PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick tag på en via CDON, plinga till i lurarna när jag precis skulle stänga av datorn 👍🏻

Permalänk

Någon annan här F5a cdons orderstatus sidan under hela dagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Någon annan här F5a cdons orderstatus sidan under hela dagen?

Jo, typ varannan minut det 15.30 ish... Får skriva till chatten imorgon om det inte uppdateras under förmiddagen, så man kanske får nåt hum om när man får dansa in på Coop för att hämta den..

Permalänk

Frågar nån imorn när Cdon tror att vi som beställde idag ska få den?

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Frågar nån imorn när Cdon tror att vi som beställde idag ska få den?

Om allt som jag har läst stämmer så kommer vi (de som bokade sista väcka) få det under nästa veckan. Så ni kanske kommer att få de veckan efter (eller i värsta i 2 veckor) skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Någon annan här F5a cdons orderstatus sidan under hela dagen?

Nä fick en bekräftelse att jag hade lagt en order sen stängde jag ner allt, kommer när det kommer, vet man iallafall att man står i kö, kan man bara luta sig tillbaka istället 😃

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Är det någon som vann utlottningen på EG som har fått en bekräftelse på att sitt Ps5 är skickat?

Jag fick leveransbekräftelse igår (25 mars) runt kl 17, använde "Express Hemleverans" som fraktalternativ.

Permalänk

Ah men gött att det fanns en tråd här. Har suttit i min ensamhet och uppdaterat sidor i hopp om att knipa en. Nu kan jag misslyckas ihop med fler i alla fall!

Säljs/finns det färre antal DE än SE? Tänker hur få DE det är på andrahandsmarknaden.

Permalänk

Då chatten på cdon var stängd vid bokningen igår så skrev jag ett meddelande till dem under gårdagen för att kolla hur det ser ut men leveransen för oss som hann med att boka igår. Återkopplar givetvis tillbaka hit när jag fått svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av turbotomte:

Ah men gött att det fanns en tråd här. Har suttit i min ensamhet och uppdaterat sidor i hopp om att knipa en. Nu kan jag misslyckas ihop med fler i alla fall!

Säljs/finns det färre antal DE än SE? Tänker hur få DE det är på andrahandsmarknaden.

Kompisen ville köpa DE men han fick istället med skiva. Ska man köpa spelen på store så är det fullpris men många gånger ordentligt rabatterat i fysisk butik på skiva.
Han köpte cyberpunk för 399 istället för store som hade det för 699 eller nåt.
Man spar snabbt in den extra tusenlappen om det nu fortsätter så här.
Tydligen var hans ssd nästan full efter att ha installerat två eller tre spel, låter konstigt tycker jag men han sa att de större spelen tog över 200GB.

Har ingen egen ps5:a.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Order: 1/1
Hur: Onlinr
Var: Webhallen - Hämta i butik, Sisjön, Göteborg
När: 2020-08-27 13:11
Modell: SE
Status: Hämtad, 2021-03-24 11:39

===============================
Kort reflektion: Väldigt tyst under stress dock så avger den ett fasansfullt (liten överdrift) liv när den skall läsa från fysiskt media. Jag har alltid varit en person som gillar fysisk media men det kommer jag definitivt gå ifrån nu. Ni som valt att köpa en DE, grattis! Och ni andra som fortfarande funderar ... välj DE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TarXII:

Ni som valt att köpa en DE, grattis! Och ni andra som fortfarande funderar ... välj DE.

Finns ingen anledning att välja bort skivläsaren, förutom att den är billigare är den bara sämre. Jag vill kunna använda alla mina fysiska spel och filmer även i fortsättningen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Kompisen ville köpa DE men han fick istället med skiva. Ska man köpa spelen på store så är det fullpris men många gånger ordentligt rabatterat i fysisk butik på skiva.
Han köpte cyberpunk för 399 istället för store som hade det för 699 eller nåt.
Man spar snabbt in den extra tusenlappen om det nu fortsätter så här.
Tydligen var hans ssd nästan full efter att ha installerat två eller tre spel, låter konstigt tycker jag men han sa att de större spelen tog över 200GB.

Har ingen egen ps5:a.

Inte nog med det, men om man vill spela PS4-spel så finns det mesta extremt billigt på diverse ställen. På Tradera kan du få de flesta exclusives för under 100-lappen. Inte varit inne i store någon gång, men gissar att så inte är fallet där.

Permalänk
Skrivet av TarXII:

Order: 1/1
Hur: Onlinr
Var: Webhallen - Hämta i butik, Sisjön, Göteborg
När: 2020-08-27 13:11
Modell: SE
Status: Hämtad, 2021-03-24 11:39

===============================
Kort reflektion: Väldigt tyst under stress dock så avger den ett fasansfullt (liten överdrift) liv när den skall läsa från fysiskt media. Jag har alltid varit en person som gillar fysisk media men det kommer jag definitivt gå ifrån nu. Ni som valt att köpa en DE, grattis! Och ni andra som fortfarande funderar ... välj DE.

