PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonth004:

Va men de har väll inte tid att ringa upp alla?

De hyr in indiska call-centers för jobbet. Så ringer det en indier så var beredd med kort-nummer!
Nej, det är uppenbart inte så.

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Jag tror att d e rätt många som gjort så, så d blir nog många samtal. Förresten hur fick du reda på att de gör så?

Min kompis grannes kusins ex jobbar på Elgiganten med just det

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Elgiganten kommer inte ringa upp.

Är du säker? Har du också beställt med nån annans kod?

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Min kompis grannes kusins ex jobbar på Elgiganten med just det

Fan du fick mig😂, men har du ändå nån aning på hur stor chansen är att jag får ett Ps5 levererat?

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Fan du fick mig😂, men har du ändå nån aning på hur stor chansen är att jag får ett Ps5 levererat?

Ingen aning. Ganska stor baserat på vad som skrivits har tidigare. Dock så skriver EG att de kommer ta bort ordern om det är en kod som kommer från någon annan. Antar att det kommer hända för någon att beställningen inte kommer fram.

Permalänk
Medlem

4 anmälningar på DE på EG, 0 utdelning.

Men på den positiva sidan. Kanske kommit en med 2TB HD när man väl får tag på en. Eller kanske rent utav en slim.

Amazon fyller på i UK om 6-7 dagar sägs det. Hoppas DE & SE fylls på då med.

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Min kompis grannes kusins ex jobbar på Elgiganten med just det

https://i.imgur.com/XS5LK.gif

Permalänk

6:e gången gilt?

Skrivet av pizzamonstret:

Vann en kod denna gången och i samband med det så klämde brorsan ur sig att jag inte skulle köpa en eftersom han redan fixat en PS5 till min födelsedag nästa vecka. Således så finns koden till övers om någon vill norpa den. (Disc versionen)

Har försök 5ggr! Så tar gärna emot en kod om någon har. Ni behöver inte tycks synd men åkte på ett bedrägeri också på FB av en snubbe för några månader sen. Men man lär sig av sina misstag..I detta fall gällde de att reservera med betalning men sen hörde jag inget.m mer...:

Denna jakt på en konsol har verkligen varit nedförsbacke så hoppas en liten glimt av lite ljus kan framhäva sig snart😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sesese123:

Har försök 5ggr! Så tar gärna emot en kod om någon har. Ni behöver inte tycks synd men åkte på ett bedrägeri också på FB av en snubbe för några månader sen. Men man lär sig av sina misstag..I detta fall gällde de att reservera med betalning men sen hörde jag inget.m mer...:

Denna jakt på en konsol har verkligen varit nedförsbacke så hoppas en liten glimt av lite ljus kan framhäva sig snart😊

Lite sent ut där med tanke på att koderna gällde bra till 21:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Vill ju inte vara dryg eller så men har detta blivit en tiggningstråd nu eller?¨

Nya användare som bara kommer hit för en kod.

Du har helt klart en poäng
Skulle jag suttit på en kod, eller beställning som kunde gå vidare skulle jag nog prioritera andra dom dom som är reggade mars 2021.

Dock rätt kul att följa tråden, varje vecka kommer det in nya som är på jakt, ovanligt många utan koll på grundläggande saker som hur EGs utlottningar fungerar exempelvis. Men som sagt rätt kul och mysigt när man själv inte jagar längre

Permalänk

Fick köpa en standard via utlottning, har tänk att sälja till bättre behövande, men sonen sa stopp, antingen vill han behålla PS5:an eller om vi kan byta den mot en Series X, vilket han helst vill ha.

§9 /mod
Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Var med för 6 gången utan resultat hos EG utlottningen. Tråkigt nog så släpper jag PS5 och beställde ett Xbox Series X från maxgaming.se istället. Dom fick in några runt kl 14.00 idag. Hade det på bevakning. Får den på fredag. Dessutom får man bättre FPS på Xbox Series X än PS5 om jag läst tillräckligt väl på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrnaudi:

Var med för 6 gången utan resultat hos EG utlottningen. Tråkigt nog så släpper jag PS5 och beställde ett Xbox Series X från maxgaming.se istället. Dom fick in några runt kl 14.00 idag. Hade det på bevakning. Får den på fredag. Dessutom får man bättre FPS på Xbox Series X än PS5 om jag läst tillräckligt väl på nätet.

På pappret gör den ju det, men det där är ju väldigt indivuellt för varje spel. Enligt digital foundrys analyser av patchade versionerna av Control exempelvis, så rullar båda versionerna i 1440p, både presterar väldigt bra i 60fps läget, men series x har någonting som orsakar fler frekventa drops i framerate jämfört med ps4. Så allt landar ju i slutändan i hur duktigt jobb programmerarna gör.
I förra generationen så tenderarde ju fler spel på One X att rulla i native 4k jämfört med på ps4 pro, där spelen oftast rullade i en lägre upplösning, men då också i vissa fall kunde hålla en stabilare framerate.

Dubbel-fps läget som Microsoft testat lite med nu det senaste i series X/S verkar supergrymt dock. Hade jag inte redan köpt en ps5a så hade ju den feature lockat mig mycket till series x. Om några år kanske de har ett ganska stort antal spel låsta till 30 på förra generationen att rulla i 60 istället, utan att utvecklarna själva har behövt gå tillbaka till det och patcha.
Sjukt bra jobbat av microsoft, önskar att sony fixar något liknande, men med tanke på de olika företagens aprocher till just bakåtkompatibilitet så vågar jag inte hoppas på något alls.

Men tror man kommer vara nöjd oavsett vilken maskin man väljer.

Missade att få med citatet och stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrnaudi:

Var med för 6 gången utan resultat hos EG utlottningen. Tråkigt nog så släpper jag PS5 och beställde ett Xbox Series X från maxgaming.se istället. Dom fick in några runt kl 14.00 idag. Hade det på bevakning. Får den på fredag. Dessutom får man bättre FPS på Xbox Series X än PS5 om jag läst tillräckligt väl på nätet.

Drygt, du kommer nog bli lika nöjd med din box hoppas jag. Tyvärr så tycker jag att Playstation har så mycket bättre exklusiva spel,Microsoft/Bethesda spelen har aldrig tilltalat mig. Men sen så har Xbox gamepass som är väldigt tilltalande.

Sen angående bättre fps på Xbox, är väl lite olika från spel till spel. Men något som Xbox har som Playstation ”aldrig” kommer att fixa är Dolbyvision och Atmos i spel, det är riktigt dåligt gjort utav Sony

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av bugulu:

Slut nu

Permalänk

Det ser ut som alla stora företager kommer att få nya batch av konsoler denna/nästa vecka o dessutom tror jag vi som bokade hus CDON kommer att få våra konsoler nästa vecka eller veckan efter också. Tappa inte hopp lads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Det ser ut som alla stora företager kommer att få nya batch av konsoler denna/nästa vecka o dessutom tror jag vi som bokade hus CDON kommer att få våra konsoler nästa vecka eller veckan efter också. Tappa inte hopp lads.

Vad har du fått denna info?

Permalänk
Skrivet av jockebq:

Vad har du fått denna info?

Varken Webhallen, Elgiganten, Mediamarkt eller NetOnNet har kunnat avisera kring nästkommande leverans. Har haft kontakt med samtliga. Antingen så vet ingen eller så får de inte gå ut med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowix:

4 anmälningar på DE på EG, 0 utdelning.

Men på den positiva sidan. Kanske kommit en med 2TB HD när man väl får tag på en. Eller kanske rent utav en slim.

Amazon fyller på i UK om 6-7 dagar sägs det. Hoppas DE & SE fylls på då med.

Vill du verkligen hellre ha 2TB HD istället för deras 800GB SSD som är optimerat?

Permalänk
Skrivet av jockebq:

Vad har du fått denna info?

Det är information som flera av oss fått av CDONs support. Högst troligt så skickas de nästa vecka. Dock inga garantier. EG verkar ju få sin batch också nästa vecka så jag håller med om att det kan vara ett rimligt antagande att fler får in enheter då.

Permalänk
Skrivet av jockebq:

Vad har du fått denna info?

Elgiganten har fått nya batcher som de ska skicka ut nästa vecka enligt de själv o det stämmer också på CDON enligt de som har pratat med supporten. Maxgaming o andra små företager har också öppnat o stängt försäljning av konsoler denna vecka så det ser ut som alla har fått nya batcher.

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Vill du verkligen hellre ha 2TB HD istället för deras 800GB SSD som är optimerat?

SSD är helt klart att föredra i alla lägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Fråga supporten på CDON för oss som lyckades boka ps5 SE med prel leverans den sista maj förra veckan. Och goda nyheter visade sig för svaret jag fick var:

"De ska vara på gång hos lagret och borde skickas inom den närmaste veckan!"

Håll ut mina vänner snart är det eran tur

Underbart!! Tack så mycket för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humwee:

Tja, Tips till er som vann i lotteriet. Lägg inte fler saker typ handkontroller eller dylik med på samma order. Jag fick vänta över en vecka på att den extra kontrollen samt laddstation efter jag fått konsolen. Är tydligen helt olika ställen som det går från och uppdelningen av ordern gjorde så att den ena delen med handkontroll samt laddstation fastnade i systemet. Kundtjänst förklarade att detta hänt på flera ordrar.

Too late. Fick precis sms från Elgiganten om att min order inte kan levereras "i tid". Dock säger de att den kommer 26e istället för 25e, och i infon om lotteriet stod det att den skulle skickas först nästa vecka, så jag är helnöjd om den ändå skulle dyka upp innan helgen!

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZwaMp:

Too late. Fick precis sms från Elgiganten om att min order inte kan levereras "i tid". Dock säger de att den kommer 26e istället för 25e, och i infon om lotteriet stod det att den skulle skickas först nästa vecka, så jag är helnöjd om den ändå skulle dyka upp innan helgen!

Fick också samma med bara konsolen bokad, så det är nog ett generiskt sms till alla!

Permalänk
Medlem

Har försökt fått tag på PS5 sedan nov. Två gånger så har jag fått mail från CDON om att den finns inne på lager. Redan 10 minuter efter mailet så är den fullbokad.

Höll även på att beställa den på Mediamarkt för en tid sedan, kom till då jag skulle fylla i mina kontaktuppgifter men sedan så kunde jag inte skicka beställningen. Såg att man kan lägga beställningar på cyperphoto i Umeå, men de har ingen liggandes på lager.

Kommer nog ta en 6 månader till innan vi vanliga kan få tag på PS5. Helt otroligt...

Permalänk

När får man reda på om konsolen e påväg?, har hittills bara fått ett bekräftelse mail att jag köpt ett Ps5 men de borde väll skicka ut att en leverans är påväg t dig?

Permalänk
Skrivet av mrsk12:

Har försökt fått tag på PS5 sedan nov. Två gånger så har jag fått mail från CDON om att den finns inne på lager. Redan 10 minuter efter mailet så är den fullbokad.

Höll även på att beställa den på Mediamarkt för en tid sedan, kom till då jag skulle fylla i mina kontaktuppgifter men sedan så kunde jag inte skicka beställningen. Såg att man kan lägga beställningar på cyperphoto i Umeå, men de har ingen liggandes på lager.

Kommer nog ta en 6 månader till innan vi vanliga kan få tag på PS5. Helt otroligt...

Skrev detta till någon annan tidigare men maillistorna går inte att lite på. Sist (iaf för mig) så kom CDONs mail att det gick att beställa några timmar efter att beställningsmöjligheten försvann. Det bästa är nog att övervaka samtliga stora återförsäljare och uppdatera sidorna åtminstone timmovis. Det var så jag lyckades få iväg min bokning till CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonth004:

När får man reda på om konsolen e påväg?, har hittills bara fått ett bekräftelse mail att jag köpt ett Ps5 men de borde väll skicka ut att en leverans är påväg t dig?

Du får reda på att konsolen är påväg, när konsolen är påväg. Enkelt!