Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Okej. Men blizzard skulle inte göra nåt sånt.

Nej, självklart inte.

Hur som helst hoppas jag att Blizzard har kommit en bra bit i utvecklingen av D3. Det har ju redan gått 7 år sen D2, så man kan ju fundera på hur många fans av det första Diablo-spelet, som fortfarande är intresserad av en uppföljare. Speciellt om det dröjer ytterligare 3, 4 år. Diablo kom väl 96?

Permalänk
Medlem

En fågel har viskat i mitt öra att Diablo3 ska tillkännages på spelmässan i Leipzig den 23-26 augusti.

Blizzard sa redan under Blizzcon att dom hade ett tredje utvecklingsteam på ett för tillfället hemligt projekt.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Vore oehört kul om det stämmer Yorii, har ju väntat flera år nu

Permalänk
Medlem

Ja det ska verkligen bli intressant.
Men jag vill se ett Diablo med mörk och dyster stämning som i 1'an... inte bara en massa slakta som i 2'an...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Okej. Men blizzard skulle inte göra nåt sånt.

Tro det eller ej, men Blizzard gör det också huvudsakligen för att tjäna pengar. Sedan att de älskar att göra vad dom är bra på, samt har gehör för community är en annan femma.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Off-topic news for once.

Diablo3 might be announced to the Games Convention in Leipzig (August 23-26). Why? Read below

You all remember how the website www.worldofwarcraft.com/wrath went to Error 403 Forbidden 3-5 days before annoucement, the diablo3.eu (this url belongs to Blizzard Entertainment) is doing the same thing now, it used to just go to blizzard.com but now its pointing to Error 403 Forbidden (same as Wotlk page before BlizzCon).

We now have to wait for Games Convention to get a confirmation from Blizzard present at this gaming event (Hall 2 booth E12).

Like we did for BlizzCon, we will cover this event and publish all new infos about WoW (expansion, future patches).

http://boards.worldofraids.com/topic-6592-1.html

Lite rykten sådär, men man vet ju aldrig

MVH

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Off-topic news for once.

Diablo3 might be announced to the Games Convention in Leipzig (August 23-26). Why? Read below

You all remember how the website www.worldofwarcraft.com/wrath went to Error 403 Forbidden 3-5 days before annoucement, the diablo3.eu (this url belongs to Blizzard Entertainment) is doing the same thing now, it used to just go to blizzard.com but now its pointing to Error 403 Forbidden (same as Wotlk page before BlizzCon).

We now have to wait for Games Convention to get a confirmation from Blizzard present at this gaming event (Hall 2 booth E12).

Like we did for BlizzCon, we will cover this event and publish all new infos about WoW (expansion, future patches).

http://boards.worldofraids.com/topic-6592-1.html

Lite rykten sådär, men man vet ju aldrig

MVH

Även om det bara är rykten så sprider det sig en svag känsla av glädje i kroppen ändå. Gillar att läsa sånt.

Angående hur storyn skulle utvecklas: Antingen så går de tillbaka och det utspelar sig innan allt, alternativt att de spinner vidare på citatet nedanstående.

Citat:

saxat ur wikipidia för en tid sedan, vars innehåll har blivit redigerat nu
Om stenen förstörs så kan det fruktansvärda konsekvenser, men om den tillåts vara kvar så kommer ondskan att erövra världen. Under en sista legendarisk ritual förstörs världsstenen, och slås i bitar. Vilka konsekvenser det fick, får man inte reda på. Spelet slutar så.

Eller så hittar det på nånting annat... men jag ser det som ett riktigt bra kryphål. Diablo är nog den enda serie som faktiskt fångat mitt intresse till att följa storyn, hittills. Jag led med Marius.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Det kommer ett diablo 3 från blizzards sida, det ska man inte tveka en sekund på! Men frågan är bara när... De hade ju ett gäng på lika många som arbetar på SC 2 (40 pers) som de kallade "Team 3", som man hoppades kunna vara Diablo 3... Om ni ser likheten mellan Team 3 och Diablo 3...

Men icke då.. vi får väll vänta och se, men inte en tvekan om att jag köper det när det kommer!

//Kreew

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kreew
Det kommer ett diablo 3 från blizzards sida, det ska man inte tveka en sekund på! Men frågan är bara när... De hade ju ett gäng på lika många som arbetar på SC 2 (40 pers) som de kallade "Team 3", som man hoppades kunna vara Diablo 3... Om ni ser likheten mellan Team 3 och Diablo 3...

Men icke då.. vi får väll vänta och se, men inte en tvekan om att jag köper det när det kommer!

//Kreew

Team 3 = Diablo 3 känns lite väl optimistiskt, bara så där.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

men att dom har tre team har dom sagt själva, ett team på wow-expansionen, ett team på SC2 och ett tredje på "hemligt projekt"

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Team 3 = Diablo 3 känns lite väl optimistiskt, bara så där.

Oj, glömde säga att team 3 inte gör diablo 3, isf. skulle de nämnt det på blizzcon.

Källa: www.diablo3.com

Permalänk
Medlem

Har dom inte sagt nånstans att deras team som inte jobbar med sc2 eller wow skulle jobba med nåt helt nytt?
Tolkade det lite som att det kanske är en helt ny spelvärld o kanske inte Diablo 3. Får hoppas för er som diggar diablo att det är trean dom gör.
Är det bara jag som läst det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Off-topic news for once.

Diablo3 might be announced to the Games Convention in Leipzig (August 23-26). Why? Read below

You all remember how the website www.worldofwarcraft.com/wrath went to Error 403 Forbidden 3-5 days before annoucement, the diablo3.eu (this url belongs to Blizzard Entertainment) is doing the same thing now, it used to just go to blizzard.com but now its pointing to Error 403 Forbidden (same as Wotlk page before BlizzCon).

We now have to wait for Games Convention to get a confirmation from Blizzard present at this gaming event (Hall 2 booth E12).

Like we did for BlizzCon, we will cover this event and publish all new infos about WoW (expansion, future patches).

http://boards.worldofraids.com/topic-6592-1.html

Lite rykten sådär, men man vet ju aldrig

MVH

Samma sak med www.diablo4.eu , www.starcraft3.eu , www.worldofwarcraft2.eu och www.warcraft4.eu , tror folk att dom spelen också kommer komma nu? Ganska dum teori imo

Permalänk
Medlem

http://www.blizzard.com/diablo3/ <-- provade för skojs skulle, med firefox så får jag att jag ska ladda ner en fil med lite random bokstäver... :/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
http://www.blizzard.com/diablo3/ <-- provade för skojs skulle, med firefox så får jag att jag ska ladda ner en fil med lite random bokstäver... :/

HAHA det där var verkligen skumt.

När jag testade så ville den att jag skulle ladda ner en fil.. I den var grunden på "Page not found"-sidan.

Permalänk
Avstängd

Men vad ska d3 handla om?. Dom pajjade ju stenen som gjorde all onska osv i 2'an. Ska diablo överleva igen?

Permalänk
Medlem

Jaha, 23:e aug har ju varit. Nån som hört nåt?

Permalänk
Medlem

dom pajjade väll aldrig diablo's soulstone ?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Men vad ska d3 handla om?. Dom pajjade ju stenen som gjorde all onska osv i 2'an. Ska diablo överleva igen?

Låt dina ögon göra någon nytta också.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

De kan bygga vidare på handlingen hur mycket de vill..

jag ser gärna att det ligger vidare på D sättet som spelet gjort, själv tycker jag att D1 är mer utmanande än D2.
sålänge det inte blir något ihopaklet med WOW liknande saker o gubbar.

Det hade nästan bara räkt med en expanion på 3-4 världar och lite mer hottad grafik bara så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Vet inte om någon skrivit det här men på blizzards officiella sida söker dom just nu efter en "Lead 3D Environment Artist", gamla nyheter kanske

Hot Job – Lead 3D Environment Artist
Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II, is looking for a lead 3D environment artist skilled at creating models and texture maps for both architectural and natural environments. The ideal candidate has experience modeling and texturing assets for a diverse visual range of environments, check out the job posting.
Take a look at the job posting here.

Diablo3 någon? :>

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Vet inte om någon skrivit det här men på blizzards officiella sida söker dom just nu efter en "Lead 3D Environment Artist", gamla nyheter kanske

Hot Job – Lead 3D Environment Artist
Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II, is looking for a lead 3D environment artist skilled at creating models and texture maps for both architectural and natural environments. The ideal candidate has experience modeling and texturing assets for a diverse visual range of environments, check out the job posting.
Take a look at the job posting here.

Diablo3 någon? :>

Det där verkar som det tydligaste tecknet hittills. Just delen med "Blizzard Entertainment, the developer of Diablo and Diablo II". När de söker någon och lägger in Diablo-serien som referens bådar väldans gott faktiskt, så något åt det hållet kommer det så småningom bli.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

mja det kom ju iaf inget 23 - 26:e aug ^^

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

mycket hemligheter bakom detta

Dock så tror jag alldrig att jag kommer sätta mig in i det till 100 utan bara plöja igenom och veta lite smått om allting. att få de bästa vapnen osv kommer nog var det jobbigaste med alla hemliga kombos

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag är besviken på Blizzard att de ännu inte har annonserat ut Diablo 3. Hoppas att de åtminstone arbetar på det.

Permalänk
Medlem

Hoppas Blizzard spelar Hellgate London, och sedan känner sig sporrade för att utveckla Diablo 3 för att visa vart skåpet ska stå.

Permalänk
Medlem

Jo, man blir lite besviken. Allt är ju faktiskt bara rykten. Kan hända att de inte alls jobbar på det, eller ens tänker göra det. Fast då tycker man att de borde sagt det. Som nämnts ovan var väl jobbannonsen det tydligaste "beviset" men det tyder även på att det inte är klart på länge isf.

Skulle vara riktigt nice om det kom ett D3 och det verkligen blev så bra som det skulle kunna bli. Men blir säkert nåt halvskit med månadskostnad om det kommer

Permalänk
Medlem

Det är bara and vänta och se vad som händer

Permalänk
Medlem

go trådlyft...
Men man hoppas att blizzard knåpar på det för dom tidigare spelen var grymma

Permalänk
Medlem

Det kommer komma ett D3, frågan är bara när. För om det nu emot förmodan inte skulle komma så förlorar Blizzard en enorm storsäljare. Tänk på alla fans till spelet. D3 är en guldgruva som bara ligger å väntar att få släppas lös. Å Blizzard har la inte sviket oss än? SC2 kom ju.