KDE Connect - måste ha tänd display på mobilen för tillträde

Permalänk
Medlem

KDE Connect - måste ha tänd display på mobilen för tillträde

För att jag ska nå filerna på min mobil så måste mobilens skärm vara i synligt läge, annars bryts kontakten.
Jag gissar att jag kan ändra rättigheterna för appen i Android, istället för uppfinna hjulen pånytt så frågar jag istället om och hur du har gjort för lösa det?

Permalänk
Medlem

Testa att ta bort batterioptimering för KDE Connect på telefonen och se om det hjälper. Kanske också testa Aktivera tillgänglighet för KDE Connect på telefonen också (jag har inte det aktiverat på min telefon). Kolla även om den har alla behörigheter på telefonen också. Den enda behörigheten jag nekar för KDE Connect är mikrofon.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable