Baldurs Gate 3 tråden

Permalänk
Medlem

Någon som testat Coop?
Kan man fortsätta sin karaktär efter att dom andra stuckit?

Permalänk
Medlem

Har bara stött på 2 stora buggar hittils. Med quests som inte klarats av på 20h. Annars inget alls.
Dessa buggar är tekniskt sett ingen fara då de antingen bör vara i "failed" status men ligger kvar i quest log eller inte borde givits öht pga reasons.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tips till alla som kör ranger är att va varsam med att ha spindel-pet. Det har sabbat en quest för mig då npcn blev rädd och sprang iväg, många npc börjar noja och bete sig rädd om man har spindel pet med sig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Någon som testat Coop?
Kan man fortsätta sin karaktär efter att dom andra stuckit?

Ja, MEN det verkar som att de karaktärer de andra spelarna tog med sig blir permanent kvar i ditt party vad jag har sett. Såg en varning om det, men har inte läst noga då det inte påverkar mig; räknar med att köra klart med samma kompis

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av NaFFen:

Tips till alla som kör ranger är att va varsam med att ha spindel-pet. Det har sabbat en quest för mig då npcn blev rädd och sprang iväg, många npc börjar noja och bete sig rädd om man har spindel pet med sig

tack för heads upen.
jag kör ranger och först tänkte jag välja spider, coolt med en spindel du vet, men valde istället raven och inga NPCs tycks fly från den iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tack för heads upen.
jag kör ranger och först tänkte jag välja spider, coolt med en spindel du vet, men valde istället raven och inga NPCs tycks fly från den iaf.

Som lolth sworn ville jag köra spindeln tematiskt men jag testar andra ist i nuläget :).

Försöker sätta mig in i Gloomstalker subclass då jag körde beast master under betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ja, MEN det verkar som att de karaktärer de andra spelarna tog med sig blir permanent kvar i ditt party vad jag har sett. Såg en varning om det, men har inte läst noga då det inte påverkar mig; räknar med att köra klart med samma kompis

Stort tack!

Permalänk
Skrivet av NaFFen:

Som lolth sworn ville jag köra spindeln tematiskt men jag testar andra ist i nuläget :).

Försöker sätta mig in i Gloomstalker subclass då jag körde beast master under betan

jag kanske tänker lite för mycket world of warcraft nu, men jag valde beast master och tänkte på nått sätt få till en hunter med en tankande björn och en tankande björn fick man, har dock inte satt mig in i det hela än, hur jag synkar björnen och rangerns combat perfekt, men jag lär mig

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Så sugen på det här... Men spelar diablo 4 och gta 5 (inte spelat på många år, spelar om storyn) just nu och starfield är bara en månad bort...

Avvaktar, inväntar kanske en rea, men följer här. Feedbacken verkar ju generellt vara positiv. Verkar lovande!

Kan kanske vara ett spel som funkar bra på consol med. Kanske värt att vänta in det. Någon som spelar detta i soffan med handkontroll? Verkar ju rätt mysigt att sitta i bekväm soffa med stor tv och rollspela och tur-baserat-fighta lite.

Permalänk
Medlem

Spelet är ju otroligt bra än så länge, 10 timmar in. Inga buggar, inga day one DLCs, inga microtransactions. Otrolig grafik, musik, voice actors etc. Synd att semestern är slut!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Någon som har testet spelet med handkontroll på PC? Känns det som ett vettigt alternativ till mus och tangentbord eller är det bara klumpigt och besvärligt? Frågar med tanke på om jag skall skaffa det till PS5 eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Kan kanske vara ett spel som funkar bra på consol med. Kanske värt att vänta in det. Någon som spelar detta i soffan med handkontroll? Verkar ju rätt mysigt att sitta i bekväm soffa med stor tv och rollspela och tur-baserat-fighta lite.

Skrivet av Shepard:

Någon som har testet spelet med handkontroll på PC? Känns det som ett vettigt alternativ till mus och tangentbord eller är det bara klumpigt och besvärligt? Frågar med tanke på om jag skall skaffa det till PS5 eller inte.

Vi kör coop på det sättet, streamar från Steam till TV via steamlink och kör med två kontrollers och det fungerar bra för oss. Har dock inte testat att köra med mus/tangentbord så kan inte säga något om skillnaderna. Men har inte upplevt att något är krångligt.

Största problemet vi har är att man i tidigare divinity 2 tog fram sina abilities på skillbaren via Triangel/Y, nu passar man sin tur istället på samma knapp så det blir några bortkastade rundor innan man vant sig bort.

Permalänk
Medlem

Ni som är 5E gurus kanske kan förklara för mig hur leveling funkar jämfört med gamla BG D&D och modernare Pathfinder. Jag är van vid att attack bonus går upp och man får skillpoints för att förbättra sina skills.

Det verkar helt borttaget här utöver de få "feats" man får. Stämmer det att det inte händer så mycket mer än mer HP och fler spell slots? Tycker att det är ovanligt tråkigt att levla upp jämfört med andra RPGer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SweDragon:

Ni som är 5E gurus kanske kan förklara för mig hur leveling funkar jämfört med gamla BG D&D och modernare Pathfinder. Jag är van vid att attack bonus går upp och man får skillpoints för att förbättra sina skills.

Det verkar helt borttaget här utöver de få "feats" man får. Stämmer det att det inte händer så mycket mer än mer HP och fler spell slots? Tycker att det är ovanligt tråkigt att levla upp jämfört med andra RPGer.

Jag är absolut inte guru (har inte kört D&D alls ), men när du får en feat kan du välja att uppgradera abilities (som strength och dexterity) istället. 2 poäng till en ability, eller 1 poäng var till två ska det vara.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Vilken skillnad det blev när man dinga lvl5! Hade nog gått lite för rakt fram i storyn och inte utforskat tillräckligt för kände mig för svag vid lvl4 mot det jag mötte.
Fanns massor av sidequests jag missat som jag hittade nu. Kör även oftast "övertygelse" vid konversationer så missar lite exp genom att inte fightas. Man får en del av den men inte hela tror jag. Anyway, riktigt skoj nu när man har en arsenal av spells/skills jämfört med början där man knapp kunde göra nånting.

Permalänk

Det mesta i det här spelet är toppen, men röstskådespeleriet i synnerhet är enastående, något av det bästa jag hört på länge. Pratar i stort sett med allt och alla. Speak with Animals och Speak with Dead används flitigt.

Visa signatur

Main: i9-9900, 32 Gb, RTX 3080 12 Gb, Win 11 + Mac Mini 2014
Övriga: i7-8700, 16 Gb, GTX Titan X (M) | i7-4770T, 32 Gb, GTX Titan | i7-870, 16 Gb, GTX 550 Ti | Core 2 Duo E7400, 2 Gb, Radeon HD6670 | PowerMac G4 Dual, 2 Gb, Radeon 9600 Pro PC/Mac Ed

Permalänk
Skrivet av Shepard:

Någon som har testet spelet med handkontroll på PC? Känns det som ett vettigt alternativ till mus och tangentbord eller är det bara klumpigt och besvärligt? Frågar med tanke på om jag skall skaffa det till PS5 eller inte.

jag kör med xbox one dosa.
personligen tycker jag de har fått till det bra, spells och actions på RT2, charctersheet, inventory etc på RT, allt är lättillgängligt och striderna funkar bra.
så jag har då iaf inget att klaga på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Om det inte var turn based så skulle jag antagligen spela det. vet inte men alla dessa vänta på min tur spel har aldrig riktigt kännats som något kul.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

jag har märkt att det finns en och annan NPC att surra med och det känns ju som att man måste prata med alla då nån alltid har nån liten ledtråd som kan leda till nått eller nån ny quest. tog mig minst 1½ timme att ta mig igenom den första "byn" och på vägen mot en quest så dyker det upp mer quests, jisses, detta kommer att ta tid, och då har jag inte ens kommit till nån stor stad än.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Om det inte var turn based så skulle jag antagligen spela det. vet inte men alla dessa vänta på min tur spel har aldrig riktigt kännats som något kul.

Jag gillar inte det heller men ställer man ner svårighetsgraden flyter det lite bättre. Trots detta är det dock ett mycket bra spel. Glöm inte välja penis bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Ni som är 5E gurus kanske kan förklara för mig hur leveling funkar jämfört med gamla BG D&D och modernare Pathfinder. Jag är van vid att attack bonus går upp och man får skillpoints för att förbättra sina skills.

Det verkar helt borttaget här utöver de få "feats" man får. Stämmer det att det inte händer så mycket mer än mer HP och fler spell slots? Tycker att det är ovanligt tråkigt att levla upp jämfört med andra RPGer.

Jag skulle säga att man får en hel del egentligen, med vissa tråkigare levels såklart. Olika klassar och subclasses får såklart mer eller mindre att välja på och varierar per level.

Men för mig som inte kan pathfinder låter det väldigt lika sett till attack bonus som går upp och skillpoints men att man kanske lägger det i Wisdom istället för en skill direkt. Wisdom i sig ökar skills som ingår under Wisdom-kategorin som Animal Handling, Insight, Medicine, Perception och Survival.

Ursäkta stökig generell förklaring nedtill

På level 4/8/12/16/19 får du öka ability scores eller ta en feat och det är väll här det i det digitala är mycket tråkigare än dnd irl då man inte ser hur det påverkar lika mycket.

Vad som inte förklaras så bra är hur det fungerar i bakgrunden men det kan vara jag som missar också. Chansen att träffa med ett vapen du är proficient i är t.ex. din STR modifier (finesse-vapen kan använda DEX istället) om du slår melee + din proficient bonus. Alla modifiers går upp på varje jämn siffra i ability scores, 12 är +1, 14 är +2 osv. 13 i en ability score är alltså "värdelös" i sig.

Proficiency modifier går upp med level. Level 1-4 +2. Level 5-8 +3 osv.

Ovan påverkar alla andra skills också som t.ex. Perception / Sleight of hand förutsatt att du är proficient där, annars gäller enbart den modifier som skillen ligger under.

Så om du t.ex. är en barbar på level 3 och slåss med ett vapen (melee) du är proficient i och har 16 STR så blir uträkningen:
D20 resultat + 3 (STR modifier) + 2 (Proficient bonus). Du behöver nå upp i fiendens Armor Class för att träffa, i spelet visas procent för enkel överblick istället. Blir det träff får du slå med vapnets tärning + STR modifier. Greataxe blir 1D12 + STR modifier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Ni som är 5E gurus kanske kan förklara för mig hur leveling funkar jämfört med gamla BG D&D och modernare Pathfinder. Jag är van vid att attack bonus går upp och man får skillpoints för att förbättra sina skills.

Det verkar helt borttaget här utöver de få "feats" man får. Stämmer det att det inte händer så mycket mer än mer HP och fler spell slots? Tycker att det är ovanligt tråkigt att levla upp jämfört med andra RPGer.

Eftersom de har tajt samarbete med Wizards har de knytit sig att använda deras system D&D 5E (femte utgåvan). Det innebär ett system som är anpassat efter tabletop rollspelet, där inte alltid det tekniska är fokus. De har förstås tweakat vissa bitar som inte passar alls i datorspel. Men levling, talents och spells är rätt så rakt av. Faktum är att D&D 4E reglerna hade passat datorspel bättre, de är betydligt mer tekniskt inriktat och passar spel med miniatyrer. Jag tycker 4E var ett bra system, men de hade skalat ner rollspelsaspekten lite och tänkte väl mer "miniatyrer". Det systemet blev inte populärt bland rollspelarna, så Wizards gjorde sen 5E som är enklare och lätt att komma igång med för tabletop rollspel.

Om du tänker på Pathfinder datorspelen använder de första utgåvan av reglerna och är relativt likt D&D men en mer teknisk och äldre version baserad på D&D 3.5E. Rollspelet Pathfinder finns i en ny utgåva (2E) sen 2019 och den är enligt mig betydligt modernare och bättre än D&D reglerna. Det är mer regler, och tar längre tid att lära sig för tabletop rollspel. I den versionen får alla minst två talents alt. features att leka med varje ny level. Allting skalas också med level och de har balanserat det och monster väldigt bra ända upp till level 20. Lite är det inspirerat av D&D 4E också. Men det finns inget datorspel baserat på Pathfinder 2E än så länge. Owlcat som gjorde Pathfinder datorspelen håller på med ett Warhammer datorrollspel, så de är upptagna med annat ett bra tag framåt.

Permalänk
Medlem

Senast jag spelade något liknande var nog Neverwinter Nights 2....vilket jag har för mig var "typ" turbaserat när det kom till slagsmålen. Det var länge sedan så minnet är lite diffust, men jag minns att jag hade roligt med det spelet. Hur pass likt eller olikt är BG3 jämfört med NN2?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt osäker på vad jag känner om detta spelet hittills. Känns som produktionsvärdet, story, rollspel m.m. är i högsta klass. Men att det är baserat på D&D 5E dödar det lite för mig. Mitt största problem med 5E är att det snabbt väldigt tråkigt för Johnny spelare som mig. Jag har ~500h i fysiskt D&D 5E, samt spelat många andra TTRPG, och redan väldigt snabbt in på dem timmarna så tröttnade jag helt på den mekaniska aspekten av 5E. Hade fortfarande kul av andra skäl såklart. Jag säger inte att 5E är dåligt, snarare bra givet deras målvision, men den visionen värdesätter nybörjarvänlighet och power fantasy över djup, valmöjligheter och kreativitet. En prioritering som går raka motsatsen till vad som tilltalar mig, speciellt när jag redan kan systemet. Detta problemet blir så mycket värre när det är i datorspelsform där ens valmöjligheter begränsas ytterligare. Bör nämna att jag aldrig har kört D&D 3.5E/4E, så det är inte att jag strävar efter det förflutna. Om något så tycker jag PF2E är det mest mekaniskt intressanta hittills.

Detta är lite av ett första intryck då jag bara spelat strax under ett dussin timmar. Iofs inte varit pga brist av tid som jag inte spelat mer, har inte fastnat alls. Ska fortsätta spela lite och se om det blir bättre, även testa med vänner. Men hittills känns det som ett 10/10 spel som riktar sig mot mig som målgrupp men som jag inte har kul i, vilket är en ovanlig upplevelse. Så får fortfarande en väldigt stark rekommendation om man inte har samma problem som mig med 5E.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag spelat på väldigt många år. Vet inte när jag blir klar med första genomspelningen, kommer ta evigheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Jag skulle säga att man får en hel del egentligen, med vissa tråkigare levels såklart. Olika klassar och subclasses får såklart mer eller mindre att välja på och varierar per level.

Men för mig som inte kan pathfinder låter det väldigt lika sett till attack bonus som går upp och skillpoints men att man kanske lägger det i Wisdom istället för en skill direkt. Wisdom i sig ökar skills som ingår under Wisdom-kategorin som Animal Handling, Insight, Medicine, Perception och Survival.

Ursäkta stökig generell förklaring nedtill

På level 4/8/12/16/19 får du öka ability scores eller ta en feat och det är väll här det i det digitala är mycket tråkigare än dnd irl då man inte ser hur det påverkar lika mycket.

Vad som inte förklaras så bra är hur det fungerar i bakgrunden men det kan vara jag som missar också. Chansen att träffa med ett vapen du är proficient i är t.ex. din STR modifier (finesse-vapen kan använda DEX istället) om du slår melee + din proficient bonus. Alla modifiers går upp på varje jämn siffra i ability scores, 12 är +1, 14 är +2 osv. 13 i en ability score är alltså "värdelös" i sig.

Proficiency modifier går upp med level. Level 1-4 +2. Level 5-8 +3 osv.

Ovan påverkar alla andra skills också som t.ex. Perception / Sleight of hand förutsatt att du är proficient där, annars gäller enbart den modifier som skillen ligger under.

Så om du t.ex. är en barbar på level 3 och slåss med ett vapen (melee) du är proficient i och har 16 STR så blir uträkningen:
D20 resultat + 3 (STR modifier) + 2 (Proficient bonus). Du behöver nå upp i fiendens Armor Class för att träffa, i spelet visas procent för enkel överblick istället. Blir det träff får du slå med vapnets tärning + STR modifier. Greataxe blir 1D12 + STR modifier.

Tack! Då matchar det det mesta vad jag förstått hittills, men nytt att proficiency ökar med var 4de level. Det är ganska lång ifrån det Pathfinder jag kört (Wrath of the Righteous + Kingmaker) och gamla Baldurs Gate. I de spelen får fighters och liknande klasser +1 i attack skill varje level. Klasser som är mindre stridsfokuserade får 1/2-3/4 bonus per level. Så på 10 levels så har en fighter fått +10 utöver alla andra eventuella bonusar och extra feats.

Skrivet av Fulci:

Eftersom de har tajt samarbete med Wizards har de knytit sig att använda deras system D&D 5E (femte utgåvan). Det innebär ett system som är anpassat efter tabletop rollspelet, där inte alltid det tekniska är fokus. De har förstås tweakat vissa bitar som inte passar alls i datorspel. Men levling, talents och spells är rätt så rakt av. Faktum är att D&D 4E reglerna hade passat datorspel bättre, de är betydligt mer tekniskt inriktat och passar spel med miniatyrer. Jag tycker 4E var ett bra system, men de hade skalat ner rollspelsaspekten lite och tänkte väl mer "miniatyrer". Det systemet blev inte populärt bland rollspelarna, så Wizards gjorde sen 5E som är enklare och lätt att komma igång med för tabletop rollspel.

Om du tänker på Pathfinder datorspelen använder de första utgåvan av reglerna och är relativt likt D&D men en mer teknisk och äldre version baserad på D&D 3.5E. Rollspelet Pathfinder finns i en ny utgåva (2E) sen 2019 och den är enligt mig betydligt modernare och bättre än D&D reglerna. Det är mer regler, och tar längre tid att lära sig för tabletop rollspel. I den versionen får alla minst två talents alt. features att leka med varje ny level. Allting skalas också med level och de har balanserat det och monster väldigt bra ända upp till level 20. Lite är det inspirerat av D&D 4E också. Men det finns inget datorspel baserat på Pathfinder 2E än så länge. Owlcat som gjorde Pathfinder datorspelen håller på med ett Warhammer datorrollspel, så de är upptagna med annat ett bra tag framåt.

Tack för förklaringen! Jag gillade Owlcats Pathfinder implementation skarpt, även om jag inte kunde få till de extrema supermega buildsen som vissa på deras discord klarade av så tyckte jag att det var kul att sitta och pyssla med diverse brutna multi-class builds och hitta synergier. Jag tror att jag tycker att BG3 är ett bättre spel totalt sett, men levla upp och optimera skills tycker jag är relativt trist eftersom det händer så lite, relativt sett.

Permalänk
Medlem

Okeeeej, 60 timmar in och fy fean vilket spel...Fy fan detta var coolt !

Dold text

Började precis en ny char, Dark Urge Dragonborn haha fy fan så bra de har gjort att de händer grejer här kan jag säga.

Om du gillar RPG måste du spela detta spel

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Skulle väl sammanfatta att 5e är sämre för folk som spelar D&D huvudsakligen för mechanics och min/maxa eller theorycrafta builds/karaktärer, men bättre för folk som huvudsakligen bryr sig mer om RP delen. Sen är det ju en sliding scale vart man hamnar mellan de två punkterna. RP delen brukar vara svår o få till i datorspel dock men jag tycker Larian har lyckats bra att det känns som man faktiskt har mycket att leka med jämfört med många andra spel.

Tyckte att pathfinder var rätt kul att theorycrafta i men resten av spelet var ärligt talat rätt meh tyvärr. Det har också problemet att power scaling mellan en väl designad karaktär och en "average" ihopkastad karaktär är som natt och dag, vilket gör det svårt att balansera difficulty och hålla det intressant utan att göra det omöjligt att progressa om man inte minmaxar sina karaktärer åtminstone delvis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Skulle väl sammanfatta att 5e är sämre för folk som spelar D&D huvudsakligen för mechanics och min/maxa eller theorycrafta builds/karaktärer, men bättre för folk som huvudsakligen bryr sig mer om RP delen.

Vad jämför du här med? Bara så jag förstår referenspunkten. Kan du utveckla lite hur D&D 5E hjälper folk som värdesätter RP delen? Är det optimerad VS icke-optimerad build balanseringen nedan du primärt tänker på eller finns det fler saker?

Skulle även säga "mechanics, och min/maxa eller theorycrafta builds/karaktärer", för även om man inte min/max'ar så är D&D 5E combat enformigt med relativt få intressanta taktiska beslut i mitt tycke, speciellt för martials. Jag vet att Larian har gjort ett väldigt bra jobb med att göra miljön intressant, men det är inte riktigt D&D 5E systemets förtjänst och ett intressantare system hade varit kompletterande till den väldesignade miljön.

Skrivet av RaidSoft:

Det har också problemet att power scaling mellan en väl designad karaktär och en "average" ihopkastad karaktär är som natt och dag, vilket gör det svårt att balansera difficulty och hålla det intressant utan att göra det omöjligt att progressa om man inte minmaxar sina karaktärer åtminstone delvis.

Pathfinder 1E och D&D 3.5E har stora problem med balansering p.g.a. gapet mellan en optimerad och en icke-optimerad karaktär. 5E är bättre på det men skulle inte säga att det är bra på det och har fortfarande problem med det. I alla fall om jag jämför med den handfull av andra TTRPG jag har spelat, bland annat Pathfinder 2E.

Grammatik
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hedersmedlem

En hel del saker jag inte kände till där, rätt sevärt.
Men jag måste säga att minst hälften känns väldigt cheesy, tror inte jag kommer använda så många av dem i praktiken.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200