Vissa Pixel 8 Pro-mobiler har knölar i skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Pixel 8 har större batteri, i form av 4,485 mAh, medan Apple 14 Pro Max har 4,323 mAh batteri. Det man kan utvinna ur denna info är att A16 är ett betydligt energisnålare mobil trots högre upplösning samt betydligt bättre prestanda. A16 krossar ju iofs Tensor G3 på allt i princip, men tråkigt att det skall vara sån stor skillnad på ingenjörer från Apple och Google som bör ha liknande resurser. Båda utvecklar sina egna processorer och kan optimera den närmare mjukvaran - men Apple verkar ju vara leda med hästlängder när det gäller prestanda och batteritid.

En Pixel 8 bör ju kunna ha liknande batteritid som en iPhone 14, där priset är rätt lika men inte ens i närheten.

Jag har ungefär 35-40% kvar på min Pixel 7 pro i slutet av dagen med 4-5 timmars skärmtid så enligt mig får Google godkänt enligt mig men självklart att Apple kommer vara snäppet bättre dom har tillverkat mobil sedan 2007 mer deras egna operativsystem och processorer det var väl bara några år sen Google började ta pixel mobilerna på allvar med egen processorer och allt ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Ytterligare en pixel-miss?
Vad är det fler för missar som finns på din pixel-miss lista?

Det finns en massa tabbar med Pixel-seriens hårdvara och mjukvara genom åren men specifikt med skärmarna har de haft mest problem, kommer ihåg det ska varit problem med att skärmarna från LG får några generationer sen hade ett grönt sken och en annan generation så utvecklades det svarta linjer för vissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Min pixel 8 har ca två dygn batteri vid normalt användande. (Mail, surf + streama några avsnitt). Vet inte om det säger nått men så är det med min i alla fall.

Kör du med Smooth Display (120 hz) samt AOD (Always on Display) ?
När jag kör bilen med trådlöst Android Auto drar mobilen sjukt mycket batteri. Känns spontant som ett dåligt batteri på min om andra inte alls upplever liknande problem med sin Pixel 8.

Vore intressant o veta för jag har kollat tips, och bästa tipsen enligt Google är att gå ner till 60 Hz samt stänga av AOD.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jag har ungefär 35-40% kvar på min Pixel 7 pro i slutet av dagen med 4-5 timmars skärmtid så enligt mig får Google godkänt enligt mig men självklart att Apple kommer vara snäppet bättre dom har tillverkat mobil sedan 2007 mer deras egna operativsystem och processorer det var väl bara några år sen Google började ta pixel mobilerna på allvar med egen processorer och allt ?

Det låter väldigt bra faktiskt, och självklart har Apple övertag då dem har mer erfarenhet på mobila marknaden. Är bara lite besviken för utöver batteriet är det en riktigt trevlig mobil.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Det låter väldigt bra faktiskt, och självklart har Apple övertag då dem har mer erfarenhet på mobila marknaden. Är bara lite besviken för utöver batteriet är det en riktigt trevlig mobil.

Riktigt nöjd en så länge kan nog vara Android 14 som löste detta på Pixel 7 Pro gjorde även ett geekbench test och fick väldigt mycket högre score en vad folk fick vid release fick alltså 1429/3711 de flesta vid release fick knappt över 3000 i multicore. Så det verkar som att Google har lagt ner väldigt mycket tid på optimera Android 14 för deras Pixel 7 mobiler.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Kör du med Smooth Display (120 hz) samt AOD (Always on Display) ?
När jag kör bilen med trådlöst Android Auto drar mobilen sjukt mycket batteri. Känns spontant som ett dåligt batteri på min om andra inte alls upplever liknande problem med sin Pixel 8.

Vore intressant o veta för jag har kollat tips, och bästa tipsen enligt Google är att gå ner till 60 Hz samt stänga av AOD.

Japp jag kör med 120 Hz och aod 👍🏻

Jag tror uppkopplingens kvalitet påverkar strömförbrukningen ganska mkt. Därav android auto förbrukning (?) Tänker att telefonen får kämpa lite med uppkopplingen när man kör runt med bilen + att den ska streama kartor osv till bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Japp jag kör med 120 Hz och aod 👍🏻

Jag tror uppkopplingens kvalitet påverkar strömförbrukningen ganska mkt. Därav android auto förbrukning (?) Tänker att telefonen får kämpa lite med uppkopplingen när man kör runt med bilen + att den ska streama kartor osv till bilen.

Jo trådlös Android Auto drar mycket ström kör alltid med laddaren i ändå så inget problem direkt för mig.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Inte relaterat till knöl, men har vanliga Pixel 8 då jag inte behöver extra kameran eller högre upplösningen.
Bra telefon på många plan med AI etc, men batteriet på min är under all kritik. Får ladda varje dag medan min förra iPhone 14 Pro Max kunde användas utan att laddas på nästan 48 h.

Nån som känner likadant runt batteritiden på Pixel 8? Förhoppningen är ju att Google skickar in en systemuppdatering som åtgärdar detta.

Kanske måndagsexemplar? Nu har jag iof 8 Pro, men min telefon håller i nästan två dagar ibland om jag inte ultranöter med luren.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Japp jag kör med 120 Hz och aod 👍🏻

Jag tror uppkopplingens kvalitet påverkar strömförbrukningen ganska mkt. Därav android auto förbrukning (?) Tänker att telefonen får kämpa lite med uppkopplingen när man kör runt med bilen + att den ska streama kartor osv till bilen.

Så kan det vara
Tack för svaret! ^^

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Kanske måndagsexemplar? Nu har jag iof 8 Pro, men min telefon håller i nästan två dagar ibland om jag inte ultranöter med luren.

Oklart, när det kommer till batteri så vet man ju aldrig. Försöker därför få lite fakta från andra användare här, men dem flesta köpte ju 8 Pro som man själv kanske borde gjort haha.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro