YouTube tar bort Premium Lite?

Permalänk
Medlem

YouTube tar bort Premium Lite?

Verkar som Premium Lite försvinner? Kanske missat den nyheten men trist i så fall. Fick följande mail idag:

Citat:

Tack för att du varit en av våra första Premium Lite-medlemmar.

Vi skriver för att berätta att vi inte längre kommer erbjuda din version av Premium Lite efter den 25 oktober 2023. Vi förstår att det kan vara tråkigt att höra, men vi fortsätter arbeta med andra versioner av Premium Lite och använder feedback från våra användare, kreatörer och partners.

Vi avslutar ditt medlemskap den 25 oktober 2023. Dina Premium Lite-förmåner upphör i slutet av faktureringsperioden och sedan debiteras du inga fler avgifter.

Som tack för din lojalitet erbjuder vi en 1 månads provperiod på Premium (även om du har haft en provperiod tidigare). Med Premium kan du titta på videor utan annonser, offline och i bakgrunden. Du kan dessutom streama musik utan annonser i YouTube Music-appen.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Så dumt. Jag har NOLL behov av de andra grejerna i full-premium. En dubblering av priset för att få saker jag inte behöver eller vill ha.

Då får jag kanske försöka få nån reklamblockerare att funka i mobilen trots allt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Så dumt. Jag har NOLL behov av de andra grejerna i full-premium. En dubblering av priset för att få saker jag inte behöver eller vill ha.

Då får jag kanske försöka få nån reklamblockerare att funka i mobilen trots allt.

Ja det är verkligen dåligt av dem

Permalänk
Medlem

Läste precis mejlet. Lite tråkigt, men jag kommer fortsätta med Premium för Youtube. Lite tråkigt att behöva betala 50kr mer som föregående talare säger - behöver inte resterande av funktionerna. Men kanske börjar man använda det.

Permalänk

Japp, fick samma mail.. suger..
Undrar vad dom menar med andra versioner av Lite.. samt när det kommer?

Permalänk
Medlem

Jag fick samma mail "Tack för att du varit en av våra första Premium Lite-medlemmar.", Första? jag skaffade ju Lite för någon månad sen bara.

Det här var riktigt bull, Lite passade mig perfekt får hoppas att de hittar på nåt nytt till samma pris.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nej.. 😭
Loggade in på ett Youtube konto utan Premium Lite nyligen. (Min grabbs konto).
Fick reklam och skit.. herregud vilken panik. Kan aldrig återvända till reklam igen.

Så blir man alltså tvungen att gå upp till Premium, i väntan på nya Lite?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Tråkigt fick samma nyss! En fråga, mitt dras den 13onde varje månad. Undrar om jag vill köra till 25 oktober kommer jag bli debiterad fullt för ca 12 dagar eller var tror folk?👍

Permalänk

Stämmer in i klagosången. Lite var väl avvägt, premium blir väldigt outnyttjat för min del.
Nu kanske jag låter lite gnällig, men man får liksom aldrig slappna av och ha det bra bara utan det ska ändras och experimenteras 😂
Vore najs om en ersättningsprodukt fanns innan nuvarande skrotas.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Stämmer in i klagosången. Lite var väl avvägt, premium blir väldigt outnyttjat för min del.
Nu kanske jag låter lite gnällig, men man får liksom aldrig slappna av och ha det bra bara utan det ska ändras och experimenteras 😂
Vore najs om en ersättningsprodukt fanns innan nuvarande skrotas.

Ja minst ett års Premium prenumration som kompensation. 😁

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Samma här, tyckte 89kr va lagomt för slippa reklamen då jag inte använder allt deras andra lull lull…vad det nu än är.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Fick samma mail, toksuger!
Tror inte ett skit på deras anlening utan de vill ha mer pengar helt enkelt.
Jag är helt ointresserad av deras andra tjänster

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Fick samma, tråkigt om dom tjänar mer på reklam än månads subben men känns mer troligt att dom försöker tvinga på mig deras musik strömnings tjänst - hoppas adblockers fortfarande funkar för sånt går jag inte med på.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Var faktiskt lite sugen på lite, nu kan de glömma mina pengar

Permalänk

Sjukt irriterande drag från Youtube. Utan någon slags förklaring alls.

Även då den rimligtvis endast är ”Vår data pekar på att tillräckligt många av er Lite-användare kommer konvertera till premium oavsett.”

Hade inte Youtube Music haft sådan fruuuktansvärt dålig ljudkvalité hade det varit nått slags plåster på såren.

Börjar få ett rikligt förakt till Google..

Permalänk
Medlem

Så den produkt som är riktad mot mig som adblockare men som var typ en 20 lapp för dyr...slutar nu existera...ohhh how will I survive.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Vad kostar vanliga premium, har försökt hitta info på deras sida i 10 minuter nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikBengtsson:

Vad kostar vanliga premium, har försökt hitta info på deras sida i 10 minuter nu.

Då har du sökt bra dåligt 😂
YouTube Premium kostar 119 kronor i månaden. Den första månaden är gratis och YouTube meddelar när det är en vecka kvar av gratismånaden.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Det här är ju helt värdelöst. Har Lite enbart för att slippa reklamen. Har noll och ingen nytta av övriga funktioner.
På datorn kan jag ju köra uBlock i Firefox men inte på andra enheter...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Samma här, tyckte 89kr va lagomt för slippa reklamen då jag inte använder allt deras andra lull lull…vad det nu än är.

89? Har du blivit lurad av Apple?

Men riktigt seg "nyhet". Dubbla priset är helt enkelt för mycket. Tar nog tillfället i akt att försöka göra något bättre med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Samma här, tyckte 89kr va lagomt för slippa reklamen då jag inte använder allt deras andra lull lull…vad det nu än är.

89?? Jag betalar 69kr/m.

Fattar inte varför google gör detta. Jag kommer inte att betala 119, lär gå via nåt annat land nu.

Permalänk
Medlem

Då får man börja ad-blocka igen då, att betala nästan det dubbla priset bara för att bli av med reklam är ju inte direkt lockande.

Permalänk
Avstängd

Invidious är bra på iOS och Newpipe på Android, tips!

Visa signatur

Ny här

Permalänk
DingDongerMcDongface

Godmorgon i stugan! Lånar in tråden till nyhet om samma ämne

Permalänk
Medlem

Snacka om att dom bara tar bort betalande kunder också bara sådär, många andra företag hade gjort någon sneaky-övergång till att man kanske får som i detta fall, borde fått YouTube Premium för samma pris i ett år för att sedan gå över till ordinariepris, då får man ta ställning efter ett år om man är beredd att hoppa upp till 119kr/månad istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Det här är ju helt värdelöst. Har Lite enbart för att slippa reklamen. Har noll och ingen nytta av övriga funktioner.
På datorn kan jag ju köra uBlock i Firefox men inte på andra enheter...

https://y.yarn.co/891c579b-29e3-404f-ae75-c4798e906f75_text.gif

Jag kan köra ublock på firefox i mobilen i alla fall
Har du Android kan du kika på revanced

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Tråkigt, tycker youtube lite var perfekt och de funktionerna som fanns räckte. Man är så van nu vid att företag höjer priserna så känns som man knappt reagerar längre på det.
Tror ändå jag kommer betala det nya priset då det är den enda videostreamingstjänsten jag använder.

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Det här är ju helt värdelöst. Har Lite enbart för att slippa reklamen. Har noll och ingen nytta av övriga funktioner.
På datorn kan jag ju köra uBlock i Firefox men inte på andra enheter...

https://y.yarn.co/891c579b-29e3-404f-ae75-c4798e906f75_text.gif

Det finns adblockers på mobilernas webbläsare också. Kör själv Firefox med ublock på mobilen och youtube funkar utan reklam.

Permalänk
Medlem

Svaret till detta är VPN och Argentina. 12 kr/mån för riktig premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Nej.. 😭
Loggade in på ett Youtube konto utan Premium Lite nyligen. (Min grabbs konto).
Fick reklam och skit.. herregud vilken panik. Kan aldrig återvända till reklam igen.

Så blir man alltså tvungen att gå upp till Premium, i väntan på nya Lite?

Eller köra adblocker om du kan tänka dig det?