SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Seiko DBC-32-1A

Dold text
Permalänk
Medlem

Var lite emot smartklockor tidigare. Såg behovet av laddning dagligen som en nackdel, men det är ju inga konstigheter att lägga den på laddning då man sover eller under tiden man duschar t.ex.

Haft en Samsung Galaxy Watch i några veckor nu och saknar inte mina vanliga klockor.

Permalänk
Medlem

Seamaster 300m

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem

Apple Watch 6 med det där magnetiska Apple-metallarmbandet vad-det-nu-heter. Har en Samsung Galaxy Watch 3 som ligger på golvet under mitt skrivbord sedan någon vecka tillbaka. Har inte orkat plocka upp den ännu bland alla sladdar.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Fyllde precis 45 och köpte en begagnad Tissot t-complication då frugan envisas med att köpa mig träningskläder varje år Har gått och kikat på den här klockan senaste året men prislappen har tagit emot så när jag hittade en begagnad i toppenskick för halva nypriset kunde jag inte stå emot längre.

Nu är väl inte den här typen av klocka något som alla tycker är vackert men för mig är det en otroligt spännande och iögonfallande piece som jag misstänker kommer att få mkt armtid.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Vila i frid

Ingen alls. Togs av sista gången -98 i USA. De ligger i en flyttlåda någonstans. Det finns alltid någon annan som berättar/skriker/skäller om någon viktigt tidpunkt.

Permalänk
Medlem

En apple watch SE som jag köpte för en femhundring. Skärmen var sprucken så den var billig men funkar finfint. Är helnöjd. Skulle inte ha köpt en för 3000 men för en femhundring så är det värt det. Har också en Omega från min farfar som jobbade på Modo som jag skulle vilja använda vid finare tillfällen men den skulle behöva lite kärlek från en urmakare så det får bli i framtiden

Permalänk
Medlem

Har diverse klockor Tissot, Certina, Younger & Bresson, Titan, alla i guld och och ett par i stål. Men den som jag tycker är snyggast är den här: http://alexanderbeverlyhills.com/product/audemars-piguet-roya...
som jag numera använder dagligen.
Har två stycken, den ena i aningen bättre kvalitet än den andra. Lär kosta 50-90.000 USD i original.

Visste inte det var en kopia när jag köpte dem på marknaden i Bangkok. Trodde det var ett fakemärke typ Daniel Wellington, men tyckte bara den var såå snygg.
Har en i stål också med grå urtavla mörkare än den här: https://www.watchcollectors.co.uk/product/audemars-piguet-roy...
7.500 baht för alla tre drygt 2.000:-. ("Special price for you")

Men det klart att när man använder dagligen så märker man att det inte är guld. Fast det ska vara japanskt urverk i om det nu stämmer. Den ena guld stannar på natten ibland även om sekundvisaren fungerar. Men det är ju inte värt att laga. Tur man köpte två.

Permalänk
Medlem

Galaxy Active 2 44mm

Permalänk
Medlem

Cartier Tank Solo XL.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kul tråd!

Har testat att vara utan armbandsur i nästan ett år. Men jag saknar att ha något på höger handled.
Egentligen vill jag bara se tiden som något ungefär, så jag har snöat in på att köpa en enhandsklocka dvs bara timvisare.

Har kollat på lite olika modeller, dels som inkörsport för att se om det är något som passar en.
Eller ska man gå på en mellanklass på en gång, alternativt all-in och köpa en riktigt snygg med kostsam klocka.

De jag har tittat på är.
Insteg:
Luch
Pole

Mellan:
Botta
Defakto

Kostar:
Meistersinger no1
Meistersinger no3 Blackline

Udda 24h:
Wundr 24h

Fastnat lite för Botta och Pole, mesta dels för designen och priset. Men samtidigt det går inte att jämföra med Meistersingers.
Eller ska man försöka hitta en minimalistisk ren tvåhands och sedan bekosta en klockmästare att ta bort den ena handen?

Permalänk
Medlem

???

Varför ingen timvisare? Ser ut som minutvisare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Kul tråd!

Har testat att vara utan armbandsur i nästan ett år. Men jag saknar att ha något på höger handled.
Egentligen vill jag bara se tiden som något ungefär, så jag har snöat in på att köpa en enhandsklocka dvs bara timvisare.

Har kollat på lite olika modeller, dels som inkörsport för att se om det är något som passar en.
Eller ska man gå på en mellanklass på en gång, alternativt all-in och köpa en riktigt snygg med kostsam klocka.

De jag har tittat på är.
Insteg:
Luch
Pole

Mellan:
Botta
Defakto

Kostar:
Meistersinger no1
Meistersinger no3 Blackline

Udda 24h:
Wundr 24h

Fastnat lite för Botta och Pole, mesta dels för designen och priset. Men samtidigt det går inte att jämföra med Meistersingers.
Eller ska man försöka hitta en minimalistisk ren tvåhands och sedan bekosta en klockmästare att ta bort den ena handen?

Verkligen blandat med urverken där.
En med, ej namngivet, manuellt urverk (jag brukar anta att de är B-sortiment från de vanliga budgetmodellerna från kina och japan som inte klarade QC).
De flesta var med quartz-urverk (batteri), åtmonstone namngivna så de håller nog tiden bra (de riktigt billiga japanska massproducerade quartz-modellerna klarar det utmärkt och dyrare schweizare är inte mycket sämre).

De dyrare klockorna har vanliga schweiziska mekaniska urverk som säkert duger utmärkt.

Vad är du ute efter där? Mekanisk (automat eller manuell) eller batteridriven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

???

Varför ingen timvisare? Ser ut som minutvisare.

Det är en lång timvisare och ingen minutvisare. Rekommenderar att kolla upp konceptet, finns en intressant filosofi bakom.
Tiden är inte så noggrann, utan mer en inriktning/känsla. Själv använder jag ändå mobilen privat när det gäller exakta tider.

Skrivet av mudde:

Verkligen blandat med urverken där.
En med, ej namngivet, manuellt urverk (jag brukar anta att de är B-sortiment från de vanliga budgetmodellerna från kina och japan som inte klarade QC).
De flesta var med quartz-urverk (batteri), åtmonstone namngivna så de håller nog tiden bra (de riktigt billiga japanska massproducerade quartz-modellerna klarar det utmärkt och dyrare schweizare är inte mycket sämre).

De dyrare klockorna har vanliga schweiziska mekaniska urverk som säkert duger utmärkt.

Vad är du ute efter där? Mekanisk (automat eller manuell) eller batteridriven?

Just de icke namngivna urverken är jag lite skeptisk till. Vill gärna veta vad man lägger pengarna på, oavsett prisklass.
Aldrig ägt en mekanisk med automatik, så det lockar. Men tycker att de verkar vara lite för "tjocka" och det talar emot.
Vill inte ha för stor klocka, de jag har haft tidigare har varit 40-42mm.

Hade en klocka förut, 40mm/12mm och den upplevde jag som för tjock och klumpig. Misstänker att en automatisk skulle ge samma känsla. Så propositioner diameter i förhållande till tjocklek talar lite emot automatik. Iaf om man ska hålla sig inom en kostnad, som inte mot en mindre bil.

Med batteri så kommer man ner i tjocklek och vikt. Så det lutar mest åt batteri eller mekanisk som inte är automatik.

Permalänk
Medlem

Det kallar jag inte en klocka utan mer ett smycke som indikerar en ungefärlig tid, ungefär som dyra guldarmbands-damklockor med så små urtavlor att man knappt kan se tiden och/eller med ett lock över urtavlan.

En annan variant är urtavlor som ovan där där man ser mekaniken men måste anstränga sig ordentligt för att se vad klockan är. Kan dock vara snyggt som smycke. Dyra klockor är ju egentligen det också.
Köpte en digital klocka på Mr D.I.Y. för bandet skull som passar perfekt till min Casio som jag har när jag badar och mekar, 79 baht drygt 20:-. Bättre än Casios originalband som gick sönder efter två veckor.
Den är inte snygg men visar ju tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Det kallar jag inte en klocka utan mer ett smycke som indikerar en ungefärlig tid, ungefär som dyra guldarmbands-damklockor med så små urtavlor att man knappt kan se tiden och/eller med ett lock över urtavlan.

