Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem

Blev godkänd idag också. Skickad 19:e. Varan ska prel. skickas 23/11 - 3/12.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt billiga stativ typ dom här https://amzn.eu/d/bCRwAAH fungerar dom bra för er, inte vingliga så att djur och småbarn river ned lätt?

Tänkte sätta upp på väggen men då det inte går att få symetriskt pga möbleringen så kanske det inte blir bra ljud med tanke på att det inte går att justera höger/vänster ljud balans på högtalarna (wtf??)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Ni som har köpt billiga stativ typ dom här https://amzn.eu/d/bCRwAAH fungerar dom bra för er, inte vingliga så att djur och småbarn river ned lätt?

Tänkte sätta upp på väggen men då det inte går att få symetriskt pga möbleringen så kanske det inte blir bra ljud med tanke på att det inte går att justera höger/vänster ljud balans på högtalarna (wtf??)

Jag beställde aldrig Hana pgs de dåliga recensioner på både svenska och utländska marknaden
Istället blev det dessa https://amzn.eu/d/49Fx2u5
Ska få den ikväll, imorgon. Så kan återkomma när jag testat dem

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Är det absolut bästa att köra soundbaren HDMI till TV? jag kör just nu med en optisk för att ljudet ibland inte gick igång på baren med HDMI, det sprutade ut ur tv högtalarna istället(det är min tv som är kass).

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Är det absolut bästa att köra soundbaren HDMI till TV? jag kör just nu med en optisk för att ljudet ibland inte gick igång på baren med HDMI, det sprutade ut ur tv högtalarna istället(det är min tv som är kass).

Kolla så att du har aktiverat "HDMI-CEC" i TVn/mediaspelaren. HDMI är definitivt bättre än den optiska-ingången! Äger du en äldre TV så kanske det är där som skon klämmer?

Permalänk
Medlem

Någon som köpt ett par vettiga väggfästen till de två högtalarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Någon som köpt ett par vettiga väggfästen till de två högtalarna?

Jag får hem dessa två imorgon:

https://amzn.eu/d/bNSdb4h
https://amzn.eu/d/hXMp0XK

Jag vill ha ett fäste som håller dem nära väggen men samtidigt erbjuder lite tilt nedåt samt möjligheten att vrida in dem lite.

Återkommer med utlåtande imorgon kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Någon som köpt ett par vettiga väggfästen till de två högtalarna?

Köpte en sån här https://amzn.eu/d/hzgEKmm men ska lämna tillbaka den och köpa stativ istället så har inte mer än öppnat. Den verkar rejäl och mycket justerbar i alla vinklar. Kom ihåg att köpa 2 bara för det gjorde inte jag.

Permalänk
Medlem

Fick min bekräftelse också.

Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan 2023-11-24 - 2023-12-04

Skickade in 23 Oktober.
Och jag körde printscreen på recensionen, och recension bidraget jag behövde bekräfta. Verkar som det räckte.

Mail bekräftelse på att recension har blivit godkänt har fortfarande inte dykt upp. Men skönt att det inte behövdes.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Är det någon som fått godkännande bara genom en skärmdump på recensionen (då bekräftelsemailet aldrig dyker upp)?
Jag har kvar mailet där man ska bekräfta recensionen men tänkte inte på att klippa o klistra för att få med båda delarna :/

Min blev godkänd med skärmdump, det är dock ett par veckor sedan jag gjorde denna process då jag fick rätt bra pris av Samsung.
Tog 24h för godkännande då, lär vara mycket högre tryck nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Köpte en sån här https://amzn.eu/d/hzgEKmm men ska lämna tillbaka den och köpa stativ istället så har inte mer än öppnat. Den verkar rejäl och mycket justerbar i alla vinklar. Kom ihåg att köpa 2 bara för det gjorde inte jag.

Intressant! Vad är det för stativ du kikar på? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Det står på baksidan av högtalarna left/right, den yttre högtalaren ska peka utåt.

Tack snälla! Såg det efter jag läst din post och "ändrade om".
Idiotisk av mig men tack för att du löste det! 😁

Permalänk
Medlem

Efter två mail och tredje chatten fick jag ett halvt resultat (beställt via click and collect, Länna, Sthlm)

(11:28:25) Power
JAg kan se att din order är annullerad
(11:28:33) Power
Ja
(11:29:05) Power
Dör att vi ska hitta en lösning för detta, skulle vi behöva att du mailar in till oss på kundservice@power.se
(11:29:27) Jag
Ok, jag har redan mailat, men inte fått svar.
(11:29:43) Power
Skriv vad som har hänt och vi kommer att göra vårt bästa för att hitta en lösning
(11:29:56) Power
Oj, ett ögonblick
(11:30:52) Power
Sådär jag hittade ditt mail, beklagar att vi inte har hunnit kika in på det
(11:31:17) Power
jag kommer att ha ärendet på mig själv och ska jobba med ärendet
(11:31:36) Power
Kan ta lite tid tills du får svar så du är medveten
(11:32:53) Jag
Ok, tack. Men då är ärendet igång och ni kommer att kontakta mig?
(11:33:45) Power
Yes sir 😀
(11:34:13) Power
Finns det något mer jag kan hjälpa till med idag?
(11:34:30) Jag
Toppen, nej, då väntar jag på ert svar.
(11:34:55) Power
Yes, då får jag önska dig en fortsatt fin dag!

Permalänk
Medlem

fortfarande står 7 November som sista dagen i kampanj sidan.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

En teoretisk spekulation.

Skulle det påverka den ursprungliga köparen om man köpte en Q995C på tex Blocket med kvitto och går till Power och lämnar tillbaka den på öppet köp och tar ett tillgodokvitto? Skulle den ursprungs köparen då bli fakturerad av Samsung? Vi förutsätter att den ursprungliga köparen har utnyttjat på köpet kampanjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

En teoretisk spekulation.

Skulle det påverka den ursprungliga köparen om man köpte en Q995C på tex Blocket med kvitto och går till Power och lämnar tillbaka den på öppet köp och tar ett tillgodokvitto? Skulle den ursprungs köparen då bli fakturerad av Samsung? Vi förutsätter att den ursprungliga köparen har utnyttjat på köpet kampanjen.

Ser man till vad som står så borde det ju vara så ja, jag tror du kan ha hittat ett kryphål för att "smälla till" scalpers

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av Bitfenix:

En teoretisk spekulation.

Skulle det påverka den ursprungliga köparen om man köpte en Q995C på tex Blocket med kvitto och går till Power och lämnar tillbaka den på öppet köp och tar ett tillgodokvitto? Skulle den ursprungs köparen då bli fakturerad av Samsung? Vi förutsätter att den ursprungliga köparen har utnyttjat på köpet kampanjen.

Det står i villkoren att man inte får lämna tillbaka soundbaren/tv och behålla gratis produkten, om man inte lämnar tillbaka den så kommer man att bli fakturerad.

Har ingen aning om dom kollar upp sånt, men med tanka på att gratis produkten har ett rätt högt värde så kan jag anta att dom kollar upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

En teoretisk spekulation.

Skulle det påverka den ursprungliga köparen om man köpte en Q995C på tex Blocket med kvitto och går till Power och lämnar tillbaka den på öppet köp och tar ett tillgodokvitto? Skulle den ursprungs köparen då bli fakturerad av Samsung? Vi förutsätter att den ursprungliga köparen har utnyttjat på köpet kampanjen.

Jag har också tänkt tanken och ville därför inte sälja soundbaren alltför billigt till någon som skulle göra just detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokialogoshop:

Det står i villkoren att man inte får lämna tillbaka soundbaren/tv och behålla gratis produkten, om man inte lämnar tillbaka den så kommer man att bli fakturerad.

Har ingen aning om dom kollar upp sånt, men med tanka på att gratis produkten har ett rätt högt värde så kan jag anta att dom kollar upp det.

