3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Jepp, samma här. Satt och spammade F5 men ändå blev det "unavailable" direkt. Vi får hoppas på försök 22.

Innan jag fick tag i mitt 3080 via netonnet så gjorde jag en bot som försökte lägga i kundvagnen hos proshop.
Den gjorde anropet tusentals gånger i sekunden.
Fick som bäst ett meddelande om att produkten inte var tillgänglig längre när jag kontrollerade kundvagnen.

Gör en gissning på att deras system där varan är paxad i kundkorgen inte räknar med att någon bara kör igenom checkoutprocessen som troligen inte kontrollerar den verkliga kundkorgen.
En teori bara, då jag redan fått ett kort forskade jag inte vidare i det.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Fick mail av proshop 13:50 om att dom hade ASUS GeForce RTX 3060 Ti DUAL MINI OC i lager. Har setat å spammat länken jag fick men dyker inte upp någon köp knapp och det är fortfarande 11 st i lager. Är det vanligt fenomen på proshop?

Permalänk
Avstängd

Glömde proshop öppna kl 14:00 idag?

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/i/1019348

Fick tag på ett sånt, sålde slut direkt. Någon som vet om detta är ett vettigt kort? Ville egentligen ha 3080 men kunde inte motstå priset

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

https://www.netonnet.se/i/1019348

Fick tag på ett sånt, sålde slut direkt. Någon som vet om detta är ett vettigt kort? Ville egentligen ha 3080 men kunde inte motstå priset

Beställde den också. Får se om de har den i lager för båda då...
Edit. Vilken minut fick du bekräftelsen? 11 över för mig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

https://www.netonnet.se/i/1019348

Fick tag på ett sånt, sålde slut direkt. Någon som vet om detta är ett vettigt kort? Ville egentligen ha 3080 men kunde inte motstå priset

Ska vara precis som en fullvuxen 3070, fast lite varmare pga av två fläktar istället för tre. Annars var skillnaden i princip noll vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Jag har tryckt på F5 på proshop i tjugo minuter nu, vad fan

https://youtu.be/bYHn8H9O5Qk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Ska vara precis som en fullvuxen 3070, fast lite varmare pga av två fläktar istället för tre. Annars var skillnaden i princip noll vad jag vet.

Tack! Priset var ju onekligen riktigt bra med tanke på hur marknaden ser ut nu

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Tack! Priset var ju onekligen riktigt bra med tanke på hur marknaden ser ut nu

Absolut! Hade köpt ett jag också om jag varit något snabbare

Permalänk
Medlem

Nån som sett några evga 3060ti XC på lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

Lyckades knipa en sån på webbis igår! Hämtade ut den nu och den verkar inte vara LHR konstigt nog, kan det stämma tror ni?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Lyckades knipa en sån på webbis igår! Hämtade ut den nu och den verkar inte vara LHR konstigt nog, kan det stämma tror ni?

Hur mkt mh/s får du ut ? Alla 3070 ti ska vara lhr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Hur mkt mh/s får du ut ? Alla 3070 ti ska vara lhr..

Jag håller inte på med mining så jag bryr mig egentligen inte! Det kommer dock att påverka andrahands värdet om det är LHR. Men det står inte LHR eller V2 på kartongen nånstans som jag kan hitta iaf! Men det är nog så att alla Ti modeller är LHR

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iceglow:

Jag håller inte på med mining så jag bryr mig egentligen inte! Det kommer dock att påverka andrahands värdet om det är LHR. Men det står inte LHR eller V2 på kartongen nånstans som jag kan hitta iaf!

Behövs väl inte skrivas om alla 3070 ti är LHR kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Jag håller inte på med mining så jag bryr mig egentligen inte! Det kommer dock att påverka andrahands värdet om det är LHR. Men det står inte LHR eller V2 på kartongen nånstans som jag kan hitta iaf! Men det är nog så att alla Ti modeller är LHR

Alla 3070 ti är LHR..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Woho! Ett 3070 hann jag nypa! Lite över msrp men as good as it gets ändå. Haft lite tur med rabatter på RAM, processorer och cashback på moderkort precis när jag började uppgradera datorn. Hoppas den klarar VR!

Permalänk
Medlem

Kollar in tradera och två Gigabyte Eagle kort har redan lagts upp 1-2000 över det pris Inet erbjöd. Vore trevligt om medlemmar på Sweclockers kunde sluta vara parasiter/gamar då Inet erbjuder detta så de utan GPU kan få tag i en. Känns rätt löjligt att höra folk klaga över scalpers för att sedan göra exakt samma sak själva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vivaldi:

Kollar in tradera och två Gigabyte Eagle kort har redan lagts upp 1-2000 över det pris Inet erbjöd. Vore trevligt om medlemmar på Sweclockers kunde sluta vara parasiter/gamar då Inet erbjuder detta så de utan GPU kan få tag i en. Känns rätt löjligt att höra folk klaga över scalpers för att sedan göra exakt samma sak själva.

Verkar som att nu generaliserar hela Sweclockers bara för att 2 STYCKEN väljer att scalpa.
Hur fan går det till egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Verkar som att nu generaliserar hela Sweclockers bara för att 2 STYCKEN väljer att scalpa.
Hur fan går det till egentligen?

Med respekt till att det var 50 stycken tillgängliga innebär ju detta att 4% av de kort som exklusivt säljs till medlemmar alltså plockades upp och lades ut för annonsering inom 30 minuter.

Jag sade aldrig att samtliga av sweclockers medlemmar passar in på detta beteende. Mer en uppgiven förfrågan med respekt till att det redan råder en brist på GPU'er och många medlemmar fortfarande sitter utan dem pga. bland annat scalping. Det känns som ett otroligt fult beteende av dessa individer att utnyttja Inets "goodwill" i samband med att de exklusivt ebjuder Sweclockers dessa kort till ett (i dagsläget) reducerat pris nära MRSP, för att sedan direkt sälja vidare korten utan att använda dem.

Jag är en av dem som sitter utan en GPU i dagsläget, och att se detta beteende även från detta forum är otroligt tråkigt. Självklart generaliserar jag inte majoriteten av medlemmarna här. Men det var ändå medlemmar som aktivt följer tråden detta postades i som köpte korten (inom en tidsram på under 20 minuter) och sedan direkt lade ut dem till försäljning.

Detta är även endast de kort som lagts ut hitills (dtvs. inom 30 minuter efter att korten fanns tillgängliga för försäljning. Vi får se om ännu fler läggs upp inom en snar framtid då de som lagt ut dessa annonser inte ens fått korten fysiskt ännu)

Edit: Ett av korten är nu sålda
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vivaldi:

Med respekt till att det var 50 stycken tillgängliga innebär ju detta att 4% av de kort som exklusivt säljs till medlemmar alltså plockades upp och lades ut för annonsering inom 30 minuter.

Jag sade aldrig att samtliga av sweclockers medlemmar passar in på detta beteende. Mer en uppgiven förfrågan med respekt till att det redan råder en brist på GPU'er och många medlemmar fortfarande sitter utan dem pga. bland annat scalping. Det känns som ett otroligt fult beteende av dessa individer att utnyttja Inets "goodwill" i samband med att de exklusivt ebjuder Sweclockers dessa kort till ett (i dagsläget) reducerat pris nära MRSP, för att sedan direkt sälja vidare korten utan att använda dem.

Jag är en av dem som sitter utan en GPU i dagsläget, och att se detta beteende även från detta forum är otroligt tråkigt. Självklart generaliserar jag inte majoriteten av medlemmarna här. Men det var ändå medlemmar som aktivt följer tråden detta postades i som köpte korten (inom en tidsram på under 20 minuter) och sedan direkt lade ut dem till försäljning.

Detta är även endast de kort som lagts ut hitills (dtvs. inom 30 minuter efter att korten fanns tillgängliga för försäljning. Vi får se om ännu fler läggs upp inom en snar framtid då de som lagt ut dessa annonser inte ens fått korten fysiskt ännu)

INET går inte minus på själva affären, även om vi tar logistikkostnader osv till åtanke. Om något så har de tjänat på detta, riktigt bra marknadsföring. Fick tag i en 3070 Eagle förresten som jag tänkt använda, men inte akut :D.
PM så kan du få den för vad den köptes för om du vill.

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken jävla otur att man precis skulle åka och handla när det här sker.. Sitter dagligen och uppdaterar vanligtvis.

Permalänk
Viking
Skrivet av Dragzone:

Fyfan vilken jävla otur att man precis skulle åka och handla när det här sker.. Sitter dagligen och uppdaterar vanligtvis.

Det finns ju kort kvar

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det finns ju kort kvar

Så är det, men ville ha ett Eagle 3070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Så är det, men ville ha ett Eagle 3070.

Asus 3070 för 7500 e ju bra också?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivaldi:

Kollar in tradera och två Gigabyte Eagle kort har redan lagts upp 1-2000 över det pris Inet erbjöd. Vore trevligt om medlemmar på Sweclockers kunde sluta vara parasiter/gamar då Inet erbjuder detta så de utan GPU kan få tag i en. Känns rätt löjligt att höra folk klaga över scalpers för att sedan göra exakt samma sak själva.

Nu är det ju inte supersvårt att göra ett SweClockers konto och länka den till Inet för att få tillgång till erbjudandet oavsett hur aktiv man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Nu är det ju inte supersvårt att göra ett SweClockers konto och länka den till Inet för att få tillgång till erbjudandet oavsett hur aktiv man är.

Ja fast nu var det långtidsmedlemmar (2002) som gjorde det, då kan man konstatera att det är en aktiv medlem och inget ”skräp”konto.

Mindre sannolikt att en random besökare skulle stöta på kampanjen när det väl sker också, men man skulle ju kunna begränsa såna här kampanjer till medlemmar som varit med i minst 1 år.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Ja fast nu var det långtidsmedlemmar (2002) som gjorde det, då kan man konstatera att det är en aktiv medlem och inget ”skräp”konto.

Mindre sannolikt att en random besökare skulle stöta på kampanjen när det väl sker också, men man skulle ju kunna begränsa såna här kampanjer till medlemmar som varit med i minst 1 år.

Det är nog ganska många "random besökare" som besöker SweClockers endast för tipstråden. Men ja, en begränsning beroende på kontoålder hade fungerat, men hade säkert också orsakat ilska som när Webhallen endast tillåter vissa nivåer av medlemskap köpa vissa GPU:er.

Permalänk
Medlem

Hej hej.. e medlem och fruktansvärt oaktiv här men såklart var man aktiv idag å köpte ett kort 3060ti.. ville ju ha 3070 men ok.

Permalänk
Medlem

Hej.
Är lite sugen på att uppgradera från ett AMD 5700 till ett Nvidia 3070, jag undrar bara varför vissa 3070kort vill ha 750W och andra 3070kort vill ha 650W.
Rent logiskt borde ju 650W räcka? Eller tänker jag fel?
Tänkte först ett 3060Ti men det verkar inte va så lönt då det inte är så stor skillnad eller FPS ökning som ett 3070kort.
Någon som kan förklara för mig? Spelar i 1440P
PSU - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleeke:

Hej hej.. e medlem och fruktansvärt oaktiv här men såklart var man aktiv idag å köpte ett kort 3060ti.. ville ju ha 3070 men ok.

Mmm fattar vad du menar, själv slog jag till på ett Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti 8 GB GAMING OC PRO V3 från inet.se sweclockers dealen. Hade 500 spänn i presentkort där. Hade velat haft ett 3070 Ti men vafan, har missat dom 2 gånger nu när det var priser under 7000 så det får bli detta istället. Spelar ändå bara i 1080p samt att jag har ett 650w nätagg så...
Tanken var ju ett 3080 från början, ångar att jag inte förbokade (men då hade jag väl åkt på att köpa ny PSU också).

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >