Skickade tillbaka "fel" grafikkort till Inet, är nu avstängd från att handla hos butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ser inte varför någon butik skulle välja att porta en kund bara p.g.a. detta. Alla kan göra fel och det är, som den här tråden visat, inte helt enkelt att avgöra vilket kort som är köpt vart eftersom butiken inte redovisar serienumret till kund.

Därför tror jag personligen att det saknas lite delar av historien alternativt att TS inte är tydlig nog med vad som faktiskt skett

Om du drev en affär, och följande händelseförlopp inträffar:
- En kund köper en dyr vara av dig
- Kunden returnerar en vara
- Du återbetalar beloppet
- Varan visar sig i efterhand inte vara den vara du sålt
- Du kontaktar kunden för att påtala att det skett ett misstag och att du nu betalat tillbaka någon annans pengar
- Kunden vägrar återbetala pengarna

...skulle du vilja göra affärer med den kunden igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Om du drev en affär, och följande händelseförlopp inträffar:
- En kund köper en dyr vara av dig
- Kunden returnerar en vara
- Du återbetalar beloppet
- Varan visar sig i efterhand inte vara den vara du sålt
- Du kontaktar kunden för att påtala att det skett ett misstag och att du nu betalat tillbaka någon annans pengar
- Kunden vägrar återbetala pengarna

...skulle du vilja göra affärer med den kunden igen?

Självklart inte, men det är inte heller vad jag har svarat på om du läser inlägget jag faktiskt citerade.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av warp64:

Kollade du alltså inte med Inet innan du skickade in kortet? Du visste att du handlat två liknande produkter vid ungefär samma tidpunkt från olika leverantörer, något de inte kände till. Att dubbelkolla med dem om just det kortet som var trasigt faktiskt var från dem tycker jag känns rimligt. Du säger att det inte står serienummer på kvittot men man kan väl göra mer än så?

Du verkar ha valt att chansa utan att inse att bedrägerier med returer kan gå till på ett snarlikt sätt (lite olyckligt kanske!). Nu bedöms du vara en riskkund och Inet verkar därför ha avslutat sin relation med dig.

Nej och jag har så klart bett om ursäkt för det och står för det misstaget. Jag visste att jag handlat två identiska produkter vid ungefär samma tidpunkt ifrån olika leverantörer, något de självklart inte kände till. Det jag inte visste var att jag blandat ihop vilket utav korten som var ifrån vilken återförsäljare.

Jag anser inte att det är återförsäljarens fel att jag skickat in fel kort, däremot anser jag att det kunde hanterats på ett bättre sätt genom att man hade kunnat fånga det tidigare i deras process för reklamationer.

Ja, Inet har som återförsäljare självklart rätt att avsluta sin relation med mig och jag är inte heller tvungen att handla utav dem.

Tycker det är tråkigt att man ändå väljer att avsluta relationen eftersom båda parter varit överens om vad som skett och om lösning. Nu ska jag inte gnälla mer och jag kommer så klart dubbelkolla i framtiden genom att kontakta återförsäljaren och bekräfta serienumret innan en ev. reklamation utav en vara där jag har köpt två identiska utav två olika återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Efter att ha jobbat dels i butik, men även på kundservice på en av de större återförsäljarna av teknik i Sverige, så säger jag att det 100% är Inets rutin som brustit i detta fall;
1. Att serienummer inte finns med på kvittot
2. Att serienummer inte efterfrågades från kund innan ärendet skapades
3. Att serienummer inte kontrollerades när kortet togs emot

Nu vet vi inte hur TS andra återförsäljare hanterar sina kvitton, men i mina ögon ligger det på återförsäljaren att presentera eventuella krav de har för att påvisa inköp för att starta reklamation/garantiärenden, service-avdelningen bör ha koll på vilka produkter som de behöver serienummer för att kunna skapa egna reklamationer mot eventuell tillverkare.
Att då gå förbi alla dessa punkter för att sedan i efterhand försöka kräva TS på pengar för att deras rutiner brustit kan jag tycka är magstarkt, tycker att TS gjort helt rätt.

Vad juridiken säger tänker jag inte ge mig på, men har svårt att tro att den skulle vara till Inets fördel då de haft flera steg i kedjan där de kunnat kontrollera så att de fått rätt grafikkort innan det gått så långt som det gick

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

För att antagligen har de upptäckt att det är såhär scammers går tillväga nu när mining boomen är över och har börjat noga kolla alla serienummer på returer på just GPU'er de fått in de senaste åren kanske? bara en tanke.

Skicka in defekta kort som de kan ha köpt defekta på t.ex. Sweclockers marknad / tradera och få en återbetalning på hela kortets värde.

Går bara att spekulera förrän @inet har svarat

Jag har kvitto på båda i mitt namn hos de två olika återförsäljarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Efter att ha jobbat dels i butik, men även på kundservice på hos en av de större återförsäljarna av teknik i Sverige, så säger jag att det 100% är Inets rutin som brustit i detta fall;
1. Att serienummer inte finns med på kvittot
2. Att serienummer inte efterfrågades från kund innan ärendet skapades
3. Att serienummer inte kontrollerades när kortet togs emot

Nu vet vi inte hur TS andra återförsäljare hanterar sina kvitton, men i mina ögon ligger det på återförsäljaren att presentera eventuella krav de har för att påvisa inköp för att starta reklamation/garantiärenden, service-avdelningen bör ha koll på vilka produkter som de behöver serienummer för att kunna skapa egna reklamationer mot eventuell tillverkare.
Att då gå förbi alla dessa punkter för att sedan i efterhand försöka kräva TS på pengar för att deras rutiner brustit kan jag tycka är magstarkt, tycker att TS gjort helt rätt.

Vad juridiken säger tänker jag inte ge mig på, men har svårt att tro att den skulle vara till Inets fördel då de haft flera steg i kedjan där de kunnat kontrollera så att de fått rätt grafikkort innan det gått så långt som det gick

Instämmer. Om vi exkluderar vad som hänt TS i den här tråden, så är det märkligt att SN inte specificeras. Jag har jobbat i butik i mina yngre dagar (IT-hårdvara) och då var det givet att man skrev upp serienummer, så länge det var dyrare än typ en datormus.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Många riddare som snabbt ska försvara stackars Inet!

Ett verkligt scenario: Jag har två identiska Arctic Cooling Freezer II 280. En är köpt på Webhallen, en på Inet. Coldplaten ärgar på grund av fabrikationsfel - vilken ska jag skicka var? Som tur är hanterade tillverkaren detta själva, och jag har inte hamnat i en liknande situation med risk att portas från två butiker.

Vad borde TS göra tycker alla Inet-riddare?

Känns snarare som att Inet är butthurt för att deras process felat, och i en femårings raseriutbrott bannlyser TS. Dom borde kollat serienumret som första steg - eller ännu hellre möjliggöra för kunden att själv se vad fan man köpt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Efter att ha jobbat dels i butik, men även på kundservice på hos en av de större återförsäljarna av teknik i Sverige, så säger jag att det 100% är Inets rutin som brustit i detta fall;
1. Att serienummer inte finns med på kvittot
2. Att serienummer inte efterfrågades från kund innan ärendet skapades
3. Att serienummer inte kontrollerades när kortet togs emot

Nu vet vi inte hur TS andra återförsäljare hanterar sina kvitton, men i mina ögon ligger det på återförsäljaren att presentera eventuella krav de har för att påvisa inköp för att starta reklamation/garantiärenden, service-avdelningen bör ha koll på vilka produkter som de behöver serienummer för att kunna skapa egna reklamationer mot eventuell tillverkare.
Att då gå förbi alla dessa punkter för att sedan i efterhand försöka kräva TS på pengar för att deras rutiner brustit kan jag tycka är magstarkt, tycker att TS gjort helt rätt.

Vad juridiken säger tänker jag inte ge mig på, men har svårt att tro att den skulle vara till Inets fördel då de haft flera steg i kedjan där de kunnat kontrollera så att de fått rätt grafikkort innan det gått så långt som det gick

Varken netonnet, Inet, Webhallen, Elgiganten eller Komplett har S/N på kvittot.
Har precis kollat mina konton där på produkter med S/N. Detta inkluderar routers, moderkort och grafikkort, kylskåp

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Många riddare som snabbt ska försvara stackars Inet!

Ett verkligt scenario: Jag har två identiska Arctic Cooling Freezer II 280. En är köpt på Webhallen, en på Inet. Coldplaten ärgar på grund av fabrikationsfel - vilken ska jag skicka var? Som tur är hanterade tillverkaren detta själva, och jag har inte hamnat i en liknande situation med risk att portas från två butiker.

Vad borde TS göra tycker alla Inet-riddare?

Känns snarare som att Inet är butthurt för att deras process felat, och i en femårings raseriutbrott bannlyser TS. Dom borde kollat serienumret som första steg - eller ännu hellre möjliggöra för kunden att själv se vad fan man köpt.

Eller så håller man koll på produkter man själv har köpt eller gör ett extra steg och dubbelkollar med butiken? Tar 5min

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag förstår Inet och samtidigt kan jag förstå hur OP också skulle kunna råka skicka fel kort av misstag.

