Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Åhh tyst med dig Dibbqwaz. Får just lust att börja på D2 nu igen, det finns ju verkligen inget spel som kommer nära. Som du påpeka.

Permalänk

Eftersom säkert 75% av Diablo 2's fanskara är 13-15 år gamla småknattar som inte ens fått fjunmustasch är ni ju körda så fort Diablo 3 får multiplayer ö.h.t. För er skull hoppas jag att man får välja vem man vill spela med.

Permalänk
Medlem

75% 13-15 åringar, en tjej (vinkar hej hej) och resten inbitna spelare med onda ögon och uttryck som moo, moo efter att ha spelat för mycket i cow-level. D2 är fantastiskt. Kommer därför inte spela D3.

Hälsar föresten mig själv välkommen tillbaka till forumet efter tre års frånvaro. Tack tack...

Visa signatur

Jag behöver inte inledas i frestelsen, jag kan gå själv....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nennie
75% 13-15 åringar, en tjej (vinkar hej hej) och resten inbitna spelare med onda ögon och uttryck som moo, moo efter att ha spelat för mycket i cow-level. D2 är fantastiskt. Kommer därför inte spela D3.

Hälsar föresten mig själv välkommen tillbaka till forumet efter tre års frånvaro. Tack tack...

Vassego

Sen...75% tretton- till femtonåringar?
Har inte jag märkt
Jag spelar iofs inte online så ofta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nennie
75% 13-15 åringar, en tjej (vinkar hej hej) och resten inbitna spelare med onda ögon och uttryck som moo, moo efter att ha spelat för mycket i cow-level. D2 är fantastiskt. Kommer därför inte spela D3.

Hälsar föresten mig själv välkommen tillbaka till forumet efter tre års frånvaro. Tack tack...

Tror inte din uppskattning är så korrekt men välkommen tillbaka [:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Eftersom säkert 75% av Diablo 2's fanskara är 13-15 år gamla småknattar som inte ens fått fjunmustasch är ni ju körda så fort Diablo 3 får multiplayer ö.h.t. För er skull hoppas jag att man får välja vem man vill spela med.

Nu var det ett tag sen jag själv spelade D2, men så illa tror jag inte det är? De flesta "knattarna" håller sig väl till WoW och CS?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
De flesta "knattarna" håller sig väl till WoW och CS?

Jao...det tror jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Eftersom säkert 75% av Diablo 2's fanskara är 13-15 år gamla småknattar som inte ens fått fjunmustasch är ni ju körda så fort Diablo 3 får multiplayer ö.h.t. För er skull hoppas jag att man får välja vem man vill spela med.

Tror många med mig som spelar/spelade Diablo II spelade orginalspelet Diablo vilket kom ut i december 1996. Hur som helst tror jag inte fanskaran i medeltal är så låg som du tror. Jag själv är 40 bast och hade många kompisar som spelade Diablo och Diablo II.

Visa signatur

Q6600 @ 2,4 ghz | Gigabyte X38-DQ6 | Gigabyte ATI RADEON™ HD 3870 | 8 gb Corsair PC6400 800mhz | Antec Sonata III 500 | Vista 64 | Samsung DVD 20X SH-S203P |Samsung HD500 Spinpoint | Samsung 245b |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roboth
Tror många med mig som spelar/spelade Diablo II spelade orginalspelet Diablo vilket kom ut i december 1996. Hur som helst tror jag inte fanskaran i medeltal är så låg som du tror. Jag själv är 40 bast och hade många kompisar som spelade Diablo och Diablo II.

Jag är nog benägen att hålla med där. De flesta jag känner som spelar D2 köpte det på release dagen. (inklusive jag själv) Och det var ju för snart 8 år sen.

Att folk som var 5-7 år när spelet släpptes är de stora fansen idag är ju tveksamt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Diablo var det första PC spelet jag köpte jag var nog runt 11-12 år gammal då. Jag hade sett en mängd recensioner i olika tidningar och tyckte att det såg sinnesjukt snyggt ut. Jag hade provat demot och spelat det om och om igen och överallt där spelet diskuterades samt i recensionerna fanns ordet beroendeframkallande nämnt. När jag fick tag i spelet blev jag inte det minsta besviken och det var nog mitt livs spelupplevelse, creepy som fan tyckte jag att det var men jag kunde samtidigt inte få nog av spelet.

Permalänk

Har också v1.00 CD av spelet (d2 alltså).

Hoppas verkligen på ett d3.

Permalänk
Medlem

blizzard jobbar antagligen redan på papper med diablo 3 men det har inte läckt ut något info om det (och det är blizzard bra på att hemlig hålla info) world of warcraft fanns på papper i 3-4 år innan de påbörjade programmera det på datorn. Och till skillnad från EA så släpper Blizzard _BRA_ och _MYCKET_ färdiga produkter innan de säljer de ute i butiker.

Permalänk
Medlem

Jag sätter fortfarande mina kulor på att D3 kommer _tidigast_ 2010, men mer troligt 2011-2012. Det var vad vi kom fram till precis innan d2 skulle släppas och vi räknade på allt som skulle göras emellan.

Som det ser ut nu är det Star Craft 2 och Wrath of the litch king. Efter det satsar jag på SC2 expansion och en kanske två till WoW expansions, först efter det tror jag D3 kommer på tapeten. Skall bli riktigt kul när det väl kommer med tanke på hur många år jag spelade D2!

Permalänk
Inaktiv

2015 säger jag

Permalänk

Diablo the movie

Alltså jag tror att det kan komma tidigare än ni tror eftersom de redan håller på med en biofilm i diablo universumet. Legendary Pictures som håller på med World of Warcraft filmen hade en stund Diablo med i sin lista över pågående projekt. Efter att det uppmärksammades tog de bort namnet men det ger ju ändå en rätt tydlig signal att de placerade det bland sina pågående projekt.

Permalänk

ja tror diablo 3 kommer ha en del fysik alá Crysis i sig med stora spells kommer man kunna förstöra väggar daiblo eller vem det nu är kommer vara en maffig 3D monster näe tror att D3 inte kommer likna föregångarna alltför mycket.

men det är mina tankar inget jag läst utan vad jag tror

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ja tror diablo 3 kommer ha en del fysik alá Crysis i sig med stora spells kommer man kunna förstöra väggar daiblo eller vem det nu är kommer vara en maffig 3D monster näe tror att D3 inte kommer likna föregångarna alltför mycket.

men det är mina tankar inget jag läst utan vad jag tror

ja det måste ju stämma. Man kan ju inte bjuda på samma tårta 3 ggr på raken. Konceptet i D3 kommer nog ändras drastiskt.

Och sen "Irreducible" så förstår jag inte riktigt överhuvudtaget vad film tillverkning har med spelutveckling att göra. Visst görs det filmer ständigt med ideer tagna från spel men det är ju knappast att dem påverkar spelindustrin, det är ju snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
ja det måste ju stämma. Man kan ju inte bjuda på samma tårta 3 ggr på raken. Konceptet i D3 kommer nog ändras drastiskt.

Och sen "Irreducible" så förstår jag inte riktigt överhuvudtaget vad film tillverkning har med spelutveckling att göra. Visst görs det filmer ständigt med ideer tagna från spel men det är ju knappast att dem påverkar spelindustrin, det är ju snarare tvärtom.

Jag är inte benägen att hålla med. De är nog inte så dumma att de försöker göra en fps av Diablo-serien.

Visa signatur

Q6600 @ 2,4 ghz | Gigabyte X38-DQ6 | Gigabyte ATI RADEON™ HD 3870 | 8 gb Corsair PC6400 800mhz | Antec Sonata III 500 | Vista 64 | Samsung DVD 20X SH-S203P |Samsung HD500 Spinpoint | Samsung 245b |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roboth
De är nog inte så dumma att de försöker göra en fps av Diablo-serien.

Vem har sagt det???

Permalänk

Om filmen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
ja det måste ju stämma. Man kan ju inte bjuda på samma tårta 3 ggr på raken. Konceptet i D3 kommer nog ändras drastiskt.

Och sen "Irreducible" så förstår jag inte riktigt överhuvudtaget vad film tillverkning har med spelutveckling att göra. Visst görs det filmer ständigt med ideer tagna från spel men det är ju knappast att dem påverkar spelindustrin, det är ju snarare tvärtom.

Njae Blizzard funkar inte som andra spelföretag, de säljer inte bara filmrättigheterna till någon tredje part (typ Uwe Boll) de arbetar kollaborativt med Legendary Pictures för att utveckla World of Warcraft filmen. Kanske främst genom Metzen som skriver manuset. Jag tror inte att de skulle göra en diablo film om de inte hade ett nytt Diablo spel (kanske med world of prefixet) jäsande i ugnen.

Permalänk

Skillnaderna mellan D1 och D2 var stora men inte gigantiska precis som skillnaderna mellan SC1 och SC2 är stora men inte gigantiska.

Att förvänta sig att D3 kommer vara något annat än ett klicka rpg med top down view tror jag är att hoppas för mycket.

Eller ska det bli "Diablo 3D!"? RTS med 200 modeller på skärmen samtidigt!
Diablo 3 i oblivion vy där man kan välja mellan att se över axeln och att vara i första person.

Kanske ett "The Diablo", en karaktär som man kan utveckla liknande the witcher?

Vilket spel skulle slå mest? Varför gjorde de inte om SC2 mer än de gjort?

Fast vem vet. Vi kanske får ett hopkok av WC3/WoW/D2 som blir något polygoniserat, glada färger diablo i 3D med vy över axeln och klicka tills du spyr styrning.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Har redan gjort en officiell Diablo 3 tråd innan denna tråd gjordes.
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=68647...
Men nåja, ni kan väl fortsätta i denna.

Permalänk
Medlem

Okej, sökte innan efter en sån tråd men hittade ingen då. ^^

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Eftersom säkert 75% av Diablo 2's fanskara är 13-15 år gamla småknattar som inte ens fått fjunmustasch är ni ju körda så fort Diablo 3 får multiplayer ö.h.t. För er skull hoppas jag att man får välja vem man vill spela med.

