Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Morrreee:

Tjena!

Nyss köpt mig en elite controller 2 till mitt series X.

Funkar laddstationerna till denna kontroll?

Och är det någon som vet ett par riktigt sköna tumgrepp till höger analogen för fps spel? 😃 Tack!

// Morre

Skrivet av Samsung-Daniel:

Tycker ni att det är värt att uppgradera till Elite kontrollen eller ska man bara fortsätta med den vanliga. Spelar inte överdrivet mycket fps spel

//Daniel

Skrivet av megaman01:

Har kört med den några dagar nu och har fortfarande inte kommit in i den riktigt och vant mig vid alla knapparna.
Den är klart skönare, bättre kvalitet och laddbart batteri som standard.
Jag skulle säga att det i normala fall inte behövs nån specialkontroll om man inte spelar väldigt mycket spel och vill ha den där lilla extra småsakerna som att kunna hoppa utan att släppa aimspaken och typ sprinta utan att trycka L-spak och sånt. För 90% duger original bra. Både Xbox o ps har bra kontroller som standard.

Elite och övriga typ scuf kan göra folk jävligt bra på fps men det innebär också en ganska lång inlärningskurva och det är inte alla som reder ut för många knappar heller. Denna kontrollen gör definitivt inte en bättre på automatik.

Skrivet av nu1mlock:

Den största fördelen med Xbox Elite-kontrollen är just att man kan använda ABXY utan att behöva släppa höger styrspak. Eller att kunna använda styrkorset utan att behöva släppa vänster styrspak.

Jag har sneglat på en Elite 2-kontroller och skulle köpa en direkt, men avskräcks framförallt av vad som verkar vara bristande QC av produkten. På Amazon finns det många recensioner som pratar om drifting, knappar som inte fungerar eller "dubbeltrycker", trigger-kontroller som går sönder med mera: https://www.amazon.com/Elite-2-Controller-Black-Xbox-One/dp/B...

Jag har inga problem med att betala 2000 kronor för en kontroll med de features som Elite 2 kommer med, men då vill jag överhuvudtaget inte se de kvalitetsproblem som många vittnar om på bland Amazons kunder i alla fall.

Det som lockar mig med Elite 2-kontrollen är paddlarna (både till bilspel för manuell växling och FPS-spel), att du kan ställa in trögheten i de analoga kontrollerna och även byta ut dessa till andra varianter.

Har ni som har en Elite 2 hittills märkt av några av problemen?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Tinkerbeard:

Jag ser ingen vits med att ha elite kontrollen. Jag kör med den vanliga och tycker den duger dock och väl. Spelar dock mest bara sportspel (Fifa, NHL)

Jag spelar också mesta dels NHL, men kör även en del Dirt och Forza. Tänker att det kan vara en fördel där

Skrivet av megaman01:

Har kört med den några dagar nu och har fortfarande inte kommit in i den riktigt och vant mig vid alla knapparna.
Den är klart skönare, bättre kvalitet och laddbart batteri som standard.
Jag skulle säga att det i normala fall inte behövs nån specialkontroll om man inte spelar väldigt mycket spel och vill ha den där lilla extra småsakerna som att kunna hoppa utan att släppa aimspaken och typ sprinta utan att trycka L-spak och sånt. För 90% duger original bra. Både Xbox o ps har bra kontroller som standard.

Elite och övriga typ scuf kan göra folk jävligt bra på fps men det innebär också en ganska lång inlärningskurva och det är inte alla som reder ut för många knappar heller. Denna kontrollen gör definitivt inte en bättre på automatik.

Tänker också att det kan ta ett tag att vänja sig vid kontrollen. Men får man in känslan så borde den kunna vara en klar fördel

Skrivet av Najk:

Jag har sneglat på en Elite 2-kontroller och skulle köpa en direkt, men avskräcks framförallt av vad som verkar vara bristande QC av produkten. På Amazon finns det många recensioner som pratar om drifting, knappar som inte fungerar eller "dubbeltrycker", trigger-kontroller som går sönder med mera: https://www.amazon.com/Elite-2-Controller-Black-Xbox-One/dp/B...

Jag har inga problem med att betala 2000 kronor för en kontroll med de features som Elite 2 kommer med, men då vill jag överhuvudtaget inte se de kvalitetsproblem som många vittnar om på bland Amazons kunder i alla fall.

Det som lockar mig med Elite 2-kontrollen är paddlarna (både till bilspel för manuell växling och FPS-spel), att du kan ställa in trögheten i de analoga kontrollerna och även byta ut dessa till andra varianter.

Har ni som har en Elite 2 hittills märkt av några av problemen?

Har helt missat att det har varit så mycket problem med kontrollen. För mig är det också paddlarna som är den stora fördel med kontrollen

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Har helt missat att det har varit så mycket problem med kontrollen. För mig är det också paddlarna som är den stora fördel med kontrollen
//Daniel

Du har väl missat det för du har inte haft några problem. De som har problem har ju en tendens att skriva om det, de som är nöjda ”kör på”.

Det totala betyget på Elite 2 på Amazon är bra ska tilläggas, men man blir ju lite orolig när det är så många som har just kvalitetsproblem med sin enhet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Najk:

Du har väl missat det för du har inte haft några problem. De som har problem har ju en tendens att skriva om det, de som är nöjda ”kör på”.

Det totala betyget på Elite 2 på Amazon är bra ska tilläggas, men man blir ju lite orolig när det är så många som har just kvalitetsproblem med sin enhet.

Ja, det kan väl ligga en viss sanning i det faktiskt

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Ja, riktigt dålig QC på Elite 2-kontrollerna. Första känslan man fick när man tog kontrollen i händerna var att den kändes tung och det osade kvalitet med kalla aluminiumdelar och paddlar. Medföljande docka med magneter som för ner kontrollen på rätt ställe osar även den kvalitet.

Men så fort man börjar använda kontrollen och A och Y-knapparna inte reagerar om man inte trycker hårt får kontrollen att falla pladask. Efter tre olika kontroller så gav jag, som tidigare nämnt i tråden, upp och får glatt vänta på en eventuell Elite 3 istället.

Xbox Elite 2-kontrollen är både den bästa och sämsta kontrollen jag har använt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Trist när det är så. Undrar om andelen defekta är större eller mindre procentuellt än den vanliga Xbox kontrollen eller andra kontroller.

Jag kör fortfarande på med min Elite 1. Svårt att klara sig utan iaf två paddlar i spel nu.

Har fått laga den en gång när LB gick av efter ett par år men det gick rätt lätt att byta när jag väl lyckades få tag i reservdel som var korrekt gjuten.

Permalänk

Ni som på senare tid beställt Series X från Inet eller Elgiganten, hur länge har ni fått vänta ungefär?

Visa signatur

System 1 (Avalon): Ryzen 9 5900X/Asus RTX 3080 10GB TUF OC /32GB Corsair Vengeance RGB Pro @ 3200MHz CL15/MSI MPG B550 Gaming Plus/Elgato HD60 Pro/Corsair iCue Hydro H150i Elite Capellix White/Corsair RM750x/Phanteks Eclipse P500-A White + 3x Corsair QL140 RGB

System 2 (Theseus): Intel Core i5-11400F/XFX RX 6700XT Merc 319 Black/16GB G.Skill Trident Z RGB @ 3600MHz CL18/Asus ROG Strix B560-I Gaming WiFi/Arctic Freezer 34 eSports Duo/Cooler Master V850 Gold/AeroCool Atomic V2

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående kring elite kontrollerna tyvärr, men det är rätt så sjukt hur det kan vara så stor skillnad mot en vanlig kontroll och en elite kontroll. De vanliga varar i flera år, medan en elite kontroll har du tur om det varar 1 år.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Hasson39:

Håller med ovanstående kring elite kontrollerna tyvärr, men det är rätt så sjukt hur det kan vara så stor skillnad mot en vanlig kontroll och en elite kontroll. De vanliga varar i flera år, medan en elite kontroll har du tur om det varar 1 år.

Den stora frågan är om det är värt att lägga ut dom pengarna, om den ändå bara håller 1 år 🤔

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av BarkingMadTech:

Ni som på senare tid beställt Series X från Inet eller Elgiganten, hur länge har ni fått vänta ungefär?

Beställde series X 30 augusti på Inet och inte fått något ännu. Ingen aning om hur lång väntetid det är på series X. PS5 går inte ens boka.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Beställde series X 30 augusti på Inet och inte fått något ännu. Ingen aning om hur lång väntetid det är på series X. PS5 går inte ens boka.

Ajdå, hade hoppats att det rörde sig om en månad eller två, får väl se om man kan köpa nåt från någon privatperson isf

Visa signatur

System 1 (Avalon): Ryzen 9 5900X/Asus RTX 3080 10GB TUF OC /32GB Corsair Vengeance RGB Pro @ 3200MHz CL15/MSI MPG B550 Gaming Plus/Elgato HD60 Pro/Corsair iCue Hydro H150i Elite Capellix White/Corsair RM750x/Phanteks Eclipse P500-A White + 3x Corsair QL140 RGB

System 2 (Theseus): Intel Core i5-11400F/XFX RX 6700XT Merc 319 Black/16GB G.Skill Trident Z RGB @ 3600MHz CL18/Asus ROG Strix B560-I Gaming WiFi/Arctic Freezer 34 eSports Duo/Cooler Master V850 Gold/AeroCool Atomic V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Den stora frågan är om det är värt att lägga ut dom pengarna, om den ändå bara håller 1 år 🤔

//Daniel

150kr per månad för att använda kontrollen. Och folk tycker att det är dyrt med Netflix/Game Pass/whatnot.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Den stora frågan är om det är värt att lägga ut dom pengarna, om den ändå bara håller 1 år 🤔

//Daniel

Hänger väl lite på hur stor risk det är att man får en defekt.

Min Elite 1 höll i över 4,5 år innan något krånglade. Och nu när jag lagat den lär den hålla länge till. Fick min tidigt 2016.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nu1mlock:

150kr per månad för att använda kontrollen. Och folk tycker att det är dyrt med Netflix/Game Pass/whatnot.

Haha ja, det är ju faktiskt sant

Skrivet av appel1:

Hänger väl lite på hur stor risk det är att man får en defekt.

Min Elite 1 höll i över 4,5 år innan något krånglade. Och nu när jag lagat den lär den hålla länge till. Fick min tidigt 2016.

True, true. Kanske blir att investera i en. Vågar man hoppas på att de kommer på black friday? 🤔

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Haha ja, det är ju faktiskt sant
True, true. Kanske blir att investera i en. Vågar man hoppas på att de kommer på black friday? 🤔

Ingen rea förra Black Friday. Ligger ju i princip som lägst nu på 1700kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nu1mlock:

Ja, riktigt dålig QC på Elite 2-kontrollerna. Första känslan man fick när man tog kontrollen i händerna var att den kändes tung och det osade kvalitet med kalla aluminiumdelar och paddlar. Medföljande docka med magneter som för ner kontrollen på rätt ställe osar även den kvalitet.

Men så fort man börjar använda kontrollen och A och Y-knapparna inte reagerar om man inte trycker hårt får kontrollen att falla pladask. Efter tre olika kontroller så gav jag, som tidigare nämnt i tråden, upp och får glatt vänta på en eventuell Elite 3 istället.

Xbox Elite 2-kontrollen är både den bästa och sämsta kontrollen jag har använt.

Skrivet av appel1:

Trist när det är så. Undrar om andelen defekta är större eller mindre procentuellt än den vanliga Xbox kontrollen eller andra kontroller.

Jag kör fortfarande på med min Elite 1. Svårt att klara sig utan iaf två paddlar i spel nu.

Har fått laga den en gång när LB gick av efter ett par år men det gick rätt lätt att byta när jag väl lyckades få tag i reservdel som var korrekt gjuten.

Skrivet av Hasson39:

Håller med ovanstående kring elite kontrollerna tyvärr, men det är rätt så sjukt hur det kan vara så stor skillnad mot en vanlig kontroll och en elite kontroll. De vanliga varar i flera år, medan en elite kontroll har du tur om det varar 1 år.

Jag funderar på att "chansa" och köpa grisen i säcken - dvs köpa en Elite 2 - och hoppas på att den håller. Sjukt att man ens ska behöva resonera kring detta, men de där paddlarna lockar + allt annat godis.

Tänkte köpa på Elgiganten, då har jag typ 50 dagars öppet köp. Sen hade väl MS utökat garantin från 90 dagar till 12 månader (på grund av alla ärenden som MS kallas en liten andel kunder) - eller var det bara i USA denna extra garanti-tid gällde?

Avslutningsvis kan man på Elgiganten köpa till en extra försäkring på fyra år för 499 tror jag. Kanske kan vara värt det. Eller inte. :S

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Najk:

Jag funderar på att "chansa" och köpa grisen i säcken - dvs köpa en Elite 2 - och hoppas på att den håller. Sjukt att man ens ska behöva resonera kring detta, men de där paddlarna lockar + allt annat godis.

Tänkte köpa på Elgiganten, då har jag typ 50 dagars öppet köp. Sen hade väl MS utökat garantin från 90 dagar till 12 månader (på grund av alla ärenden som MS kallas en liten andel kunder) - eller var det bara i USA denna extra garanti-tid gällde?

Avslutningsvis kan man på Elgiganten köpa till en extra försäkring på fyra år för 499 tror jag. Kanske kan vara värt det. Eller inte. :S

Tror också att jag ska chansa och köpa den, funkar den så är det bara en win

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Tror också att jag ska chansa och köpa den, funkar den så är det bara en win

//Daniel

Hur länge hade du haft din Elite 2? Du är nöjd?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag är själv sugen på en "Pro"-controller men har blivit avskräckt från Elite 2 pga bristande kvalitet.

De enda alternativen verkar vara razers kontroller (som alla är trådbundna) eller Scuf Instinct (Pro).

Jag är primärt ute efter paddlar, spelar just nu ett spel som använder sig mkt av RS och LS och hade hellre haft dessa på paddlar.

Scuf verkar vara mest intressant för mig, men priset är något högre och RT/LT-anpassningen verkar sämre (bara 2 lägen, standard och "musklick").

Är det någon som testat Scufs kontroller? Verkar endast dom man kan beställa den från deras officiella sida

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Najk:

Hur länge hade du haft din Elite 2? Du är nöjd?

Har inte Elite 2, utan jag funderar på att köpa den

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Ni som är oroliga över ett köp av Elite 2 ska nog inte noja så mycket som ni gör. Och ni ska nog inte läsa recensioner från USA.

I Sverige har du garanti i en/två år och reklamationsrätt i tre. Min kontroll började strula efter 8 månader med drift. Kontaktade återförsäljaren som skickade en som funkade.

Köp från Elgiganten eller några av dom större kedjorna. Strular den så åker ni in och får den reparerad eller en ny.

Anledningen till att jag säger att inte förlita er för mycket på recensionerna i USA är för att de oftast bara har 90 dagars garanti. Så går deras sänder så är de körda.. så är inte fallet för oss.

Bästa kontrollern jag har kört med fö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag har sneglat på en Elite 2-kontroller och skulle köpa en direkt, men avskräcks framförallt av vad som verkar vara bristande QC av produkten. På Amazon finns det många recensioner som pratar om drifting, knappar som inte fungerar eller "dubbeltrycker", trigger-kontroller som går sönder med mera: https://www.amazon.com/Elite-2-Controller-Black-Xbox-One/dp/B...

Jag har inga problem med att betala 2000 kronor för en kontroll med de features som Elite 2 kommer med, men då vill jag överhuvudtaget inte se de kvalitetsproblem som många vittnar om på bland Amazons kunder i alla fall.

Det som lockar mig med Elite 2-kontrollen är paddlarna (både till bilspel för manuell växling och FPS-spel), att du kan ställa in trögheten i de analoga kontrollerna och även byta ut dessa till andra varianter.

Har ni som har en Elite 2 hittills märkt av några av problemen?

Jag älskade original elite (Har två sedan releasen som fortfarande fungerar, 1 till pc och 1 till xbox). Hoppade på Elite 2 samtidigt som den släpptes. Gillar att man kunde tweeka den ännu mer. Har inte haft ett enda problem med den sen inköp (release). Enda jag inte gillar med elite 2 är att den är uppladdningsbar och hela kontrollen måste laddas. Lite irriterande om man som jag inte planerar sessioner utan spelar när jag kan och vill.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bobiri:

Ni som är oroliga över ett köp av Elite 2 ska nog inte noja så mycket som ni gör. Och ni ska nog inte läsa recensioner från USA.

I Sverige har du garanti i en/två år och reklamationsrätt i tre. Min kontroll började strula efter 8 månader med drift. Kontaktade återförsäljaren som skickade en som funkade.

Köp från Elgiganten eller några av dom större kedjorna. Strular den så åker ni in och får den reparerad eller en ny.

Anledningen till att jag säger att inte förlita er för mycket på recensionerna i USA är för att de oftast bara har 90 dagars garanti. Så går deras sänder så är de körda.. så är inte fallet för oss.

Bästa kontrollern jag har kört med fö.

Tack för input. Åker och köper idag på Elgiganten.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Bobiri:

Ni som är oroliga över ett köp av Elite 2 ska nog inte noja så mycket som ni gör. Och ni ska nog inte läsa recensioner från USA.

I Sverige har du garanti i en/två år och reklamationsrätt i tre. Min kontroll började strula efter 8 månader med drift. Kontaktade återförsäljaren som skickade en som funkade.

Köp från Elgiganten eller några av dom större kedjorna. Strular den så åker ni in och får den reparerad eller en ny.

Anledningen till att jag säger att inte förlita er för mycket på recensionerna i USA är för att de oftast bara har 90 dagars garanti. Så går deras sänder så är de körda.. så är inte fallet för oss.

Bästa kontrollern jag har kört med fö.

