Datorbutiken.com återuppstår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Här är ännu en som inte vill bli ovän. Dock blir jag lite förbryllad av ditt tidigare bidrag i debatten, med tanke på att du "vet en del om affärer".

"Jag hoppas som f*n att alla som beställt grejor före konkursen har fått ersättning eller sina beställningar."

Om du antyder att ansvaret ligger hos Datorbutiken undrar jag om du känner till att; När ett företag går i konkurs så tillfaller ALLT konkursförvaltaren?

"Så äcklad av att man kan köpa upp konkursföretag och slippa ansvara för de fordringar som finns."

Konkursförvaltarens uppgift är att sälja ut konkursbon är för att täcka de fodringar som finns.
Dessutom är det generellt en väldigt dålig affärside att även överta ANDRAS skulder. Vari ligger den ekomiska bärigheten?

"Nä, det finns andra butiker som sköter sina åtaganden och finanser bättre så tack och hej Datorbutiken....."

Inte för att ta Datorbutiken i försvar, men nu handlar det i praktiken om ett helt nytt ägarförhållande.

Väl mött

Bolaget hade ju 60 miljoner i skulder enligt konkursförvaltaren. Tror du man samlar sig så mycket skulder utan att veta vad man sysslar med?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Till Jerka^ vill jag säga att det är bra frågor som jag funderat mycket på de senaste dagarna.

På fråga 1 är det så att Shoppinsajterna hade jättestora kostnader för butikerna och alla de tomma lokalerna. Jag kommer att koncentrera mig på näthandeln som jag kan bäst. Någon mirakelmedecin behövs inte bara man håller sig till sunt förnuft. Marginalerna är låga och då måste kostnaderna också vara det.

Fråga 2 är den svåraste och den jag funderat mest på. Datorbutiken har ändå funnits i mer än 10 år och har haft 100000-tals nöjda kunder. Det blir förhoppningsvis inte så många privatpersoner som förlorar sina pengar. Förskottsbetalningar var ganska få till antal, och av de kortbetalningar som reklamerats mot banken har merparten av kunderna redan fått sina pengar tillbaka. Jag tror mycket på nya datorbutiken.com, jag har sett vad som har gått fel de senaste åren och tror mig veta hur man gör det bättre.

På 3 måste jag svara dig bestämt nej, förskottsbetalning via banken kommer inte finnas på sajten. Jag tittar även på hur man kan göra kortbetalningarna ännu säkrare för er som kunder.

Permalänk
Hedersmedlem

Lycka till och "kör" försiktigt nu!

/il

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Vad är det för jävla ICA småbarns mammor som hänger här? "Får man sina gamla bonuspoäng!!?!?!?!?!?" "Får man inte de tillbaka bonuspoängen så handlar jag inte". Jag kommer inte handla därifrån iaf och tror att det kommer gå rätt dåligt för dem. Nej jag förlorade inga pengar på deras konkurs.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas Sandgren
Många har också kommenterat bonusen. Jag kommer att få ta bort alla gamla beställningar innan jag startar om webbshoppen och då försvinner allt inklusive gammal bonus. Jag skall försöka hitta en bra lösning för bonusen så att inga kunder väljer bort mig för detta och tror det går att lösa på något sätt. Jag vill sätta mig in i hur detta funkar innan jag säger mer.

Låter bra det, glöm inte bort oss som varit datorbutiken trogna så blir ju risken att vi fortsätter handla där betydligt större då ju bonusen var en starkt bidragande faktor att man handlade på DB till att börja med.

Trogna kunder lär ju vara rätt viktigt för ett företag i den tuffa branshen då man ju väljer att handla på sitt favoritföretag trots att det kanske inte alltid är billigast.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att DB blir som den var förr 1998-2001. För sedan blev det inte mycket mer köpt därifrån. Avgifterna var för stora i förhållande till andra butiker och leveranstiderna för långa.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing

Så äcklad av att man kan köpa upp konkursföretag och slippa ansvara för de fordringar som finns.

Konstigt resonemang, tycker du det är bättre att ingen köper konkursboet och att inte ens en del av skulderna kan betalas än att någon köper konkursboet och skulderna kan minskas?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konkursförvaltaren säljer ju ändå lagret så skulderna minskar nog varken mer eller mindre om någon tar över butiken eller ej.

Permalänk
Medlem

Bara man tar det lugnt i början, Och inte gör några Dumma inköp av Skitbolag

Visa signatur

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Permalänk
Avstängd

Känns som ett hån mot "datorbutiken.com" gamla kunder när en f.d anställd starta upp igen med samma namn utåt.
Hoppas att det folk förstår att det är ett riktig skojeriföretag som försöker att mjölka sina gamla kunder på pengar.
Undra när dem byter ägare nästa gång. Tror inte att det är samma ägare om ett år.

Permalänk
Medlem

Va trist att många skriver ner datorbutiken, det var en gång i tiden ett bra företag och Sankan är en bra grabb, något av en pajas, men fortfarande bra.

Önskar dig lycka till med det du nu tagit dig för, hoppas du kan driva det bättre och mer effektiv än det gjorts dom senaste åren.

När butiken jag jobbar för kursar för allt är så mycket billigare på nätet kommer jag dock skylla allt på dig och kräva ett jobb!

Permalänk

NidoKing m.fl - Att bolaget skulle ha skulder på 69MSEK som Skånska dagbladet velat göra gällande är en grov missuppfattning. Denna siffra saknar helt verklighetsförankring! Verkligheten pekar mot ett underskott i konkursen på ca 15MSEK. Detta är illa nog, men huvuddelen av detta är fordringar mot bank och leverantörer och ytterst marginellt mot slutkund.

Det som slutligen försatte Shoppingsajterna i konkurs var en olycklig kombination av en katastrofalt dålig investering, otydliga strategier i många delar, dåligt ledarskap och för höga kostnader. Finanskrisen var en av de sista spiken i kistan, förstärkt av en stor distributörs ovilja att släppa en väldigt stor bankgaranti trots full betalning! Beloppet detta handlar om skulle ha släppt merparten av orderstocken och då hade det gamla bolaget klarat ut finanserna tills de extraordinära kostnaderna (lön + hyror) för nedlagda butiker och Centrallager löpt ut. Detta utspelade sig mot slutet av veckan innan konkursutbrottet så alla spekulationer kring att konkursen varit planerad och att någon skulle ha profiterat på den är befängda och saknar grund. Huvudägare och VD (mot slutet) Georg Thylén har förlorat ca 13MSEK privat och övriga delägare (de båda företagens grundare) har förlorat både sina livsverk och levebröd. Utöver detta har ca 40-talet anställda förlorat sina arbeten och har framför sig en oviss framtid i en ytterst svår arbetsmarknad att se fram emot. Det som skett är en personlig katastrof för många, det kan inte göras ogjort, och de som skulle gjort annorlunda om de fick möjlighet är många - tro mig!

För egen del är min framtid som "dbmannen" osäker då jag hittills inte fått förtroendet att fortsätta "ämbetet" i det nya, men den tid jag har kvar kommer jag att ägna åt att efter bästa förmåga tillse att så många drabbade kunder som möjligt får sina öppna ärenden hanterade. Jag har för ändamålet aktiverat PM-funktionen och finns tillhands för att assistera med kvitton, spåra leverantörer och annat som kan krävas för att så få som möjligt skall ha kommit i kläm i slutändan. Jag representerar alltså konkursboet Shoppingsajterna tills vidare och står som tidigare till våra kunders förfogande tills förvaltaren trycker på "off".

Niklas Sandgren har arbetat på Shoppingsajterna flera år, har en drivkraft och ett engagemang jag inte sett hos speciellt många andra, och jag önskar honom all lycka till inför framtiden. Jag har det största förtroende för honom både som person och ledare, och han förtjänar både chansen och möjligheten att lyckas trots tuffa odds. Om någon kan lyckas med detta så är det han.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Om man använder det gamla företagets namn (och därmed dess rykte) bör man helt klart se till att de kunder som handlat tidigare är nöjda. Detta innebär att man således betalar tillbaka de pengar som förra företaget är skyldig folk (eller på annat sätt kompenserar dessa). Att inte göra det får iaf mig att inte vilja handla från ett sådant företag. Microstore är ett ypperligt exempel på hur man inte ska göra och jag kommer inte stödja den butiken någonsin mer. Ett förslag har jag iaf till den person som nu driver DB, sänk de tidigare hutlöst dyra fraktavgiferna...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att det är väldigt märkligt att"dbmannen" försvarar och försöker att höja det "nys datorbutiken.com" till skyarna och försöka förvilla kunderna med felaktiga påstående?

Jacob Mårtensson (grundare av JME-Data) är en av två som tar över datorbutiken.com. Även om det bara är butikerna han tar över så gick butiken under namnet datorbutiken.com. Att påstå att att ägarna går miste om sitt livsverk och levebröd är totalt felaktig.

Klart att det var planerat. På detta sätt blir företaget helt skuldfritt och slipper ta nåt ansvar för sina gamla kunder.

Om nu skulderna var så väldigt marginella till slutkunderna och var bara skulder till banker och levrantöer, varför betalar dem inte tillbaka till sina gamla kunder som har betalat in i förskott men inte fått sina prylar? Låter lögn lång väg.

Permalänk

Niklas90 - Nämn ett enda felaktig påstående jag skulle ha framfört så skall jag bemöta detta!

Fakta: Jacob Mårtensson lämnade Shoppingsajterna redan i augusti i år, uppsagd som så många andra. Han lade nu det högsta budet på inventarierna vid konkursen i konkurrens med flera oberoende bud. Om Jacob Mårtensson väljer att starta upp igen har han ingen rätt att nyttja något av de gamla varumärkena framåt och får börja från ruta 1 igen.

Jacob Mårtensson är en entreprenör ut i fingerspetsarna som byggt upp JME från grunden till att som mest omfatta 6 butiker, hyfsat stor e-handel och sysselsatte som mest ca ett 80-tal anställda (detta sista är jag osäker på). Att i "blomstrande lågkonjunktur" våga starta om är starkt och kommer att kosta på. Även Jacob Mårtenssons "livsverk" JME Data föll i Shoppingsajternas konkurs, och Jacob har förlorat flera miljoner kronor som satts in i syfte att rädda det nu konkursdrabbade bolaget. Tror du Jacob tjänat på konkursen? Tänk en gång till i så fall! Han kanske får igen några kronor på inventarierna, men allt beaktat slutar resan tillsammans med Shoppingsajterna på ett kraftigt minus även för honom.

Vem som får betalt och i vilken ordning bestäms inte av Shoppingsajterna utan av lag, och enligt densamma har stat företräde, före bank och fordringsägare. Kunder kommer tyvärr långt ner på listan och anses vara oprioriterade fordringar som får betalt om det finns pengar över. Vad menar du skulle gjorts? Skulle Shoppingsajterna betalat tillbaka pengar till kunder på morgonen den 17/11 strax innan konkursanmälan lämnades in? En ädel tanke, men det skulle tyvärr renderat ett så kallat återtagande av dessa medel då Shoppingsajterna då skulle kunnat anklagas för att ha prioriterat vissa fordringar framför andra. Worst case scenario skulle då vara att kund som erhållit "sina" förskottsbetalda pengar i retur skulle få dem återkrävda av kronofogden. Sådan är svensk konkurslagstiftning, så heja sverige!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
[...! [/B]

Bra att du rätar ut frågetecknen. Verkar finnas en del vilsna själar som svingar hej vilt om sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHyperTrance
Tycker det är för jääävligt att dom gör så där!!
Först går dom på som vanligt och TAR folks pengar. Sen går dom helt plötsligt i konkurs och vipps har dom tjänat in en stor slant.

Och nu ÅTERUPPSTÅR dom!! Va i helvete! Och pengarna man betalade in.... BORTA! Jag betalade in över 15,000 för en ny dator. En vecka senare, går dom i konkurs. Jag har läst om personer som betalat in ännu mera.

Min pappa har pratat med en person hos Lunds Tingsrätt och tydligen har väldigt många föräldrar hört av sig med klagomål om att deras barn betalade in stora pengar. Och nu får vi ingenting. Konkursförvaltaren hade tydligen fått in över 1500 mail, från personer som vill få sina pengar tillbaka.

Och då undrar jag.. Om det nu var så jävla många som faktiskt betalde in i förskott och överhuvudtaget handlade hos Datorbutiken.com... Hur kunde det då gå så dåligt för dom?

Men det som stör mig mest... är att dom nu återuppstår! I mina ögon kan dom fan ruttan i helvetet! För det finns fan ingen av er som förstår vilket helvete det har varit för oss som betalat in pengar och sen får man fan inget tillbaka.

Och jag tror knappast att han som köpte upp datorbutiken, köpte det för någon stor summa pengar. Han var ju till och med en tidigare anställd? WTF!?

Kan bara hålla med, det är fördjävligt, sitter själv i samma båt och har förlorat MYCKET pengar.
Jag har nästan enbart handlat av datorbutiken sedan de startade, både till mig själv och andra, det blir säkert 10 kompletta datorer plus en massa småköp och uppgraderingar, DB har alltid hållit korta leveranstider och jag har varit väldigt nöjd med alla köp jag gjort där, därför fann jag ingen anledning att misstro dem den här gången heller.

Nu har jag har precis läst igenom alla kommentarer, men det jag stör mig mest på är att närmare hälften(utan att räkna) av alla inlägg går ut på att försöka förklara skillnaden mellan gamla och nya ägaren, och till viss del dumförklara de som förlorat pengar, som de kanske sparat länge till.
Är det bara 14-åriga nördar utan verklighetsanknytning som hänger här?

Permalänk
Avstängd

Datobutiken.com-Tack för ett snabbt svar. Hoppas att du kan hjlpa mig med lite frågetäcken?

Varför vill du hjälpa det"nya datorbutiken.com" att få en bra start om du inte får en plats i det "nya datorbutik.com"? Kan det vara så att du i själva verket är en person som tillhör det "nya datorbutiken.com"?

Vad jag kan se på IDG.se så har inte Jacob bestämt sig om han ska fortsätta med varunamnet JME Data. Rätta mig om jag har fel. Vad jag förstår så var JME Databutikerna en stor anledning till att Datorbutiken.com till slut gick i konkurs? Känns fel att samma grundare ska ta över JME Data med butiker på samma ställe som innan sammanslgningen med Datorbutiken.com. Vet att ni har lagen på er sida men tycker att det är väldigt fult gjort för att bli skuldfri och utan ansvar för gamla kunder. Har svårt att se att hans "livsverk är borta om han fortsätter med JME Data.

Varför sickade ni ut nyhetsbrev några timmar innan ni gick PÅ EGEN BEGÄRAN i konkurs? Vill ni en sista gång mjölk er kunder på pengar eller var det så att ni hade glömt att ni skulle ett par timmar senare till Lunds tingsrätt och på engen begäran gå i konkurs? Vet inte vilket av dem två som är värst. Varför hade ni Trygg-Ehandel kvar fram till en vecka innan konkurs? Ni måste ha veta om den ekonomiska läget?

Permalänk
Medlem

tycker inte det är någon bra idé att de köpte upp datorbutiken, varför inte starta nytt företag när de ända ska starta nytt. Jag kommer aldrig handla mer på datorbutiken, varumärket e svärtat för mig och kommer aldrig nånsin att bli rent igen.

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
PÅ EGEN BEGÄRAN i konkurs?

Eh... visserligen kan en borgenär också ansöka om att sätta ett företag i konkurs, har ingen aning om hur det funkar riktig. Ett företag går oftast på egen begäran i konkurs. Nyhetsbrevet damp ner i min inbox vid midnatt natten till måndag vilket innebär att det antagligen är ett automatiskt utskick, vad jag förstod av vad jag läst i nyheterna togs beslutet om konkurs av ledningen runt klockan 10 på förmiddagen. Vad jag förstått (rätta mig om jag har fel) så får man rent lagligt inte lov att planera en konkurs.

Hur skulle dom stoppa utskicket om beslutet om konkurs inte togs förren 10 timmar efter att mailet skickades ut, iofs... är det någon som önskar att dom hade en tidsmaskin så är det nog shoppingsajterna ab.

Visa signatur

Fråga inte mig... Jag bara besöker den här planeten.

Permalänk

Niklas90...

1. Två uppenbara orsaker till att jag hjälper till.. Dels av sentimentala skäl - jag ser gärna att varumärket lever vidare, och dels personliga - jag vill Niklas och de kommande anställda väl. Jag ser ingen anledning för egen del att inte stödja verksamheten. Sverige och resten av världen är i kris, har du missat det?

2. Vid sammanslagningen hade JME Data 6 butiker, vid konkursutbrottet endast 3. Jacob uttrycker i artikeln snarare viss tveksamhet kring framtida omfattning och varumärke än en tvärsäker satsning på samtliga 3. Jacob har endast köpt inventarierna och kvarvarande varulager, inte förbundit sig ta över några hyreskontrakt och äger varken varumärke eller domäner. Hans planer för framtiden får han i övrigt redogöra för själv - de är inte på något sätt relaterade till nya datorbutiken.com.

3. Nyhetsbrev skickas ut per automatik. Då ingen informerats i förväg och styrelsen inte haft som primär uppgift att administrera nämnda nyhetsbrev gick det ut enligt schema. Olyckligt, men definitivt inte något försök att fiska slantar fram på småtimmarna när ingen handlar ändå. Sajten stängdes innan ens hälften av breven nått sina mottagare. Ponera för diskussionens skull att detta ändå vore syftet, hemska tanke, då skulle ju pengarna vara tillgängliga på kontot först på tisdagen (bankdagen efter köp), dvs dagen efter banken fryst alla kontona. En ganska dålig plan i mitt tycke, och givetvis en konspirationsteori utan verklig grund.

4. Nej, Trygg e-handel togs faktiskt bort på egen begäran då vi inte kunde leverera som tänkt. Detta renderade en del klagomål, och Trygg e-handel bad oss hantera precis samma ärenden som redan mailats av kunder till oss med redogörelse till dem också. En helt meningslös uppgift då problemet med leveranserna var känt. Då togs beslutet att vi bättre lade vår energi på grundproblemet och att varken vi eller Trygg e-handel hade något att vinna på att hantera ärenden dubbelt.

Som jag förklarat så skulle ett större kreditutrymme i form av en bankgaranti flyttas från en tidigare stor leverantör till oss, men detta förhindrades av skäl jag nämnt i tidigare inlägg: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=878.... Med detta utrymme hade vi kommit i mål och fått ordning på leveranserna, men utan det var det i princip kört.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Datobutiken.com-Tack för ett snabbt svar. Hoppas att du kan hjlpa mig med lite frågetäcken?

Varför vill du hjälpa det"nya datorbutiken.com" att få en bra start om du inte får en plats i det "nya datorbutik.com"? Kan det vara så att du i själva verket är en person som tillhör det "nya datorbutiken.com"?

Vad jag kan se på IDG.se så har inte Jacob bestämt sig om han ska fortsätta med varunamnet JME Data. Rätta mig om jag har fel. Vad jag förstår så var JME Databutikerna en stor anledning till att Datorbutiken.com till slut gick i konkurs? Känns fel att samma grundare ska ta över JME Data med butiker på samma ställe som innan sammanslgningen med Datorbutiken.com. Vet att ni har lagen på er sida men tycker att det är väldigt fult gjort för att bli skuldfri och utan ansvar för gamla kunder. Har svårt att se att hans "livsverk är borta om han fortsätter med JME Data.

Varför sickade ni ut nyhetsbrev några timmar innan ni gick PÅ EGEN BEGÄRAN i konkurs? Vill ni en sista gång mjölk er kunder på pengar eller var det så att ni hade glömt att ni skulle ett par timmar senare till Lunds tingsrätt och på engen begäran gå i konkurs? Vet inte vilket av dem två som är värst. Varför hade ni Trygg-Ehandel kvar fram till en vecka innan konkurs? Ni måste ha veta om den ekonomiska läget?

edit, dbmannen var snabbare.

Om att i sista stund "mjölka folk på pengar", hur tänker du där? Ägarna blir av med just sitt ägande, om det i sista stund tagits ut pengar någonstans kommer det förhoppningsvis att bli ett fall för en åklagare.

Vad gäller JME så blev de väl köpta av datorbutiken men JME's gamla ägare kanske fick någon % av datorbutiken, ingen aning. Om JMEs förra ägare bjuder på gamla inventarier, kanske till och med indirekt med pengar från försäljningen är det väl i sig inget man kan klandra personen för. Han verkat ju inte ens haft med företaget och göra på ett tag.

Vilket fall som helst trist när sånt här händer, speciellt för före detta anställda och privatpersoner som förlorade ansenliga summor.

Permalänk
Medlem

så vad har vi lärt oss om allt det här? betala inte i förskott på dyrare produkter utan bara billigare produkter där du har råd att förlora pengarna.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

heande - "betala inte i förskott". Punkt!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

Datorbutiken.com

Så du vill att varumärket "Datorbutiken.com" ska leva vidare. Kan det vara så att du vill ta över domänen nästa gång Datorbutik.com byter ägare? Tror inte att Niklas äger domänen om ett år. Vet att Microstore köra med samma stil. Trodde att Datorbutiken var ett seriös företag innan konkursen men jag hade tyvärr fel.

Tycker att det är lite märkligt att man gör allt för att försvarar ett företag som har vänt en ryggen. Vill man bli den nya ägaren nästa gång det blir ägarbyte på domänen så förstår jag dig.

Har svårt att tänka mig att lite kredit mer hos en levrantör skulle lösa skulder på minst 15 miljoner i en lågkonentur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Har svårt att tänka mig att lite kredit mer hos en levrantör skulle lösa skulder på minst 15 miljoner i en lågkonentur.

Det stora problemet är inte att ha skulder, utan att kunna betala dem när det är dags. Med förmånligare krediter hade det kanske kunnat gå hela vägen.

Istället blev det väl så att revisorerna fick dra i nödbromsen veckan innan konkursen var ett faktum och herrarna (?) i bolagets styrelse fick ligga sömnlösa över helgen och se sina investeringar gå upp i rök om inte orderingången över helgen blivit mirakulöst hög så bolaget gick att rädd den vägen......

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
heande - "betala inte i förskott". Punkt!

så du menar att man aldrig ska betala med kort på internet? vi kommer ju knappast att gå tillbaka postorder tiden.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
så du menar att man aldrig ska betala med kort på internet? vi kommer ju knappast att gå tillbaka postorder tiden.

http://www.mastercard.com/se/

De som betalade med kreditkort har fått sina pengar tillbaka efter de reklamerat betalningen.

Visa signatur
Permalänk

Kanske dags att lagen ändras då, men tusan jag glömde att vi bor i sverige och lagar stiftas för att ge företag rätt inte oss medborgare.
Nej detta låter som en upprepning av Microstore och jag kommer tycka så tills jag blir motbevisad. En sak är säker, sänker ni inte fraktkostnaderna kommer detta "nya" företag antagligen gå samma väg som det "gamla".

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas90
Datorbutiken.com

Så du vill att varumärket "Datorbutiken.com" ska leva vidare. Kan det vara så att du vill ta över domänen nästa gång Datorbutik.com byter ägare? Tror inte att Niklas äger domänen om ett år. Vet att Microstore köra med samma stil. Trodde att Datorbutiken var ett seriös företag innan konkursen men jag hade tyvärr fel.

Tycker att det är lite märkligt att man gör allt för att försvarar ett företag som har vänt en ryggen. Vill man bli den nya ägaren nästa gång det blir ägarbyte på domänen så förstår jag dig.

Har svårt att tänka mig att lite kredit mer hos en levrantör skulle lösa skulder på minst 15 miljoner i en lågkonentur.

Varför ifrågasätter du ens honom när han kommer med fakta? Eller vet du inte vad ordet betyder? Du är tamejfan den mest negativa människa jag har stött på. Sluta skriva i tråden, du tillför absolut ingenting i alla fall.