Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacmyc:

Har suttit och väntat på hemleverans från UPS hela dagen. Plötsligt damp det ner ett SMS att jag inte var hemma, att jag kan hämta paketet på uthämtningsställe en mil bort.. Blev riktigt irriterad! Ringde UPS och klagade. Jag tyckte det lät som att hon var ganska van att få höra just sådana klagomål.. Hon erbjöd att köra ut på måndag (fredag idag) men jag sa att jag måste ha paketet innan dess. Vem ska ersätta mig för min tid + bränsle att själv hämta det?.. Inte UPS iaf.

Provade söka lite på "UPS inte hemma", och hittade bl.a. denna tråden samt https://se.trustpilot.com/review/www.ups.se .
Det verkar som att UPS satt detta i system. Själv bor jag lite lantligt, man kanska har större risk att råka ut för detta bedrägeri om man man inte bor "på vägen" för chauffören..

Hur som helst, nöjer mig inte, kommer klaga hos Amazon också (dom jag har handlat ifrån). Det är ju faktiskt dom som köper tjänsten av UPS när man har Prime hos dom, så de borde vara intresserade av att få sån info.

Ska tillägga att jag nämnde hos UPS ombudet idag när jag hämtade försändelsen att det är svinigt att dom ljuger om att man inte är hemma, och killen som jobbade där garvade och sa "Jaa.. du är inte den första. Det hör jag hela tiden.."

Permalänk
Skrivet av pacmyc:

Ska tillägga att jag nämnde hos UPS ombudet idag när jag hämtade försändelsen att det är svinigt att dom ljuger om att man inte är hemma, och killen som jobbade där garvade och sa "Jaa.. du är inte den första. Det hör jag hela tiden.."

Exakt samma sak hände mig i veckan, beställde reservdelar till mitt headset. Dessutom var jag hemma hela dagen och får ett sms om att det har knackat och ringt på dörren men ingen öppnade så de kunde inte leverera...
Ringde dom direkt och krävde ny leverans - Skulle tydligen ta en extra vecka

Skit UPS.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Inaktiv

UPS slår till igen med sin inkompetens. Mitt paket har ankommit till samma terminal 3 gånger på rad nu, fastnat i en endless loop kanske?

Irriterad på butiken, där man inte fick välja. Först när man fick info om paketet skickats fick man info om med vem. Hade jag vetat att det var UPS hade jag aldrig aldrig beställt.

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än instämma med alla här, UPS har aldrig lyckats leverera till mig. Som många andra så har det gått så långt att jag inte beställer varor om UPS är det enda valbara leveransalternativet.

Senaste nu var en ersättningsprodukt från Logitech, så jag fick inte välja leveransalternativ, där jag ändrade till leverans till Access Point så fort som spårningslänken kom. Detta då det aldrig hänt att de lyckats leverera hem, utan man får de vanliga "personen ej på plats"-meddelandena trots att jag varit hemma hela dagarna. Trots att jag ändrat till leverans till access point direkt så "försöker" de ändå leverera hem till mig vid två tillfällen när jag är hemma, de "lyckas" ju såklart inte men därefter så slutar uppdateringarna. Veckan efter så ringer jag deras support och frågar vart paketet tagit vägen, supportpersonen är väldigt förvirrad över att de försökt leverera trots min ändring och lägger något typ av prioriterat ärende som innebär att de ska ringa upp mig inom en timme. (yeah right..)

En vecka senare ringer jag dem igen och frågar samma sak, varpå de påstår att paketet är på väg till mig. Efter lite frågor från min sida till följd av det svaret så erkänner de att de slarvat bort paketet och säger då att det är mitt ansvar att ta kontakt med logitech för att logitech i sin tur ska starta ett ärende hos dem som kan ta "upp till 8 dagar" innan det slutförts. Att nå Logitechs kundsupport har dock visat sig helt omöjligt (konstigt med tanke på att felanmälan gick på en gång) så nu sitter jag här, utan leverans, UPS tar inget ansvar alls och vägrar själva kontakta Logitech samt att jag inte lyckats få kontakt med logitech på två dagar av konstanta försök..

Har varit med om att andra leveransbolag (se Budbee, Airmee, Posten etc.) tappat bort mina paket, men då har de alltid själva kontaktat återförsäljaren och så har jag fått en ny produkt skickad (eller pengarna tillbaka) inom loppet av en dag.

Permalänk
Medlem

Åh herregud, trodde inte UPS kunde bli uslare men nu har de lyckats skicka mitt paket till en gammal adress. Ingenstans i beställningen finns någon referens till den adressen. Inte ens i min profil hos dom har jag den gamla adressen, hur fan lyckas dom klanta sig hela tiden?

Permalänk
Medlem

Beställde från Stadium i förra veckan och det skulle skickas direkt från Nike från landet DE och kom fram i Fredags och skulle köras ut så jag bor i Gävle. Men då kördes det ut men i Järfälla i Sthlm. Men jag bor i Gävle. Så paketet hamnade på en terminal och ny leverans Måndag efter helgen. Detta är hemleverans som det gäller. Inget händer under dagen så jag ringer vid 16 och frågar vad som händer och då har som lämnat försändelsen på ett utlämningsställe längre bort istället för att köra ut det som det skall göra. Vilken soppa.

Permalänk
Medlem

Sist jag fick paket med UPS så ringde UPS föraren och frågade om jag var hemma när han skulle leverera mitt paket, det var jag inte då jag inte hade räknat med att paketet skulle levereras den dagen då UPS beräknade dag var dagen efter men då frågade jag om han kunde lämna av paketet hos UPS ombudet som ligger ca 500m från där jag bor vilket han sa att han kunde göra. Inga problem alls med UPS sist. Det är bra med lite positiva inlägg i denna tråd också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har också enbart positiva erfarenheter av dom. Har ett konto hos dom där jag omdirigerar mina paket till att hämtas ut av mig istället för hemleverans. Har också skrivit lappar på dörren att dom gärna får (ingett krav så klart) leverera till min arbetsplats istället, hittills på 2 olika ställen. Fungerat galant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har också enbart positiva erfarenheter av dom. Har ett konto hos dom där jag omdirigerar mina paket till att hämtas ut av mig istället för hemleverans. Har också skrivit lappar på dörren att dom gärna får (ingett krav så klart) leverera till min arbetsplats istället, hittills på 2 olika ställen. Fungerat galant.

Mitt konto hos UPS hade hängt sig och kunde inte återställas alls, så fick vänta tills konto upphörde att finnas (vilket det gör om man inte loggar in på 9 månader ungefär) vilket var igår 12 juni. Har dock ej skapat konto än igen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Mitt konto hos UPS hade hängt sig och kunde inte återställas alls, så fick vänta tills konto upphörde att finnas (vilket det gör om man inte loggar in på 9 månader ungefär) vilket var igår 12 juni. Har dock ej skapat konto än igen

Hmm ok, har inte råkat ut för det problemet. Vet att jag använt det med mer än 1 års mellanrum utan problem.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Har också enbart positiva erfarenheter av dom. Har ett konto hos dom där jag omdirigerar mina paket till att hämtas ut av mig istället för hemleverans. Har också skrivit lappar på dörren att dom gärna får (ingett krav så klart) leverera till min arbetsplats istället, hittills på 2 olika ställen. Fungerat galant.

Ja det fungerar säkert jättebra för er som inte har 30 mil till närmaste lager och en fast arbetsplats.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Ja det fungerar säkert jättebra för er som inte har 30 mil till närmaste lager och en fast arbetsplats.

I mitt fall så var det en fråga om 1 mil drygt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med UPS förra veckan. Jag fick ett sms från de att mitt paket fanns att hämta upp efter kl 17. Jag kom 17.20 för att mötas av någon som satt i receptionen och säger att det är stängt, säger att jag ska komma förbi imorgon. Jag menar…sitter han i receptionen kan han väl gå och hämta mitt paket???

Det här gjorde mig sjukt frustrerad då jag fick åka en bra bit.
Jag tror inte ett automatiserat sms kan skriva fel klockslag.
Riktigt usel service. Kundservicen i telefon var dock trevliga och tillmötesgående.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Hur vanligt är det här när det kommer till ups?

Jag beställde ett paket med ups för första gången för några veckor sen, de tappade bort paketet och kunde inte hitta det. Nu beställde jag samma paket igen på nytt och de tappade bort paketet igen när det ska lämna från Jönköping. Jag har aldrig varit med om att paket försvinner med någon annan transportör och nu 2/2 gånger med ups

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem

Vilket skojar bolag detta är?!

Väntar ett paket. I torsdag lämnade jag huset på ett ärende och mötte då UPS bilen. Väl hemma fick jag en lapp att de missat mig. Jag har alltså inte fått något som helst meddelande när de ska komma överhuvudtaget. Idag var jag hemma hela dagen. Absolut ingen har ringt på och idag fick jag SMS att jag inte var hemma och ska ringa kundtjänst. Satt och letade på hemsidan men verkar omöjligt att boka en tid där? På lappen jag fick första gången finns en qr kod. Jag skannande den nu och man tas till spårningssidan med. Ifyllt id. Givetvis fungerar inte detta heller, paketet finns inte. Mitt konto jag haft verkar inte heller fungera längre, har uppgifterna i min lösenordsdatabas.

Blir knäpp på detta bolag! Ingen annan har haft dessa problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vilket skojar bolag detta är?!

Väntar ett paket. I torsdag lämnade jag huset på ett ärende och mötte då UPS bilen. Väl hemma fick jag en lapp att de missat mig. Jag har alltså inte fått något som helst meddelande när de ska komma överhuvudtaget. Idag var jag hemma hela dagen. Absolut ingen har ringt på och idag fick jag SMS att jag inte var hemma och ska ringa kundtjänst. Satt och letade på hemsidan men verkar omöjligt att boka en tid där? På lappen jag fick första gången finns en qr kod. Jag skannande den nu och man tas till spårningssidan med. Ifyllt id. Givetvis fungerar inte detta heller, paketet finns inte. Mitt konto jag haft verkar inte heller fungera längre, har uppgifterna i min lösenordsdatabas.

Blir knäpp på detta bolag! Ingen annan har haft dessa problem.

Nu har jag ringt kundtjänst. Tog bara 15 att komma fram. De kunde inte heller spåra paketet och kunde bara beklaga att chaffören ej ringt på. Bad mig betala tullen online först och sen ringa upp igen(!) så kunde de fixa så hen lägger det vid dörren. Har nu suttit i en halvtimme och försökt skapa konto och hitta fakturan men det går ju inte heller. Sidan är en katastrof med redirects och inloggnigar precis överallt? Har även försökt ladda ner appen men den kraschar bara när den startar. Jag är it ingenjör, vem fan ska fatta detta om inte jag? Bah jag orkar inte med detta tramset. Skicka en faktura istället och ge mig paketet för ******

🤬🤬🤬
Meanwhile:
Igår fick jag notifikation i postnorda appen (som ej kräver konto, bara nummer eller email) och jag valde hemleverans vid dörren. Idag kom de kl 9 och la det fint och prydligt vid dörren och jag fick en notifiering att det är lämnat. 😻

Permalänk
Medlem

Nu fick jag sms att de påstått sig varit här idag igen, precis faktiskt, kl 22:12. Trots att kundtjänst sa att de skulle kommit igår. Jag har kamera vid dörren och ingen har varit här varken igår eller idag.

Vad ska man göra när personalen låtsas leverera egentligen? Finns det något konsumentsskydd? Kommer de returnera paketet till england?

Får ringa kundtjänst imorgon och be dem lämna av det hos ett ombud någonstans så får jag köra och hämta det själv. Skickar en faktura på 1000kr för jobbet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nu fick jag sms att de påstått sig varit här idag igen, precis faktiskt, kl 22:12. Trots att kundtjänst sa att de skulle kommit igår. Jag har kamera vid dörren och ingen har varit här varken igår eller idag.

Vad ska man göra när personalen låtsas leverera egentligen? Finns det något konsumentsskydd? Kommer de returnera paketet till england?

Får ringa kundtjänst imorgon och be dem lämna av det hos ett ombud någonstans så får jag köra och hämta det själv. Skickar en faktura på 1000kr för jobbet också.

Efter 3 försök skickas paketet tillbaka om de har samma regler som för många år sedan. Jag skickar alltid allt till ombud (oavsett företag) om jag själv kan välja. Fungerar alldeles utmärkt för mig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nu fick jag sms att de påstått sig varit här idag igen, precis faktiskt, kl 22:12. Trots att kundtjänst sa att de skulle kommit igår. Jag har kamera vid dörren och ingen har varit här varken igår eller idag.

Vad ska man göra när personalen låtsas leverera egentligen? Finns det något konsumentsskydd? Kommer de returnera paketet till england?

Får ringa kundtjänst imorgon och be dem lämna av det hos ett ombud någonstans så får jag köra och hämta det själv. Skickar en faktura på 1000kr för jobbet också.

Verkar tyvärr vara standard, har själv sätt ups bilen utanför porten vid 3 tillfällen och varje gång har han aldrig lämnat bilen och jag får ett sms att jag inte är hemma sen åker han iväg och lämnar paketet direkt hos ombudet i grannorten....

Googlar man UPS Västerås och kollar deras omdöme så ser man snabbt att det är standard i hela länet.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Administrativ avgift

(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jag kan bara instämma. Mitt paket har färdats fram och tillbaka mellan central och fordon i snart en vecka. Idag skall tydligen ett försök ha gjorts, men ej utan någon kommunikation till mig.

Sedan om man vill underlätta för sig själv och föraren, så behöver man ett specifikt nummer för att kunna omboka. Hur detta skall ha förmedlats till mig, förstår jag inte. Försökte med supporten, men det var lönlöst, även då jag är lugn, förstående och trevlig då jag själv arbetat i ”andra änden” förr.

Det gick inte att lokalisera paketet, eller hur jag skulle tilldelas detta nummer, endast att jag får vänta tills imorgon då ett nytt försök skall göras. Vet dock inte hur det skulle bli bättre då det inte finns kommunikationsvägar.

UPS är definitivt det sämsta leveransbolag jag någonsin haft att göra med. Skulle aldrig välja det alternativet, men nu hade jag inte den möjligheten.
Allt man läst om UPS i Sverige får anses vara rena skräckhistorierna. Lider verkligen med de som har dem som arbetsgivare. Det är en konstant stress att vänta på leveranser från UPS. Blä.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Vill bara passa på att återigen uttrycka mitt hat mot UPS. Ofattbart jävla företag.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Vill bara passa på att återigen uttrycka mitt hat mot UPS. Ofattbart jävla företag.

Måste hålla med. Beställningar från Amazon i USA verkar tyvärr skickas med UPS, och det slutar alltid med "mottagaren var inte hemma", trots att man varit hemma hela dagen. Ingen har ringt på, ingen har ringt mobilen. Sedan måste man hämta paketet på någon obskyr access point på andra sidan stan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Måste hålla med. Beställningar från Amazon i USA verkar tyvärr skickas med UPS, och det slutar alltid med "mottagaren var inte hemma", trots att man varit hemma hela dagen. Ingen har ringt på, ingen har ringt mobilen. Sedan måste man hämta paketet på någon obskyr access point på andra sidan stan.

Jag skulle hellre välja leverans till box med exempelvis instabox om det fanns som alternativ, än hemleverans med UPS som ändå inte fungerar. Tråkigt att det ofta inte finns något alternativ till UPS.

Permalänk
Medlem

Jag har ju inget unikt att komma med. Samma historia, ljuger om att de varit och sökt hemma. När jag var hemma och kunde se vägen när de påstods ha skett. Klockrent UPS-ljug. Enligt loggen lämnade de över försändelsen till paketombud en minut efter att de påstod sig har ringt på! Så fort går det inte att köra emellen, vilka lögnhalsar till luffare alltså.

Skrev till kundtjänst och klagade, de langade på lite mera ljug och sedan spärrade de mejlkonversationen så de slipper ljuga en gång till. Undrar hur det känns att jobba där och sitta och ljuga hela dagarna?

Men en tanke, om leverans till dörr ingår och detta är vanligt så är det väl bedrägeri de håller på med? Hur kommer de undan med det egentligen?

Samma sak med att ringa, om det ingår i avtalet med den som beställer leveransen och de struntar i det så är det också en form av bedrägeri. Många andra budfirmor ringer i vart fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oortone:

Jag har ju inget unikt att komma med. Samma historia, ljuger om att de varit och sökt hemma. När jag var hemma och kunde se vägen när de påstods ha skett. Klockrent UPS-ljug. Enligt loggen lämnade de över försändelsen till paketombud en minut efter att de påstod sig har ringt på! Så fort går det inte att köra emellen, vilka lögnhalsar till luffare alltså.

Skrev till kundtjänst och klagade, de langade på lite mera ljug och sedan spärrade de mejlkonversationen så de slipper ljuga en gång till. Undrar hur det känns att jobba där och sitta och ljuga hela dagarna?

Men en tanke, om leverans till dörr ingår och detta är vanligt så är det väl bedrägeri de håller på med? Hur kommer de undan med det egentligen?

Samma sak med att ringa, om det ingår i avtalet med den som beställer leveransen och de struntar i det så är det också en form av bedrägeri. Många andra budfirmor ringer i vart fall.

Det där med ringa beror nog på område också. UPS har ringt mig de senaste gångerna jag fått försändelse med UPS om jag inte ringt UPS innan och sagt att jag hämtar paketet på deras terminal

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det där med ringa beror nog på område också. UPS har ringt mig de senaste gångerna jag fått försändelse med UPS om jag inte ringt UPS innan och sagt att jag hämtar paketet på deras terminal

Det beror mest på vilken förare som har den rutten. De förare som bryr sig använder sin egna telefon för att ringa kunderna innan, för att de vill göra ett vettigt jobb.

Företaget i sig bryr sig inte om privatkunder alls, framför allt inte i Norden.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett beklagansvärt ärende med Movistar. Jag hade lämnat in en ansökan om retur (skriftligt för att ha bevis) avseende mobiltelefon.

Meanwhile på andra sidan galen 🤪 skapen:
2 månader senare dyker jag upp med en advokat guess what...ärendet Nedlagt. Skulle inte de svara skriftligt 📜 =N E J för de ville hitta ett sätt/skäl till att inte vidareförfara med återbetalning av produkt.

Var i deras butik 🏪 och fick 2 "erbjudanden":

a) jag kunde skriva på "innan jag hade fått pengarna att jag hade fått pengarna" (Please 😂) och få pengarna utbetalda "vid ett senare tillfälle" (Why not now liksom)

b) De ville att jag skulle bevisa att jag inte hade telefonen i min ägo. Vilket jag inte har Men jag genmäle att åklagaren nog skulle vara intresserad av att titta närmare på denna högst olagliga blåsning och den video 📹 som jag har på, när jag lämnade in telefon #&) @#3@#+$ för två månader sedan...

Exploatering...topplocket flyger av en av upprördhet...🤬🤬🤬🤬🤬🤬

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Om man beställer från Amazon och det levereras med UPS så ska man kontakta Amazons kundtjänst för att få hjälp om UPS strular.
Har varit med om det många gånger och Amazons kundtjänst som alltid är överdrivet trevliga har omgående kontaktat UPS för att ge dom piskrapp. Dom har alltid löst kontakten med dom riktigt bra.