Ungefärlig tid, då är det en klocka bara en fråga om vilken precision man vill få ut av se tiden och med vad. Förstår dock vad du menar och kan hålla med en del. Det är lika mkt ett smycke, såsom det är en klocka.

Permalänk

Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium

Permalänk

Fick hem min drömklocka förra veckan en Omega Aqua Terra så sjukt nöjd efter allt jobb man gjort för att tjäna ihop till den

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Skrivet av The man swe 90:

Fick hem min drömklocka förra veckan en Omega Aqua Terra så sjukt nöjd efter allt jobb man gjort för att tjäna ihop till den

https://i.imgur.com/ASOwiwi.jpg

Så snygg! Stort grattis 😊

Permalänk
Medlem

Snyggt med pilen på minut- och sekundvisarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Fick hem min drömklocka förra veckan en Omega Aqua Terra så sjukt nöjd efter allt jobb man gjort för att tjäna ihop till den

https://i.imgur.com/ASOwiwi.jpg

Gah, så snygg är den

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Kul tråd!

Har testat att vara utan armbandsur i nästan ett år. Men jag saknar att ha något på höger handled.
Egentligen vill jag bara se tiden som något ungefär, så jag har snöat in på att köpa en enhandsklocka dvs bara timvisare.

Har kollat på lite olika modeller, dels som inkörsport för att se om det är något som passar en.
Eller ska man gå på en mellanklass på en gång, alternativt all-in och köpa en riktigt snygg med kostsam klocka.

De jag har tittat på är.
Insteg:
Luch
Pole

Mellan:
Botta
Defakto

Kostar:
Meistersinger no1
Meistersinger no3 Blackline

Udda 24h:
Wundr 24h

Fastnat lite för Botta och Pole, mesta dels för designen och priset. Men samtidigt det går inte att jämföra med Meistersingers.
Eller ska man försöka hitta en minimalistisk ren tvåhands och sedan bekosta en klockmästare att ta bort den ena handen?

Valde att gå på en instegsklocka och det blev följande från Timemate:
102 Silver

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/wearables-och-traning/trani...

Vet inte om träningsklockor räknas, men har i alla fall en Polar M400, fast med rött armband.
Den passar mig utmärkt då jag gillar att motionera och jag kan ha koll på min fysiska aktivitet.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Vet inte om träningsklockor räknas

Klart träningsklockor räknas

Bästa typen av klocka att ha på armen (enligt mig då )

Min: Garmin Fenix 6s med armband i mocka (quickfit så att man snabbt kan byta till silikon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Klart träningsklockor räknas

Bästa typen av klocka att ha på armen (enligt mig då )

https://i.imgur.com/LEFCrJY.jpg

Min: Garmin Fenix 6s med armband i mocka (quickfit så att man snabbt kan byta till silikon)

Den var ju cool.

Tack att träningsklockor räknas. En vanlig armbandsklocka har jag inte haft på 15 år, och min Polar M400 har jag haft kanske i fyra fem år.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Skrivet av pjb:

Snyggt med pilen på minut- och sekundvisarna.

Blir extra snygg i lite extra ljus sjukt nöjd fortfarande

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Avstängd

Blev lite nytt idag (har sedan innan 2 casio och citizen)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Köpte denna i våras. Helt ok!

Högerklicka -> öppna bild i nyflik. Swec tar tydligen inte direktlänkar??
https://imgshare.io/images/2021/08/27/klock.png

Till och med min egenutvecklade app klarar av denna länk.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av AllMessedUp:

Högerklicka -> öppna bild i nyflik. Swec tar tydligen inte direktlänkar??

Det är imgshare.io som skyddar sig, det är inte sweclockers fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

Köpte denna i våras. Helt ok!

https://imgshare.io/images/2021/08/27/klock.png

Högerklicka -> öppna bild i nyflik. Swec tar tydligen inte direktlänkar??
https://imgshare.io/images/2021/08/27/klock.png

Till och med min egenutvecklade app klarar av denna länk.

Haha komiskt. Får upp "
That page doesn't exist

The requested page was not found.
"

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless