Permalänk
Medlem

HBO Nordic 4K ?

Är lite sugen på att pröva HBO sen jag köpte ny TV.
Hur är kvaliteten på serier och filmer i nuläget?
Är det ungefär i nivå med Viaplay som är rejält mkt sämre än Prive video och Netflix ?
dvs endast 720p/1080p material?
Finns det stöd för 4K samt HDR/Dolby Vison?
Är mest intresserad utav The Pacific samt Band of Brothers.

sedan verkar Nordic ha rejält mkt mindre att välja bland (sämre utbud) jämfört med "amerikanska HBO" någon som kan bekräfta?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Glöm inte Peaky Blinders! Lätt bland de bästa serier jag sett!

Tror dock inte de har 4K tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Glöm inte Peaky Blinders! Lätt bland de bästa serier jag sett!

Tror dock inte de har 4K tyvärr..

Instämmer Peaky Blinders är ett mästerverk och förtjänar att upplevas i 4K HDR!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

På den tekniska sidan är HBO Nordic katastrofalt dåligt, vilket jag tror HBO också varit internationellt innan uppgraderingen till HBO Max (med Dolby Vision/4K etc.) Har läst att de planerar introducera HBO Max i Sverige till hösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

På den tekniska sidan är HBO Nordic katastrofalt dåligt, vilket jag tror HBO också varit internationellt innan uppgraderingen till HBO Max (med Dolby Vision/4K etc.) Har läst att de planerar introducera HBO Max i Sverige till hösten.

Ok som jag trodde då dvs att i nuläget är det inte så mkt att hänga i granen "tekniskt" sett. kanske det blir ett rejält lyft till hösten då om de lyckas få till HBO Max i sverige.
Tack för snabbt svar!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Ja ljud och bildmässigt är HBO Nordic en katastrof jämfört med konkurrenterna.
Ljuset i tunneln är att HBO Nordic blir HBO Max så småningom i år, då får vi det man tar för givet av en streamingtjänst, HDR, 4k, dolby atmos osv.

HBO Nordic abonnemanget man har blir uppgraderat till HBO Max så det är inget nytt abonnemang man måste ta.
De reparerar bara vad som skulle varit bra från början så att säga och byter namn.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Är lite sugen på att pröva HBO sen jag köpte ny TV.
Hur är kvaliteten på serier och filmer i nuläget?
Är det ungefär i nivå med Viaplay som är rejält mkt sämre än Prive video och Netflix ?
dvs endast 720p/1080p material?
Finns det stöd för 4K samt HDR/Dolby Vison?
Är mest intresserad utav The Pacific samt Band of Brothers.

sedan verkar Nordic ha rejält mkt mindre att välja bland (sämre utbud) jämfört med "amerikanska HBO" någon som kan bekräfta?

När jag jämfört med mina tränade ögon tycker jag kvaliten är som nedan, bäst först:

1. Disney+
2. Amazon Prime
3. Netflix
4. HBO Nordic - alltså sämst av de tjänster jag använder mig av och mig veterligen ingen 4K alls av det jag sett..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Verkar bli en deal på HBO Max om man har HBO Nordic. 699 spänn för ett år. 58 spänn i månaden. Riktigt bra pris!