Köpes ett USB -> HDD kabinett för 3,5" IDE med extern strömförsörjning, gärna Deltaco W31UX-S :)

Permalänk

Köpes ett USB -> HDD kabinett för 3,5" IDE med extern strömförsörjning, gärna Deltaco W31UX-S :)

Hej!

Mitt USB HDD IDE 3,5" kabinett av märket SweDeltaco W31UX-S har gått till hävderna efter lång och trogen tjänst.

Enligt typskylten tillverkad i Kina 2005, så hyfsat bra kvalitet.

Då lådan var vänlig nog att inte ta med sig HDDn till dom sälla jaktmarkerna, söker jag därför en ersättare till vettigt pris.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

jag kan ha en Lacie 500GB USB Ide ligger, kan kolla när jag kommer hem. den har nog varit igång ca 5timmar. Kan den vara intressant?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Låter intressant!

Har ett antal 3,5" av bra kvalitet, som man får använda med IDE -> SATA adapters.

Just detta med USB box till 3,5" IDE diskar med extern försörjning verkar i dagsläget utdött.

Lite antikrundan typ av verksamhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Propp_Orvar:

Låter intressant!

Har ett antal 3,5" av bra kvalitet, som man får använda med IDE -> SATA adapters.

Just detta med USB box till 3,5" IDE diskar med extern försörjning verkar i dagsläget utdött.

Lite antikrundan typ av verksamhet

Ja dom är inte allt för vanliga i dagens läge, jag fick tag på den genom att vi gjorde en rensning på jobbet, hitta den ny inplastad i en hylla. Han tyvärr inte kolla igår vad det är exakt, men vet att det är 3.5" Externdisk med IDE disk i sig är även nästan helt 100 på att det är en 500GB disk i den. Kollar upp i dag efter jobbet

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Pillade ur disken ur min Intenso Memory Center igår så har en sån: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/l...

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Ja dom är inte allt för vanliga i dagens läge, jag fick tag på den genom att vi gjorde en rensning på jobbet, hitta den ny inplastad i en hylla. Han tyvärr inte kolla igår vad det är exakt, men vet att det är 3.5" Externdisk med IDE disk i sig är även nästan helt 100 på att det är en 500GB disk i den. Kollar upp i dag efter jobbet

Låter spännande, ta det lugnt, ingen brådska bara!

Skrivet av JoBu:

Pillade ur disken ur min Intenso Memory Center igår så har en sån: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/l...

Låter intressant!

Gått igenom hårddiskhögen, avdelningen 3,5", och har 2 SATA diskar som borde passa där.

Du har alla kablar och strömförsörjning kvar antar jag, pris och frakt för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Propp_Orvar:

Låter spännande, ta det lugnt, ingen brådska bara!

Låter intressant!

Gått igenom hårddiskhögen, avdelningen 3,5", och har 2 SATA diskar som borde passa där.

Du har alla kablar och strömförsörjning kvar antar jag, pris och frakt för detta?

Den har SATA koppling + en ström adaptor som självklart följer med.
Du kan få den för 150:- inkl frakt.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av JoBu:

Den har SATA koppling + en ström adaptor som självklart följer med.
Du kan få den för 150:- inkl frakt.

Ok, kör på det då!

Hoppas att lådan kan ta mindre diskar, kanske formaterar om diskarna efter eget huvud, men vi provar.

Skicka PM med Swish nummer.

Nu bara vänta på @BM-Mods för att se om han inte råkar ha en IDE P-ATA box..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Propp_Orvar:

Ok, kör på det då!

Hoppas att lådan kan ta mindre diskar, kanske formaterar om diskarna efter eget huvud, men vi provar.

Skicka PM med Swish nummer.

Nu bara vänta på @BM-Mods för att se om han inte råkar ha en IDE P-ATA box..

Hejsan.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det sena svaret, på tok för mkt att göra på jobbet och även hemma.

Jag har iaf hittat den nu och det är en Lacie 320GB (Denna disken sitter i: Seagate - ST3320820A) Tror det är en Porsche serie
Ser ut som denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104789 fast med en knapp istället för en liten switch att starta den med. Har inte använt den utan bara startat upp den inkopplad för att se om den funkar och det gör den.

Är det något som kan vara intressant?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av BM-Mods:

Hejsan.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det sena svaret, på tok för mkt att göra på jobbet och även hemma.

Jag har iaf hittat den nu och det är en Lacie 320GB (Denna disken sitter i: Seagate - ST3320820A) Tror det är en Porsche serie
Ser ut som denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104789 fast med en knapp istället för en liten switch att starta den med. Har inte använt den utan bara startat upp den inkopplad för att se om den funkar och det gör den.

Är det något som kan vara intressant?

Ta det lugnt, ingen som helst brådska!

Intresserad, är en IDE låda, och IDE diskar finns här i överflöd!

Pris på detta, med då frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Propp_Orvar:

Ta det lugnt, ingen som helst brådska!

Intresserad, är en IDE låda, och IDE diskar finns här i överflöd!

Pris på detta, med då frakt?

Jadu, vet inte vad dom kan vara värda så ge ett vad du tycker är ett rimligt bud så ska vi nog allt kunna komma överens
Frakt vet jag inte riktigt vad den kan landa på, men om du skickar uppgifterna i PM så kan jag kolla upp det

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.