Fuskutvecklare erbjuder autoaim till "alla spel" på både PC och konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Få se hur många dagar INNAN d2r släpps det kommer finnas fullt fungerande bottar som inte blizzard kommer kunna hitta.
Måste vara en lukrativ bransch då det än idag kryllar av bottar från olika företag som säljer saker på ett spel som är 20år gammalt. ladder är bara kul ett par veckor efter reset efter det är det kört.
Lär finnas stora aktörer som gladligen skjuter till pengar för att fixa bottar till det nya spelet.
nåja blir väl kul ett par veckor iallafall.

sorry att jag behöver säga detta... men.... det finns redan bottar till d2r, både som kör i OS och på hårdvara som denna :/... ofc så kan man inte ha igång den 24/7, men sätter man den på t.ex. 12 timmar om dagen så gör dom inget åt saken :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Fusk har man provat i CS. För ungefär 15 år sedan fördelen med det var att man kunde hitta snabbt vilka väggar man kunde skjuta igenom (wallhack) och träffa osv. Provade med polare på egen server då. Spelar en hel del Battlefield 1 idag. Tyvärr så finns det en hel del som fuskar där också. Men som sagt skulle aldrig få för mig att fuska något idag. Det ger liksom inget. Förutom att förstöra för alla andra. Sjukt tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Få se hur många dagar INNAN d2r släpps det kommer finnas fullt fungerande bottar som inte blizzard kommer kunna hitta.
Måste vara en lukrativ bransch då det än idag kryllar av bottar från olika företag som säljer saker på ett spel som är 20år gammalt. ladder är bara kul ett par veckor efter reset efter det är det kört.
Lär finnas stora aktörer som gladligen skjuter till pengar för att fixa bottar till det nya spelet.
nåja blir väl kul ett par veckor iallafall.

fusk överlag verkar väldigt populärt. jag har tappat intresset för flera onlinespel PGA alla fuskare. många företag verkar även skita i vissa av sina spel. overwatch som jag spelade ett tag fick väldigt snabbt massor av uppenbara fuskare. hittade snabbt en sajt som helt utan skrupler sålde fusk till spelet och hade olika guider hur man fuskade sig till toppen. Där tror jag faktiskt blizzard lyckades släcka den sidan men fusken består dessvärre.
Det här nya fusket kan bli väldigt svårt att knäcka och hitta, speciellt om det med AI kan anpassa sitt beteende för att undgå att upptäckas.

Ja det kommer garanterat vara ett hejdlöst fuskande i D2R. Men det skapas säkert communities för vettigt folk som hatar fuskare och deras smutsiga items. Spelade D2 i en sådan community förut, det var najs.

Permalänk
Medlem

Så jag betalar för ett spel.
För att sedan betala igen för ett fusk program..
Och syftet är att lura mig själv? höja min dåliga självkänsla?
Lite som att köpa silikon bröst och skaffa duckface?

Men är det inte bättre att spela ett single player spel där du har bottar som är dumma?
Istället för att själv spela dum IRL?

Jag fattar inte.. Som barn upp till 15 är man ju fortfarande i ett utvecklingsstadie.
Men som vuxen borde detta gå över? hahaha

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

de är ju ingen idé att spela MP spel längre...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det här kommer innebära att spel i framtiden kommer kräva DRM, typ som HDMI HDCP, för att undvika att man använder capturekort och liknande. Kan inte se hur detta på något sätt kan bli bra för någon i längden.

Det analoga hålet är inte alltid så attraktivt för piratkopiering, men för den här typen av applikation så är det ju antagligen helt OK.

I stället för att använda ett capture-kort riktar man i stället en webbkamera mot skärmen. Har man redan fixat välfungerande maskininlärning från bilden som ges av capture-kortet så är det knappast en utmaning att lösa problemen som kommer av en webbkamera. En webbkamera är ju antagligen billigare än ett capture-kort dessutom. Separat dator ska man ju redan ha tydligen.

Det är nästan så att jag blir sugen på att börja med multiplayer-spel. Att programmera bästa botten verkar betydligt skojigare än att spela själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Om spelföretagen skulle engagera sig i online-communities som att erbjuda riktiga privata servrar, bra system för att stänga av spelare etc. skulle alla dessa fusk upphöra. BF-spelen är frukstansvärda och det känns som om Dice inte lagt fem öre på att stoppa fusk egentligen. Man kan rapportera spelare i månader utan att något händer. Alla dessa företag lägger klart mer energi på spyware (anticheat-system) som inte öht fungerar för att stoppa fusk.

Man kan väl hoppas på att fler och fler spelutvecklare går tillbaka till tiden där det alltid fanns privata servrar, lokala (lan)-möjligheter etc.

Ja, Dice kastade in handduken relativt tidigt och som f.d. admin på deras BF3 servrar brottades jag med att man inte kunde banna spelare som uppenbarligen fuskade! Vad är det för vits att vara admin om man inte kan vara admin!?

Klart det är önskvärt att man kommer åt fuskare men vet inte om det verkligen var så mycket bättre förr. Var det inte varierande spelupplevelse så var det abusive admins med allt för stort ego som sparkade folk både höger o vänster för det ena och det andra (som att spöa skiten ut admin).

Fusk och exploits kan vara svåra att upptäcka för det (o)tränade ögat (om admins ens bryr sig) men jag hoppas på AI som snabbt kan analysera all telemetri för att avgöra sannolikheten bort rimliga tvivel. Det är en lösning som jag tror på mer än den goda vilja hos en admin.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta är en utav anledningarna att jag som casual -gamer håller mig från multiplayer.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Få se hur många dagar INNAN d2r släpps det kommer finnas fullt fungerande bottar som inte blizzard kommer kunna hitta.
Måste vara en lukrativ bransch då det än idag kryllar av bottar från olika företag som säljer saker på ett spel som är 20år gammalt. ladder är bara kul ett par veckor efter reset efter det är det kört.
Lär finnas stora aktörer som gladligen skjuter till pengar för att fixa bottar till det nya spelet.
nåja blir väl kul ett par veckor iallafall.

fusk överlag verkar väldigt populärt. jag har tappat intresset för flera onlinespel PGA alla fuskare. många företag verkar även skita i vissa av sina spel. overwatch som jag spelade ett tag fick väldigt snabbt massor av uppenbara fuskare. hittade snabbt en sajt som helt utan skrupler sålde fusk till spelet och hade olika guider hur man fuskade sig till toppen. Där tror jag faktiskt blizzard lyckades släcka den sidan men fusken består dessvärre.
Det här nya fusket kan bli väldigt svårt att knäcka och hitta, speciellt om det med AI kan anpassa sitt beteende för att undgå att upptäckas.

Med tanke på att det i grunden är samma spelmotor så kommer nog väldigt många befintliga fusk fortsätta fungera till D2R Men nu har ju Battle.Net implementerats för att få lite mer anti-cheat också vilket förhoppningsvis fungerar bra. Kan ju inte va sämre än originalet iaf 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket diskreta aim-assist settings det finns på det. Dvs typ samma mängd aim-assist som controller spelare får i Warzone t.ex.

Känns som nu för tiden så kryllar det med 100% uppenbara cheaters med relativt få som faktiskt döljer fusket på ett vettigt sett. Förr i tiden av CS t.ex såg man ju i princip aldrig uppenbara cheaters med full on aimbot osv men relativt många wallhackers etc. Och det måste ju vara extremt mycket enklare att komma undan med wallhack osv i ett BR där folk knappt spectatar dig och det skulle hjälpa enormt att bara undvika lite dåliga timings osv.

Skrivet av BergEr:

Alla jag känner blev t.ex bannade från Webhallens servrar i BF3 pga "fusk", hade man ett bra game så blev man bannad helt enkelt.
Jag var bannad från så många servrar att jag var tvungen att sluta spela spelet. Det slutar ju med att man som spelare inte köper deras spel igen (i stort sett alla jag känner slutade med BF efter trean pga detta).

Brukade gå bra att bli unbannad med en konversation med en admin från min erfarenhet, alla seriösare servrar hade alltid ett forum med ban appeals och oftast var det ett rötägg som bannat dig som sedan en högre admin kunde lyfta. Hade också det här problemet på ett antal spel förr i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Förr i tiden av CS t.ex såg man ju i princip aldrig uppenbara cheaters med full on aimbot osv men relativt många wallhackers etc.

Det sjuka är just hur mycket blatant hackers det är i CS numera. Körde väldigt mycket för några år sedan och kollade alltid ett par rundor overwatch i CSGO efter kvällens matcher- 8/10 fall av OW var svåra att avgöra och ofta blev det att jag sa insufficient evidence för att det inte var något tydligt följande av konturer, ingen tydligen aimsnap eller annat som inte kunde handla om bara mycket övning och gamesense.

Nu senaste dagarna har jag kollat kanske 15 OW efter att en polare nämnde att han sett mycket spinbots och mycket riktigt har, tror jag, 13/15 varit spinbots. EN enda match såg jag inget tydligt bevis på fusk, och den enda andra som inte var spinbot var väldigt blatant wallhack och aimbot.

Det riktigt sorgliga är att jag sett flera matcher där fuskarens hela lag försöker boxa in dem och blocka dem från kills genom att bara stå ivägen med kniven uppe, lägga molovs och smokes osv men det hjälper ju aldrig, och om man kickar dem direkt så blir det inte bevis nog för en OW.

Jag har sett ett par matcher där det är rätt tydligt att alla spelare i båda lagen kör spinbot då de alla köper scout varje runda och alla kills är wallbangs med scout, nästan enbart headshots.

Den konstigaste jag såg var tidigare idag där ett par spelar var odödliga mer eller mindre men också oftast inte kunda skada någon- så fuskaren stå och försöka kniva en defusande CT i tio sekunder utan att träffa något, men såg motståndarna jag efter honom i en hel minut tömmandes mag efter mag utan att skada honom tills han plötsligt fick ordning på sitt hack och satte 4 headshots på en spray av mp9.

Jävligt trist att se vad det blivit- man vill ju gärna tro att trust factor gör sitt och att fuskarna bara möter varandra men när jag försökt få upp ett gammalt smurfkonto till samma rank som main har jag märkt att så inte är fallet- jag förtjänar dålig trust factor på smurfen (trots prime) men gott om spelare på lägre ranker som är fast i att möta enbart fuskare eller de-rank smurfar hela dagarna. En match igår mötte jag antingen en smurf eller fuskare på vertigo som de flesta rundor drog triple eller quad kills och sedan hoppade ut ur mappen för att förlora rundan, de vann 16-14 till slut men ingen i laget hade en chans mot den spelaren.

Undrar vad fan valve håller på med på sistone.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

För att ge en förståelse till fuskarna. Jag fuskade i tonåren när jag spelade CS 1.6. Jag kom från Soldiers of Fortune 2 där alla fuskade men ingen erkände det. I CS började jag av den anledningen att folk gnällde på mig som var helt ny. Jag laddade hem ett så kallat esp fusk, det var som röda eller blå kvadrater på spelarna beroende på om det var T eller CT som syntes genom väggarna. Problemet var att jag blev lite beroende av fusket som jag skulle använda för att i min virriga tonårshjärna "lära" mig spelet. Jag fortsatte för det jag tyckte det var en utmaning att hålla det hemligt, lite spännande. Till den dagen jag blev påkommen och bannad från servern. Inte ens polarna visste att jag fuskade 🙄 Jag hade innan det aldrig skämts så mycket, jag erkände självklart direkt för mina vänner. Efter det bestämde jag mig för att aldrig fuska igen och att bli bra istället.

En liten historia om hur någon kan hamna i fusk träsket. Och med tanke på att alla communitys är ännu mer toxic idag så förstår jag att fler fuskar. Tänk på det nästa gång du hånar någon för att dom är dåliga 😂

Permalänk

Det måste också finnas något som gör det mindre värt att fuska med. Som vissa spel där det krävs 100h speltid innan man kan köra ranked matcher. Blir kontot bannat är det drygt att köra om de 100h.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Tur att jag nästan bara spelar singelspel så man slipper eländet. Jag fuskar aldrig (inte ens i singelspel) bortsett om jag inte fastnat mellan klippblock i Skyrim som det ibland händer och då använder jag TCL kommandot för att komma bort. Det drabbar ju inga andra. LAN stöd som en föreslog är välkommet tillbaka

Edit:
Fanns ju Tunngle + andra program där man kunde spela LAN spel över nätet. Tror dom lade ner allt tyvärr
https://www.techspot.com/downloads/5498-tunngle.html

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Håller mig till Cities Skylines - där är det bara kreativitet med olika mods.

Permalänk
Medlem

Håller med övriga casuals i tråden, har provat på Apex/CSGO/R6S och det går inte att ha roligt i fps spel med hög konkurrens då det känns som att man möter en person som är allt för bra ungefär varannan/vart tredje match. Kör jag något fps idag så är det BF4 då de flesta fuskare ockuperar sig med BF1/BFV och community servrarna har fortfarande aktiva admins som kan ta hand om eventuella ligister. I värsta fall kan man ta en helikopter eller tank lösa problemet själv.

Hade gärna sett att spelutvecklarna och deras utgivare tar tag i problemet en gång för alla med gemensamma databaser och ai verktyg för att komma åt fuskare så att man slipper ifrågasätta om det är fusk varje gång man blir ägd online.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Det sjuka är just hur mycket blatant hackers det är i CS numera.

Ah, så det har nått CS också med det uppenbara fusket. Fattar inte grejen alls med att låta ett spel spela spelet helt och hållet. Jag förstår däremot dragningen till att fuska diskret i diverse FPS spel, särskilt när det ofta går att spela mindre turneringar med pengar iblandat osv. Även streamingen genererar ju en hel del pengar och om jag t.ex skulle börja fuska diskret skulle jag nog ha betydligt större chans att slå som streamer osv. Skulle t.om kunna sluta fuska efter man fått upp en duglig följarskara osv.

Kolla Warzone streaming t.ex, är du en relativt bra spelare säg 2KD+ när du spelar aggressivt och regelbundet vinner matcher skulle lite diskret fuskande lätt ta dig upp till "proffsnivåer" (streamers etc) av KD/Win-rate. Är du även helt OK på spelet så är det ju även betydligt lättare att dölja det än för en spelare som inte har någon spelförståelse överhuvudtaget osv. Bara att slå på samma aim-assist som controller får för mus/tangentbord är ju en stor fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

sorry att jag behöver säga detta... men.... det finns redan bottar till d2r, både som kör i OS och på hårdvara som denna :/... ofc så kan man inte ha igång den 24/7, men sätter man den på t.ex. 12 timmar om dagen så gör dom inget åt saken :/

finns det redan fusk till ett spel som inte släppts? har du någon mer info man kan kika på? kanske skicka detta till blizzard? är dom seriösa så undersöker dom detta och sätter käppar i hjulen redan nu. vore skit surt om spelet är "trasigt" efter 2 veckor som nuvarande är efter ladder reset.

Skrivet av Morannon:

Ja det kommer garanterat vara ett hejdlöst fuskande i D2R. Men det skapas säkert communities för vettigt folk som hatar fuskare och deras smutsiga items. Spelade D2 i en sådan community förut, det var najs.

Tänker du på path of diablo och liknande där man skippar bnet helt? funderat på att testa något sådant någon gång, hoppas det fungerar även på denna version av spelet.

Skrivet av Pamudas:

Med tanke på att det i grunden är samma spelmotor så kommer nog väldigt många befintliga fusk fortsätta fungera till D2R Men nu har ju Battle.Net implementerats för att få lite mer anti-cheat också vilket förhoppningsvis fungerar bra. Kan ju inte va sämre än originalet iaf 😅

Nä orginalet är skräp...på riktigt men vill man så går det. var ett par år sedan dom gjorde en stor räd och dödade en bot helt, etalbot hette den. sen kom givetvis en ny bot och förstörde lugnet men det går, även på det gamla systemet. däremot blev rätt många arga också för den var extremt känslig och bannade även spelare som inte bottade. så dom fick backa lite där men en bot dog bort helt och de behöll skydden mot den eftersom den inte längre används.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

För att ge en förståelse till fuskarna. Jag fuskade i tonåren när jag spelade CS 1.6. Jag kom från Soldiers of Fortune 2 där alla fuskade men ingen erkände det. I CS började jag av den anledningen att folk gnällde på mig som var helt ny. Jag laddade hem ett så kallat esp fusk, det var som röda eller blå kvadrater på spelarna beroende på om det var T eller CT som syntes genom väggarna. Problemet var att jag blev lite beroende av fusket som jag skulle använda för att i min virriga tonårshjärna "lära" mig spelet. Jag fortsatte för det jag tyckte det var en utmaning att hålla det hemligt, lite spännande. Till den dagen jag blev påkommen och bannad från servern. Inte ens polarna visste att jag fuskade 🙄 Jag hade innan det aldrig skämts så mycket, jag erkände självklart direkt för mina vänner. Efter det bestämde jag mig för att aldrig fuska igen och att bli bra istället.

En liten historia om hur någon kan hamna i fusk träsket. Och med tanke på att alla communitys är ännu mer toxic idag så förstår jag att fler fuskar. Tänk på det nästa gång du hånar någon för att dom är dåliga 😂

Tänk så mycket du förstört. Sjukt dåligt även om det är dåtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Man kan ju fråga sig själv varför detta säljs av någon som vill utge sig för att vara en seriös spelbutik:
https://www.maxgaming.se/sv/ovriga-tillbehor-till-ps4/cronus-...

Ja, och även varför Sweclockers tillåter det på sin köp och säljmarknad... Tycker de borde tabort alla fuskrelaterade annonser, men de har aktivt valt att låta de ligga kvar.

Permalänk
Medlem

Så dessa tomtar vill tjäna pengar på att förstöra allas spelupplevelse. Nog för att jag avskyr fuskare (saknar ord för dessa människor) men det här är t.o.m. steget värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QueleX:

Ja, och även varför Sweclockers tillåter det på sin köp och säljmarknad... Tycker de borde tabort alla fuskrelaterade annonser, men de har aktivt valt att låta de ligga kvar.

Vad för annonser är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Så jag betalar för ett spel.
För att sedan betala igen för ett fusk program..
Och syftet är att lura mig själv? höja min dåliga självkänsla?
Lite som att köpa silikon bröst och skaffa duckface?

Men är det inte bättre att spela ett single player spel där du har bottar som är dumma?
Istället för att själv spela dum IRL?

Jag fattar inte.. Som barn upp till 15 är man ju fortfarande i ett utvecklingsstadie.
Men som vuxen borde detta gå över? hahaha

Folk har olika motivationer. Vissa vill bara förstöra för andra, vissa vill bara vinna oavsett metod, vissa vill bara testa osv...

Permalänk
Medlem

Då lär min bror åka dit för fusk i CSGO då. Är typ det enda han spelar och när AVPn åker fram och han börjar flicka musen så ser det omänskligt ut (de gånger han träffar och inte missar ). Brukar se värre ut dock på officiella replays jämfört med om han kör någon screen capture.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Tänk så mycket du förstört. Sjukt dåligt även om det är dåtid.

Jag känner ingen ånger heller. Jobbigt va? Jag var 15-16 år, det var knappast det dummaste jag gjorde i mina tonår. Jag åkte dit, sotade för mina dumheter, bad om ursäkt och lärde mig något av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Om spelföretagen skulle engagera sig i online-communities som att erbjuda riktiga privata servrar, bra system för att stänga av spelare etc. skulle alla dessa fusk upphöra. BF-spelen är frukstansvärda och det känns som om Dice inte lagt fem öre på att stoppa fusk egentligen. Man kan rapportera spelare i månader utan att något händer. Alla dessa företag lägger klart mer energi på spyware (anticheat-system) som inte öht fungerar för att stoppa fusk.

Man kan väl hoppas på att fler och fler spelutvecklare går tillbaka till tiden där det alltid fanns privata servrar, lokala (lan)-möjligheter etc.

Jag spelar en del Squad, har ungefär 750 timmar speltid. Squad har dedikerade servrar som äldre Battlefield-spel har. Den servercommunity jag spelar på har aktiva admins. Har under dessa 750 timmar inte märkt av en enda fuskare, eller ens misstänkt fusk och då finns det inte ens killcam i spelet. Har aldrig känt behovet av att kolla någons killcam. Vilket säger ganska mycket hur effektivt dedikerade servrar är.

Jag är inte 100% säker på varför EA/Dice valde att sluta med dedikerade servrar, kanske för att de vill ha större kontrol eller så. Det snackas ofta om att Dice "lyssnar på sin community", just nu känns det som att det var väldigt länge sen de gjorde just det.

Permalänk
Medlem

Det blir väll PKI i hårdvaran snart där mus och tangentbord måste ha giltiga certifikat för att funka i spel. Privata nyckeln ligger i hårdvaran och den kan bara ladda ner certifikatet om nyckeln är giltigt från CA. Sen kan spelutvecklare välja vilka CAs dom litar på.

Permalänk
Medlem

Fy fan för fuskare, men jag tycker att det är en cool lösning!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Man kan ju fråga sig själv varför detta säljs av någon som vill utge sig för att vara en seriös spelbutik:
https://www.maxgaming.se/sv/ovriga-tillbehor-till-ps4/cronus-...

Jag använde inte denna men föregångaren till PS4.
Inte för att fuska utan för att kunna använda andra kontroller (xbox360) ist för att måsta köra med ps4 kontroller.
Tillägger att det gick att fuska med den, man kunde köra med mus + tangentbord i fps spel. Det var inte samma som att köra på PC men nästan och man hade betydligt bättre precision än med kontroll så ja den kan användas för fusk men huvudsyftet var att kunna köra med andra kontroller.

Ang topic. Fusk kan stävjas med privata servrar och aktiva admins, tyvärr nått EA/DICE inte verkar vilja stödja nå mer. USELT

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Trist med fusk men spännande teknik.
Har funderat på exakt detta "fusk" i säkert 10 år, men mina kunskaper i bildbehandling är obefintliga, så spännande att se att någon gjorde verklighet av det tillslut.