Finns en FAQ för PS5 för hur du eventuellt kan åtgärda detta. Länkades till i något inlägg tidigare men du borde kunna hitta det enkelt genom googling.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Finns ingen anledning att välja bort skivläsaren, förutom att den är billigare är den bara sämre. Jag vill kunna använda alla mina fysiska spel och filmer även i fortsättningen.

Sämre? Om det inte skiljer annat än skivläsaren så är det väl högst subjektivt att den skulle vara sämre.

Det förutsätter ju att ägaren någonsin tänk använda / har behov av att använda skivläsaren.

Permalänk
Medlem

Här har ni en till som letar med ljus och lykta efter en PS5 😁 Tänkte köpa ett till mig själv i 40-års present. Blir standard edition då jag har många PS4 spel på skiva.

Provat elgigantens utlottning 5 gånger men ingen tur än Så tänkte följa denna tråden, verkar bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Sämre? Om det inte skiljer annat än skivläsaren så är det väl högst subjektivt att den skulle vara sämre.

Det förutsätter ju att ägaren någonsin tänk använda / har behov av att använda skivläsaren.

Nej det är objektivt sämre. Den saknar funktioner. Har man ingen användning för den så visst, låt bli. Men jag svarade på en uppmaning till folk att skippa skivläsaren. Det finns inga argument för detta förutom priset och om du verkligen aldrig kan tänka dig behöva läsaren.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av RBenassi:

"Säljs och skickas av Techno Mobil Plus Ltd."

Gött pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

"Säljs och skickas av Techno Mobil Plus Ltd."

Gött pris!

Hahaha - Ja - helt overkligt!

Permalänk
Medlem

Beställde SE från CDON igår 15:22, nu bytte den från förbeställd till behandlas.
(varan inte ordern, ordern var hela tiden behandlas)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolandy:

Beställde SE från CDON igår 15:22, nu bytte den från förbeställd till behandlas.
(varan inte ordern, ordern var hela tiden behandlas)

Samma här på standardversionen beställd den 19:e

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolandy:

Beställde SE från CDON igår 15:22, nu bytte den från förbeställd till behandlas.
(varan inte ordern, ordern var hela tiden behandlas)

Vad menas det med att den behandlas, står så även på min och jag la en order igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Sämre? Om det inte skiljer annat än skivläsaren så är det väl högst subjektivt att den skulle vara sämre.

Det förutsätter ju att ägaren någonsin tänk använda / har behov av att använda skivläsaren.

Men digitalt är spelen dyrare, och fysiska skivor kan man sälja vidare när man är klar
Testade bd och uhbd filmer häromdagen, ps5an sköter sig bra, och konverterar hdr till sdr mycket bra på våran 4k projektor , och autohz funkar. Synd bara att autohz inte funkar på streamingtjänsterna... whyyy liksom 🤷‍♂️
Men dom har vi apple tv för

Permalänk
Skrivet av Woolandy:

Beställde SE från CDON igår 15:22, nu bytte den från förbeställd till behandlas.
(varan inte ordern, ordern var hela tiden behandlas)

Yey, samma här

Permalänk

Lovade att återkoppla hit när jag varit i kontakt med Cdon gällande gårdagens bokningar. Tydligen är det som någon av er här inne påpekade igår att det är en och samma batch av enheter som man kunnat boka på Cdon de två senaste släppen. "Leveransen ska vara på ingång till lagret och förhoppningsvis kommer de kunna gå iväg under nästa vecka :)". Citerat Cdon.

EDIT: Har klippt ihop skärmdumpar från chatten men hittar inte hur man kan bifoga här? Ser endast URL-länkningar. Kanske är helt slut i kolan efter allt letande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninred:

Vad menas det med att den behandlas, står så även på min och jag la en order igår.

Är väl egentligen bara det det står innan ordern är skickad.
Men det känns bättre än förbokad i alle fall.

Permalänk
Skrivet av Ninred:

Vad menas det med att den behandlas, står så även på min och jag la en order igår.

Spekulation: Tror det är statusen som sätts by default när ordern är lagd och produkten i sig inte hanterats. Kan dock tillägga att det är samma batch av enheter som man kunde boka på Cdon för bara några dagar sedan. Lät inte helt osannolikt att de kommer att skickas under nästa vecka. Men det är dock inte 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Spekulation: Tror det är statusen som sätts by default när ordern är lagd och produkten i sig inte hanterats. Kan dock tillägga att det är samma batch av enheter som man kunde boka på Cdon för bara några dagar sedan. Lät inte helt osannolikt att de kommer att skickas under nästa vecka. Men det är dock inte 100%.

Pratades det inte om att de skulle komma runt 30e maj?

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Pratades det inte om att de skulle komma runt 30e maj?

Det var det datumet som stod vid bokningen, så det stämmer. Jag har dock varit i kontakt med Cdon och de enheter som kunde bokas under gårdagen är under samma batch som de som kunde bokas någon dag tidigare på Cdon. De kunde inte komma med exakt leveransdatum men de sa vidare att leveransen är på gång till deras lager och hoppas på en leverans så snart som möjligt, redan under nästa vecka. Men det är som sagt inte säkert att så blir fallet. Men förhoppningen från deras sida är den.