Tror inte dom kollar upp det. Fick tidigare en duoladdare på köpet då jag köpte en Galaxy Watch som jag sedan returnerade. Blev aldrig fakturerad för laddaren (aldrig använt den heller). Dock kan det ju hända att de är noggrannare med lite dyrare produkter.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

fick nu även bekräftat från Samsung supporten att det är 3 december som gäller! har hela konversationen i mailet om det skulle skita sig.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hoppas nu bara Power kan beställa in fler Q995C för 8888kr. Ser ju bra ut annars.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk

Jag har funderat på att sälja mina högtalare när jag väl får dom. Får väl vänta till öppet-köp perioden är slut eller komma överens om att skicka kvittot i efterhand, framför allt för att försäkra sig själv. Nåja, får vänta tills jag har produkten i handen först.

Permalänk
Medlem

För en som inte är helt med på hela kaoset (i mina ögon) med hdmi-versioner. Var en av dom som fick tag i en QN95b i somras och vill ju att det ska funka sömnlöst, kvittar det vilken hdmi-kabel jag använder för att få tillgång till alla funktioner? 😇 Kan jag använda nån gammal man har liggandes eller krävs det 2.1?

Ps. Fick mitt leveransdatum flyttad från 6e november till 3e november nu.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

För en som inte är helt med på hela kaoset (i mina ögon) med hdmi-versioner. Var en av dom som fick tag i en QN95b i somras och vill ju att det ska funka sömnlöst, kvittar det vilken hdmi-kabel jag använder för att få tillgång till alla funktioner? 😇 Kan jag använda nån gammal man har liggandes eller krävs det 2.1?

Ps. Fick mitt leveransdatum flyttad från 6e november till 3e november nu.

Soundbaren kommer med en bra HDMI-kabel som du använder mellan den och TVn. Soundbarens 2 egna HDMI portar är bara HDMI 2.0 och stödjer inte 120Hz, VRR eller ALLM så är inte så stora krav på vilken HDMI kabel du använder om du kör med dom portarna men rekommenderar bara att använda dom portarna om det är allt du har kvar då TVs alla portar är HDMI 2.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Soundbaren kommer med en bra HDMI-kabel som du använder mellan den och TVn. Soundbarens 2 egna HDMI portar är bara HDMI 2.0 och stödjer inte 120Hz, VRR eller ALLM så är inte så stora krav på vilken HDMI kabel du använder om du kör med dom portarna men rekommenderar bara att använda dom portarna om det är allt du har kvar då TVs alla portar är HDMI 2.1.

Va bra att det följer med, stod på hifiklubbens sida att det inte följde med så jag tänkte att jag behövde köpa en. Men då skippar jag det 😇 tack för bra svar!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

fick nu även bekräftat från Samsung supporten att det är 3 december som gäller! har hela konversationen i mailet om det skulle skita sig.

Skrev dom mer om de skulle förlänga det på hemsidan också? Mvh

Permalänk
Medlem

Någon som har placerat surround högtalare långt upp?
Typ mot taket.

Jag undrar hur ljudet blir då? Tänker på att det sitter högtalare på toppen.
Men tanken är väl ljudet ska "studsa" upp mot taket och ner, när man kör Atmos. Eller har jag fell?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Någon som köpt ett par vettiga väggfästen till de två högtalarna?

Det blev dessa då bulten som sitter på kulan är i rätt storlek för högtalaren (1/14-20) så man kan gänga högtalaren direkt:

https://www.amazon.se/deleyCON-Universella-H%C3%B6gtalarv%C3%...

Funkar för mitt ändamål och eftersom jag behövde lite tilt nedåt så var det bra längd på bulten.

Permalänk

Försöker hjälpa min kära mor med att hitta serienumre. Skulle någon kunna vara så snäll och berätta exakt vilken högtalare och vart man hittar serienumret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinmamma1337:

Försöker hjälpa min kära mor med att hitta serienumre. Skulle någon kunna vara så snäll och berätta exakt vilken högtalare och vart man hittar serienumret?

Det sitter baktill på soundbaren.