Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Ändå påstår folk här att det är bra ljud.

"Bra ljud" är ju ytterst subjektivt.

Bose ansågs ju vara ett premium-märke med sina högtalarpaket under tidigt 2000-tal, som rent objektivt var bedrövligt dåliga, t.ex.

(Bose's produkter i nutid har jag ingen koll på. Åtminstone hörlurarna ska tydligen vara bra.)

Permalänk

MIKROVÅGSUGNEN!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Skrivet av Heliopause:

Jag tycker hela världen har blivit en enda stor överskattad teknikpryl. Det har kört totalt i diket med allting.

Jag är uppväxt i glesbygd där de fick elström så sent som 1948, nya huset byggdes 57 och var då det första i byn som hade inomhustoa. Man gjorde egen ost, eget smör, hässjade fortfarande hö 20 meter från bostadshuset. Det gick elda med ved om strömmen gick. Det kan tyckas primitivt och vissa fnissar nog åt det hela, men jag är nöjd med den här uppväxten, en fin miljö, mycket bättre än att stirra in i några miljoner ton nerklottrad trist betong i en stad.

Vad gör ungdomen idag? De går omkring som levande döda med avbrutna topz i öronen och klöser oavbrutet på en liten iq-sänkande glasruta de kallar "mobiltelefon", trots att just det där "telefon" är det allra minsta de används till, folk har ju t.o.m telefonskräck idag. Ringer man utan att sms'a eller maila några timmar i förväg så skiter dom ju på sig av rädsla, blockar numret och tror det är nån å så hemsk försäljare, när man bara vill ringa dom och påtala de glömt lyset påslaget på bilen. Jaja, stå där då med tomt batteri imorgon så lär du dig kanske att svara.

All teknik har gått fullständigt åt pepparn. Själv har jag inga sociala media alls och jag överlever ändå, jag har ingen tv för det är bara sport och fjant iallafall, och nyheterna kan jag se på nätet och bläddra förbi alla ointressanta nyheter mellan det viktiga och vädret. Jag har inte en enda s.k "smart" självtänkande iot-teknikpryl i huset, förstår inte ens varför jag skulle vilja ha det, mitt kylskåp har i allfall en lampa inuti, som lyser när man öppnar dörren, det räcker för mig. Behövs inget avancerat villalarm, för här har vi grannar som bryr sig om varandra och alla känner alla. Jag har ingen diskmaskin, en borste funkar bra och drar ingen ström. Ingen touchknappspis heller, en stadig gammal pjäs med riktiga rattar och järnplattor. Ingen självkörande gräsklippare, det går precis lika bra med lie en gång per år om inte nån granne kör en sväng med traktorn. Här finns ingen elektrisk skruvvridare, kan till skillnad från de flesta andra både hålla i en mejsel och samtidigt vrida på händerna fortfarande. Finns heller ingen självåkande dammsugare, en bred sop funkar galant och den står inte plötsligt och oväntat mitt på golvet så man snavar på den.

Varför klarar sig folk idag inte med manuella ting? Och allt detta till trots är jag den alla frågar om hjälp när deras teknikprylar ständigt inte funkar, och de tycker JAG är i teknikens framkant, för att jag arbetat med IT en massa år och även varit elektronikreparatör. Jag har aldrig någonsin behövt felamäla en diskborste, men hu så hemskt om ungdomarnas diskmaskin eller elektriska nagelklippare pajar, då är det panik.

"gubbgnäll" kanske jag blir hänvisad till igen, men jag tycker bara hela världen har blivit ett enda stort fjollhus där ingen klarar nånting alls om det inte sitter en internetkopplad eco-friendly energibesparande och helt onödig mackapär i den som styrs av klösbrädan, givetvis made in andra sidan av planeten och hitfraktade med fartyg som drivs av 400 ton råolja, och inom 3 månader hamnar den fantastiska smarta prylen i en skrotcontainer för den gick inte uppgradera och började gå sönder.

Nä. Inte gubbgnäll. "Icke hjärntvättad" är nog kategorin du hamnar i. =D

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Kan inte välja mellan diverse smarta (onödiga) prylar eller dagens grafikkort.

Permalänk
Medlem

Touch buttons i bilar på ratten/styrenheten, riktiga knappar är överlägst så det ryker om det.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Touch buttons i bilar på ratten/styrenheten, riktiga knappar är överlägst så det ryker om det.

Ja det också...Eller rättare sagt det och att ersätta alla andra knappar med en stor padda i mitten. Som tur är så finns det tillverkare som fortfarande använder knappar för de allra flesta funktionerna ( t ex Mazda).

Permalänk
Medlem

Dålig mjukvara i dyra och moderna bilar. Sålde min ID3, vilket rent helvetes skräp.

Sen Sonos, ja klart som fan man kan få bättre ljud för 30 papp. Har själv haft Yamaha, Dali etc. Men vem vill bo i ett hem med 2 ton elektronik och kablar för att få lite bättre ljud?

Inte jag iallafall. Tar alla dagar i veckan ett snyggt TV rum, och DSPn är fortfarande överlägsen hos Sonos jämfört med andra soundbar tillverkare.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det räknas som teknikPRYL men....

..mobilsidor kan gå en långsam död till mötes. Gimpad funktionalitet, dålig överblick, krångliga och dåliga menyer. Usch! Surfa på mobilhemsidor är som att spela WOW i fps-läge.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag håller delvis med. Fördelen med touch på spishäll är att det är mycket enklare att hålla rent. Men allting annat är sämre än riktiga vred.

Touchknappar har dock inget existensberättigande i bilar. Skiten måste utrotas.

Varför kan man inte gilla ett inlägg flera ggr xD....

Ja! Hatar touch i bilar. Farsan har en 2022 årsmodell Volvo V60 och än så länge har vi inte hittat någon fördel med den stora skärmen som ska användas för att ställa in allt möjligt jämfört med lite äldre bilar där många saker har en knapp.

Jag köper oviktiga saker möjligen då där man förr hade ngn ratt osv för att navigera. Dvs saker man rör typ första gången man kör bilen och sen rör man det inte igen. Kan sträcka mig dit. Saker man inte behöver pilla med under färd.

Men allt som har med klimatanläggning och stolar att göra och när man ska byta körläge på bilen (ex Permanent AWD i Volvons fall) ska man inte behöva träffa små knappar på en touch skärm. Det är uuuruselt och borde vara straffbart....

Näe... Håller med till 100%. Det må kännas flashigt och modernt men jag har svårt att se hur någon kan tycka att det är bättre och smidigare än att ha lite knappar.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Google Assistant kan nog vara den sämsta teknikprylen. Jag förstår inte hur man efter 8 år inte fått den att fungera till något!
Tanken är god, potentialen enorm och Google har ju öppet mål, men nää, det är tydligen för svårt.

Redan på 60-talet förekom tekniken i sci-fi och på 80-talet började trevande försök till implementation i olika prylar. Man vet vad konsumenten vill ha och Google fullkomligen äger den tekniska världen, ändå kan dem inte få till implementering, ofattbart!

Siri är ca 4ggr bättre, men med det sagt vill jag inte påstå att Siri är speciellt användbart heller. Det säger mer om hur urusel Google Assistant är.

Ex som jag provat och som jag gärna vill fungera:
Att ringa ett samtal: Här är det kontaktlistan som oftast sätter stopp. De flesta i kontaktlistan känns inte igen. Här äger faktiskt Siri, där den kan hitta de mest konstiga namn och felstavningar som kan tänkas.

Skicka sms: Återigen samma problem med kontakt, men mer ställer till det, dels är det laggig respons vid inmatning av meddelande, så det blir ofta fel, sen är det oerhörda svårigheter att skicka sms'et. Spelar ingen roll vad man säger, den fattar trögt.

Maps: Här vore det riktigt smidigt att kunna få Google Assistant att starta Maps enkelt, men nää, hur sjutton gör man?? Vid nått enstaka tillfälle har jag lyckats få den att dra igen Maps. Har man dessutom tur att få den att fatta adressen så går man bössa på sista steget, att navigera. Nää, enda sättet är att stanna och plocka fram manuellt.

Sen det här med att ställa frågor. Totalt meningslöst, den kan inte svara på någonting alls, utan i 99% av fallen slutar det med "- Jag hittade dem här resultaten:"
Men vad ska jag med det till? Vart är AI'n?
Även här är Siri 4ggr bättre, men långt ifrån vad som anses ens vara användbart.

Något som stör mig enormt är att det sitter en knapp på telefonen som man råkar komma åt hela tiden, den påminner varje dag om hur kass Google Assistant är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Varför kan du inte bestämma vilka trådlösa prylar som kan prata med nätverket?

Det är fullt möjligt i en del fall, ja. Enklaste sättet att lösa problemet på är dock att inte äga prylar med wifi.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Skrivet av Lessismore:

Google Assistant kan nog vara den sämsta teknikprylen. Jag förstår inte hur man efter 8 år inte fått den att fungera till något!
Tanken är god, potentialen enorm och Google har ju öppet mål, men nää, det är tydligen för svårt.

Redan på 60-talet förekom tekniken i sci-fi och på 80-talet började trevande försök till implementation i olika prylar. Man vet vad konsumenten vill ha och Google fullkomligen äger den tekniska världen, ändå kan dem inte få till implementering, ofattbart!

Siri är ca 4ggr bättre, men med det sagt vill jag inte påstå att Siri är speciellt användbart heller. Det säger mer om hur urusel Google Assistant är.

Ex som jag provat och som jag gärna vill fungera:
Att ringa ett samtal: Här är det kontaktlistan som oftast sätter stopp. De flesta i kontaktlistan känns inte igen. Här äger faktiskt Siri, där den kan hitta de mest konstiga namn och felstavningar som kan tänkas.

Skicka sms: Återigen samma problem med kontakt, men mer ställer till det, dels är det laggig respons vid inmatning av meddelande, så det blir ofta fel, sen är det oerhörda svårigheter att skicka sms'et. Spelar ingen roll vad man säger, den fattar trögt.

Maps: Här vore det riktigt smidigt att kunna få Google Assistant att starta Maps enkelt, men nää, hur sjutton gör man?? Vid nått enstaka tillfälle har jag lyckats få den att dra igen Maps. Har man dessutom tur att få den att fatta adressen så går man bössa på sista steget, att navigera. Nää, enda sättet är att stanna och plocka fram manuellt.

Sen det här med att ställa frågor. Totalt meningslöst, den kan inte svara på någonting alls, utan i 99% av fallen slutar det med "- Jag hittade dem här resultaten:"
Men vad ska jag med det till? Vart är AI'n?
Även här är Siri 4ggr bättre, men långt ifrån vad som anses ens vara användbart.

Något som stör mig enormt är att det sitter en knapp på telefonen som man råkar komma åt hela tiden, den påminner varje dag om hur kass Google Assistant är.

Jag håller med dig om Google Assistant.
Det klassiska inom röststyrning är att det är svårt för systemet att tolka vad någon säger. Men här ser man klart och tydligt på skärmen att Google Assistant skriver exakt vad man säger, ändå är den ofta väldigt trögfattad och tolkar kommandon olika beroende på vilken dag man sa det. Jag pratar om enkla kommandon som att stänga av och sätta på tvn.

Permalänk
Medlem

Sladd på möss. Överskattat.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu till mitt eget bidrag: Surfplattor.
Okej, jag förstår grejen. Om din tillvaro består av Tiktok, Zalando och Netflix, då är en surfplatta säkert jättepraktisk. Men i 99 av 100 use cases är en liten, ultraportabel laptop mycket trevligare att använda - ja, till och med i soffan!

Har tröttnat på att använda telefonen i sängen när man vaknar till och ska kolla lotto raden eller bara fördröja tiden tills man somnar om. Samtidigt laddar man ur telefon batteriet inför nästa jobb dag. Har inte ännu skaffat en surfplatta men funderar starkt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Sladd på möss. Överskattat.

Jag kom just in för att skriva:
Sladdlösa möss och tangentbord till stationära datorer.
Totalt meningslöst och batterierna tar alltid slut vid värsta tänkbara tillfälle.

Hade tidigare denna kombination av trådlös mus och tangentbord just för att kunna flytta det mellan skrivbordet och tvsoffan men jäklar vad möe skönare det är att ha trådade pålitliga prylar på skrivbordet.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Intressant, tackar! Får kika in lite recensioner.

Har precis fått hem jbl 810 wireless och de har ingen bakgrundsljud heller.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

4 meter... just saying<Uppladdad bildlänk>

Billigt det där ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jag kom just in för att skriva:
Sladdlösa möss och tangentbord till stationära datorer.
Totalt meningslöst och batterierna tar alltid slut vid värsta tänkbara tillfälle.

Hade tidigare denna kombination av trådlös mus och tangentbord just för att kunna flytta det mellan skrivbordet och tvsoffan men jäklar vad möe skönare det är att ha trådade pålitliga prylar på skrivbordet.

Kan delvis hålla med. Jag lyckades faktiskt hitta en mus jag är nöjd med. Trådlös och dom medföljande batterierna räckte i ett par år med mitt användande. Logitech G603. Men för alla esportare som behöver en ultralätt mus är den förmodligen inget bra alternativ. Letar fortfarande efter ett mekaniskt tangentbord med liknande batteritid.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

..mobilsidor kan gå en långsam död till mötes. Gimpad funktionalitet, dålig överblick, krångliga och dåliga menyer. Usch!

Låter som att du kör Android och surfar med Chrome.

Safari på iOS med Adguard och Dark Reader eller Firefox på Android med NoScript, uBlock och Dark Reader ger en underbar upplevelse.

Chrome är en plåga på mobila enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkey:

Kan delvis hålla med. Jag lyckades faktiskt hitta en mus jag är nöjd med. Trådlös och dom medföljande batterierna räckte i ett par år med mitt användande. Logitech G603. Men för alla esportare som behöver en ultralätt mus är den förmodligen inget bra alternativ. Letar fortfarande efter ett mekaniskt tangentbord med liknande batteritid.

Därför jag bytte till mus som laddas av mattan istället, felfri i över 3 år nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har du några exempel på teknikprylar som du tycker är väldigt överskattade?
Diskutera gärna men se till och lämna plats åt nya inlägg och exempel!
Och nämn för guds skull inte riskokare!

Ja, smartmobilen, på så vis att särskilt unga i stort sett lever via denna. Utan en sådan är de ingen. Tragiskt. För egen del, 59 i år, ser jag den som det smarta verktyg den är, inte mer än så. Kan faktiskt lämna hemmet utan den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Touchknappar har dock inget existensberättigande i bilar. Skiten måste utrotas.

Det är ju jättebra med touch. Morsans bil har touch på mittkonsollen för radio och gps osv, och touchen fungerar inte när det är kallt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Ja, smartmobilen, på så vis att särskilt unga i stort sett lever via denna. Utan en sådan är de ingen. Tragiskt. För egen del, 59 i år, ser jag den som det smarta verktyg den är, inte mer än så. Kan faktiskt lämna hemmet utan den!

Nu tror jag inte alla ser det så, ung eller gammal.

Jag använder själv nästan aldrig mobilen utanför hemmet, men den är alltid med, för vem vet när man behöver ringa ett nödsamtal? Eller nåt mindre akut men ändå jobbigt som att nyckeln till bostaden gått av eller tappats bort (inte hänt mig, men om det händer behöver jag kunna nå andra). Så att lämna hemmet utan en mobil ser jag som dumt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ok, kanske inte en överskattad teknikpryl, men dock ett hinder som försämrat upplevelsen att surfa, nämligen "Godkännande av cookies".

Tanken var väl att uppmärksamma användaren om att data delas och att man delvis kan begränsa delningen. Men jag med hobby-OCD har ett helvete att klicka ur allt. Ibland är det spaltmeter att klicka ur, bara för att få tillgång att läsa en rad som intresserar mig på en webbsida.

I ärlighetens namn så tror jag godkännandet är riggat på de flesta webbsidor och data delas oavsett vilket val man gör, men likväl tror man att man täpper hålen.

Och på tal om godkännande/nekande; finns det någon webbläsare eller ett plugin som alltid avslår delandet av data, så att man slipper klicka ur sånt där junk? Det skulle spara massor av tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Och på tal om godkännande/nekande; finns det någon webbläsare eller ett plugin som alltid avslår delandet av data, så att man slipper klicka ur sånt där junk? Det skulle spara massor av tid.

Kanske kan "I don't care about cookies" vara något?

https://addons.mozilla.org/en-GB/firefox/addon/i-dont-care-ab...

Finns öven till mindre begåvade webbläsare som Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Kanske kan "I don't care about cookies" vara något?

https://addons.mozilla.org/en-GB/firefox/addon/i-dont-care-ab...

Finns öven till mindre begåvade webbläsare som Chrome.

Tack, den där ska jag titta närmare på.

Vissa kanske tänker, äh, det är ju bara stänga av cookies. Men det funkar sällan bra, eftersom många webbsidor inte fungerar alls då. Dettutom är ofta förstapart-kakor ofarliga och nödvändiga för tex inloggning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Och på tal om godkännande/nekande; finns det någon webbläsare eller ett plugin som alltid avslår delandet av data, så att man slipper klicka ur sånt där junk? Det skulle spara massor av tid.

Jag har ett plugin i Firefox som heter "I don't care about cookies". Jag tror det har vissa igenkänningsmekanismer i grunden, men sen behöver en del sidor läggas till manuellt på nåt vis. Det sköter personen/gruppen bakom pluginet. Råkar man ut för en cookie-ruta som inte försvinner av sig själv kan man rapportera sidan. Det är väldigt sällsynt att jag behöver klicka nånstans i en cookie-ruta i webbläsaren på datorn, tack vare detta. Däremot vet jag inte vad den kör på för alternativ när den sköter det automatisk, men jag är inte så kinkig på den fronten - jag vill bara slippa rutorna.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Åh herregud ja!! Det ska vara så "cleant" och modernt i bilarna att dom skippar knapparna på kritiska funktioner... Hur finns det ingen lag som begränsar detta... Leder ju definitivt till att människor inte håller koll på vägen som dom borde.

Största blåsningen biltillverkarna lyckats med. (kanske inte rent objektivt största blåsningen)
Lyckats lura i folket att touchpaneler och skärmar är premium.

Touchpaneler i bilar och touchpaneler är satans påfund.
Kommer undvika i största möjliga mån.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Största blåsningen biltillverkarna lyckats med. (kanske inte rent objektivt största blåsningen)
Lyckats lura i folket att touchpaneler och skärmar är premium.

Touchpaneler i bilar och touchpaneler är satans påfund.
Kommer undvika i största möjliga mån.

Precis! Och samma skit är det med mobiler med touch-skärm, ett elände som snart kommer försvinna! Mera fysiska knappsatser till folket FTW!
https://community.oneplus.com/thread/107104

En bra bil till alla som gillar knappar! https://2.bp.blogspot.com/-sLxhKrV1Jqk/ThtfT0GxziI/AAAAAAAAAK...
Och har massa varningslampor och att den brummar, och att den går sönder... Hela tiden!
Härliga tider!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Deltacos App har en mängd funktioner.
Du kan styra efter soluppgång/nedgång, tid och massa annat som efter hur mycket det blåser, om det är mulet, temperatur.

Det låter ju precis som det jag vill ha då jag mest styr lampor. Får nog ta och test köpa en och gillar jag den får jag sakta fylla på och låta de dåliga telldus kontakterna sakta dö ut.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.