Jag är 13 och jag rakar mig 3-4 gånger i månaden... Hrmhrmhrm, back to topic då. Jag skulle nog vilja säga att det spel som är minst populärt bland 13-15 åringar är Diablo 2, av dom stora spelen då alltså. Precis som Arctic Eagle sa så håller sig ''knattarna''(det är jag:D) mest till WoW och CS. Jag själv som är en seriös Diablo 2 spelare har aldrig träffat någon annan Diablo 2 spelare i min ålder IRL.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roboth
Tror många med mig som spelar/spelade Diablo II spelade orginalspelet Diablo vilket kom ut i december 1996. Hur som helst tror jag inte fanskaran i medeltal är så låg som du tror. Jag själv är 40 bast och hade många kompisar som spelade Diablo och Diablo II.

Vet inte om jag kan hålla med dig där. Dom flesta Diablo 2 spelare jag träffat(online då för det mesta) har aldrig spelat Diablo 1, eller så har dom spelat en massa Diablo 2 först och sen tyckt att grafiken i Diablo 1 är för dålig(dom vet inte vad dom går miste om!). När jag var 6-10 år så spelade jag endast Diablo 1, sedan så köpte min äldsta bror Diablo 2 och då började jag med det.

Permalänk
Medlem

Jag lirade Diablo för första gången på ett internetcafe efter stängning för vi kännde ägarna hehe

fyfan vad magiskt det va att sitta där med polarna å drick cola hela natten typ.. och flera kvällar/nätter efter det,, hade inte internet hemma då =( men spelade i Lan en hel del...

Sen när D2 kom så hade man ju internet !! fyfan vad inbiten man blev direkt på det spelat asså.. spelade i ca 4 år till wow kom.. men då tyckte man det var lika bra att sluta för alla scammers och bottar som hade det bästa,, det var nästan helt förstört att spela online ,,, och det var ju inte så kul med ladder reset eftersom man var tvungen att börja på en ny..

brukar slänga igång det ibland för att äga lite med min Amazon hehe Nostalgi på högsta nivå...

Kommer bara att börja lira D3 om det blir snyggt och mäktigt,, och gärna så det är gratis.. men då kanske det blir massa bottar och scammers där med =(

BTW blizzard har inte gjort nån fet razzia på länge i wow =P man ser ju bottar där hela tiden... man betalar ju för böveln för att dom ska rensa bort sånna..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR

BTW blizzard har inte gjort nån fet razzia på länge i wow =P man ser ju bottar där hela tiden... man betalar ju för böveln för att dom ska rensa bort sånna..

Vart hittar du dom botarna? kanske är olika beroende på vilken server man är på.
Bots i wow e inget stort problem, prata med nån som spelar lineage2 så får du höra om om bot-tåg som skyddas av vakter som gankar alla som kommer i närheten.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Vart hittar du dom botarna? kanske är olika beroende på vilken server man är på.
Bots i wow e inget stort problem, prata med nån som spelar lineage2 så får du höra om om bot-tåg som skyddas av vakter som gankar alla som kommer i närheten.

Kört Alterac Valley nån gång på natten?

OT; Instämmer med andra, DIII är bara en tidsfråga. Så länge Blizzard inte har gått ut med något officiellt så kan vi bara spekulera om när.. Och Blizzard är ju inte direkt kända för att hypa upp sina spel fyra-fem år innan release som vissa andra studios.

Permalänk

D3 och månadskostnad känns som två likadana ord just nu.
Kanske dom tillochmed kräver pengar av dom som spelar SC2 på multi sen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chij

OT; Instämmer med andra, DIII är bara en tidsfråga. Så länge Blizzard inte har gått ut med något officiellt så kan vi bara spekulera om när.. Och Blizzard är ju inte direkt kända för att hypa upp sina spel fyra-fem år innan release som vissa andra studios. [/B]

hehe, Sant. Men Blizzard behöver bara säga "Vi funderar på D3" och visa en bild så kommer nästan hela jorden vrida sig och rykten sprids och en hype är igång utan att dom gjorde mer än att säga buh XD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
hehe, Sant. Men Blizzard behöver bara säga "Vi funderar på D3" och visa en bild så kommer nästan hela jorden vrida sig och rykten sprids och en hype är igång utan att dom gjorde mer än att säga buh XD

Alldeles för sant, om jag ska vara helt ärlig hinner dom nog bara med Bu...

Det finns ju för fan www.diablo3.com -forum med nyheter utan att blizzard släppt en fis i konferensrummet som lät som ett D. Den här tråden finns också så att optimister kan komma hit och skriva om hur dom hoppas spelet ska bli

Själv tror jag att blizzard håller sig till de gamla konceptet men med diverse tweaks och utökningar. Och defenitivt 3D, titan quest lyckades ju ( som förövrigt var ett ganska bra spel eftersom det var exakt som diablo).

Visa signatur

"Jag kastade en cykel på fet-ingvar" -Tobbe