Skickade tillbaka "fel" grafikkort till Inet, är nu avstängd från att handla hos butiken.

Permalänk
Medlem

Skickade tillbaka "fel" grafikkort till Inet, är nu avstängd från att handla hos butiken.

Köpte ett grafikkort utav Inet förra året och hade även köpt ett lika grafikkort utav en annan återförsäljare runt samma tidsperiod.
Ett utav grafikkorten hade ett problem med att fläktarna hade börjat vobbla och låta illa så jag reklamerade det till Inet.

Inet tar emot reklamationen och konstaterar samma fel och gör en återbetalning till mig.

3 månader senare kommer ett krav på faktura till Inet med full återbetalning på beloppet dem betalade ut mig tidigare för grafikkortet och det skall ske inom 10 dagar.
Jag väljer att bestrida fakturan då jag anser att jag inte ingått något avtal med dem.

Efter att jag bestrider fakturan så kontaktar Inet's ekonomiavdelning mig och frågar varför jag bestrider fakturan och jag förklarar då att jag inte ingått något avtal med dem.

Jag förklarar att när jag skickade mitt grafikkort till Inet fanns det ingen möjlighet att verifiera att kortet köpts utav Inet därför inget serienummer följer med kvitto ifrån Inet.

Samtalet pågår sedan under en längre tid och jag påpekar att dem borde inte påbörja åtgärd om det är så att grafikkortet inte sålts utav dem. Det kostar både dem själva och deras kunder pengar och tid, dem borde alltså isåfall kolla upp serienummer innan åtgärd påbörjas.

Vi kommer överens om att den åtgärd som skall tas vidare för att Inet skall stryka fakturan är att dem kollar upp om det är möjligt för dem att reklamera direkt till tillverkaren istället för deras distributör. Alternativt om det inte skulle gå kunde Inet själva reklamera kortet till återförsäljaren som jag köpt grafikkortet utav. Detta för att att jag som kund till Inet skall slippa behöva återköpa mitt grafikkort via Inet och sedan reklamera till den återförsäljaren jag köpt grafikkortet utav ifrån början.

Jag får till svar att Inet inte kan reklamera kortet till tillverkaren och därmed behöver jag skicka dem mitt kvitto för köpet, vilket jag gör och dem reklamerar sedan grafikkortet till återförsäljaren jag köpt det utav.

Reklamationen går bra och Inet får en ny produkt dem kan sälja och min faktura hos dem skall makuleras.

Skönt det löste sig tillslut tänker jag och Inet kanske behöver förändra sin process för hur dem sköter reklamationer där dem faktiskt stämmer av serienumret innan dem påbörjar åtgärd.

Igår behövde jag köpa lite prylar och Inet var den enda butiken med produkten i lager så jag lägger in en beställning och betalar med Swish. Jag får tillbaka en orderbekräftelse och börjar vänta på att mina prylar skall dyka upp och idag ser jag att Inet har återbetalt beloppet och ordern existerar inte på mina sidor hos dem. Jag kontaktar kundtjänst och frågar vad som har hänt.

Får till svar:
På grund av ärendet med grafikkortet i februari så har vi fattar beslut att vi inte längre önskar godkänna ordrar som du lägger. Jag beklagar.

Jag har alltid tyckt bra om Inet som återförsäljare, men detta förändrar så klart min uppfattning utav dem som återförsäljare.
Jag har handlat varor hos dem för över 100 tusen igenom åren och nu får jag inte längre handla hos dem vilket dem självklart har rätt att bestämma själva, men att dem beter sig på detta vis emot sina kunder övergår mitt förstånd.

Edit:
Har en pågående dialog med ÅF efter tråden uppmärksammats och blockeringen att handla har tagits bort.

Uppdatering
Permalänk
Medlem

Jag hänger inte riktigt med? Du reklamerade ett grafikkort som var köpt någon annanstans till Inet och blir sur för hur de har hanterat det?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Du skriver det inte rakt ut, men man förstår av texten att du skickade tillbaka ett annat kort till inet än det du köpt av dem. Varför gjorde du det?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Köpte ett grafikkort utav Inet förra året och hade även köpt ett lika grafikkort utav en annan återförsäljare runt samma tidsperiod.
Ett utav grafikkorten hade ett problem med att fläktarna hade börjat vobbla och låta illa så jag reklamerade det till Inet.

Inet tar emot reklamationen och konstaterar samma fel och gör en återbetalning till mig.

3 månader senare kommer ett krav på faktura till Inet med full återbetalning på beloppet dem betalade ut mig tidigare för grafikkortet och det skall ske inom 10 dagar.
Jag väljer att bestrida fakturan då jag anser att jag inte ingått något avtal med dem.

Efter att jag bestrider fakturan så kontaktar Inet's ekonomiavdelning mig och frågar varför jag bestrider fakturan och jag förklarar då att jag inte ingått något avtal med dem.

Jag förklarar att när jag skickade mitt grafikkort till Inet fanns det ingen möjlighet att verifiera att kortet köpts utav Inet därför inget serienummer följer med kvitto ifrån Inet.

Samtalet pågår sedan under en längre tid och jag påpekar att dem borde inte påbörja åtgärd om det är så att grafikkortet inte sålts utav dem. Det kostar både dem själva och deras kunder pengar och tid, dem borde alltså isåfall kolla upp serienummer innan åtgärd påbörjas.

Vi kommer överens om att den åtgärd som skall tas vidare för att Inet skall stryka fakturan är att dem kollar upp om det är möjligt för dem att reklamera direkt till tillverkaren istället för deras distributör. Alternativt om det inte skulle gå kunde Inet själva reklamera kortet till återförsäljaren som jag köpt grafikkortet utav. Detta för att att jag som kund till Inet skall slippa behöva återköpa mitt grafikkort via Inet och sedan reklamera till den återförsäljaren jag köpt grafikkortet utav ifrån början.

Jag får till svar att Inet inte kan reklamera kortet till tillverkaren och därmed behöver jag skicka dem mitt kvitto för köpet, vilket jag gör och dem reklamerar sedan grafikkortet till återförsäljaren jag köpt det utav.

Reklamationen går bra och Inet får en ny produkt dem kan sälja och min faktura hos dem skall makuleras.

Skönt det löste sig tillslut tänker jag och Inet kanske behöver förändra sin process för hur dem sköter reklamationer där dem faktiskt stämmer av serienumret innan dem påbörjar åtgärd.

Igår behövde jag köpa lite prylar och Inet var den enda butiken med produkten i lager så jag lägger in en beställning och betalar med Swish. Jag får tillbaka en orderbekräftelse och börjar vänta på att mina prylar skall dyka upp och idag ser jag att Inet har återbetalt beloppet och ordern existerar inte på mina sidor hos dem. Jag kontaktar kundtjänst och frågar vad som har hänt.

Får till svar:
På grund av ärendet med grafikkortet i februari så har vi fattar beslut att vi inte längre önskar godkänna ordrar som du lägger. Jag beklagar.

Jag har alltid tyckt bra om Inet som återförsäljare, men detta förändrar så klart min uppfattning utav dem som återförsäljare.
Jag har handlat varor hos dem för över 100 tusen igenom åren och nu får jag inte längre handla hos dem vilket dem självklart har rätt att bestämma själva, men att dem beter sig på detta vis emot sina kunder övergår mitt förstånd.

Detta är ju helt sjukt, men jag kan ärligt säga att jag har handlar väldigt lite grejer av inet den senaste tiden då man har läst om lite alla möjliga problem med dom... Detta tog dock priset. Dom ska ju stämma av att det är rätt innan dom genomför reklamationen och gör en utbetalning, detta är deras fel och inte ditt kan jag tycka.

Även om man borde ha koll på vilket man köpte vart, men om inte inet redovisar serienumret någonstans så blir det ju svårt att ha koll på det, men det kanske inte andra gör heller, men att då godkänna och betala ut innan dom ens vet att det stämmer visar bara på en extremt dålig process när dom sköter dessa ärenden.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Du har både skickat fel grafikkort i retur och någonstans har även kommunikationen skurit sig så pass att du har lyckats bli portad. Imponerande.

Jag har svårt att känna mig varnad för Inet här.

Permalänk
Medlem

Jag blir inte sur, jag står för att jag av misstag reklamerat ett grafikkort jag köpt utav en annan återförsäljare eftersom jag hade två lika. Det jag varnar för är hur man valt att hantera det.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte heller riktigt.. du köpte två identiska kort av olika återförsäljare och skickar det felaktiga kortet till felaktig leverantör..? skall man tolka det så? Stod det inget serienr på den andra leverantörens kvitto heller så du kunde mappa mot det innan du skickade in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Jag blir inte sur, jag står för att jag av misstag reklamerat ett grafikkort jag köpt utav en annan återförsäljare eftersom jag hade två lika. Det jag varnar för är hur man valt att hantera det.

Inet hanterade det väl bra? De löste ditt problem som du orsakat genom att skicka in fel kort.

Permalänk
Medlem

Inet redovisar inte serienumret någonstanns så jag hade tyvärr inte heller haft någon möjlighet att kontrollera det innan. Jag står självklart för att jag har skickat in fel kort, men det var inte medvetet.

Permalänk
Medlem

Så du har försökt scamma Inet genom att skicka in en trasig produkt som ej var köpt hos dem?

Nej men misstag händer ju och därav att du fick en faktura från deras sida när de upptäckte att de fått tillbaka ett kort med fel serienummer gentemot det dem sålde till dig.

Det är inte robotar som sköter reklamationer det är faktiskt fullt levande människor och då kan mänskliga fel begås som att t.ex. inte dubbelkolla serienumret på en retur.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Fast, vad är egentligen det dåliga i hur dom hanterar det?
Dom får en vara som dom inte har sålt, betalar pengar, inser att det är fel, vill ha tillbaka sina pengar, du måste ju självklart få tillbaka din trasiga vara då, men att bråka emot dom angående detta beslut som dom försöker ordna upp? Då hade jag också förstått om jag blev portad från att handla där..

Visa signatur

i7 4790k

Permalänk
Medlem

Tycker tvärtom Inet hanterade det bra iom att de tog på sig att göra din reklamering åt dig. Fullt förståeligt att de inte vill riskera att behöva bränna arbetstimmar på en kund som inte har koll på vad hen köpt var.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Du får ju för böveln skicka kortet till stället du köpte kortet hos för garantiärende!!!
lurar du dom att fixa ditt kort som du köpt hos en konkurent så tkr jag dom har full rätt att neka ts att handla.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Så du har försökt scamma Inet genom att skicka in en trasig produkt som ej var köpt hos dem?

Nej men misstag händer ju och därav att du fick en faktura från deras sida när de upptäckte att de fått tillbaka ett kort med fel serienummer gentemot det dem sålde till dig.

Tror mer han gjorde ett ärligt misstag, att Inet inte kan sköta sina processer är ju ett betydligt större fel kan jag tycka. Att dom ens godkänner och betalar ut innan dom ens vet att det faktiskt är köpt av dom för mig å tro att dom har en hel del att jobba på.

Det hade kunnat skötas på ett så otroligt mycket bättre sätt av dom (Vi har dock bara ena sidan av myntet) Men det vi har hört så hade dom kunnat skött det mycket snyggare.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Förstår dig att det var misstag, men förstår också inte att det känns märkligt och skeptiskt.
Märklig sits där det blivit knas åt båda håll som det låter (även om texten inte är lätt att tolka i alla vändor).

Men dom borde kunnat kolla bakåt i tiden hur mycket du handlat för och hur många returer/ärenden du har under den tiden och antal ordrar för att följa om du är en kund man inte vill ha.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad, rubrik uppdaterad*

Dels för att den hamnade lite tokigt och rubriken speglade inte riktigt innehållet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Är det inte så att du har nog varit otrevlig mot dem i det där långa telefonsamtalet du hade med dem. Det urarta sig lite.
Varför var det lång samtal ? Nä jag kan nog förstå Inet.
Sen en sak. Är det samma märke på korten. Köpte du dem samtidigt?. Sen Serienumret står på lådorna. Man kan söka och efterforska hur resan på dessa kort har varit och då var de har sålts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Tror mer han gjorde ett ärligt misstag, att Inet inte kan sköta sina processer är ju ett betydligt större fel kan jag tycka. Att dom ens godkänner och betalar ut innan dom ens vet att det faktiskt är köpt av dom för mig å tro att dom har en hel del att jobba på.

Det hade kunnat skötas på ett så otroligt mycket bättre sätt av dom (Vi har dock bara ena sidan av myntet) Men det vi har hört så hade dom kunnat skött det mycket snyggare.

Så är det överallt, finns nog inte ett svenskt bolag som är felfria.

Sist jag kollade har väl tyvärr konsumenten de största ansvaret vid en reklamation som att t.ex. skicka tillbaka rätt produkt och att Inet på good-will inte behöver hantera andra handlares reklamationer.

Inet har gjort fel, TS har gjort fel.. TS har sämst skydd i detta fallet då han är ensam emot @inet.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Oj! Det var hårda bud. Har faktiskt aldrig läst om en kund som blivit avstängd hos en återförsäljare på det här sättet. Intressant! Tror dock inte du är avstängd på livstid om jag får gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Tror mer han gjorde ett ärligt misstag, att Inet inte kan sköta sina processer är ju ett betydligt större fel kan jag tycka. Att dom ens godkänner och betalar ut innan dom ens vet att det faktiskt är köpt av dom för mig å tro att dom har en hel del att jobba på.

Det hade kunnat skötas på ett så otroligt mycket bättre sätt av dom (Vi har dock bara ena sidan av myntet) Men det vi har hört så hade dom kunnat skött det mycket snyggare.

Det är precis så, ett ärligt misstag då jag hade två identiska kort och blandat ihop vilket som tillhörde vilken återförsäljare.
Normalt sett hade en reklamationsavdelning kontrollerat serienummer och skickat tillbaka det till mig med en faktura för fraktkostnad och adminstrationsavgift.

Jag hade ingen möjlighet att kontrollera serienumret innan reklamationen eftersom Inet inte skriver ut serienumret.

Jag står för mitt misstag och påpekar bara att detta kunde hanteras på ett bättre sätt.

Kund sedan 2013 hos Inet och handlat för över 100 tusen igenom åren.

Permalänk
Medlem

Kan inte alls hålla med "varningen". Jag har handlat hos Inet sen 2016 och älskat det varje gång för de snabba leveranserna och servicen man får från kundtjänst som kan det här med datordelar och bråkar inte när man har problem. Som nu i dagarna då jag köpte ett chassi (Fractal design torrent compact) där jag upptäckte att USB-portarna i fronten inte fungerade. Efter några timmar fick jag svar att de bett tillverkaren skicka en ny IO-enhet, och den kom efter tre dagar till postfacket i trappen.

För ett par år sen försvann mitt paket med Nvidias 3060 RTX-kort i posthanteringen, men de fixade fram ett nytt utan knot så fort de fick in nya efter ett par veckor. Ångrade sen även ett köp som de redan dragit pengarna för, inga problem där heller.
Jag vill nog höra inets version innan jag dömer dem.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Gissar på att det gick till såhär;

Köpte GPU från Inet som var fungerande men lite dyrare än den andra återförsäljaren.
Den trasiga GPUn du köpte från andra återförsäljaren var då lite billigare än vad det var hos Inet, så du returnerade det trasiga kortet från den billigare återförsäljaren till Inet för att få tillbaka dina pengar.

Därmed fick du en fungerande GPU och betalade det billigare priset.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Charon242: Rubriker ska vara beskrivande.
Vi tillåter inte trådar som går ut på "Varning för ÅF" enligt reglerna i detta underforumet. https://www.sweclockers.com/forum/trad/972938-sarskilda-regle...

/Mod

För att diskutera ämnet:
Att det inte går att få fram vilket kort som är köpt hos ÅF är visserligen inte toppen. Och Inet borde kontrollerat SN innan retur av stålar. Däremot tror jag inte det är Inet som kontrollerar SN utan distributören till Inet. Relativt få som har två likadana grafikkort från olika distributörer i Sverige trots allt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Gissar på att det gick till såhär;

Köpte GPU från Inet som var fungerande men lite dyrare än den andra återförsäljaren.
Den trasiga GPUn du köpte från andra återförsäljaren var då lite billigare än vad det var hos Inet, så du returnerade det trasiga kortet från den billigare återförsäljaren till Inet för att få tillbaka dina pengar.

Därmed fick du en fungerande GPU och betalade det billigare priset.

Kan också varit så enkelt att TS köpt ett defekt kort billigt och returnerat till Inet för att tjäna pengar, det är som sagt upp till TS att bevisa att fel begåtts, allt Inet råkat glömt göra är att dubbelkolla serienumret vid retur.

Man tycker ju att @inet borde ha det som rutin då det jag nämnde först kan helt klart vara ett vanligt sätt att försöka lura dem på pengar speciellt i dessa tider när grafikkort snart kostar mer än hus och bilar

Man tycker ju att @inet kunde skött det bättre genom att själva hantera reklamationen emot tillverkaren när felet med serienumret upptäcktes men det är dem inte skyldiga till, allt dom är skyldiga till att göra är att få tillbaka sina pengar och returnera den defekta produkten till TS.

Men ska @inet hantera detta kommer de kosta dem tid från en anställd vilket blir tusenlappar i kostnad antagligen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Om man lekar med tanken att Inets proccess vore perfekt:

Du skickar in fel kort. Inet upptäcker det direkt och kontakter dig angående det. Du får tillbaka kortet.

Om de vid det tillfället väljer att porta dig, är det rätt eller fel? Från deras sida kan det ses som ett försök att försöka utnyttja deras butik även om det är ett ärligt misstag från ditt håll.

Tycker att du lägger mycket ansvar på Inet, som kund måste du ju hålla koll på vad för pryl du köpt vart. Har du flera produkter av samma modell från olika butiker? Märk upp den, alternativ anteckna serienummer själv när du får dom. En butik ska inte behöva vara din mamma och hålla koll på dina produkter.
Synd bara att Inet tog tid på sig att upptäcka det.

Permalänk
Medlem

Kollade du alltså inte med Inet innan du skickade in kortet? Du visste att du handlat två liknande produkter vid ungefär samma tidpunkt från olika leverantörer, något de inte kände till. Att dubbelkolla med dem om just det kortet som var trasigt faktiskt var från dem tycker jag känns rimligt. Du säger att det inte står serienummer på kvittot men man kan väl göra mer än så?

Du verkar ha valt att chansa utan att inse att bedrägerier med returer kan gå till på ett snarlikt sätt (lite olyckligt kanske!). Nu bedöms du vara en riskkund och Inet verkar därför ha avslutat sin relation med dig.

Permalänk
Medlem

Så du råkar skicka in fel grafikkort till Inet.. sitter med två identiska (självklart köpa från olika återförsäljare) och höftar in ett. Låter lite väl... som lurendrejeri. Du ska nog snarare vara tacksam att dom inte anmäler dig.

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om de vid det tillfället väljer att porta dig, är det rätt eller fel? Från deras sida kan det ses som ett försök att försöka utnyttja deras butik även om det är ett ärligt misstag från ditt håll.

Ser inte varför någon butik skulle välja att porta en kund bara p.g.a. detta. Alla kan göra fel och det är, som den här tråden visat, inte helt enkelt att avgöra vilket kort som är köpt vart eftersom butiken inte redovisar serienumret till kund.

Därför tror jag personligen att det saknas lite delar av historien alternativt att TS inte är tydlig nog med vad som faktiskt skett

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Det är precis så, ett ärligt misstag då jag hade två identiska kort och blandat ihop vilket som tillhörde vilken återförsäljare.
Normalt sett hade en reklamationsavdelning kontrollerat serienummer och skickat tillbaka det till mig med en faktura för fraktkostnad och adminstrationsavgift.

Jag hade ingen möjlighet att kontrollera serienumret innan reklamationen eftersom Inet inte skriver ut serienumret.

Jag står för mitt misstag och påpekar bara att detta kunde hanteras på ett bättre sätt.

Kund sedan 2013 hos Inet och handlat för över 100 tusen igenom åren.

Tråkigt att den andra butiken du handlade ditt identiska grafikkort från inte heller har med serienummer på kvittot då? Vad som är normalt för en reklamationsavdelning vet nog varken du eller jag. Jag tycker t.ex. att det är normalt att kolla kvittot från den andra butiken efter serienummer och inte bara chansa och skicka in till en butik utan att veta säkert att det är just det är där jag köpt kortet om jag nu skulle ha två identiska kort. Skulle aldrig komma på tanken att utan att vara 100% säker på vilket kort jag köpt var bara skicka in till en butik. Men det är jag och du är du. Och nu blev du avstängd för det hela. Och lite intressant är det att de som ofta klagar tar upp att de har ju handlat för så mycket där så de ska ha någon form av specialbehandling. Tror nog iofs att för inet så är att handla för 10k/år inte någon större summa så för deras del så är du nog ingen oumbärlig kund och inte i närheten av storkund. Men vad vet jag. Själv tycker jag att man ska bli behandlad på precis samma sätt och det är den första vara man köpt för 50 kr som om man handlar för 100k i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ser inte varför någon butik skulle välja att porta en kund bara p.g.a. detta. Alla kan göra fel och det är, som den här tråden visat, inte helt enkelt att avgöra vilket kort som är köpt vart eftersom butiken inte redovisar serienumret till kund.

Därför tror jag personligen att det saknas lite delar av historien alternativt att TS inte är tydlig nog med vad som faktiskt skett

För att antagligen har de upptäckt att det är såhär scammers går tillväga nu när mining boomen är över och har börjat noga kolla alla serienummer på returer på just GPU'er de fått in de senaste åren kanske? bara en tanke.

Skicka in defekta kort som de kan ha köpt defekta på t.ex. Sweclockers marknad / tradera och få en återbetalning på hela kortets värde.

Går bara att spekulera förrän @inet har svarat

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.