PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Rebb1989:

Varför är du med på lotteriet om du redan har en ps5 ? Du tar ju en kod för folk som inte har en ps5! Sen kanske du borde läsa reglerna för vad som gäller vid lotteriet man kan nämligen inte ge bort koden för den är personlig för enbart dig. Köper avbryts om den används av någon annan. Hoppas du är nöjd

Agree, helt tankelöst känner jag. Eller alla som vill tjäna 1.000-2.000kr. Förstår inte. Men men, alla är vi ju olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karim:

Nu är det tredje eller fjärde rundan varken jag, farsan eller kompisar får något... blir glad att se att ni andra får annars hade jag trott det var riggat av scalpers.

Fast du inser väl att chansen är stor att många som skriver här är scalpers också hoppas jag?
Speciellt de som redan har fått tidigare men nu lämnar till en "kompis", vilket är säkert sant för en del, men knappast alla.

Permalänk
Avstängd

Min lila syster fick koden, och jag har nyss beställt konsolen till henne via mitt namn, för att hon är under 18 och får inte gör det själv. Betyder det att de kommer annullera mitt order? Känns orättvist och fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebb1989:

Varför är du med på lotteriet om du redan har en ps5 ? Du tar ju en kod för folk som inte har en ps5! Sen kanske du borde läsa reglerna för vad som gäller vid lotteriet man kan nämligen inte ge bort koden för den är personlig för enbart dig. Köper avbryts om den används av någon annan. Hoppas du är nöjd

Skrivet av HerrCorleone:

Agree, helt tankelöst känner jag. Eller alla som vill tjäna 1.000-2.000kr. Förstår inte. Men men, alla är vi ju olika.

Som jag skrev tidigare, men som ni inte läste såklart. Jag hjälpte en kompis att få tag på en ps5. Och den är redan beställd nu. Och att hjälpa någon annan anser jag inte är tankelöst och han är väldigt nöjd över att fått en konsol nu. Alltså är jag också nöjd som kunde hjälpa honom.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Min lila syster fick koden, och jag har nyss beställt konsolen till henne via mitt namn, för att hon är under 18 och får inte gör det själv. Betyder det att de kommer annullera mitt order? Känns orättvist och fel.

Blev utvald förra gången och gav koden till en vän då jag fick tag i en tidigare, han beställde i sitt namn etc och funkade utan problem. Men vem vet, kanske satt hårdare regler nu?

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Fast du inser väl att chansen är stor att många som skriver här är scalpers också hoppas jag?
Speciellt de som redan har fått tidigare men nu lämnar till en "kompis", vilket är säkert sant för en del, men knappast alla.

Jo det är sant! Tur att man sitter på ett 3080 iaf så länge

Permalänk
Skrivet av cho1ce:

Min lila syster fick koden, och jag har nyss beställt konsolen till henne via mitt namn, för att hon är under 18 och får inte gör det själv. Betyder det att de kommer annullera mitt order? Känns orättvist och fel.

Min kusin beställde på sitt namn med en kod han fick av sin vän. Levererades utan problem.
Tror mest de skriver så för att folk inte ska sälja/köpa koder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Som jag skrev tidigare, men som ni inte läste såklart. Jag hjälpte en kompis att få tag på en ps5. Och den är redan beställd nu. Och att hjälpa någon annan anser jag inte är tankelöst och han är väldigt nöjd över att fått en konsol nu. Alltså är jag också nöjd som kunde hjälpa honom.

Lite dubbelmoral av folk som går mot dig då flertal skriver att de har halva släkten uppsignade på utlottningen. Helt förståeligt att skaffa en kod till sin vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliOS96:

Lite dubbelmoral av folk som går mot dig då flertal skriver att de har halva släkten uppsignade på utlottningen. Helt förståeligt att skaffa en kod till sin vän.

Ja, är nog dags att börja be sambon signa upp iaf. Vi har inte gjort det sen första gången, eftersom reglerna säger att man inte får signa upp flera i hushållet, men verkar ju inte vara någon annan som bryr sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paontuus:

Blev utvald förra gången och gav koden till en vän då jag fick tag i en tidigare, han beställde i sitt namn etc och funkade utan problem. Men vem vet, kanske satt hårdare regler nu?

Jag håller tummarna för El-Gigantens skull att det skall funka! Jag gillar helt enkelt inte att bli orättvist behandlat!

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Lite dubbelmoral av folk som går mot dig då flertal skriver att de har halva släkten uppsignade på utlottningen. Helt förståeligt att skaffa en kod till sin vän.

Av ren nyfikenhet: Vad menar du med dubbelmoral? Varken jag eller den som först citerade inlägget har nämnt att halva släkten signat upp sig på utlottningen? Det jag menar är att vill man själv ha en enhet så får man själv deltaga. Oddsen är ju densamma för alla som står i kö på så vis. Och nej vi lever inte i en rättvis värld. Majoriteten av alla som redan sitter på en enhet deltar ju fortsättningsvis för att kränga på andrahandsmarknaden, vilket jag personligen tycker är tankelöst och fel. Men det är min åsikt, den behöver man inte dela givetvis.

Permalänk
Medlem

Order: 1/1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 2020-06-14
Modell: Disc
Status: Uthämtad idag 2021-03-24 12:19

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Avstängd

Är bara jag som ser det här texten: "CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" när man kollar sitt orderstatus hos El-Giganten?

Permalänk
Medlem

Tja, Tips till er som vann i lotteriet. Lägg inte fler saker typ handkontroller eller dylik med på samma order. Jag fick vänta över en vecka på att den extra kontrollen samt laddstation efter jag fått konsolen. Är tydligen helt olika ställen som det går från och uppdelningen av ordern gjorde så att den ena delen med handkontroll samt laddstation fastnade i systemet. Kundtjänst förklarade att detta hänt på flera ordrar.

Permalänk

Om man inte vann nu på denna utlottning, när och var e nästa chans att knipa ett Ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Är bara jag som ser det här texten: "CC_ProductLineStatus.SAP_CAR.delivery_status.NOT_DELIVERED:Not delivered?" när man kollar sitt orderstatus hos El-Giganten?

Det var samma sak efter förra utlottningen. Stod så även efter jag fått konsolen. skulle inte vara orolig.

Permalänk
Medlem

Om någon mot förmodan fått tag i ett PS5 eller en extra kod under någon utlottning de inte har möjlighet att använda så köper jag och hämtar mer än gärna runtomkring Göteborg. Har inte haft vidare tur med utlottningarna som många andra. Men det kanske bara är att gilla läget

Permalänk

Fråga supporten på CDON för oss som lyckades boka ps5 SE med prel leverans den sista maj förra veckan. Och goda nyheter visade sig för svaret jag fick var:

"De ska vara på gång hos lagret och borde skickas inom den närmaste veckan!"

Håll ut mina vänner snart är det eran tur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Humwee:

Det var samma sak efter förra utlottningen. Stod så även efter jag fått konsolen. skulle inte vara orolig.

Aha okej, tack för infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Fråga supporten på CDON för oss som lyckades boka ps5 SE med prel leverans den sista maj förra veckan. Och goda nyheter visade sig för svaret jag fick var:

"De ska vara på gång hos lagret och borde skickas inom den närmaste veckan!"

Håll ut mina vänner snart är det eran tur

Tack!

Permalänk

I mitten/slutet av April förväntas Webhallen få in en batch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Fråga supporten på CDON för oss som lyckades boka ps5 SE med prel leverans den sista maj förra veckan. Och goda nyheter visade sig för svaret jag fick var:

"De ska vara på gång hos lagret och borde skickas inom den närmaste veckan!"

Håll ut mina vänner snart är det eran tur

Tack för infon, det värmde efter nitlotten hos EG😀

Permalänk

Express Hemleverans

Någon som har en aning vilken tid express hem leveransen kommer? Då jag lyckades få en kod och valde det alternativet undrar jag vilken tid det kmr då jag inte är hemma under förmiddagen kommer hem vid 3 så om den kommer under förmiddagen kan det krångla till det rejält om den kmr tidigar än 15... Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GudlyDuckBurger:

Någon som har en aning vilken tid express hem leveransen kommer? Då jag lyckades få en kod och valde det alternativet undrar jag vilken tid det kmr då jag inte är hemma under förmiddagen kommer hem vid 3 så om den kommer under förmiddagen kan det krångla till det rejält om den kmr tidigar än 15... Tack i förhand!

Det står på deras Instagram att "Leveransdatum på hemsidan inte stämmer" skickas ut nästa vecka, det tolkar jag som att man inte kan välja express.

Permalänk
Medlem

Ingen vinst på Elgiganten denna gång och ingen bokning någon annanstans heller. Om någon har en kod över i Dalarna hade jag blivit en glad prick.

Edit:
Någon som vet om det kommer ett andra tillfälle att boka? De som fått kod idag men inte beställer borde ju lämna konsoler på lager hos EG tänker jag.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av GudlyDuckBurger:

Någon som har en aning vilken tid express hem leveransen kommer? Då jag lyckades få en kod och valde det alternativet undrar jag vilken tid det kmr då jag inte är hemma under förmiddagen kommer hem vid 3 så om den kommer under förmiddagen kan det krångla till det rejält om den kmr tidigar än 15... Tack i förhand!

https://www.instagram.com/p/CMwLLJToB8-/?igshid=1pyb8rql52vlc

”Den skickas först nästa vecka. Att välja Expressfrakt gör ingen skillnad”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cebonit:

https://www.instagram.com/p/CMwLLJToB8-/?igshid=1pyb8rql52vlc

”Den skickas först nästa vecka. Att välja Expressfrakt gör ingen skillnad”

Där åkte 80kr. Hoppas man får de tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vann också! 4e gången gillt. Kul!

PS
Var ju en av dårarna som beställde på Iphonehome då de fanns i lager. Men när de kom tillbaka med leveransdatum en månad senare, så skrev jag genast och avbeställde. De svarade då på 5 minuter och pengarna kom tillbaka på kortet inom några timmar. Mycket som är underligt på den siten, men de uppförde sig ok och snabbt runt avbeställningen iallafall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Fråga supporten på CDON för oss som lyckades boka ps5 SE med prel leverans den sista maj förra veckan. Och goda nyheter visade sig för svaret jag fick var:

"De ska vara på gång hos lagret och borde skickas inom den närmaste veckan!"

Håll ut mina vänner snart är det eran tur

Fick samma meddelande från cdon plus att dom
Skrev nästa vecka förhoppningsvis

Permalänk
Skrivet av jonkol:

Vann också! 4e gången gillt. Kul!

PS
Var ju en av dårarna som beställde på Iphonehome då de fanns i lager. Men när de kom tillbaka med leveransdatum en månad senare, så skrev jag genast och avbeställde. De svarade då på 5 minuter och pengarna kom tillbaka på kortet inom några timmar. Mycket som är underligt på den siten, men de uppförde sig ok och snabbt runt avbeställningen iallafall...

Grattis!