Vissa Pixel 8 Pro-mobiler har knölar i skärmen

Permalänk
Melding Plague

Vissa Pixel 8 Pro-mobiler har knölar i skärmen

En del ägare av Pixel 8 Pro har hittat små bulor under mobilens skärm. Men Google säger att det kan bli så med den nya skärmen och att det ska inte påverka hur telefonen fungerar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns nån flera år gammal bild från Xiaomi på GSMArena från något mobilsläpp som visar en "flexibel OLED"-skärm som inte fästs i glas än och på den kan man se skärmen bete sig lite som ett papper som svajjar i vinden. Om Pixeln använder en sån "flexibel OLED"-skärm så kanske det inte är konstigt om det något som sticker den bakifrån som orsakar det här. . . men det är ju ändå konstigt. Känns mer som ytterliggare en Pixel-miss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Finns nån flera år gammal bild från Xiaomi på GSMArena från något mobilsläpp som visar en "flexibel OLED"-skärm som inte fästs i glas än och på den kan man se skärmen bete sig lite som ett papper som svajjar i vinden. Om Pixeln använder en sån "flexibel OLED"-skärm så kanske det inte är konstigt om det något som sticker den bakifrån som orsakar det här. . . men det är ju ändå konstigt. Känns mer som ytterliggare en Pixel-miss.

Ytterligare en pixel-miss?
Vad är det fler för missar som finns på din pixel-miss lista?

Permalänk
Avstängd

Google :/

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Skärmen på min pixel 7 trillade av i torsdags, så väntar på en ersättningstelefon nu..

Inga skador på telefonen och batteriet har inte svullit. Limmet som höll i skärmen verkar bara ha.. gett upp.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Men gud va trist... Hoppades på att uppgradera min Huawei P20 Pro till en Pixel någon gång i framtiden, men när man läser inläggen här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Men gud va trist... Hoppades på att uppgradera min Huawei P20 Pro till en Pixel någon gång i framtiden, men när man läser inläggen här...

P20 pro var ju en grym lur på sin tid. Hur mycket batteritid får du ut nu?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

P20 pro var ju en grym lur på sin tid. Hur mycket batteritid får du ut nu?

Jag hade tur att batteriet svällde upp precis innan garantin gick ut, så batteritiden är fortfarande helt ok.
Men vad ska man ersätta den med... tänkte att Pixel skulle vara en fin android lur med bra kamera.
Tyvärr är ju Huawei hopplös nu när man inte har google store grejen :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag hade tur att batteriet svällde upp precis innan garantin gick ut, så batteritiden är fortfarande helt ok.
Men vad ska man ersätta den med... tänkte att Pixel skulle vara en fin android lur med bra kamera.
Tyvärr är ju Huawei hopplös nu när man inte har google store grejen :'(

Skaffade en Pixel 7 Pro nu under black week och är sjukt nöjd med den kan starkt rekommendera den till dig. Finns fortfarande kvar på kampanj pris hos Comviq om du ute efter mobilabonnemang med mycket surf.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Skaffade en Pixel 7 Pro nu under black week och är sjukt nöjd med den kan starkt rekommendera den till dig. Finns fortfarande kvar på kampanj pris hos Comviq om du ute efter mobilabonnemang med mycket surf.

Tack, då får det bli en pixel när huawei:n dör Den kanske klarar sig några år till!

Permalänk
Medlem

Haha låter som en könssjukdom. Ta inte med mobilen till Thailand nästa gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artikeln:

[...] men att det inte alls ska påverka funktionaliteten.

Så det brukar låta numera; så länge en advokat kan argumentera för att det inte stör grundfunktionaliteten är det som felet både inte existerar och egentligen inte är ett fel heller.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tack, då får det bli en pixel när huawei:n dör Den kanske klarar sig några år till!

Då kanske Pixel 8 är något för dig om du ska vänta lite till. Den ska få uppdateringar i 7 år så borde passa dig perfekt verkar ju som att du behåller dina mobiler ett bra tag.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Då kanske Pixel 8 är något för dig om du ska vänta lite till. Den ska få uppdateringar i 7 år så borde passa dig perfekt verkar ju som att du behåller dina mobiler ett bra tag.

Tack för tipset!!

Permalänk
Medlem

Bättre en knöl bakom skärmen än framför skärmen.

Permalänk

Extremt dålig kvalitetskontroll hos Google.

En sak om det går att fixa mjukvaruproblem detta är något helt annat som inte borde vara okej på några plan. Att Google säger att detta är acceptabelt låter väldigt konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag hade tur att batteriet svällde upp precis innan garantin gick ut, så batteritiden är fortfarande helt ok.
Men vad ska man ersätta den med... tänkte att Pixel skulle vara en fin android lur med bra kamera.
Tyvärr är ju Huawei hopplös nu när man inte har google store grejen :'(

Om man ser till hur många som är nöjda med sin Pixel-lur så tror jag fortfarande det är det bästa valet. Jag tycker ofta man hör problem när nya produkter släpps, men oftast är det överdrivet.

Men kanske inte köp just P8-pro då om du är orolig! Jag hade själv en Samsung S22 Ultra, men den blev riktigt kass batteritid efter typ 6 månader, annars en trevlig lur!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Har inte upptäckt detta på min 8 pro

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Men gud va trist... Hoppades på att uppgradera min Huawei P20 Pro till en Pixel någon gång i framtiden, men när man läser inläggen här...

Jag har gått från Mate 20 Pro. Har kollat ett tag men inte hittat någon ersättare förrän nu.

Pixeln har lite sämre räckvidd på wifi annars har jag bara positivt att säga om telefonen.

Sen har jag bara läst om 1 som har knölar på skärmen så kan inte vara så vanligt.

Permalänk
Medlem

It's a feature

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Blev nojjig och gick igenom min 8 pro, inga knölar här iaf.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte acceptera detta.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Inte relaterat till knöl, men har vanliga Pixel 8 då jag inte behöver extra kameran eller högre upplösningen.
Bra telefon på många plan med AI etc, men batteriet på min är under all kritik. Får ladda varje dag medan min förra iPhone 14 Pro Max kunde användas utan att laddas på nästan 48 h.

Nån som känner likadant runt batteritiden på Pixel 8? Förhoppningen är ju att Google skickar in en systemuppdatering som åtgärdar detta.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Skicka pixel mobiler till Mammografi?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Skärmen på min pixel 7 trillade av i torsdags, så väntar på en ersättningstelefon nu..

Inga skador på telefonen och batteriet har inte svullit. Limmet som höll i skärmen verkar bara ha.. gett upp.

Nog trodde man Google såg till att hålla sina Pixeltelefoner vid god kvalitet men detta är under all kritik. Jag hade reklamerat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nog trodde man Google såg till att hålla sina Pixeltelefoner vid god kvalitet men detta är under all kritik. Jag hade reklamerat den.

Det är min arbetstelefon, så Telia har redan skickat en ny till mig som jag bör få typ imorgon. Så jag slipper tänka på eventuell garanti/reklamering, det är får Telia ta med google om dom vill

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Inte relaterat till knöl, men har vanliga Pixel 8 då jag inte behöver extra kameran eller högre upplösningen.
Bra telefon på många plan med AI etc, men batteriet på min är under all kritik. Får ladda varje dag medan min förra iPhone 14 Pro Max kunde användas utan att laddas på nästan 48 h.

Nån som känner likadant runt batteritiden på Pixel 8? Förhoppningen är ju att Google skickar in en systemuppdatering som åtgärdar detta.

Men Pro Max är väl bland den bästa batteritiden du kan få på en telefon? 14 Pro Max är fortfarande att par tusenlappar dyrare än en Pixel 8. 15 Pro Max kostar typ dubbelt så mycket.

Pixel har ganska medioker batteritid, men du jämför lite äpplen och päron här. Jag har aldrig köpt de dyraste telefoner och jag upplever den som ungefär som de flesta andra telefoner jag haft. Jag klarar mig i regel fram till sovdags och laddar under natten, har jag använt telefonen extremt mycket en dag toppar jag upp en stund på eftermiddagen.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Men Pro Max är väl bland den bästa batteritiden du kan få på en telefon? 14 Pro Max är fortfarande att par tusenlappar dyrare än en Pixel 8. 15 Pro Max kostar typ dubbelt så mycket.

Pixel har ganska medioker batteritid, men du jämför lite äpplen och päron här. Jag har aldrig köpt de dyraste telefoner och jag upplever den som ungefär som de flesta andra telefoner jag haft. Jag klarar mig i regel fram till sovdags och laddar under natten, har jag använt telefonen extremt mycket en dag toppar jag upp en stund på eftermiddagen.

Pixel 8 har större batteri, i form av 4,485 mAh, medan Apple 14 Pro Max har 4,323 mAh batteri. Det man kan utvinna ur denna info är att A16 är ett betydligt energisnålare mobil trots högre upplösning samt betydligt bättre prestanda. A16 krossar ju iofs Tensor G3 på allt i princip, men tråkigt att det skall vara sån stor skillnad på ingenjörer från Apple och Google som bör ha liknande resurser. Båda utvecklar sina egna processorer och kan optimera den närmare mjukvaran - men Apple verkar ju vara leda med hästlängder när det gäller prestanda och batteritid.

En Pixel 8 bör ju kunna ha liknande batteritid som en iPhone 14, där priset är rätt lika men inte ens i närheten.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Pixel 8 har större batteri, i form av 4,485 mAh, medan Apple 14 Pro Max har 4,323 mAh batteri. Det man kan utvinna ur denna info är att A16 är ett betydligt energisnålare mobil trots högre upplösning samt betydligt bättre prestanda. A16 krossar ju iofs Tensor G3 på allt i princip, men tråkigt att det skall vara sån stor skillnad på ingenjörer från Apple och Google som bör ha liknande resurser. Båda utvecklar sina egna processorer och kan optimera den närmare mjukvaran - men Apple verkar ju vara leda med hästlängder när det gäller prestanda och batteritid.

En Pixel 8 bör ju kunna ha liknande batteritid som en iPhone 14, där priset är rätt lika men inte ens i närheten.

Jo, någonting gör ju Apple väldigt rätt. Däremot har jag en sambo som alltid kört iPhone och så otroligt stor skillnad tycker jag inte att det är i batteritid för oss båda.

Iallafall verkar ju Google satsa lite på den här plattformen nu, får se om det är ett av de väldigt ovanliga fallen där de håller i och det faktiskt blir bättre över tid, eller om de lägger ner snart och börjar om ifrån noll igen

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Pixel 8 har större batteri, i form av 4,485 mAh, medan Apple 14 Pro Max har 4,323 mAh batteri. Det man kan utvinna ur denna info är att A16 är ett betydligt energisnålare mobil trots högre upplösning samt betydligt bättre prestanda. A16 krossar ju iofs Tensor G3 på allt i princip, men tråkigt att det skall vara sån stor skillnad på ingenjörer från Apple och Google som bör ha liknande resurser. Båda utvecklar sina egna processorer och kan optimera den närmare mjukvaran - men Apple verkar ju vara leda med hästlängder när det gäller prestanda och batteritid.

En Pixel 8 bör ju kunna ha liknande batteritid som en iPhone 14, där priset är rätt lika men inte ens i närheten.

Min pixel 8 har ca två dygn batteri vid normalt användande. (Mail, surf + streama några avsnitt). Vet inte om det säger nått men så är det med min i alla fall.