Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

öhhh jo du får visst ut det, vanlig ARC klarar högupplöst ljud alldeles utmärkt, innan EARC var en grej så har många i flera år kört tex Nvidia Shield kopplat till soundbar med vanlig ARC och sedan kopplat till TV och spelat upp 4K remux filer med Dolby TrueHD och DTS-X.

Inte för att vara sån, men har man inte koll kanske man ska ta det lite lugnt hur man svarar. Kopplar du en Nvidia Shield, Apple TV, blu-ray spelare etc direkt till soundbaren amvänds ingen version av "ARC" alls så då kan du få med alla okomprimerade ljudfortmat. eARC/ARC är när TVn skickar tillbaka ljud, tillexempel från vanlig TV sändning eller inbyggd app och har TVn bara ARC får du inte alla ljudformat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Hm, ett bra alternativ. Bor dock i hyresrätt, skadar det tapeten?

nope, om du ska ta bort det sen är det bara ta något smalt av plast och pressa imellan och ta bort högtalaren.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av SopAns:

Inte för att vara sån, men har man inte koll kanske man ska ta det lite lugnt hur man svarar. Kopplar du en Nvidia Shield, Apple TV, blu-ray spelare etc direkt till soundbaren amvänds ingen version av "ARC" alls så då kan du få med alla okomprimerade ljudfortmat. eARC/ARC är när TVn skickar tillbaka ljud, tillexempel från vanlig TV sändning eller inbyggd app och har TVn bara ARC får du inte alla ljudformat.

jag vet vad jag pratar om, spelar ingen roll om TV har eARC då de ändå inte kan sända okomprimerat ljudformat även om det på "pappret" ser ut så, behövs en extern hdmi enhet för det.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

nope, om du ska ta bort det sen är det bara ta något smalt av plast och pressa imellan och ta bort högtalaren.

Har du eller ni som satt upp högtalarna på väggen gjort det på något snyggt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Satt vid 10 och Klarna inte funkade alls som alternativ då det blev felmeddelande pga postnumret. Vid val av click and collect och betala i butik så fortsatte strulet. Så jag har flera extrordrar som flera här har. Min första gick igenom 10:09. Har fått sms om att samtliga ordrar är beställda från centrallagret. Jag räknar med att inte få nån alls, så blir man inte besviken.

Skrivet av Bläjd:

Även mina reservationer är borta. Dom bytte status igår på morgonen till "Ordern hanteras på lagret" , när jag kollade nån timme senare var dom helt borta. Går att få fram dom när man klickar på länkarna i det mejlet som bekräftade ordern, men syns inte alls på min kontosida. I samband med strulet i fredags så kollade jag direkt Samsungs sida genom Benify. Då var denna soundbar helt slut där och man kunde endast få lageravisering när den skulle komma in igen. När jag kollar idag så kan man köpa den, det står: Din beställning beräknas att skickas ut 27/10/2023. Verkar som det kommer en leverans och kanske även till Power. Jag börjar dock ge upp detta.

Jag fick och beskedet att kampanjen var förlängd till 3 december när jag pratade med Powers kundtjänst igår. När det gällde status gällande min order/ordrar (se ovan) så kunde man inte lämna besked alls då dem inte visste om dom "fanns kvar i systemet "....jag skulle återkomma nästa vecka, märkligt svar kan jag tycka.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag fick och beskedet att kampanjen var förlängd till 3 december när jag pratade med Powers kundtjänst igår. När det gällde status gällande min order/ordrar (se ovan) så kunde man inte lämna besked alls då dem inte visste om dom "fanns kvar i systemet "....jag skulle återkomma nästa vecka, märkligt svar kan jag tycka.

Jag börjar bli mer orolig att tex surfplattorna som man kan välja kommer ta slut, står ju dem byter ut den mot liknande, men vad skulle det vara isåfall?

Fick min soundbar igår kväll. Så blir att fixa registrering idag.
Och hoppas man får bonusen man vill ha

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

En liten sidonotering: När jag registrera mig för gratis-produkt-kampanjen så fick jag nå jävla felmeddelande när jag använde Firefox. Jag bytte till Chrome och allt gick bra.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag börjar bli mer orolig att tex surfplattorna som man kan välja kommer ta slut, står ju dem byter ut den mot liknande, men vad skulle det vara isåfall?

Fick min soundbar igår kväll. Så blir att fixa registrering idag.
Och hoppas man får bonusen man vill ha

Svårt att tro att de skulle ta slut. Däremot är det väl mer ett problem om man planerat sälja dem iom marknaden kommer bli mättad rätt snabbt med S9 surfplattor.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Egentligen borde du bestrida detta för krav på namn på kvittot finns inte i villkoren för erbjudandet och ofta innehåller kvitton från fysisk butik inga namn (men du valde ändå det andra alternativet och fixa fram ett namn). Finns många som skickat in kvitto utan namn och fått det godkänt. Det som gäller är att om ett köps gjort av en kvalificerad produkt och man kan bevisa detta köp med kvitto/orderbekräftelse samt rätt serienummer på produkten som gjorts senast 15'e oktober så ska man få bonusprodukten. Samsung ska inte få slingra sig undan här...

Samma kampanj men inte samma produkt men tänker att tråden kanske är rätt ändå. Min beställning och kvitto säger S93C men lådan jag fick säger S90C. Kommer Samsung ställa till problem? Båda är ju en kvalificerad produkt och det är samma TV i grunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Samma kampanj men inte samma produkt men tänker att tråden kanske är rätt ändå. Min beställning och kvitto säger S93C men lådan jag fick säger S90C. Kommer Samsung ställa till problem? Båda är ju en kvalificerad produkt och det är samma TV i grunden.

nej, du väljer S93C varianten när du skickar in ansökan.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag börjar bli mer orolig att tex surfplattorna som man kan välja kommer ta slut, står ju dem byter ut den mot liknande, men vad skulle det vara isåfall?

Fick min soundbar igår kväll. Så blir att fixa registrering idag.
Och hoppas man får bonusen man vill ha

Om de tar slut lär du behöva välja en annan av de andra produkterna man kan välja på. Kände mig också lite orolig, har egentligen inget behov av någon annan produkt och de känns mer svårsålda om man skulle vilja sälja den.

Permalänk

Fick precis min ansökan godkänd. Hade printat mailet där jag skulle godkänna inskick av recensionen. Verkar fluktuera lite vad dom godkänner och inte.

Permalänk
Medlem

Har eventuellt hittat ett någorlunda stativ som inte kostar över 1500:-

Och enligt recensionen funkar det bra med Samsung soundbar.
"When it comes to universal things, I'm rather skeptical because you always have to make some kind of compromise.
In this case, I was pleasantly surprised.

I bought the two stands for my rear speakers of a Samsung HW Q-995GC. The stands were assembled and ready to use within 10 minutes."

Tror nog jag lägger en beställning..
ECHOGEAR speaker stand pair - adjustable height with universal compatibility - Works with Vizio, Klipsch, Bose, Sony and More - Includes built-in cable management - Ideal for settings for https://amzn.eu/d/6qpaVYQ

Nackdelen är väl man inte kommer gömma kablarna på ett snyggt sätt.

EDIT.
Lade en beställning, i värsta fall får jag skicka tillbaka paketet.
Kommer 25 Okt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har eventuellt hittat ett någorlunda stativ som inte kostar över 1500:-

Och enligt recensionen funkar det bra med Samsung soundbar.
"When it comes to universal things, I'm rather skeptical because you always have to make some kind of compromise.
In this case, I was pleasantly surprised.

I bought the two stands for my rear speakers of a Samsung HW Q-995GC. The stands were assembled and ready to use within 10 minutes."

Tror nog jag lägger en beställning..
ECHOGEAR speaker stand pair - adjustable height with universal compatibility - Works with Vizio, Klipsch, Bose, Sony and More - Includes built-in cable management - Ideal for settings for https://amzn.eu/d/6qpaVYQ

Nackdelen är väl man inte kommer gömma kablarna på ett snyggt sätt.

EDIT.
Lade en beställning, i värsta fall får jag skicka tillbaka paketet.
Kommer 25 Okt.

Tack för tipsen. Jag testar också att köpa ett par. Behöver en temporär lösning i ett par månader.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Märkligt. Jag ställde bakhögtalarnas sidor vända INÅT mot soffan.
Testade dem med konversationer i ett spel nu där NPC:n stod till väntser och.. ljudet kom från vänster bakhögtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Märkligt. Jag ställde bakhögtalarnas sidor vända INÅT mot soffan.
Testade dem med konversationer i ett spel nu där NPC:n stod till väntser och.. ljudet kom från vänster bakhögtalare?

Det står på baksidan av högtalarna left/right, den yttre högtalaren ska peka utåt.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Tack för tipsen. Jag testar också att köpa ett par. Behöver en temporär lösning i ett par månader.

Blev dessa för mig. Riktigt bra pris
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/hogtalare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Såg dem med. Men läste att de skulle vara rätt svaga. Men fördel med Elgiganten, väldigt bra med retur om det nu skulle behövas.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tvnissen:

Hur fick du detta bekräftat?

Fick ett sms dagen jag beställde men har inte fått någon uppdatering sen dess.

Permalänk
Medlem

Jag printscreen på recensionen. Hoppas de godkänner det :/ Om någon fått godkänt med printscreen på recensionen får ni gärna flika in det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Jag printscreen på recensionen. Hoppas de godkänner det :/ Om någon fått godkänt med printscreen på recensionen får ni gärna flika in det här

Funkade för mig, tog även printscreen på första mailet.

Permalänk
Medlem

Precis packat upp och satt igång allt och herrejävlar säger jag bara 😆 riktigt bra krut, speglarna börjar ju skaka redan innan halva reglaget😅 hatade inte grannarna en innan så lär de ju garanterat göra det nu.

Rekommenderar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:
Skrivet av FBGKimpan:

Såg dem med. Men läste att de skulle vara rätt svaga. Men fördel med Elgiganten, väldigt bra med retur om det nu skulle behövas.

Tittade först på dem också, även några som heter Multibrackets M Speaker Floorstand (https://products.multibrackets.com/en/speaker-mounts/floor-sp...)
Ungefär samma pris.

Men båda Hama och Multibracket hade fått ganska dåliga betyg..
Tänkte för mig själv, måste finnas något bättre. Visst fanns det.
Dem bästa verkar vara Vebos, men priset 1800:- känns lite väl mycket.

Sen fanns det några man kunde köpa ifrån Amazon US
Mounting Dream Speaker Stands Height Adjustable for Satellite & Small Bookshelf Speakers, Set of 2 Floor Stand Mount for Bose Polk JBL Sony Yamaha and Others - 11LBS Capacity MD5402.
https://a.co/d/5IO4181

Men har aldrig beställt ifrån US, var orolig att åka på tull moms etc

Jag hoppas dem jag har köpt från svenska Amazon ska vara bra. Annars blir det nog en beställning från US.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Precis packat upp och satt igång allt och herrejävlar säger jag bara 😆 riktigt bra krut, speglarna börjar ju skaka redan innan halva reglaget😅 hatade inte grannarna en innan så lär de ju garanterat göra det nu.

Rekommenderar!

japp, en granne tog sig friheten o sätta upp lappar på min dörr och hissen i julas...:)

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hmm

Jag kör arc mellan baren och min lg oled. Inga problem.

Men jag har satt i min Apple tv i barens Hdmi 1. Det skapar problem.

Jag tappar bilden och bilden börjar blinka mellan Myrornas krig och svart. Men när jag kör hdmi direkt i tvn funkar det. Samma kabel.

What gives?

Hur bör man koppla det så det blir mest optimalt?
Lg oled c1
Soundbaren
Apple tv

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Hmm

Jag kör arc mellan baren och min lg oled. Inga problem.

Men jag har satt i min Apple tv i barens Hdmi 1. Det skapar problem.

Jag tappar bilden och bilden börjar blinka mellan Myrornas krig och svart. Men när jag kör hdmi direkt i tvn funkar det. Samma kabel.

What gives?

Hur bör man koppla det så det blir mest optimalt?
Lg oled c1
Soundbaren
Apple tv

Min Nvidia Shield är inkopplad likadant men inga problem här.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Hmm

Jag kör arc mellan baren och min lg oled. Inga problem.

Men jag har satt i min Apple tv i barens Hdmi 1. Det skapar problem.

Jag tappar bilden och bilden börjar blinka mellan Myrornas krig och svart. Men när jag kör hdmi direkt i tvn funkar det. Samma kabel.

What gives?

Hur bör man koppla det så det blir mest optimalt?
Lg oled c1
Soundbaren
Apple tv

Provat dra ur allt och koppla in igen? Provat en annan HDMI kabel till Apple TVn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Provat dra ur allt och koppla in igen? Provat en annan HDMI kabel till Apple TVn?

Testat båda två. Men det funkar utan problem med arc till tvn och sen apple tvn till tvn.

Ska testa det andra hdmi uttaget imorgon för att se om det är uttaget som brister

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Haha vilken soppa detta är alltså. Power centralt verkar inte bry sig speciellt mycket utan det är upp till varje butik att lösa. Tur att vissa butikschefer är vettiga och faktiskt vill behålla sina kunder.

Jag har som många andra en bokning med upphämtning som inte finns. Men soundbaren finns i lager i butikerna i Sthlm. Tror ni de går att skicka mellan butiker så de som väntar på sin kan få en? Ajabaja, det får man inte! Så man kör en kampanj där man kraftigt översäljer en produkt, några dagar senare får man in ett lass med nya som man skickar ut till butikerna som inte översålt och höjer priset till ordinarie istället för att hjälpa befintliga kunder. Tack Power, riktigt snygg lösning!

Permalänk
Medlem

Asså vad stor soundbaren var jämfört med den jag hade.
TV ser nu liten ut, och bänken allt står på ser helt fel ut..
Tror nog om man hänger den på väggen så blir det snyggare, så jag har tänkt att göra i framtiden när jag byter ut min TV.

Bilder på soundbaren och bak högtalare vs gamla

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB