Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Gör så här istället för vänta på supporten.

Ta en skärmdump på mailen där du ska bekräfta din recension. Och en skärmdump på själva recension på Samsung hemsida.

Många andra som har gjort så ink jag. Och det var inga problem alls.

Det är inte bekräftelsen på recensionen som saknas utan bekräftelsen från Aditro på att man registrerarat sig för kampanjen. Det kom helt enkelt ingen bekräftelse på att de registrerat sig för en kampanjvara.

Permalänk
Medlem

Skickade in under helgen, har inte heller fått någon bekräftelse eller godkännande i inkorgen. Det stod bara "Tack för din registrering" när man skickade in.

Permalänk
Medlem

Bara för att man skriver att man inte fått någon bekräftelse så kommer en xD, cirka en halvtimme efter mitt inlägg fick jag mail att "din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara."

Så det var bara att vänta

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Problem!

Jag kopplade enligt beskrivning i tråden med nvidia shield till HDMI1 på soundbaren, och soundbaren till HDMI3 eARC porten på tvn.

Men nu har jag fått väldiga problem, det fungerade fint i början men nu kan jag inte använda några av apparna för att visa innehåll för så fort något startar börjar det blinka som med ett vit ljus som en strobe. Försvinner först när jag går ur och tillbaka till TV:ns huvudmeny eller tar upp inställningarna.
Påminner en hel del om detta:
https://youtu.be/I_QNhtQICGY?si=AB5dDyFhXVmacH58&t=267

Jag har haft detta problem tidigare men då endast på AppleTV+ appen och trodde det var något fel med just den appen

Använder HDMI kabeln som medföljer till soundbaren och bytte ut HDMI kabeln mellan shield och soundbar men ingen skillnad. Återställde bildskärminställningarna men ingen skillnad, gjorde en fabriksåterställning av tv:n men ingen skillnad.
Soundbaren är en HW-995C och tv:n är en 55"QN95b

Vad är det som är fel och vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallen82:

Hur verifierar jag om jag får ut Dolby Atmos från min TV (om det ens går)? Det är en äldre Samsung från 2017. Det finns inte passthrough att välja utan det som finns är Dolby Digital+, och då misstänker jag att det inte går?

Kör du via interna appar eller via en extern källa? Om det förstnämnda så lär inte passthrough finnas som alternativ, nej. Om den har stöd för passthrough av Dolby Digital Plus är det möjligt (men ej garanterat) att det hade fungerat med en extern källa dock, eftersom det är ett av de två formaten som kan inkludera ATMOS-data. Som jag förstått ska det gå att skicka även över vanlig ARC (dvs. icke-eARC).

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Skickade in min bekräftelse nu i helgen... Har fortfarande inget svar från Samsungs samarbetspartner.

Finns det någon mejladress till dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Skickade in min bekräftelse nu i helgen... Har fortfarande inget svar från Samsungs samarbetspartner.

Finns det någon mejladress till dem?

Fick du "Tack för din registrering"-mailet strax efteråt du skickade in? Om ja, avvakta och andas lite. Det har gått strax över 72h nu och deras arbetsbelastning är nog högre än vanligt för tillfället. Ge det till fredag EOB iaf.

Mail finns ej men går kanske att gräva fram på deras hemsida:
https://support.aditro-kampanj.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Skickade in min bekräftelse nu i helgen... Har fortfarande inget svar från Samsungs samarbetspartner.

Finns det någon mejladress till dem?

Skrivet av edson:

Fick du "Tack för din registrering"-mailet strax efteråt du skickade in? Om ja, avvakta och andas lite. Det har gått strax över 72h nu och deras arbetsbelastning är nog högre än vanligt för tillfället. Ge det till fredag EOB iaf.

Mail finns ej men går kanske att gräva fram på deras hemsida:
https://support.aditro-kampanj.se/

Jag skickade in i måndags. Inte fått någon bekräftelse på kampanjregistrering. Det senaste var mejl om att bekräfta recensionsbidraget, men inte fått något efter det.

Men om jag försöker registrera igen så säger sytemet att mejlen redan är inne, så det kanske rullar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Jag skickade in i måndags. Inte fått någon bekräftelse på kampanjregistrering. Det senaste var mejl om att bekräfta recensionsbidraget, men inte fått något efter det.

Men om jag försöker registrera igen så säger sytemet att mejlen redan är inne, så det kanske rullar på?

Hm, ja. Det borde du ju vara. Dock lite konstigt att du inte fick bekräftelsemailet på registreringen.
Det var kort men se nedan för exempel:

"Tack för din registrering.


Din registrering kommer att granskas inom 72 timmar. Din Bespoke Jet AI (VS28C9784QK/WA) eller The Frame (TQ43LS03BGUXXC), eller The Freestyle (SP-LFF3CLAXXXE) eller Galaxy Tab S9 (SM-X710NZAAEUB) skickas ut ca 40 dagar efter bekräftad godkänd registrering. Notera att det kan ta ytterligare några dagar innan din produkt levereras till ombud.

Vänligen observera att om du ångrar ditt köp av huvudprodukten måste du även lämna tillbaka utlämnad tilläggsprodukt. Om tilläggsprodukten inte returneras av deltagaren på Samsungs begäran, förbehåller sig Samsung rätten att fakturera deltagaren för värdet av tilläggsprodukten. Vid retur av utlämnad kampanjvara, vänligen kontakta http://support.aditro-kampanj.se.

Med vänlig hälsning
Aditro Logistics AB"

Permalänk
Medlem

Din registrering är nu godkänd och du kommer få din kampanjvara skickad till dig mellan...

Permalänk
Medlem

Jag skickade in för bonusprodukten i fredags och fick aldrig någon bekräftelse på inskicket, men igår ca 72h (arbetsdagar) efter fick jag besked om att bonusprodukten skulle skickas i början av december.

Permalänk
Medlem

Jag skickade in min registrering på eftermiddagen den 7:e november dvs. i sista minuten. Jag har inte fått något mail än utan det stod bara på skärmen att ansökan skulle granskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Jag skickade in min registrering på eftermiddagen den 7:e november dvs. i sista minuten. Jag har inte fått något mail än utan det stod bara på skärmen att ansökan skulle granskas.

återigen, kampanjen är förlängd till 3 december, så du var inte ute i sista minuten.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag funderar på hur jag ska sätta upp bakhögtalarna. Sambon vägrar stativ så det är väggmontering.

Jag såg några fästen länkade längre bak, men funderade på att bara smeta upp med tejp, typ länk. Är det någon som har erfarenhet av det?

Det är en hyresrätt med gammal övermålad tapet, senast målat innan vi flyttade in för 2 år sen. Ganska slitet i allmänhet så tror inte lite tapetskador skulle vara världens problem. För- och nackdelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Jag funderar på hur jag ska sätta upp bakhögtalarna. Sambon vägrar stativ så det är väggmontering.

Jag såg några fästen länkade längre bak, men funderade på att bara smeta upp med tejp, typ länk. Är det någon som har erfarenhet av det?

Det är en hyresrätt med gammal övermålad tapet, senast målat innan vi flyttade in för 2 år sen. Ganska slitet i allmänhet så tror inte lite tapetskador skulle vara världens problem. För- och nackdelar?

japp fungerar med den tejpen, kört den med alla Samsung soundbars tidigare och det fungerar fint...kör med stativ nu men funderar på gå tillbaka till sätta upp med tejp då mellanrummet mellan soffa och vägg blev lite för mycket.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Ni som fått kampanjvaran och avser sälja den, hur har det gått? Ser oroväckande många surfplattor och dammsugare ligga länge på Blocket.

Permalänk
Medlem

För er som hade tänkt att sälja soundbaren, passa på nu innan black week börjar. Kollade in den föregående modellen på prisjakt, Samsung HW-Q995B/XE, och den blev prissänkt till 10k runt black week 2022. Sedan fortsatte soundbaren att dyka ner till det här priset väldigt ofta. Jag sålde min för 9k på blocket ganska nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dino2k:

För er som hade tänkt att sälja soundbaren, passa på nu innan black week börjar. Kollade in den föregående modellen på prisjakt, Samsung HW-Q995B/XE, och den blev prissänkt till 10k runt black week 2022. Sedan fortsatte soundbaren att dyka ner till det här priset väldigt ofta. Jag sålde min för 9k på blocket ganska nyligen.

nä de bara avvakta jag sålde min begagnade Q995B för 8k i augusti, dom ligger ändå hyfsat högt ganska ofta.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

När jag kopplar min Apple TV till Soundbaren och sen till TVn så får jag konstiga glitches. Men när jag kopplar både Apple och Soundbaren till TVn så försvinner det.

Kan det vara fel på mina HDMI kablar? Den jag kör mellan TVn och Soundbaren är den som kom med.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Finns det någon officiell källa för information om den förlängda kampanjen? Kollar man samsungs hemsida så står där inget om några uppdaterade datum.

Sen är frågan om dem ens kommer acceptera det i mitt fall?
Beställde med click & collect den 13/10 och fick sms om att den finns att hämta, för att sen få ytterligare sms om att det blivit fel och ordern är annulerad. Fick den 8/11 ett "personligt erbjudande" per mail, efter kontakt med kundtjänst, och kunde då beställa en soundbar med hemleverans för kampanjpriset.

Så tekniskt sett är det borde det gällas som samma order. Men gissar på att de kommer bli nekat pga olika ordernr mellan den första orderbekräftelsen och kvittot jag sen fått. Kanske räcker med att bara skicka in orderbekräftelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Finns det någon officiell källa för information om den förlängda kampanjen? Kollar man samsungs hemsida så står där inget om några uppdaterade datum.

Sen är frågan om dem ens kommer acceptera det i mitt fall?
Beställde med click & collect den 13/10 och fick sms om att den finns att hämta, för att sen få ytterligare sms om att det blivit fel och ordern är annulerad. Fick den 8/11 ett "personligt erbjudande" per mail, efter kontakt med kundtjänst, och kunde då beställa en soundbar med hemleverans för kampanjpriset.

