så ska man och ha skylldighet till att stå för samma garantier osv som det gamla företaget hade. Dessutom ska de betala tillbaka pengarna till dem som inte fått sina varor levererade, tycker jag, annars borde man inte få använda samma namn...

Varför? Ifall du kollar på orderbekräftelser m.m. så kommer du se att det står svenska shoppingsajterna ab. Det är det företaget som du beställt av.
Namnet datorbutiken är inte mycket mer än en logga på en hemsida.
Man kan väl inte hänga fast krav på en logga?
Du handlade inte från datorbutiken även om det var på den hemsidan du la beställningen. Du handlade av svenska shoppingsajterna ab.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag hoppas som f*n att alla som beställt grejor före konkursen har fått ersättning eller sina beställningar.

Kan det vara så att en del av det som kommer att tokreas är produkter som är betalda av kunder som väntar på leverans och nu kan se sig totalt blåsta?

Så äcklad av att man kan köpa upp konkursföretag och slippa ansvara för de fordringar som finns.

Nä, det finns andra butiker som sköter sina åtaganden och finanser bättre så tack och hej Datorbutiken.....

Det är ju inte riktigt så det funkar.

Shoppingsajterna Svenska AB (företaget bakom datorbutiken.com) försattes i konkurs, nu säljs allt som har ett värde genom konkursförvaltaren SÅ att leverantörer, banker, kunder och andra intrsenter ska kunna få sina pengar. Där bland de 1000 kunderna som hade innestående ordar.

Sen att ett annat företag (antar att Niklas och Jacob har ett bolag i ryggen) köper upp tillgångarna och planerar att sälja av varulagret som man har köpt från shoppingsajterna och driva ny affärsverksamhet i samma väletablerade namn har inte med saken att göra. Som nämnt innan, hade de kallat sig NJC (Niklas o Jacob Computers) så hade ingen brytt sig.

Vet att vi inte gillar bil liknelser här, så jag gör något annat.
Ta Sterling som precis har gått samma väg, nu råkar det vara så att SAS köper deras flygplan. Så då SAS ersätta Sterlings gamla kunder?

Om man inte är insatt i hur det faktiskt funkar i när den här typen av saker händer kanske man borde läsa lite juridik eller inte yttra sig hur det funkar. Vill inte bli ovän med någon här eller verka provocerande men jag blir bara så trött när man inte har någon koll men tror man har.

Vill även passa på och lycka "nya" datorbutiken lycka till...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag hoppas som f*n att alla som beställt grejor före konkursen har fått ersättning eller sina beställningar.

Kan det vara så att en del av det som kommer att tokreas är produkter som är betalda av kunder som väntar på leverans och nu kan se sig totalt blåsta?

Så äcklad av att man kan köpa upp konkursföretag och slippa ansvara för de fordringar som finns.

Nä, det finns andra butiker som sköter sina åtaganden och finanser bättre så tack och hej Datorbutiken.....

De varor som säljs ut är förmodligen de varor som fanns kvar i lager. Skälet till att många inte fick sina prylar var ju att de inte fanns i lagret, utan hos distributören. Om jag minns rätt från tidigare artiklar/trådar var DB skyldiga att skicka ut de artiklar som var beställda OCH fanns i lager. Men trots detta är det ju inte helt osannolikt om de hade kvar saker i lager ändå...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Jag tyckte Datorbutikens hemsida var den klart bästa (det är en vanesak iof), det och de billiga priserna var anledningen till varför jag handlade därifrån.

En hemsida är ingen vanesak, en hemsida ska vara lättnavigerad från första stund. Planering och design, man behöver bara ett huvud bakom.

Skippade karriär som webbdesigner för andra intressen, skapade ett par hemsidor för IT-företag som alla gick i graven tyvär. Mest för inriktningen inom branschen och kanske hur de sköttes (vet ju inte jag). Vanliga hemsidor brukar man ge 90% av tiden till designen, de resterande 10% till koden - obs. inget WYSIWYG.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Tyckar att det "nya datorbutiken.com" ska ta sitt ansvar mot sin gamla kunder och stå för garatin från det "gamla datorbutiken.com".
Känns fel att dem ska marknadsförs på samma domän utan något ansvar för datorbutikens kunder.
Kommer att bojkota datorbutik.com i framtiden om den inte ändra sig och stå för garanti och betala tillbaka pengarna till kunder som har satt in i pengar i förskott och inte fått sina prylar.
Vill dem starta upp ett nytt dataföretag så ska det ske i en ny domän.
Tycker att det är skamligt.

Permalänk

Ja... det blir ju surt när man måste förklara sig varje gång med...tyvärr det var den gamla Datorbutiken.com som snodde pengarna, men du får handla i den här butiken som heter samma sak. Nä garantierna var för den gamla datorbutiken.com...ser du inte att vi är den nya datorbutiken.com. Det här landet är fantastiskt, får man motorstopp så är det bara att dra i snöre så startar den igen, och alla gamla problem är ett minne blott.

jag gilla datorbutiken, så det skall bli spännande när man funderar på nya inköp. Lycka till och ha en riktigt god jul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Tyckar att det "nya datorbutiken.com" ska ta sitt ansvar mot sin gamla kunder och stå för garatin från det "gamla datorbutiken.com".
Känns fel att dem ska marknadsförs på samma domän utan något ansvar för datorbutikens kunder.
Kommer att bojkota datorbutik.com i framtiden om den inte ändra sig och stå för garanti och betala tillbaka pengarna till kunder som har satt in i pengar i förskott och inte fått sina prylar.
Vill dem starta upp ett nytt dataföretag så ska det ske i en ny domän.
Tycker att det är skamligt.

Synd om dig då... Du verkar inte fatta, de nya har INGET med de gamla att göra, de kan inte ge några pengar för de har inga, de kan inte ge bort delar för att de har inte fått betalt. Men det var väl du som sa att du maxade crysis med ett 8800gt så...?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Beställde både min första dator från datorbutiken.com, och samma sak med ens polare så namnet minns man med lycka...
Hoppas att de nya ägarna lyckas återställa butikens/hemsidans rykte och kvalité såsom den var 'på den gamla goda tiden'. Kommer nog att handla av dem framöver, sålänge de levererar och finns kvar dvs