Okej, det låter ju faktiskt betryggande

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Skrivet av Samsung-Daniel:

Den stora frågan är om det är värt att lägga ut dom pengarna, om den ändå bara håller 1 år 🤔

//Daniel

Jag hade Elite controller 1 i ca 4år och hade inga problem. Nu har jag 2:an och fick problemen som vissa andra oxå haft t ex ej respons på knapptryck och dubbeltryck ibland. Det var bara att byta kontroll och då var alla dom felen borta.
Jag tror att det var dom första Elite 2 som kom ut som hade flest problem och dom verkar inte vara så mycket strul med dom som säljs nu.
Sen kan man oxå registrera sin kontroll på sitt Microsoftkonto och sedan se sin garantitid där via microsoft. Butiken du köper ifrån lämnar 1år och 3års reklamtionsrätt. Om du har fått en deftekt kontroll så upptäcker du det inom 1år.
Så jag tycker det är värt att köpa en men finns även andra kontroller som är likvärdiga i funktion som man oxå kan fundera på.
Fördelen med Microsofts kontroll är att det blir lättare med garantiärenden.
Här är två andra alternativ.

https://scufgaming.com/eu/xbox
https://www.controllerchaos.com/xbox-one-build-your-own.html

Permalänk
Skrivet av Najk:

Jag har sneglat på en Elite 2-kontroller. Avskräcks framförallt av vad som verkar vara bristande QC av produkten. På Amazon finns det många recensioner som pratar om drifting, knappar som inte fungerar eller "dubbeltrycker", trigger-kontroller som går sönder med mera: https://www.amazon.com/Elite-2-Controller-Black-Xbox-One/dp/B...

Jag har inga problem med att betala 2000 kronor för en kontroll med de features som Elite 2 kommer med, men då vill jag överhuvudtaget inte se de kvalitetsproblem som många vittnar om på bland Amazons kunder i alla fall.

Det som lockar mig med Elite 2-kontrollen är paddlarna (både till bilspel för manuell växling och FPS-spel), att du kan ställa in trögheten i de analoga kontrollerna och även byta ut dessa till andra varianter.

Hur känns kvalitén i din kontroll hittills?

Kvalitén är fantastisk imo. Inga problem alls och den känns riktigt premium. Här finns inget att klaga på än. Får se hur länge den håller bara..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Alltså nu har jag försökt fixa Gamepass för PC till kidsen i över 1 timme utan att lyckas. När jag skapat ett xboxid till dom så står det bara att man måste be en förälder men dom kan inte skicka en förfrågan. Jag går in i familjedelning, i våra konton på MS och jag hittar INGET alls om hur jag fixar ett eget Gamepass till deras konton. Jag har loggat in min användare på deras dators MS-Store och då funkar vissa spel i Xboxappen men jag betalar hellre eget konto till dom så dom får EAplay osv men det går fan inte! HUR kan man göra det näst intill omöjligt att skaffa fler abonnemang av ett av dom största företagen i branchen, om inte största?! Jag vill ha kvar familjedelningen osv så jag vill ha deras konton under bevakning så att säga men varför kan jag bara inte få fixa ett Gamepass till dom? Blir galen. Tips nån?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte skicka någon förfrågan då?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Bigenough:

Jag hade Elite controller 1 i ca 4år och hade inga problem. Nu har jag 2:an och fick problemen som vissa andra oxå haft t ex ej respons på knapptryck och dubbeltryck ibland. Det var bara att byta kontroll och då var alla dom felen borta.
Jag tror att det var dom första Elite 2 som kom ut som hade flest problem och dom verkar inte vara så mycket strul med dom som säljs nu.
Sen kan man oxå registrera sin kontroll på sitt Microsoftkonto och sedan se sin garantitid där via microsoft. Butiken du köper ifrån lämnar 1år och 3års reklamtionsrätt. Om du har fått en deftekt kontroll så upptäcker du det inom 1år.
Så jag tycker det är värt att köpa en men finns även andra kontroller som är likvärdiga i funktion som man oxå kan fundera på.
Fördelen med Microsofts kontroll är att det blir lättare med garantiärenden.
Här är två andra alternativ.

https://scufgaming.com/eu/xbox
https://www.controllerchaos.com/xbox-one-build-your-own.html

Ja, det känns som att garantin på Microsofts kontroll är tillräckligt bra för att man ska kunna chansa med den ändå

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Skrivet av appel1:

Varför kan de inte skicka någon förfrågan då?

Jag har faktiskt ingen aning.. Brukar ju funka så. Googlat av bara fan men verka strula för dom flesta men ingen lösning än.

Tänker nu att detta kanske är Offtopic. Aja nån som har tips så är jag tacksam

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb