PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Så man kan fortfarande vinna i lotteriet om man inte fått ett svar att man inte vunnit?

I allmänhet så tror jag inte det. Hittills har det varit så att de som vunnit fått veta vid den tiden på dagen som angivits, medan de som inte vunnit ibland inte fått sina Tyvärrmail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haztheman:

Så man kan fortfarande vinna i lotteriet om man inte fått ett svar att man inte vunnit?

Borde ju vara så, men jag vågar inte hoppas...

Permalänk

Näpp inte hade man tur hos Elgiganten heller.
Tycker inte det verkar som att det var nån jättesändning dom fick in som dom sa. Verkar ju inte vara många här som vunnit nån kod

Visa signatur

F.Wester

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om att min PS5a från MM har skickats. Beställde 24/4-21 kl 07.30ish.

Permalänk
Skrivet av Squitty:

Fick precis mail om att min PS5a från MM har skickats. Beställde 24/4-21 kl 07.30ish.

Låter lovande. Jag beställde 2021-04-24 kl 07.10. Hoppas på att det levereras lagom till helgen. Dock inget mail här ännu. Var i Sverige bor du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comkri:

Ja samma här. Verkar vara ett oerhört segt företag på frakten. Vissa som jag vet har lagt beställningen flera timmar efter mig har fått sin men själv får man vänta. Lär ju inte få någon den här veckan så att spela med vännerna till helgen är ju bara att glömma. Har nog aldrig varit med om ett företag med segare leverans. Sen så vet jag mycket väl att pandemin gör så att allt går i ultra rapid. Dock inte för andra företag, vilket känns lite märkligt. Hoppas bara att jag får den tills nästa vecka.

Ja de känns lite surt.

Beställde en grej från webhallen för några timmar sen och den är redan påväg.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supra-GeeK:

Låter lovande. Jag beställde 2021-04-24 kl 07.10. Hoppas på att det levereras lagom till helgen. Dock inget mail här ännu. Var i Sverige bor du?

Sandviken, 2mil från Gävle.

Permalänk

Verkar vara omöjligt att få tag på ett ps5 😢😥 sen försöker folk sälja sina koder till mig på instagram, troligtvis fake.. och om ja köper en, tror ni det går igenom eftersom min mail är annorlunda? // besviken kille

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjortslayer:

Verkar vara omöjligt att få tag på ett ps5 😢😥 sen försöker folk sälja sina koder till mig på instagram, troligtvis fake.. och om ja köper en, tror ni det går igenom eftersom min mail är annorlunda? // besviken kille

Min tips är köp inte. Det är för osäkert

Permalänk

Jag har också anmält mig till eg’s lotteriet för en digital ps och fick en tyvärr mejl 🙁.
Det var härifrån jag hört om eg lotteriet så tack alla här för info.

Permalänk

Nu har jag den hemma. Min är riktigt tyst, hör inget från den. Hade kanske tur?

Tack för tipset i tråden om MM utlottningen.

Permalänk
Skrivet av kalaspuffarn:

Nu har jag den hemma. Min är riktigt tyst, hör inget från den. Hade kanske tur?

Tack för tipset i tråden om MM utlottningen.

Typiskt att min kod krånglade och det tog tid att beställa. Min är inte skickad än!

Ha så kul med lirandet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjortslayer:

Verkar vara omöjligt att få tag på ett ps5 😢😥 sen försöker folk sälja sina koder till mig på instagram, troligtvis fake.. och om ja köper en, tror ni det går igenom eftersom min mail är annorlunda? // besviken kille

Nä, köp inte en kod. Kan vara utgången, redan använd etc. För stor risk att bli blåst.
Det kommer inte att vara den här bristen för evigt, förr eller senare kommer det att komma ordentliga leveranser till affärerna. Du kommer att få en så småningom.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips och till er som försöker hjälpa till men man blir lite sur när man ser sånt där i länken nedan. Frågan är om man inte ska bojkotta elgiganten och deras utlottningar. Varit med varje gång och likt många här blir det "tyvärr denna gång..."

https://www.tradera.com/profile/feedback/3824259/lejonkungen

Permalänk
Skrivet av rallyludde:

Typiskt att min kod krånglade och det tog tid att beställa. Min är inte skickad än!

Ha så kul med lirandet!

Tack! Hoppas du får innan helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEN11:

Tack för alla tips och till er som försöker hjälpa till men man blir lite sur när man ser sånt där i länken nedan. Frågan är om man inte ska bojkotta elgiganten och deras utlottningar. Varit med varje gång och likt många här blir det "tyvärr denna gång..."

https://www.tradera.com/profile/feedback/3824259/lejonkungen

Vidrigt... Borde vara kontobundet med BankID-verifiering eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Vidrigt... Borde vara kontobundet med BankID-verifiering eller något.

Går det att sänka den där på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEN11:

Tack för alla tips och till er som försöker hjälpa till men man blir lite sur när man ser sånt där i länken nedan. Frågan är om man inte ska bojkotta elgiganten och deras utlottningar. Varit med varje gång och likt många här blir det "tyvärr denna gång..."

https://www.tradera.com/profile/feedback/3824259/lejonkungen

Undrar hur han får tag på så många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEN11:

Tack för alla tips och till er som försöker hjälpa till men man blir lite sur när man ser sånt där i länken nedan. Frågan är om man inte ska bojkotta elgiganten och deras utlottningar. Varit med varje gång och likt många här blir det "tyvärr denna gång..."

https://www.tradera.com/profile/feedback/3824259/lejonkungen

Såna personer är ju rent krasst parasiter och likadant med scalpers. Tillför ju ingenting i leveranskedjan överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Beställde 23/4 från mediamarkt. Postnord levererar imorgon!

Permalänk

Scalpers=Pissluffare som går över lik för lite extra pengar. Kan mycket väl tänka mig att 9/10 av dessa pissluffare har status: Livets hårda skola på fejjan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Scalpers=Pissluffare som går över lik för lite extra pengar. Kan mycket väl tänka mig att 9/10 av dessa pissluffare har status: Livets hårda skola på fejjan.

Kanske heter något i stil med ”svärmorsdröm” också. Möjligtvis med status ”party like a rockerar, f*** like a p***star”

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Scalpers=Pissluffare som går över lik för lite extra pengar. Kan mycket väl tänka mig att 9/10 av dessa pissluffare har status: Livets hårda skola på fejjan.

Samtidigt så hade scalpers aldrig funnits om det inte var för personerna som är villiga att betala överpriser.
Har själv sålt ett antal med vinst och ser inget konstigt med det. Kanske för att jag förtillfället är arbetslös och ibland behöver låna pengar av föräldrar för att kunna betala sjkukvård för att pengarna jag får varje månad inte räcker.

Tycker dock att det är helt fel att roffa åt sig flera koder vid utlottningar mm..

Stod ju klart och tydligt att man bara fick anmäla sig på en av konsolerna på elgiganten.
Denna person som säljer koder på tradera måste ju ha reggat sig på flera olika personer eller så har det räckt att bara använda olika mailadresser.

Elgiganten borde ha ett system med bankid så man slipper detta.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Såna personer är ju rent krasst parasiter och likadant med scalpers. Tillför ju ingenting i leveranskedjan överhuvudtaget.

Vilken luffare, han har sålt 9 st för 500kr, han har alltså tjänat 4500kr. Mycket pengar för ett socialfall iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

Vilken luffare, han har sålt 9 st för 500kr, han har alltså tjänat 4500kr. Mycket pengar för ett socialfall iofs.

Rätt bra timlön skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Blev tyvärrmail för min del också. Någon påstod tidigare att de skulle ha många fler standard än digital men tänkte att intresset för digital kanske var mycket svalare och att det skulle jämna ut sig.

Riktigt provocerande sen att se såna som Tradera-säljaren ovan. Man kan nog inte förvänta att de skulle sätta upp BankID-verifikation för något sånt här, men de borde verkligen kunna kolla att namn/adress på köpare faktiskt funnits med bland vinnarna, samt gå ut med information vid utlottningen att absolut inte köpa koder, för att ordrarna kommer kancelleras. Tänkte göra dem uppmärksamma på fasonerna ovan men Elgiganten verkar inte vara kontaktbara via mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Rätt bra timlön skulle jag säga.

Allt är relativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Vidrigt... Borde vara kontobundet med BankID-verifiering eller något.

Jäklar det var riktigt vidrigt. Känns typ värre än när folk säljer konsolerna för det är så mycket mer nonchalant på något sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av omsolit:

Går det att sänka den där på något sätt?

Man kan ju fylla i detta formulär hos Skatteverket om misstänkt skattefusk. Skriv användarens namn på Tradera, lite information om personens försäljningar och lägg till att det borde ses som näringsverksamhet (då det görs i vinstsyfte). Har själv gjort det mot några extrema scalpers 🙂
Ja, jag är golare och nej, jag har inga polare.

https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejlaoss/tipsao...

Permalänk
Medlem

De som köper koder via tex Tradera, kommer troligtvis få dem nekade.
Mamsen vann en EG utlottning, men tog det på mitt konto, och ordern blev avbryten dagen efter. (Vi har samma adress)

Surt äpple att bita, men skyddar säkert bra mot folk som exempelvis säljer vidare koderna. ☺️