YouTube tar bort Premium Lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Varför är det dyrare genom enheter från Apple är min fråga?

<Uppladdad bildlänk>

dom kanske vet att apple användare inte drar sig för att överbetala

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Svaret till detta är VPN och Argentina. 12 kr/mån för riktig premium.

Vilken VPN kör du?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Varför är det dyrare genom enheter från Apple är min fråga?

<Uppladdad bildlänk>

För att Apple tar 30% och Google vill ha sina stålar

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Svaret till detta är VPN och Argentina. 12 kr/mån för riktig premium.

Kan man betala med svenskt kort, eller blir det någon långsökt historia med proxy kort för att göra betalningarna?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Hade också Lite men har nu sagt upp prenumerationen och börjat använda YouTube ReVanced då jag har noll intresse av övriga funktioner man får med premium

Permalänk

Någon som vet en bra adblock som går att använda på en nvidia shield?
som också fungerar att blockera reklam på twitch?
där räcker det inte ens att vara twitch turbo prenumerant plus prenumerant på kanalen man glor på, får ändå reklam där nu..
Jag har provat att blockera hela nätverket med Pi-Hole men twitch reklamen verkar omöjlig

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Smat tv next på Android TV. Har bättre interface och fler funktioner också..

På telefonen funkar revanced utmärkt.

Nu kör LG inte med Android utan med webOS.
Revanced funkar säkert bra men jag undrade om det är säkert eller ej.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Folk betalar för att blockera youtube reklam när de finns så många lösningar?

Jag har inget emot att de jag tittar på får betalt för det de producerar.

Permalänk
Medlem

Nån som testat att blocka YouTube-ads med PiHole? I så fall är det ju lätt att sätta upp en DNS-server hemma.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunray:

Nån som testat att blocka YouTube-ads med PiHole? I så fall är det ju lätt att sätta upp en DNS-server hemma.

Det är inte möjligt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Någon som vet en bra adblock som går att använda på en nvidia shield?
som också fungerar att blockera reklam på twitch?
där räcker det inte ens att vara twitch turbo prenumerant plus prenumerant på kanalen man glor på, får ändå reklam där nu..
Jag har provat att blockera hela nätverket med Pi-Hole men twitch reklamen verkar omöjlig

Leta efter "alternative twitch player"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Vilken VPN kör du?

NordVPN, men spelar ingen roll, du behöver bara vara ansluten till Argentina vid första betalningen.

Skrivet av Cove:

Kan man betala med svenskt kort, eller blir det någon långsökt historia med proxy kort för att göra betalningarna?

Jag betalade med mitt svenska mastercard. Det viktiga är att använda en random adress(typ hotel) från det landet du "tillfälligt" befinner dig i.

Permalänk
Medlem

Så, skall vi tipsa varandra om bäst youtube ad blocker här eller på andra ställen?

Jag tror mullvad vpn med adblock hugger det, eller?

EDIT: nej, mullvad blockerar inga youtubeads.

Permalänk

Är medlem i en discord där admin delar ut konton som man delar på med andra i en "google familj" och där är Premium med, betalar 19kr per månad om jag inte minns fel

Dåligt att dom tar bort det alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Så, skall vi tipsa varandra om bäst youtube ad blocker här eller på andra ställen?

Jag tror mullvad vpn med adblock hugger det, eller?

EDIT: nej, mullvad blockerar inga youtubeads.

Android: NewPipe / ReVanced
Android TV: SmartTube
PC: uBlock Origin + SponsorBlock
iOS: 💩

Fortsätter med mitt Lite tills det inte funkar längre sen får man väl se om man skaffar Premium eller SmartTube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Säger du som länkar till dem i din signatur

Att nyttja plattformen som är just monopolistisk vad gäller "attentionsism" betyder ju inte att jag tänker sponsra verksamheten med mitt surt förvärvade kapital?! ;p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

fick precis mail från google nu. vafan. Jag har 0 behov av "vanliga" premium, videos kan ja ladda ner lätt med shortsnoob.com tex.

men jag har inget behov av youtube appen, nya låtar tankar jag ner som mp3 filer på SD-kort. jag vägrar betala 120kr + netflix.. ena eller andra. kanske får ta bort netflix då.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigO161107:

Alla använder inte youtube på PC, för mig är det mest på telefonen och på TV’n.

Finns även bra alternativ på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag har inget emot att de jag tittar på får betalt för det de producerar.

Många bakar redan in reklam direkt i deras videor, på så sätt tjänar de den störa delen pengar. Om Youtube Premium även hade en funktion som sponsorblock är de lite mer förståeligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Så dumt. Jag har NOLL behov av de andra grejerna i full-premium. En dubblering av priset för att få saker jag inte behöver eller vill ha.

Då får jag kanske försöka få nån reklamblockerare att funka i mobilen trots allt.

Skrivet av Ragin Pig:

Fick samma, tråkigt om dom tjänar mer på reklam än månads subben men känns mer troligt att dom försöker tvinga på mig deras musik strömnings tjänst - hoppas adblockers fortfarande funkar för sånt går jag inte med på.

Till er och andra som fått nog och kör android så fungerar Revanced mycket bra, och det är gratis. Förutom att ta bort reklam och tillåta släckt skärm vid uppspelning, så finns mängder av funktionalitet som automatisk skip av intros, selfpromotion, invävd reklam osv. Riktigt nöjd, men det kan va lite stökigt att veta hur man går tillväga. Efter påtryckningar från Google så va Vanced tvungen att läggas ner. Det kontrades dock med Revanced som egentligen är en patch till den officiella youtube apkn. Därför är stegen något fler än att bara installera, men följer man den enkla guiden på reddit, Revanced for Dummies, är det svårt att misslyckas. https://www.reddit.com/r/revancedapp/comments/xlcny9/revanced.... Njut av att vara fri medan de går 😉

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Läste precis mejlet. Lite tråkigt, men jag kommer fortsätta med Premium för Youtube. Lite tråkigt att behöva betala 50kr mer som föregående talare säger - behöver inte resterande av funktionerna. Men kanske börjar man använda det.

Det är väl antagligen exakt detta de räknar med att folk skall göra.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Vet inte ens om det här är sarkasm. Hur är det dåligt att ha val?

Berätta gärna för mig hur man blockerar reklam på chromecast och iPhone/iPad med safari. Borde inte vara svårt, eftersom det finns så många lösningar.

Många lösningar betyder inte att det finns lösningar för varenda enhet/webbläsare i världen. Men självklart kan du till exempel använda Orion browser till iPhone/iPad (AirPlay funkar), med nyare Chromecast med Google TV kan du sideloada "SmartTube" och om du castar från en Android mobil kan du använda "Youtube Revanced".

Permalänk
Medlem

Kör firefox + Noscript + Ublock origin samt Consentomatic inte haft reklam på youtube på säkert flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Någon som vet en bra adblock som går att använda på en nvidia shield?
som också fungerar att blockera reklam på twitch?
där räcker det inte ens att vara twitch turbo prenumerant plus prenumerant på kanalen man glor på, får ändå reklam där nu..
Jag har provat att blockera hela nätverket med Pi-Hole men twitch reklamen verkar omöjlig

Jag kör denna för twitch på min Shield, mkt nöjd:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fgl27.twitc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Någon som vet en bra adblock som går att använda på en nvidia shield?

SmartTube är reklamfri youtube för androidtv.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Jag kan köra ublock på firefox i mobilen i alla fall
Har du Android kan du kika på revanced

Wow tack! Har bara reagerat på att Youtube Vanced slutat fungera men inte direkt brytt mig om att leta efter alternativ då jag sällan kollar youtube på mobilen. Blir till att testa revanced <3

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Synd, för mina behov var det nice att ha något lite billigare än fulla Premium som erbjuder en massa saker har inte bryr mig om.

Ville egentligen bara ha det för jag vill kunna spela upp ljud för atmosfär vid TVn och ljudet jag har kopplat till den när jag och polarna lirar DnD. Drygt när det blir reklam ibland om man byter ljud som ska matcha miljön bättre.

Nåväl. Får se om det blir aktuellt att betala ännu mer. Lutar ju åt att jag accepterar reklamen. För reklam i övrigt när jag kikar på Youtube stör mig inte nämnvärt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Svaret till detta är VPN och Argentina. 12 kr/mån för riktig premium.

Jag antar att Premium Light måste gå avslutas innan?
För har testat med Argentina, Turkiet men får inga val att välja någon prem tjänst.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Nu kommer det bli mycket mera yt-dlp.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag antar att Premium Light måste gå avslutas innan?
För har testat med Argentina, Turkiet men får inga val att välja någon prem tjänst.

Jag fick det inte heller att funka i Argentina för några månader sedan men köper istället familjekonto från Sydafrika för några tior men då får ju alla i min familj YT-musik

Visa signatur

Blank