Jag tror dock att @Inet, webhallen, komplett får utstå rätt många skojare som försöker lura dem genom att skicka in felaktiga varor som inte är köpta via dem! Man blir nog rätt cynisk efter några år inom branschen!

Sen får man inte glömma bort att precis som konsumenter har rätten att välja vem de köper ifrån så har butikerna rätten att sälja till vem de känner för dvs de kan neka dig!

Hursomhelst så är det en förlust för både OP och @Inet när utfallet blev så pass oturligt!

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem

Att TS faktiskt hade ett kvitto på ett likadant kort från en annan återförsäljare är väl en indikation på att det faktiskt kan ha varit ett ärligt misstag och inte något försök att utnyttja Inet.

Att Inet först godkände ärendet och sedan först tre månader senare upptäckte felet och ändrade sig kunde dock ställt till det för TS (t.ex. så skall ju en reklamation helst göras inom två månader från felet upptäckts, vilket kunde lett till att den andra säljaren nekat TS reklamation om TS exempelvis hade varit öppen med vad som hänt). Här har ju båda parter gjort misstag, men det är i mitt tycke snyggt av Inet att ta [mer än?] sin del av ansvaret och sköta reklamationen mot den andra säljaren för TS räkning.

Samtidigt kan man förstå Inet för att de blir lite irriterade då TS orsakat dem en del krångel. Inet har ju all rätt att välja vilka de gör affärer med, såvida de inte nekar någon av skäl som anses vara diskriminerande. Jag tycker dock Inet skulle meddelat TS direkt, i samband med att grafikkortsärendet avslutades, att de inte ville göra affärer med honom igen. Att de meddelade det först senare, när han försökte lägga en beställning, är inte snyggt.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag hajar inte riktigt, varför du begärde pengarna tillbaka för kortet?

Den här argumentationen ger sken att Inet gått några steg längre, än vad som kan förväntas av en återförsäljare. Det är ju tryggt att höra. Hur som helst, tydligen har du fördärvat din tillit som kund enligt Inet, så är min tydning och jag tycker de äger rätten till att göra så.

Skrivet av PeCe:

Att TS faktiskt hade ett kvitto på ett likadant kort från en annan återförsäljare är väl en indikation på att det faktiskt kan ha varit ett ärligt misstag och inte något försök att utnyttja Inet.

Att Inet först godkände ärendet och sedan först tre månader senare upptäckte felet och ändrade sig kunde dock ställt till det för TS (t.ex. så skall ju en reklamation helst göras inom två månader från felet upptäckts, vilket kunde lett till att den andra säljaren nekat TS reklamation om TS exempelvis hade varit öppen med vad som hänt). Här har ju båda parter gjort misstag, men det är i mitt tycke snyggt av Inet att ta [mer än?] sin del av ansvaret och sköta reklamationen mot den andra säljaren för TS räkning.

Samtidigt kan man förstå Inet för att de blir lite irriterade då TS orsakat dem en del krångel. Inet har ju all rätt att välja vilka de gör affärer med, såvida de inte nekar någon av skäl som anses vara diskriminerande. Jag tycker dock Inet skulle meddelat TS direkt, i samband med att grafikkortsärendet avslutades, att de inte ville göra affärer med honom igen. Att de meddelade det först senare, när han försökte lägga en beställning, är inte snyggt.

Vi har ingen aning hur konversationen pågick, eller vad som egentligen hände.

Permalänk
Medlem

Så du slapp bli polisanmäld för bedrägeri?
Låter som det blev en bra lösning ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag hajar inte riktigt, varför du begärde pengarna tillbaka för kortet?

Den här argumentationen ger sken att Inet gått några steg längre, än vad som kan förväntas av en återförsäljare. Det är ju tryggt att höra. Hur som helst, tydligen har du fördärvat din tillit som kund enligt Inet, så är min tydning och jag tycker de äger rätten till att göra så.

Vi har ingen aning hur konversationen pågick, eller vad som egentligen hände.

Inet hade inget ersättningskort och erbjöd själva pengarna tillbaka. Jag har all mailkonversation kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Så du slapp bli polisanmäld för bedrägeri?
Låter som det blev en bra lösning ändå...

Dom får gärna polisanmäla mig för något som inte skett med uppsåt.

Permalänk
Medlem

Inet har ju väldigt bundna händer av våra konsumentlagar. De måste ju fixa nya grejer på en treårsperiod. Vi behöver inte åka många länder bort i Europa där det inte finns några 3 års lagar som skyddar oss köpare.

Att hålla på med datorer och beställa komponenter det är ju inte någon raketforskning, men man måste ju ändå ha lite finlir och tänka till före.

Det är väldigt klantigt att gå och och skicka in fel komponent till en datorbutik på garantiärende. Vi är bortskämda med våra lagar och skydd och att vara lat och tänka de där löser dem är ju svinigt. Det hade tagit 2 minuter att mejla Inet och fråga om serienummer till ditt grafikkort.

Nää Inet gjorde rätt som portade. Håll dig till att köpa datorer från Elgiganten så får vi andra fortsätta ha våra konsumentskydd när vi köper datorkomponenter.

Permalänk
Medlem

Hade alla dagar i veckan reklamerat till tillverkaren istället men problemet är att vissa tillverkare kräver att det sker via återförsäljare, Asus är en sådan.

Permalänk
Medlem

Tycker det förefaller lite underligt att porta en kund för ett ärende som på något sätt ändå bevisats vara ett ärligt misstag. Inet verkar ju ha gått med på att reklamera mot den andra återförsäljaren och den reklamationen har ju gått igenom, det har ju alltså bevisats att kortet fortfarande var inom reklamationsrätten med giltigt kvitto även hos den andra återförsäljaren.

Något som skulle tillföra lite till detta är ju att få veta eventuella prisskillnader mellan återförsäljarna, för var kortet tydligt dyrare hos inet så börjar det lukta lite bedrägeri om det inte gjorts något återköp sinsemellan och inet då alltså fått "svälja" en ofrivillig retroaktiv prismatchning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Vi har ingen aning hur konversationen pågick, eller vad som egentligen hände.

Mina kommentarer utgår naturligtvis från den beskrivning av händelseförloppet vi fått av TS. Vad som "egentligen" hände kan naturligtvis vara något helt annat, men utifrån sådana premisser så hade diskussionsforumet gapat tomt...självklart kan man bara utgå från den informaton som ges, oavsett om den stämmer eller ej.

När (om) Inet svarar kanske jag får skäl att ändra mig, men för nu så tycker jag
1. Det var snyggt av Inet att lösa det
2. Det var inte snyggt av Inet att meddela kunden om avstängningen i ett senare skede (även om det bara var en kort tid senare), utan det borde ha gjorts direkt i samband med ärendet som var grund till denna.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Jag blir inte sur, jag står för att jag av misstag reklamerat ett grafikkort jag köpt utav en annan återförsäljare eftersom jag hade två lika. Det jag varnar för är hur man valt att hantera det.

Hur de valt att hantera det?

De reklamerade ditt trasiga kort till en annan aktör åt dig? Det är väl sjukt sjysst att göra?

Förstår inte vad du klagar på helt ärligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur de valt att hantera det?

De reklamerade ditt trasiga kort till en annan aktör åt dig? Det är väl sjukt sjysst att göra?

Förstår inte vad du klagar på helt ärligt

Jag förutsätter att det syftar på:
"På grund av ärendet med grafikkortet i februari så har vi fattar beslut att vi inte längre önskar godkänna ordrar som du lägger. Jag beklagar."

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

1. Men om du nu inte var säker på vilket kort som var vilket. Varför FRÅGADE du inte bara Inet? Det är väl bara ringa och läsa upp serienumret? Istället tog du en 50/50 chans (risk) att blåsa Inet.

2. Sen när dom gjorde dig uppmärksam på "misstaget" så svarar du med att "inget avtal har ingåtts", här hade du alltså möjlighet att göra rätt för dig direkt och sedan själva ta hand om reklamationen. Du har alltså redan kostat Inet pengar helt i onödan och nu fortsätter du att strula och tvingar Inet att fortsätta lägga tid (pengar) på något dom inte har med att göra.

3. "Skönt det löste sig tillslut tänker jag och Inet kanske behöver förändra sin process för hur dem sköter reklamationer där dem faktiskt stämmer av serienumret innan dem påbörjar åtgärd." Eh? Jag tänker att du behöver förändra din process för hur du sköter reklamationer, du kan börja med att reklamera till det företag du köpt varan av.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

2. Sen när dom gjorde dig uppmärksam på "misstaget" så svarar du med att "inget avtal har ingåtts", här hade du alltså möjlighet att göra rätt för dig direkt och sedan själva ta hand om reklamationen. Du har alltså redan kostat Inet pengar helt i onödan och nu fortsätter du att strula och tvingar Inet att fortsätta lägga tid (pengar) på något dom inte har med att göra.

Ja, det känns nog som att det är i det skedet som problemet växte till sig...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

1. Men om du nu inte var säker på vilket kort som var vilket. Varför FRÅGADE du inte bara Inet? Det är väl bara ringa och läsa upp serienumret? Istället tog du en 50/50 chans (risk) att blåsa Inet.

2. Sen när dom gjorde dig uppmärksam på "misstaget" så svarar du med att "inget avtal har ingåtts", här hade du alltså möjlighet att göra rätt för dig direkt och sedan själva ta hand om reklamationen. Du har alltså redan kostat Inet pengar helt i onödan och nu fortsätter du att strula och tvingar Inet att fortsätta lägga tid (pengar) på något dom inte har med att göra.

3. "Skönt det löste sig tillslut tänker jag och Inet kanske behöver förändra sin process för hur dem sköter reklamationer där dem faktiskt stämmer av serienumret innan dem påbörjar åtgärd." Eh? Jag tänker att du behöver förändra din process för hur du sköter reklamationer, du kan börja med att reklamera till det företag du köpt varan av.

Du förutsätter att jag chansade vilket jag naturligtvis inte gjorde, men självklart hade jag kunnat dubbelkolla så hade inget misstag skett.

Jag får en första faktura utan meddelande om vad den faktiskt innefattar och som påminnelse med 10 dagars netto tre månader senare.

Att bestrida den gör man då självklart eftersom det inte finns något avtal.

Efter detta kontaktas jag och vi sluter ett avtal.

Jag har följt deras process för reklamation och jag gjorde ett misstag, men då menar du att jag inte har rätt att kritisera hur dem valt att hantera det med att först skicka krav utan meddelande om vad det handlar om och när vi sedan sluter ett avtal vilket uppfylls av båda parter där man är medveten om att det finns brister hos båda parter också väljer att inte meddela att man inte är välkommen igen.

Hade man valt att kontrollera serienummer tidigare i deras process hade det inte behövt gå så här långt och det står jag fast vid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Hade man valt att kontrollera serienummer tidigare i deras process hade det inte behövt gå så här långt och det står jag fast vid.

Och hade du istället valt att höra av dig och frågat kring serienumret innan reklamation hade det löst sig ännu bättre. Hur i hela friden motiverar du att Inet ska lägga tid på att ta emot produkten, packa upp den, kolla serienummer etc åt dig?

Dom litade på dig. Du var inte helt schysst. Nu vill dom inte ha dina pengar.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Du förutsätter att jag chansade vilket jag naturligtvis inte gjorde, men självklart hade jag kunnat dubbelkolla så hade inget misstag skett.

Okej så du chansade inte men det blev fel ändå. Så du gjorde det med flit? Eller hade du otur när du tänkte?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Okej så du chansade inte men det blev fel ändå. Så du gjorde det med flit? Eller hade du otur när du tänkte?

Jag är bara människa, människor begår misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Och hade du istället valt att höra av dig och frågat kring serienumret innan reklamation hade det löst sig ännu bättre. Hur i hela friden motiverar du att Inet ska lägga tid på att ta emot produkten, packa upp den, kolla serienummer etc åt dig?

Dom litade på dig. Du var inte helt schysst. Nu vill dom inte ha dina pengar.

jisses ingen återförsäljare har det som krav att kolla/fota/verifiera serienumret sen att TS gjorde det mänskliga felet att skicka kortet till fel som är egentligen 50/50 eftersom INGEN återförsäljare har serienumret på kvitto så det kan lika gärnat gått åt andra hållet mot andra butiken som TS köpte kort ifrån.

Här är det @inet som egentligen eskalerar det genom
1: godkänna reklamationen,
2: 3månader senare skickar ett återkrav utan vidare förklaring varför till TS,
3: Hjälper TS med reklamationen + får igen kort/pengar från egentliga butik och alla verkar vara nöjda förutom
4: @Inet i det fördolda portat TS utan att meddela för att
5: Meddela TS först när han gör ett nytt köp hos dem att han är portad.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charon242:

Jag är bara människa, människor begår misstag.

Ja. Det stämmer. Hur man hanterar dom misstagen styr sedan den vidare utvecklingen.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Okej så du chansade inte men det blev fel ändå. Så du gjorde det med flit? Eller hade du otur när du tänkte?

Har Inet för kunderna hemliga kvitton, givet att du är så säker? Jag tittade på lite kvitton och det finns inga serienummer eller IMEI där jag vet att det står redan på utsidan av kartongen. Motsvarande hos Dustin har däremot dessa angivna.

Tillägg: Däremot står det något slags batchnummer som verkar vara internt på allting, även en sketen kabel.