Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Alltså nu har jag försökt fixa Gamepass för PC till kidsen i över 1 timme utan att lyckas. När jag skapat ett xboxid till dom så står det bara att man måste be en förälder men dom kan inte skicka en förfrågan. Jag går in i familjedelning, i våra konton på MS och jag hittar INGET alls om hur jag fixar ett eget Gamepass till deras konton. Jag har loggat in min användare på deras dators MS-Store och då funkar vissa spel i Xboxappen men jag betalar hellre eget konto till dom så dom får EAplay osv men det går fan inte! HUR kan man göra det näst intill omöjligt att skaffa fler abonnemang av ett av dom största företagen i branchen, om inte största?! Jag vill ha kvar familjedelningen osv så jag vill ha deras konton under bevakning så att säga men varför kan jag bara inte få fixa ett Gamepass till dom? Blir galen. Tips nån?

Prova att hämta Xbox Family Settings appen och se om du får några alternativ.

iOS: https://apps.apple.com/se/app/xbox-family-settings/id15074067...

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jag har faktiskt ingen aning.. Brukar ju funka så. Googlat av bara fan men verka strula för dom flesta men ingen lösning än.

Tänker nu att detta kanske är Offtopic. Aja nån som har tips så är jag tacksam

Ok, vad trist.

Att köpa 3 månaders kort och lösa in blir väl lite meckigt. Om det nu inte också krånglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Alltså nu har jag försökt fixa Gamepass för PC till kidsen i över 1 timme utan att lyckas. När jag skapat ett xboxid till dom så står det bara att man måste be en förälder men dom kan inte skicka en förfrågan. Jag går in i familjedelning, i våra konton på MS och jag hittar INGET alls om hur jag fixar ett eget Gamepass till deras konton. Jag har loggat in min användare på deras dators MS-Store och då funkar vissa spel i Xboxappen men jag betalar hellre eget konto till dom så dom får EAplay osv men det går fan inte! HUR kan man göra det näst intill omöjligt att skaffa fler abonnemang av ett av dom största företagen i branchen, om inte största?! Jag vill ha kvar familjedelningen osv så jag vill ha deras konton under bevakning så att säga men varför kan jag bara inte få fixa ett Gamepass till dom? Blir galen. Tips nån?

Bara att godkänna deras köp och tillfälligt lägga in ett kontokort, enklare kommer det inte att bli.
Däremot vinner du på att först köpa gold som kod och sedan konvertera till gamepass.
Gameshare från ditt konto funkar också bra på xbox, men vill dina två barn köra samtidigt måste du också vara inloggad.

Ps, ea play är stenhårt nedlåst online om man säger att man är under 13...

Permalänk
Medlem

Hej! Reggade mig här i hopp att få tag på en konsol innan jul. Vad tror ni om mina chanser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitan0:

Hej! Reggade mig här i hopp att få tag på en konsol innan jul. Vad tror ni om mina chanser?

Går att boka hos elgiganten, han sa att den kommer i slutet av november

Permalänk

Tack för alla tipsen. Slutade med att jag fick helt ta bort att ”fråga innan varje köp” så lyckades jag beställa. Nu ska jag bara försöka få EA-appen att lyckas synka med Xboxkontot vilket inte heller funkade och givetvis så ligger ju sims där som va typ det enda just nu dom ville spela 🤷🏻‍♂️ Får försöka vidare imorgon.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitan0:

Hej! Reggade mig här i hopp att få tag på en konsol innan jul. Vad tror ni om mina chanser?

Kollar du den här tråden 5-6 ggr om dagen så är chansen nästan 100%
Senast för ett par dagar sedan fanns ju Series X i rätt många timmar på amazon.se t ex.

Jag hade kunnat köpa tjogtals med Xbox Series X ( en per tillfälle) om jag hade velat tack vare tips i den här tråden. Men en får räcka .

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av teejee:

Kollar du den här tråden 5-6 ggr om dagen så är chansen nästan 100%

Jag hade kunnat köpa tjogtals med Xbox Series X ( en per tillfälle) om jag hade velat tack vare tips i den här tråden. Men en får räcka .

Håller med. Var tack vare denna tråd som jag också fick tag i hett Series X

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Kollar du den här tråden 5-6 ggr om dagen så är chansen nästan 100%
Senast för ett par dagar sedan fanns ju Series X i rätt många timmar på amazon.se t ex.

Jag hade kunnat köpa tjogtals med Xbox Series X ( en per tillfälle) om jag hade velat tack vare tips i den här tråden. Men en får räcka .

Bevakar denna tråd, kommer kolla mer än så 😉
Satsar på att beställa en denna vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Jag köpte Razer Kaira pro och är extremt nöjd. Satt och letade headset från både turtle och steelseries men ingen hade på lager , så köpte Razer hos inet

Är du fortfarande nöjd med Kaira pro?

Hur funkar micken? är ljudet bra till FPS spel? krånglar den något? är inne på dessa och Razer Blackshark V2 pro.

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Är du fortfarande nöjd med Kaira pro?

Hur funkar micken? är ljudet bra till FPS spel? krånglar den något? är inne på dessa och Razer Blackshark V2 pro.

Jag har faktiskt bytt dessa mot Microsoft egna xbox headset.

Micen är extremt känslig och går typ inte att justera i inställningar så kompisarna börja klaga efter ett tag. Och med tiden börja jag störa mig allt mer på att ljudet blir burkigt och man måste starta om headsetet för att det ska funka igen. Förut var det bara nån gång i veckan som det blev så , men nu är det varje gång man ska spela.

Så jag kontakta Inet och dem gick med på att byta ut dessa. Hade kollat på xboxs egna headset och det som lockar är att dem har stöd för Dolby atmos. Den trådlösa varianten har vart restat och beräknas komma i mitten av november så jag köpte den trådade varianten som är lite billigare , men jäklar vilket prisvärt headset! Ljudet är riktigt bra för 699:-.

Permalänk

Jag har kört Plantronics rig 800lx v2 över ett år nu. Trådlösa, Dolby Atmos, grymt bra batteritid.
Inget krångel än så länge. Jag rekommenderar dom 🙂

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande att köpa xbox gold och sedan konvertera det till Game pass ultimate? Mitt Game pass ultimate gick precis ut och undrar om det går att göra fler gånger?

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk

FYI - Nu Elgiganten säger att "Preliminärt i lager 2021-11-30" för Series X

Måste jag boka i butik? Är det så det fungerar?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Permalänk
Medlem

Finns mer än 50+ exemplar av Xbox Series X hos Webhallen just nu!!!

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TUP156:

Finns mer än 50+ exemplar av Xbox Series X hos Webhallen just nu!!!

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Beställde en!

Tack snälla, älskar dig, puss!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

På fredag kommer Forza Horizon 5 Premium Edition, kostar 949kr och allt om spelet följer med!

https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/forza-horizon-5-premiu...

Även nya Call of Duty Vanguard kommer också på fredag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TUP156:

Finns mer än 50+ exemplar av Xbox Series X hos Webhallen just nu!!!

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Tack för info! Knyckte en direkt 😉

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av TUP156:

På fredag kommer Forza Horizon 5 Premium Edition, kostar 949kr och allt om spelet följer med!

https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/forza-horizon-5-premiu...

Tips till er med GamePass:

https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/forza-horizon-5-premiu...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Beställde en!

I LOVE YOU TUP156!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TUP156:

Finns mer än 50+ exemplar av Xbox Series X hos Webhallen just nu!!!

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

GÖTT MOS! Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte ute efter att köpa en, har redan, men när jag klickar på länken, så står det bara att produkten kan inte hittas.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av zosma:

Nu är jag inte ute efter att köpa en, har redan, men när jag klickar på länken, så står det bara att produkten kan inte hittas.

Dom är tyvärr slut nu

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Är väl gratis på GP?

Skrivet av zosma:

Nu är jag inte ute efter att köpa en, har redan, men när jag klickar på länken, så står det bara att produkten kan inte hittas.

Det betyder att den är slutsåld

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Är väl gratis på GP?

Det är Standard Edition som ingår i GP.

Finns även tilläggspaket med två kommande expansioner för 319 sek.
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/forza-horizon-5-expans...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Är väl gratis på GP?

Det är premium-tillägget. Spelet får du via GP, men premium ger tillgång till framtida DLC etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det är premium-tillägget. Spelet får du via GP, men premium ger tillgång till framtida DLC etc.

Samt Early-access, det bästa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag är rätt sugen att på att lira nya Halo och Forza. Har redan en PS5 men sneglat lite på Series S faktiskt som komplement bara för Halo och Forza.

Hur mycket prestanda förlorar man jämfört med Series X? Jag har en Sony XE9305 4k HDR TV så jag hade kunnat utnyttja en Series X på rätt sätt men känns som att prisskillnaden är för stor... Eller är Series S såpass mycket svagare?

Några åsikter?

Tjaa!

Såg att vi har likadan tv! Köpte du något xbox? Jag har series X, och innan hade jag ps4 slim. På ps4an fick jag igång HDR och kunde göra HDR kalibrering inne på Warzone. Men nu med xboxen så säger den att jag inte har stöd för 4k hdr?! Har du lyckats?

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tinkerbeard:

Samt Early-access, det bästa!

och car pass 😎

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Ok då fattar jag. Bilspel är inte alls min grej så nöjer mig med att prova en kväll nästa vecka och sen åker det nog bort från lagringen ganska fort då det släpps en jäkla massa spel just nu och man hinner knappt prova hälften 😜

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb