Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem

Linnmatillda:
Så de lyckas köra ut till dig iaf. Sitter och väntar på ett paket som de haft sedan igår, igår kom "Vi har lämnat paketet i vår byggnad. Detta kan orsaka försening på minst en arbetsdag. / Leveransen kommer att omplaneras." upp på eftermiddagen och samma sak idag efter lunch. Då har det innan stått "På Lokal" bil... Så de ljuger även i trackinginfon, för att sedan plocka bort infon från den.

Ringde UPS och de skyller på att Mölndal är underbemannat och att de KANSKE och FÖRMODLIGEN kommer att köra ut det på tisdag, verkar inte klokt. Några andra alternativ än att jag skall åka till Mölndal har de inte heller.

Permalänk
Medlem

Sist jag hade med UPS att göra var det perfekt service. De ringer vid 12 tiden och frågar om jag är hemma runt 12:30-13:00. Jag förklarade att jag inte är hemma då. Chauffören frågar om jag är hemma nästa dag samma tid. Ja det är jag!(Jobbade kväll då). De ringer en stund innan de va framme och sen när de var utanför.

Kan inte bli bättre tänkte jag Blev lite smått förvånad när jag lästa om några av historierna som finns här. Men antar att det beror väldigt mycket på vem det är som delar ut.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Men antar att det beror väldigt mycket på vem det är som delar ut.

Jag skulle påstå att det enbart beror på den som kör ut sista biten. Jag jämför närmast automatiskt med PostNord som inte kan sortera paketet rätt till att börja med, och det flyter rundor i skåne innan det hamnar ett par mil från adressen det är utställt på, och avisering stoppas i en brevlåda till en verkstadslokal där det närmast sker sporadisk aktivitet, inte tillhör mottagaren... I stället för att se till så att paketet hamnat på ICA där det borde, då adressen är en postbox...

Med UPS har man åtminstone en chans att få sitt paket.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Brukar räcka med en lapp med direktioner till mitt jobb dom gånger dom misslyckats med att leverera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är faktiskt nöjd med dem:

Sista Västerås är dock Arvika
Vasteras, Sweden 02.04.2015 13:11 Delivered
Vasteras, Sweden 01.04.2015 6:49 This delivery address is in a remote area where deliveries are not made daily.
01.04.2015 6:48 This delivery address is in a remote area where deliveries are not made daily.
01.04.2015 6:46 Destination Scan
01.04.2015 6:46 Import Scan
01.04.2015 6:00 Destination Scan
01.04.2015 5:30 Arrival Scan
Glostrup, Denmark 31.03.2015 21:00 Departure Scan
31.03.2015 17:00 Arrival Scan
Hamburg, Germany 31.03.2015 12:30 Departure Scan
31.03.2015 1:59 Arrival Scan
Herne-Boernig, Germany 30.03.2015 21:34 Departure Scan
Herne-Boernig, Germany 29.03.2015 22:08 Arrival Scan
Chilly Mazarin, France 28.03.2015 3:58 Departure Scan
Chilly Mazarin, France 27.03.2015 23:49 Arrival Scan
Bruyeres-sur-Oise, France27.03.2015 23:30 Departure Scan
27.03.2015 19:12 Origin Scan
France 27.03.2015 12:11 Order Processed: Ready for UPS

Gick helt klart över förväntan, igår ringde en snubbe från ett annat företag än UPS då dem tagit över paketet sista biten och levererade till mitt arbete idag istället då jag inte var hemma.

EDIT: Försökte få ordning på listan men den vill fan inte. Gah.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv

Hehe, jo UPS är grejer det.

Har också råkat ut för samma sak som TS.

Fick till slut åka iväg till deras utlämningscentral som låg i ett industriområde halvvägs till Landvetter. Inte ens GPS:en kunde hitta dit, vi yrade runt ett bra tag. Min sambo kallar dom Universal Parcel Smashers.

Permalänk
Medlem

UPS är värdelöst, en UPS-gubbe stod utanför min granne och ringde på. När hon inte öppnar ser han mig i trappuppgången och ber mig ta hand om paketet åt honom så kunde jag lämna paketet åt henne senare.
Vilken säkerhet! Kunde lika väl behålla paketet tanke på han inte visste mitt namn eller att jag ens var boende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

UPS är värdelöst, en UPS-gubbe stod utanför min granne och ringde på. När hon inte öppnar ser han mig i trappuppgången och ber mig ta hand om paketet åt honom så kunde jag lämna paketet åt henne senare.
Vilken säkerhet! Kunde lika väl behålla paketet tanke på han inte visste mitt namn eller att jag ens var boende.

Fick liknande vid januari i år. Ett paket från Conrad med en skrivare för 1500kr. Första försöket misslyckades, jag skriver en lapp att jag önskar lev "här och här", även ringer och får detta bekräftat att de kommer lev till mitt jobb istället (där är rec pers).
Till min förvåning, inget paket kommer under hela dagen.

På kvällen så ser grannen mig, och säger... "oooh där kom ett paket till dig från UPS idag, jag tog emot det".
Hade god lust att låta det paketet försvinna och kräva UPS på utebliven leverans. Var är min sign? Kan de bevisa att mina 1500kr produkt är lev till adressen? Nej.

Om de inte vill hantera privat personers leverans, låt bli. Lägg över paketen till en freaking utlämnings station då, och gör en deal med Shenker, DHL eller Posten om utlämnings hantering. Problemet löst.
Men om de anlitas för att göra ett jobb, gör det förbennade jobbet.

Väljer alltid någon annan leverantör i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Första gången med UPS var en katastrof då Asus skicka tillbaka en surfplatta från Tyskland till mig
Och UPS lämnade paketet till min granne utan att meddela att dom skulle komma hem till mig.

Som tur var grannen hemma när jag kom hem och gav mig paketet och berättade att UPS var på min gård och frågade var jag var någon stans och min granne förklarade att jag brukar vara hemma till 17.00-18.00 UPS frågar givetvis min granne ifall han kan ge mig paketet och det kunde han.

Men vad hade hänt om grannen inte hade varit en ärlig person och behåll min surfplatta?
Han behövde inte skriva på något häller för att ta emot mitt paket.
Men när jag skickade det fick jag minsan skriva på att jag skickade paket med dom. Skumt.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så bryr sig UPS endast om företag, och inte mycket om dom heller. Privatpersoner är liten vinst och bara jobbigt för dom.

Permalänk
Medlem

Tycker alla budfirmor är dåliga att bemöta privatkunder, har haft liknande erfarenheter med DHL och TNT tyvärr..

Permalänk
Medlem

Jag gråter varje gång någon jag beställer från skickar med något annat än Posten. Det har jag gjort senaste 15 åren och det gäller fortfarande. Posten är totalt överlägsna när det gäller privatpersoner. Jag kan tänka mig att de andra inte bryr sig mycket om privatpersoner då det inte genererar lika mycket pengar jmf med företag.

Nu har jag tur att jag bor nära Barkarby.

Permalänk
Medlem

Posten... Grejer som inte kommer fram, hamnar i fel brevlåda / postbox, eller åker fram och tillbaka för att de inte har vett på att lämna det på platsen det är adresserat till.
Posten är inte ett dugg bättre än övriga speditörer.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

UPS i ett nötskal :D. Förra året fick jag stå i trapphuset i närmare 6h eftersom dom saknar telefon och porttelefonen fungerar ej. Dom hade misslyckats att komma in 2 ggr och 3:e gången går försändelsen i retur.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Dom hade misslyckats att komma in 2 ggr och 3:e gången går försändelsen i retur.

Ringer man dem och påtalar att man varit hemma, och att det går att avtala möte / ringa, så försöker de igen...igen...igen... och igen. Med det inte sagt att de lyckas, men...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Haft liknande bekymmer som flera i tråden. Större chans att få paket levererade av blinda brevduvor. Aldrig mer UPS säger jag bara

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk
Medlem

Alltså dessa problem som nämns här är inget specefikt för UPS. Postnord(posten), DHL, Schenker, UPS och TNT. Alla händer detta med. Telefon har dom säkert, men det är garanterat deras privata, man ska ju tänka på att många är privata förare.

Tips: skicka till ditt arbete.

Skulle dock inte vara förvånad om buden får betalt för paketet flera gånger om det inte levereras. Svårt att komma åt isåfall eftersom ingen kan begära att dom ska köra gratis om det inte blir levererat.

Permalänk
Avstängd

Har man själv råkat ut för UPS dåliga service, beställde kläder ifrån adidas.com och gjorde ingen vidare efterforskning om vem fraktleverantören var. UPS har inte ens gjort ett försök leverera paketet. Jag har varken ekonomiska förutsättningar eller tiden att åka 2timmar t/r för ett 2kg paket.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Samma visa varje gång, påstår att de inte kommer in. Ska man hämta själv i Malmö har de öppet 19-20 ute på Sturup tre mil utanför stan.
Var förberedd denna gång mejlade och ringde någon dag innan och fick besked om att man kunde lämna telefonnummer på morgonen (från 8:00 till ev 9:00) samma dag som de körde ut.
Ringde prick 8:00 och lämnade tel. nummer. 16:00 kollar jag spårningssidan då står det där:
"Undantag! -14:25 - Vår förare behöver säkerhetsåtkomst för denna leverans. Vi försöker erhålla åtkomstinformation."
Har varit hemma hela dagen och inget samtal.
Ringer UPS och får besked om att detta betyder att föraren behövde portkod! Men jag hade förklarat på morgonen att det är låst och finns ingen portkod och föraren ska ringa. Alltså bilen har överhuvudtaget inte varit där då ingen kod dosa finns vid dörren.
Får löfte om att chauffören ska ringa och ev komma, vilket nu återstår att se.

UPS är troligen skit därför att de lämnar lägsta budet till storbolagen. Klart att postorder företag som Microsoft mm som använder UPS vet om detta men skiter i det därför att de köper det billigaste.

I stan är det bästa ändå att hämta på något utlämningsställe när det gäller "mindre" paket, men det kostar lite nog lite mer att ha sådana och det krävs lite volym.

*********
Uppdat.
Chaufför kommer förstås inte, ringer en gång till och får löfte att denne ska komma (denne ska ha sagt så), ingen kommer. Ringer vid halv sju och undrar men då ser de att det står i papperna att arbetsledaren sagt att det inte var säkert att de skulle hinna.
Eftersom jag ville ha grejerna till helgen så blev det att köra ut till Sturup och hämta. Där var liten kö av folk som väntade på att UPS skulle hitta paket på sin egen anläggning, vilket inte var gjort i en handvändning.

Permalänk
Medlem

Bara haft med UPS engång, beställde stötdämpare mm till bilen från tyskland, dom ringde till mig o sa att han hade ca 10min innan han kom till mig (hemadressen), dock jobbade man då, så jag frågade om han kunde komma förbi jobbet med det, inga som helst problem, han gjorde lite andra leveranser först bara, sen hörde han av sig på telefonen igen när han var på väg så jag kunde gå ut och ta emot paketen. Och hur trevlig som helst när man väl mötte killen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

ups chauffören ringde inte ens på utan la direkt en lapp i brevlådan trots 4 person hemma och en dörrklockar som låter som fungerar över förväntan. USELT!!!! kundtjänsten kan bara säga att de ska be chauffören ringa mig, vilket denna självklart skiter i...
3-4 dagar skulle det ta att få hem paketet istället har det nu redan gått 8 dagar och har fortfarande inte fått paketet

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem

Hehe, idag har jag varit hemma och väntat på ett paket. Vad UPS-föraren inte vet är att jag har kameraövervakning av varenda kvm av min egendom. Föraren anländer på eftermiddagen. Sitter i bilen i nästan två minuter, springer därefter ut och försöker mosa ner paketet (som är för stort) i brevlådan. Därefter känner han på låset på brevlådan och bestämmer sig för springa vidare (men inte till ytterdörren) samt tittar in i köket om någon är där och beslutar sig sen för att lägga paketet vid en av altandörrarna (som naturligtvis inte är ytterdörren). Därefter kutar han till bilen och sitter ytterligare någon minut och kvitterar mitt paket att det är lämnat vid ytterdörren.
Antar att UPS inte har någon som helst utbildning för förarna de anställer. Hur svårt är det att gå och ringa på dörren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur svårt är det att gå och ringa på dörren!

Det är nog en extra option som avsändaren får köpa till .
Eller så är lönen så pass låg att individen är på gränsen mellan ett kolli och en zombie som kör bil.
Föreställ dig en levande död från filmen Resident Evil som kör runt bilen.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Som med alla andra fraktbolag handlar det om vem som kör.
När jag fick paket från UPS, jobbade jag vid tillfället dom var utanför mitt hus.
Dom ringde mig och jag svarade såklart, att jag är på jobbet just nu men att han kan lämna det på närmaste paketombud.
Men chaffisen frågade vart jag jobbade och körde ut det till mig på mitt jobb istället.
Det kallar jag oslagbar service.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Exakt samma grej med DHL för mig:
"Våra chafförer har inte tid att ringa". Nähä, men hur jövla tidseffektivt är det att behöva köra tillbaka paketet till terminalen, boka en ny utkörningstid med mig, och sen köra det tillbaka igen?!

Bästa är att "vi hade ingen portkod", hur många hus har inte en portkod idag? Varför öht göra ett utkörningsförsök innan dom ringt om en portkod?

Ännu bättre ide: se till att alla partners har en "meddelande till chauffören"-ruta när man lägger webordern så man som kund får en ärlig chans att lämna sin portkod.

Nuförtiden så ringer jag alltid upp DHL/ups och verifierar att allt ser bra ut så fort jag ser att paketet börjar närma sig

Permalänk
Medlem

Jag skyr UPS som jag skyr pesten. Som många andra här har jag fått åka satlångt till någon obskyr paketcentral för att hämta ut mitt paket bara för att de "glömde" att lasta paketet på bilen.

Sen verkar förarna vara drönare av något slag då ingen kommer på att ringa upp mig när de kommer fram och ser att jag har portkod. Nej, då måste jag ringa dagar i förväg bara för att be UPS-centralen uppmana föraren att ringa mig vid leverans, trots att mitt nummer står tydligt på paketet.

Och förarna är så sjukt stressade? I Sthlm får man knappt skriva på att man tagit emot paketet innan de vill slita pennan ur handen på en, helt galet.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Under åren jag bodde i Lägenhet i Malmö så hände detta mig varje gång. Det dyker upp i UPS log att de har varit och försökt leverera paket till mig men inte lyckats. Jag såg till att jobba hemmifrån de dagar jag väntade leverans men de försökte inte ens utan istället ljög. Vid något tillfälle så kontaktade jag UPS och frågade om jag kunde möte upp bilen någonstans för att få mitt paket och lyckades med detta. Jag fick träffa chauffören vid ICA MAXI som han hade leverans till. Jag fick mitt paket och efter jag hade skrivit på och fick mitt paket så frågade jag om hans försök att leverera och fick nu lögnerna levererade i ansiktet. Jag förstod att de försöker inte ens. De har mitt telefonnummer och min adress men de struntar i detta och kör omkring i Malmö tills passet är slut och kör ut till UPS central vid Sturups flygplats. Här har det alla andra gånger slutat med deras "leveranser".
Och för er som inte har varit där så kan jag meddela att det är en institution som inte tror på kundservice.
Problemet är att du inte är kund utan det är den som har skickat paketet och UPS kommer inte förlora sitt avtal på grund av UPS behandling av mottagaren. Det som inte säljaren inte vet är att jag inte längre väljer att köpa från dem längre är pga. UPS står som leverantör.
Ofta när man handlar så ser man inte vem som kommer att leverera så det har blivit allt för många gånger som det ändå har blivit UPS. När jag väl upptäcker det så brukar jag kontakta UPS och be att få hämta ut försändelsen direkt så att jag slipper att de kör omkring med mitt paket några dagar och ljuger om att de försöker leverera. Men har man inte tillgång till bil får man åka flygbuss till och från Sturup kånkades på det man har köpt.
Har bara blivit väl behandlad av UPS när det handlar om mitt jobb. Företagskunder tar de hand om. Då klarar de av att leverera till min lägenhet. (Vid hårdvarufel så händer det att delar skickas under kvällar, nätter eller helger och då ber jag dem levera hem till mig i stället för till kunden som ändå inte kan ta emot paket vid dessa tider. Så kan jag åka ut och byta ut krånglande delar. Då har även UPS skött sig.)

Permalänk
Medlem

@Celebmir: Huh, UPS har fungerat bra för mig i Lund även som privatkund, och det borde ju rimligen tillhöra samma utkörningsområde som Malmö. Förra gången ringde budet under förmiddagen och frågade om jag skulle vara hemma mellan 12-13, sen igen 11:55 då han meddelade att han skulle vara framme om 10 minuter.

Han ringde dock från ett privat nummer så det kanske är upp till varje förare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja de lägger nog ut jobben på lokala föremågor. Men i och med att det är UPS man anlitat för tjänsten så får fan ta sitt ansvar för hela leveranskedjan.

Permalänk
Medlem

Favorit i repris, tvungen att ta leverans via UPS till hemadress. Två paket, två olika dagar under veckan, givetvis två misslyckade leveranser. Om bara UPS-föraren behagat kliva ur bilen, gå fram till porten och där trycka på det icke förväxlingsbara efternamnet på den tydliga porttelefonen hade leveranserna lyckats.

Nog för att personalen vid utlämningen i Järfälla är jättetrevlig, men jag skulle föredra att UPS höll någon grundkurs för förarna i hur ringklockor, porttelefoner och liknande fungerar... Fast de lyckas ju på något märkligt sätt använda sånt när det rör sig om företag.