Så tekniskt sett är det borde det gällas som samma order. Men gissar på att de kommer bli nekat pga olika ordernr mellan den första orderbekräftelsen och kvittot jag sen fått. Kanske räcker med att bara skicka in orderbekräftelsen?

räcker med orderbekräftelsen vilket är det som efterfrågas.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dino2k:

För er som hade tänkt att sälja soundbaren, passa på nu innan black week börjar. Kollade in den föregående modellen på prisjakt, Samsung HW-Q995B/XE, och den blev prissänkt till 10k runt black week 2022. Sedan fortsatte soundbaren att dyka ner till det här priset väldigt ofta. Jag sålde min för 9k på blocket ganska nyligen.

Men om man skulle sälja nu, och den sedan blir superbillig nästa vecka, så kan ju köparen lämna tillbaka den till Power, och då blir det bökigt att behålla extra produkten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raoul_B:

Men om man skulle sälja nu, och den sedan blir superbillig nästa vecka, så kan ju köparen lämna tillbaka den till Power, och då blir det bökigt att behålla extra produkten...

Inga problem. Jag skickade aldrig med kvittot. Sa bara att jag mejlar kvittot när öppet köp är över.
Jag ringde även Power vid två olika tillfällen och frågade om garanti och öppet köp för andrahandsköpare. Power är ganska hårda. Kvittot gäller bara den ursprungliga köparen, och det är bara den ursprungliga köparen som kan nyttja garanti och öppet köp hos dem.

Den som köper i andrahand kan nog nyttja tillverkarens garanti istället.

Permalänk
Medlem

Någon som har provat stativ för bakhögtalarna från Vebos?

https://www.vebos.se/vebos-stativ-samsung-hw-q990c-svart-par-...

Permalänk
Medlem

Finns för 9990 hos Elgiganten fr o m torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Finns för 9990 hos Elgiganten fr o m torsdag.

Såg det, bra pris! Dock gäller väl inte kampanjen för extraprodukt här då man måste kunna uppvisa genom kvitto eller orderbekräftelse att den är inköpt senast 15:e oktober även om själva registreringen är förlängd till 3/12 enligt tidigare info i tråden.

Men, helt OK deal ändå!

Permalänk
Medlem

USCH!

Hej,
Ditt inköp är ej inom anvisad tid för Samsungs kampanj och uppfyller där med ej villkoren för denna kampanj.

Inköpsdatum framgår inte på kvittot. Välkommen att göra en ny registrering med ett kvitto där detta framgår, har du inte tillgång till detta kan din återförsäljare maila ett till dig. OBS: Inköpsdatumet på det bifogade kvittot är utanför kampanjens löptid, som är mellan 7/8 och 15/10.

Med Vänlig Hälsning
Aditro Logistics AB

Jag provade att köra bilder från datorns bildskärm och lägga upp. På orderbekräftelsen ser man att datum är före 15 oktober, men det kanske blev för liten text eller nåt på själva datumet när man tar från bildskärmen. Jag ska prova igen med screenshot från mobilen och ser om de ändrar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

USCH!

Hej,
Ditt inköp är ej inom anvisad tid för Samsungs kampanj och uppfyller där med ej villkoren för denna kampanj.

Inköpsdatum framgår inte på kvittot. Välkommen att göra en ny registrering med ett kvitto där detta framgår, har du inte tillgång till detta kan din återförsäljare maila ett till dig. OBS: Inköpsdatumet på det bifogade kvittot är utanför kampanjens löptid, som är mellan 7/8 och 15/10.

Med Vänlig Hälsning
Aditro Logistics AB

Jag provade att köra bilder från datorns bildskärm och lägga upp. På orderbekräftelsen ser man att datum är före 15 oktober, men det kanske blev för liten text eller nåt på själva datumet när man tar från bildskärmen. Jag ska prova igen med screenshot från mobilen och ser om de ändrar sig.

Tråkigt att de missade det, du bör få det beviljat genom att påvisa datumet på din orderbekräftelse. Får hålla tummarna att det går vägen nästa gång. 👍

Svenska är svårt.
Permalänk
Skrivet av edson:

Såg det, bra pris! Dock gäller väl inte kampanjen för extraprodukt här då man måste kunna uppvisa genom kvitto eller orderbekräftelse att den är inköpt senast 15:e oktober även om själva registreringen är förlängd till 3/12 enligt tidigare info i tråden.

Men, helt OK deal ändå!

Jag har ju en orderbekräftelse från kampanjperioden så kanske skulle prova att köpa en på Elgiganten och använda den orderbekräftelse jag har där jag inte fick någon vara från power... 😄

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag har nu till sist fått den skickad till mig, som click and collectare (bra Power!). Hoppas innerligt att de inte strular nu (har orderbekräftelse från rätt period). Ska maila Power och se om de kan ändra beställningsdatum på kvittot.