Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Kom äntligen igång med Star Wars: Fallen Order i helgen. Tycker själv spelet precis lanserats men det är sjukt nog nästan 4 år sedan. En hel jävla pandemi emellan.

Skaffade en månad EA Play vid lanseringen men kom av mig på andra planeten Köpte det sedan på Steam vid något tillfälle och nu har jag efter en ganska intensiv spelsommar hittat till detta.

Har ett par andra spel som spelas lite till och från, Forza och Shikaku of the day, men försöker hålla ett spel i taket nu när semestern är slut.

Skrivet av Enviro:

Startade Satisfactory idag igen. Rekommendera det starkt, men herregud vilken tidssänka det är.

Skrivet av Jaevel:

Jag är helt hooked på satisfactory.
Dock lite väl många krascher för min smak. Utöver det fantastiskt spel.

Har "missbrukat" Satisfactory många många timmar sedan spelet blev tillgängligt första gången. Blev "ett par" timmar i våras också men väntar mest på 1.0.

Den dagen jag blir ekonomiskt oberoende så kommer mycket tid nog spenderas med Satisfactory, Stardew Valley, Total War och Civilization. Kanske lite EVE eller rent av Star Citizen om det någonsin når något som närmar sig klart.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

efter över 200 timmar fast i europa universalis 4, så klarade jag äntligen ut det, igen, och startade genast upp dead island 2 som jag har längtat efter att få spela.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

På semestern har det nu blivit enbart hearthstone, underhållande men internet/4g är ju bedrövlig här över sjön i Storbritannien, så man blir disconnected stup i kvarten på språng (haft 5h tåg etc)

Annars längtar man tillbaka till RdR2

Dock så köpte jag på rea Watchdogs legions då jag spelat dem andra 2 tidigare. Tack CS skins 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3 går på repeat här och längtar till release 3:e augusti!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk

en polare rekommenderade 2 nya spel, only on och Welcome to Kowloon.
den jäveln vet att jag inte kan hantera skräck spel men lastade ändå på mig dessa spel.
jag såg att de var i unreal engine 5 båda så jag blev nyfiken på hur sådana här spel ser ut i UE 5 och valde att spela ändå, så jag får skylla mig själv. snyggt var det men fy fan vilka spel.

har ni is i magen och kan hantera sånt här, så rekommenderar jag dem.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Började precis spela Divinity original sin 2

Permalänk
Medlem

Lirar Miasma Chronicles, spelat lite mer än halva spelet. Det är som Mutant Year Zero.
Rekommenderas om man gillar turnbased combat.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Just spelat färdigt en omgång av Civ5.
Nu slöspelar jag Elite Dangerous och Red Dead Redemption 2. Väntar mest på Starfield och cities skylines 2. Lite speltorka för min del just nu….

Permalänk
Medlem

Spelade just klart Scorn...
Gillar man HR Giger och Alien/Necronomicon estetiken är det nästan ett måste - varje miljö är ett litet groteskt konstverk
Spelmässigt är det dock egentligen väldigt primitivt, klumpigt och långsamt - på ett medvetet sätt.
Det är liksom inte ett skräckspel rent tekniskt: skräck innebär rädsla och det här är något annat - mer obehag och avsky, kombinerad med nån slags vördnad för vissa av de mäktiga miljöerna.
Kan egentligen inte rakt av rekommendera det, men det lämnade sina spår!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hade velat testa det i vr. Kör troy total war nu. Agamemnon som är easy på easy svårighetsgrad för att lära mig lira igen. Jag testade attila först men det var brutalt löjligt svårt. Inte som jag minns total war alls.

Jag är mer för imperiebyggandet i troy än survival horror I attila. Dock blir det dra upp svårighetsgraden i kommande kampanjer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Blev klar med Star Wars: The Fallen Order nu under kvällen och bara jag ätit klart blir det att hoppa in i Baldurs Gate 3!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Just nu är det mycket Generation Zero på dagarna och Battlefield 4 på kvällen.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Misslyckades även med Troy! Testar nu Rome 2 för mitt imperiebyggande. Känns mer klassiskt Total war med förhoppningsvis massvis förenklad diplomati. AIn är puckad och går utmärkt att exploatera vilket får en att känna sig som en riktig general så detta är snarare ett plus. Dock så var det främst i världskartan snarare än slagsfälten jag förlorade kampanjerna i Attila och Troy

Kul få tillbaks hästar och lite artilleri istället för bara fotfolk. Körde Mythos i Troy men jag kom aldrig så långt mer än att jag fick tag i centaurer och kameran var så utzoomad allt är som små pluttar på en 48" 4K skärm och man måste hela tiden zooma in. Kanske 1440p egentligen är lite roligare även om man får bra översikt i 4K. De tidigare har man kört i 1080p vad jag minns

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Misslyckades med rome II. Backstabbad av senaten
Begriper mig inte på diplomatin

Warhammer sista hoppet för världsdominans

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Spelar Trine 4 nu inför att Trine 5 ska släppas senare i den här månaden.

Permalänk
Medlem

Kör lite Baldurs Gate 3 men nästa vecka blir det tillbaks till Classic WoW HC när officiella servrarna öppnas.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Lirar System Shock remaken.
Spelar med defaultinställningarna på alla svårighetsgrader.
Tagit mig genom det mesta av andra våningen än så länge så har inte kommit jättelångt.
Helt OK spel överlag so far (Jag provade originalet bara några minuter, så har ingen större nostalgikärlek till spelet)
Jag tycker grafiken funkar rätt bra, förutom den medvetna "förstärkta" pixeleringen på vissa element. Irriterar skiten ur mig, och då är jag gammal nog i PC-världen att ha spelat det mesta från Doom och framåt ungefär.
Utöver det funkar det estetiska helt OK, och stämningen finns där!
Utmaningen är inte superstor än så länge, då fiender är ganska dumma och långsamma (antar de är byggda utefter originalspelets väldigt klumpiga kontroll-gränsnitt?) men det är ändå lite lagom spooky...
Och man är inte så handhållen vad man ska göra som i många moderna spel, utan man får spela på och läsa lite loggar istället för att bara "följa pilen".

So far so good alltså!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Detroit Become Human.
Köpte det på rea länge sen då folk verkade rekommendera det men kom aldrig riktigt igång med det.
Provade det en gång men tyckte det var knepigt att styra och var väl inte jättepepp att lira det.

Häromdan vart jag dock sugen på något Sci-fi spel och börja bläddra bland spelen.
Tänkte att jag ger det en chans igen. Ojoj vad bra det är, som en riktigt bra sci-fi rulle fast man spelar i den själv. Verkligen toppenspel hittills! Hur kunde jag inte gilla detta tidigare!

Permalänk
Avstängd

Gotham Knights. Inget vidare spel efter Arkham liren som alla är bättre men ska tvinga mig igenom den för man har ändå betalat en slant för den.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Här har det blivit mest Diablo 3 ett tag nu, men även någon timme Warframe.
Ser fram emot vad som kommer i S29 av D3.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trek to Yomi är det jag spelar för tillfället. Bortsett från lite frustration, för att jag suger på att parera i exakt rätt tillfälle, så gillar jag spelet så här långt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Resident Evil 2 Remake på PS5.
Håller konstant på att kissa på mig då jag spelar med nedsläckt vardagsrum och ganska hög volym i lurarna.

Permalänk
Medlem

Dave the Diver! Patchandet har lugnat ner sig lite och jag behövde spela något annat så började med detta tidigare idag. Mysigt!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Icarus update + DLC, och NMS. Mestadels NMS.

Permalänk
Medlem

Som många andra, BG3.

Permalänk
Medlem

Trine 5 (PS5).

Permalänk
Medlem

Back to WoW efter nått deceniums uppehåll. Hardcore server var för lockande.

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Crysis 2 Remaster

WOW, det är såhär en remaster ska se ut!
SVOGI global illumination + RT reflections ger ett bra djup till spelet, plus en massa omgjorda texturer(bättre)

spelade spelet lite när det släpptes och minns att det kändes meh. Kan säga att spelet har åldrats otroligt bra och har fått oförskämt dålig kritik.

Crytek gick all in bananas hög budget med här spelet och det märks, ljuddesigner och effekter är top notch. Hans Zimmer skrev soundtracket.

dags att spela vidare, MAXIMUM GAME!!

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Lineage 2 (priv)
Nostalgi i sin fullaste form!
1x rates och ingen P2W.

Njuter i princip varje dag när man loggar in och träffar sin clan.
Grinda, Questa, kort sagt är man tillbaka i det goda 2003 när kämpade och belöning stod högt i fokus.

https://elmorelab.com
För de som är sugna!

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Starfield!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...