SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Garmin instinct solar mycket nöjd med den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laso:

Jag undrar, vad är populärast, höger eller vänster arm? Vänster arm själv, har dock använt höger för många år sedan.
Varför jag bytte, vet inte?

Ja det är nog ännu märkligare, att byta arm efter ett tag! Skulle nog tycka att det känns super weird!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bikerrog:

Själv har jag en Garmin instinct solar mycket nöjd med den...

Blev tvungen att köpa en instinct 2s sen jag råkat snöa in på displaytekniken.

Rolig sak om man vill nörda stats på sig själv, lätt nog att bära dygnet runt och batteriet håller 22 dagar om man inte kör gps:en. Som synes har jag slackat halva veckan så min träningsbelastning börjar bli låg. Rör på dig!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Garmin Instinct.

Var skeptiskt till om jag skulle klara av att ha en klocka så började lågt.

Än så länge nöjd.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Seiko 5 Sports GMT SSK003K1

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Detta var senaste klockan jag ägde... någon gång på tidigt 2000-tal! Jag ger den 10/10.

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Blir extra snygg i lite extra ljus sjukt nöjd fortfarande

https://i.imgur.com/oYsYnq3.jpg

Här är ytterligare en väldigt nöjd ägare till en Omega AT!

Permalänk
Medlem

En Fitbit Versa.
Mycket bra batteritid, möjlighet att kunna betala för saker via den (väldigt skönt att släpa runt plånboken) och loggning av min cykling i tid och brända kalorier.
Är helnöjd.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Major Pain:

Här är ytterligare en väldigt nöjd ägare till en Omega AT!
<Uppladdad bildlänk>

AT är lätt den snyggaste klockan därför jag köpte den ^^. Har du svart tavla eller är den också blå, den blå blir ju rätt mörk beroende på ljusförhållanden

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

AT är lätt den snyggaste klockan därför jag köpte den ^^. Har du svart tavla eller är den också blå, den blå blir ju rätt mörk beroende på ljusförhållanden

Svart tavla på min. Omega Aqua Terra är den ultimata GADA-klockan tycker jag, dvs en klocka som passar alla tillfällen (GADA=GO Anywhere, Do Anything). Har haft, och har fortfarande, andra klockor, men Omegan får överlägset mest handledstid. Är tom på väg att sälja av mina andra klockor av den anledningen och bli en OWG (One Watch Guy). Sådär, nu har jag även bjudit på ett par klocknördtermer...

Permalänk
Medlem

Galaxy watch 4, med ett Spigen Rugged armor band/fodral. Gillade inte original bandet så fick bli detta

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Apple watch 5 till vardags. När jag reser utomlands en Citizen soldriven gammal hederlig mekanisk.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Jag fick den här av en gubbe, han snacka nått om att den använde någon sorts teknik för att hålla sig laddad i 10 år, no idea vad han menade, solceller? xD

Någon som känner igen den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jag fick den här av en gubbe, han snacka nått om att den använde någon sorts teknik för att hålla sig laddad i 10 år, no idea vad han menade, solceller? xD

Någon som känner igen den?
https://i.imgur.com/LYwLH6q.jpg
https://i.imgur.com/7cukvEL.jpg

Yesbox solceller, deras eco-drives kör på det Rätt bekvämt att slippa byta batteri så ofta!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Yesbox solceller, deras eco-drives kör på det Rätt bekvämt att slippa byta batteri så ofta!

Najs! Är det något sorts värde i sånt här eller kanske blir en fin present till någon... jag har inte haft en klocka på armen på hundratals år!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Najs! Är det något sorts värde i sånt här eller kanske blir en fin present till någon... jag har inte haft en klocka på armen på hundratals år!!

Citizens klockor är inte superdyra till att börja med, men de är rätt trevliga Jag hade börjat med att googla modellnumret och se vad de går för på ebay eller liknande.

Rätt trevlig vardagsklocka annars då deras titanklockor väger i stil med en plastklocka, är den inte värd så mycket så blir det säkert en bra present!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Citizens klockor är inte superdyra till att börja med, men de är rätt trevliga Jag hade börjat med att googla modellnumret och se vad de går för på ebay eller liknande.

Rätt trevlig vardagsklocka annars då deras titanklockor väger i stil med en plastklocka, är den inte värd så mycket så blir det säkert en bra present!

Tack! Det är en 7870 och går för typ 80 dollar eller något. Blir definitivt någon framtida present.
Tycker den ser lite liten ut på min arm, och då har jag ändå rätt så små handleder. Men jag tror det kanske är att modet har ändrats en del sedan denna släpptes.

Tackar igen för infon!

Permalänk
Medlem

Vad finns det för riktiga legendender när det kommer till lite digitalklockornas intåg på klockor? Va det Casio som tog över väldigt fort?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chromatic:

Vad finns det för riktiga legendender när det kommer till lite digitalklockornas intåg på klockor? Va det Casio som tog över väldigt fort?

https://www.primermagazine.com/wp-content/uploads/2020/05/digital-watch_feature.jpg

Timex och Seiko är två andra, men det är nog främst casio som fortfarande tillverkar sina klassiska modeller.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Timex och Seiko är två andra, men det är nog främst casio som fortfarande tillverkar sina klassiska modeller.

Tack! Skulle faktiskt vara kul att äga en sådan.

Permalänk
Medlem

Jag använder min Casio G-Shock GW-9400 Rangeman till vardags, den tas endast av vid formella tillfällen eller läggdags Fantastisk klocka som klarar av allt och fungerar i vått och torrt.

https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/g-shock/...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Tissot Seamaster 2000, alternerar med en Casio Mudmaster GWG-1000 beroende på vad man sysslar med.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag använder min Casio G-Shock GW-9400 Rangeman till vardags, den tas endast av vid formella tillfällen eller läggdags Fantastisk klocka som klarar av allt och fungerar i vått och torrt.

<Uppladdad bildlänk>

https://www.casio-europe.com/se/produkter/armbandsur/g-shock/...

Mvh

Har samma ur hemma, helt klart en av mina favoriter! Barometern använder jag för jämnan, väldigt skönt att se om det är högtryck eller lågtryck på g in lokalt

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Har samma ur hemma, helt klart en av mina favoriter! Barometern använder jag för jämnan, väldigt skönt att se om det är högtryck eller lågtryck på g in lokalt

Ja, det är en grym klocka.

Barometern är förvånansvärt träffsäker, jag gillar också att den aldrig behöver ställas samt att det inte är någon laddning. I denna nutid av "smarta" telefoner och andra prylar så känns det bra med något som aldrig slutar fungera beroende på uppdateringar, wifi etc.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Seiko Presage GMT SPB219J1

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Rengjord med lite autosol, riktigt nöjd med att ha klocka!

Dom enstaka källorna online som jag hittar säger att klockan tål 100m djup, hur mycket kan man lita på något sådant när det kommer till Citizen-klockor? Den är från 2011 så vitt jag förstått. Antar att gummipackningarna ger sig efter ett tag.

God kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Rengjord med lite autosol, riktigt nöjd med att ha klocka!
https://i.imgur.com/uFu3tyc.jpg

Dom enstaka källorna online som jag hittar säger att klockan tål 100m djup, hur mycket kan man lita på något sådant när det kommer till Citizen-klockor? Den är från 2011 så vitt jag förstått. Antar att gummipackningarna ger sig efter ett tag.

God kväll!

Vattentätheten är en färskvara, packningar behöver underhållas regelbundet med rengöring och insmörjning med silikonfett för att bibehålla sin elasticitet, eventuellt kan de behövas bytas ut. Hos urmakarna trycktestas dessa också på ett säkert sätt. Trycktåligheten är lite som den egentliga överföringskapaciteten på trådlösa routrar, 100m betyder att du kan bada med den under förutsättningen att den är i gott skick.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Vattentätheten är en färskvara, packningar behöver underhållas regelbundet med rengöring och insmörjning med silikonfett för att bibehålla sin elasticitet, eventuellt kan de behövas bytas ut. Hos urmakarna trycktestas dessa också på ett säkert sätt. Trycktåligheten är lite som den egentliga överföringskapaciteten på trådlösa routrar, 100m betyder att du kan bada med den under förutsättningen att den är i gott skick.

Tack för ditt svar!
Tror jag avstår från att testa bad iaf, var mest nyfiken.
Det är så svårt för mig att veta hur packningarna mår efter 10+ år!

Permalänk
Medlem

Har ett ca 100 år gammalt IWC ut som jag sällan använder då det är manuellt. Ligger hemma men ska se om jag kan få upp en bild senare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Har en HUAWEI WATCH GT som jag fick på köpet när jag köpte min P30 pro.
Funkar perfekt.