Passande CMS för restaurangbranschen?

Permalänk
Medlem

Passande CMS för restaurangbranschen?

Hejsan.

Jag är i farten med att bygga en sida där restaurang-ägare och krögare kan skapa en användare för sin restaurang och lägga upp meny, öppettider, vägbeskrivning och dylikt. Förhoppningen är att sidan ska bli som en "matguide" för svenska folket.

Jag hade tänkt mig att få ner kostnaderna genom att använda ett färdigt CMS, funktionerna jag efterfrågar är...

Krögare/Restaurang-ägare ska kunna registrera och skapa sig en användare.
Ha tillgång till en "egen sida" (aka krypin?) där dom kan lägga upp meny och info om restaurangen.....

Något som vet ett CMS som hade kunnat passa?, eller är det koda från grunden som gäller?.

Peace!

Permalänk
Medlem

Olika exempel i asp.net kan du hitta här:

http://www.asp.net/downloads/starter-kits/

Mitt generella tips är som följer: För att sidan skall bli bra med många inlagda restauranger och mycket information krävs det att dina "administratörer" enkelt kan lägga in informationen. Och eftersom du riktar dig till en målgrupp med mycket varierande datakunskaper kan det kanske vara svårt att hitta ett färdigt system som passar tillräckligt bra samtidigt som det är tillräckligt enkelt för folk att förstå och jobba med.

Sätt dig ner och fundera på mer exakt vilken funktionalitet som skall finnas i första versionen och som kan tänkas att finnas i kommande versioner. Titta på nuvarande sidor med liknande innehåll (restaurangguiden, kvartersmenyn etc).

Sedan är det dags att fundera på om det redan finns en lösning som passar någorlunda.

Lycka till.